Wie skate nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:30

Haha, ik heb ook geen remmen. Stop gewoon op tijd met skeeleren. Gelukkig woon ik nu in een wat platter deel van het dorp als in mijn eerste jaar. Stuk veiliger xD

Ik heb gelijk goede gekocht. Ben deze week weer begonnen met opbouwen.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:31

Ik had eerst ook goedkope skates, men wat een ramp :+
Kreeg kramp in mijn voeten, zere knieƫn...
Nu heb ik duurdere en dat is echt beter! Nu heb ik ook wel smalle voeten, dus kan ik sowieso niet alle skates aan.

Maar heerlijk, skates om en dan hier lekker 10 km de polder rond.
Ik kan ook niet zo goed remmen :') Wel een beetje hoor. Maar niet vanaf heel hard :+
Soms ga ik hier wel eens een stukje skaten met vriend, en dan moet je dus een soort viaduct af maar daar onderaan ligt een treinspoor (enkelspoor en weinig treinen) dus we gaan altijd bovenop dat viaduct stilstaan en kijken of er een trein aankomt. Maar eigenlijk is de weg ernaartoe lang genoeg om gewoon uit te rollen... Dus heel gevaarlijk is het niet gelukkig.
Verder ga ik ook nooit heel hard! Wil eigenlijk een keer naar vriend skaten maar dan moet ik een brug met krappe bocht en daarna direct een rotonde over! Daar heb je wel voorrang maargoed toch vind ik het een beetje eng.
Misschien ga ik morgen wel weer een rondje, heb er gelijk weer zin in!

Vorig jaar heb ik wel een keer een aanvaring gehad met een hond, die liep los en kwam me achterna en ging tegen me op springen enzo. Gelukkig niet gevallen maar dat vond ik wel echt vervelend. Laat je hond dan niet los :roll:

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:32

Die heb ik van de week hie ook gehad. Ging bijna op mijn plaat. Heb meneer vriendelijk gevraagd of ie de volgende keer zijn hond bij zich kon houden haha

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:36

Ja of dat ze ineens tussen je skates belanden :')
Wil eigenlijk van de zomer een keer op skates naar m'n bijrijdpaard, dat is ongeveer 10,5 km door de polder.
Kan ook binnendoor, dat is 8,5 km maar dan moet ik dus over een vrij hoge brug en dat durf ik niet :D
Zie er wel eens mensen op skaten maar dat lijkt me zo eng! Die brug is echt knoerthoog en erop durf ik dus wel, maar eraf lijkt me echt supereng haha!

Ga het eerst wel een keer fietsen door de polder, even kijken of er een beetje normale wegen liggen. Er mogen hier in de polder geen auto's komen dus het asfalt is niet zo goed bijgehouden en op sommige plaatsen echt heel slecht. Echt zo dat je tanden op elkaar klapperen als je erover heen skate :+

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:43

Hahaha, lekker :P
Ik ga ook vaak genoeg met mijn hond uit skeeleren hoor, maar die twee van mij weten zich te gedragen. Die komen me gewoon heel hard achterna gerend, maar komen niet voor mijn voeten. Stuk veiliger :P

Mijn doel is om van Dronten naar Lelystad te skeeleren.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:48

Leuk, een skatetopic. Ik heb vorig jaar nieuwe skates gekocht.
Wilde graag een beetje kwaliteit, dus ben naar een speciaalzaak gegaan en heb rollerblades gekocht.
Zijn erg fijn!
Ik draag btw pols- en kniebescherming en een helm.

Ennehm, remmen? :+

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:50

Helm, ik vind het vreselijk := als het nou een goede mooie helm was, maar hier thuis ligt alleen een vreselijke, knaloranje goedkope fietshelm.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:52

prugelpiet schreef:
Helm, ik vind het vreselijk := als het nou een goede mooie helm was, maar hier thuis ligt alleen een vreselijke, knaloranje goedkope fietshelm.



Ik heb een mooie grijze helm en heb hem opgepimpt met stickers en een strikje achterop!
Echt charmant issie niet maar liever dat dan een scheur in mn schedel :+

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:56

Groot gelijk.
Ben best voorstander, hoewel ik er zelf ook geen heb.

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:57

Ik draag een fietshelm, is niet zo warm. En mooi, ach, ik voel me er een stuk veiliger mee. Geen zin in letsel aan mn hoofd en ik vind dat je best kwetsbaar bent op skates. Ook omdat je (ik in ieder geval) niet zomaar stil staat.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:00

Goed doel xIirtJj!
Ik heb ook Rollerblades, deze om precies te zijn:

Afbeelding

Heb net even gekeken op http://www.afstandmeten.nl (is best een handige site) en een goed rondje polder is 9,61 km en bij vriendjes huis vandaan de andere polder in is ongeveer 7,11 km.
Die rondjes kan je beide nog een end groter maken maar dat vind ik een beetje te gek worden :+

Ik draag knie- elleboog- pols beschermers en soms een helm.
Je hebt ook broekjes die je bips en heupen beschermen :D

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:21

Omg echt? Whahaha xD
Zitten er dan kussens in?

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:23

Vanuit rustig tempo kan ik overigens wel gewoon remmen :j en tegengas geven lukt ook nog wel. Hoger tempo is wat problematischer.

Ik ga altijd met pols, elleboog en kniebeschermers. Ik heb eigenlijk geen helm op terwijl dat wel heel handig is..

Ik heb skates van Nike, softboot met lange basis met vier wielen. Nike maakt nu geen skeelers meer, dus heb toendertijd ruim 200 euro korting gehad op mijn paar. Heb er afgelopen zomer nieuwe wielen onder gezet, heb ze nu al wel een jaartje of 8 denk ik.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:00

Ik heb vandaag lekker 7,5 km geskate met vriendjelief!
Halverwege even op een bankje uitgerust, ik had kramp in m'n voet! Was echt niet normaal haha!
Dus toen had ik m'n skate wat strakker gedaan (helpt meestal wel) maar ik knik erg in bij m'n enkel dus nu heb ik een blauwe enkel van de rand van m'n skates :') Ach wie mooi wil zijn moet voelen, niet :D

Afbeelding

Afbeelding

Hatsekiedee!

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:14

Leuk warboel. ik heb vandaag ook weer het eerste rondje van dit jaar gemaakt. 8.6 km
Jij had wel veel beter weer! Hier is het al de hele dag grijs & grauw en ik had best veel wind.

Claudia1993_
Berichten: 977
Geregistreerd: 24-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:32

Ik ben toevallig ook pas weer begonnen.
Heb geen paard meer dus wilde graag op een andere manier nog een beetje in beweging blijven.
Wel goedkope gekocht, ook omdat ik wilde kijken of ik het nog wel leuk vond (15 jaar niet meer gedaan).
Tot nu toe nog niet echt last gehad, maar heb dan ook nog geen lange afstanden afgelegd ermee.
Ben nu vooral beetje aan het oefenen in het skatepark om er weer een beetje in te komen.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:45

Ik skeerler ook :)
Meestal als afwisseling met hardlopen.
Geen idee waar mijn skeets van zijn, heb ze al een tijdje en krijg er geen last van me voetne van.
Daarvoor had ik skeelers, die van me moeder waren geweest alleen die passen niet meer :(. Die reden wel lekkerder kon je langere slagen maken.
Ik heb eigelijk alleen pols beschermers om. Helm lijkt me echt niet prettig.

Warboel is dat in Spaarnwoude? Ziet er zo bekend uit :).

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:50

Nee Hazerswoude :D Verschilt maar een paar letters :P
Die spoorlijn is de lijn Alphen a/d Rijn - Leiden.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:58

Ooo dat is iets veder weg dan ik dacht
Hier is de spoorlijn Haarlem-Amsterdam en lopen de paden net zo :)
Echt een mooi stuk om te skaten. Paden zijn ook breed genoeg om goede slagen te maken.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:09

Ik skeeler ook! Heb Nijdam skates, eigenlijk geen idee of het goede skates zijn xd. Vind ze wel minder fijn dan mijn vorige (ook Nijdam) maarja, dat heb ik ook altijd met mijn heilige afgetrapte schoenen haha :Y) gewoon softwielen en 4 op een rij, normale wielen niet extra groot ofzo.

Ik skeeler meestal een half uur- uur en probeer dan telkens sneller te zijn (naar de manege & school). Doe nu over 7 kilometer 30-35 minuten, maar dat kan natuurlijk sneller lol :P

Remmen? Dat lukt mij eigenlijk best goed. Zoals eerder genoemd dacht ik. Gewoon achter me slepen, draai eigenlijk geen rondjes meer want als je te hard gaat ga je op je bek haha. Als ik echt snel moet remmen neem ik gewoon de hele weg om te draaien, dan kan ik nog wel draaien zonder te vallen. Of anders het gras in, een boom, whatever haha, durf dus best van hoge dingen af enzo, want remmen lukt me wel redelijk.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:21

Alle Nederlandse polders lijken toch op elkaar kosseh :P Molen, boerderijen, vlak land en bomen langs de paden :D de Hazerswoudse polder is echt heerlijk om te skaten, heerlijk brede paden, goed asfalt <3
Hier in Koudekerk daarintegen is wel echt een stuk minder, maar die polder is ook echt wel een heel pak ouder. Smalle paden met gaten aan de zijkant dus je kan niet al te grote slagen maken, want dan lig je.
Er was een heel slecht bruggetje waar serieus gaten inzaten, die is gelukkig vervangen. De begroeiing hangt in de zomer haast tot het midden van het pad dus dat is ook niet ideaal. Maar het is er echt prachtig! Mooier dan die waar ik vanmiddag was. Overal om je heen koeien, stilte en mooi uitzicht... Deze foto is van vorig jaar, op het stuk met de fatsoenlijkste paden :+

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:41

Jaa oke zie er nooit verschil in :P kom ik ook niet zo vaak in polders :P skeeler meestal langs de boulevard lekker de zeelucht ruiken.

Wel beter dat het vervangen is. Zal maar in het gat vallen.... worden de paden nog wel vervangen of blijven die slecht?

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:46

Denk het niet :+
Maarja hoort er ook een beetje bij. Je krijgt er wel een goed evenwicht van :Y)

Dat lijkt me ook lekker, over de boulevard in de zeelucht! Je kan hier ook een rondje door Leiderdorp of Leiden of de andere kant op door Alphen maar dat heb ik nog nooit gedaan, is me te ver. Maar dan heb je wat minder polder.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:54

Hahaha houd je bezig onderweg als je dr gaten moet ontwijken :

Ik kan hier eigelijk alleen over de boulevard van zandvoort naar overveen.
De andere wegen zijn met klinkers op een zand ondergrond. Die dus niet echt recht liggen, als daar ooit asfalt kom ben ik echt heel blij

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:01

Ik vind skeeleren ook leuk! Ik heb met 5 wieltjes van Bauer.