Wie skate nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:19

Die zijn leuk :) leuke kleurtjes


Ik ga zo even een nieuw rondje uitproberen. Is 17km weet alleen niet van somige stukken hoe het asfalt is en of er wel asfalt is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:22

Amanda_T schreef:
Bij de Aldi verkopen ze goede smeerolie! Hebben ze regelmatig, spuit busje kost geloof ik nog geen 2 euro! Gebruikte het bij mn oude skates regelmatig. Vanavond een rondje van 10.5km gedaan. Gisteren zaten mn nieuwe skates nog erg strak, nu al wat beter, de schoen gaat echt naar mn voet staan! Heb nu deze:
http://www.henrys-sportshop.nl/fitnes-s ... -1781.html

Gekocht bij My Way Sport in breda. Heb wel gruwelijke spierpijn, tegen de wind in viel tegen. Misschien was en sportschool in de ochtend en skeeleren in de avond iets teveel!

Dankje voor de tip! , even in de gaten houden

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:34

Pfff 45 km??? En hoelang heb je daar over gedaan? We hebben hier geen 45 km aaneengesloten asfalt oid om dat te kunnen skeeleren. En als ik dat op mijn tempo doe, kom ik de dag erna pas thuis haha..

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:02

45 km??? :wow:
Ik zou er ook geen tijd voor hebben

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:03

45km :oo , dat is hier geen optie denk ik :=

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:13

yep 45 kilometer 3 uurtjes onderweg.

heen dijk uit geskate na schoonhoven, terug helaas en rot pad gekozen :( dus deed er wat langer over

weet dat ik dat niet meer doe, overal steentjes en rottig asfalt helaas

blijf voortaan op de dijk

als ik die uit ga is dat goed voor 40-41 kilometer weet dat omdat ik het vaak gefiest heb

nu 5 kilometer om omdat ik niet echt meer terug de dijk op kon vrij stijl, en bang om na benede te gaan omdat ik denk dat ik er niet op kom

buiten het skate fiets ik ook wel eens lange afstanden, maar op veel plekken kan je dus niet fijn skate, ook al lijkt het op het eerste oog mee te vallen.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:29

Respect hoor! Dat gaat hier helaas niet lukken. Of ik zou vanaf Willemstad richting Zeeland moeten gaan. Daar heb je wel veel lange stukken geasfalteerd, maar denk dat ik dan mijn vriend met de fiets maar meesleep met een noodpakketje, flesje drinken en wat te eten zal best nodig zijn op zo een stuk gok ik := ... Ik zou er ook geen tijd voor hebben ivm het bezoek in het ziekenhuis bij m'n moeder heb ik niet zo veel tijd achter elkaar "vrij" helaas.. Misschien maar eens tijd maken om het langzaam op te gaan bouwen...

Nemen jullie altijd wat te drinken mee en zo ja, hoe? Hele tijd skaten met een flesje drinken in m'n handen zie ik niet zitten.. Bijv. aan een band om m'n middel durf ik eigenlijk nog niet i.v.m. vallen.. Al is dat nog niet gebeurd (even afkloppen) :\

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:38

ik heb een skaterugzak (eigenlijk voor skateboarders) en daar hang ik schoenen aan voor nood en aan de zijkant zit een vakje voor een fles drinken. die neem ik eigenlijk altijd mee!

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:38

ik heb vandaag en flesje water mee genomen, wel in me trui zo grote voorzak in me trui.

ook zou je eigelijk altijd wel iets van contant geld mee moeten nemen mocht je wat nodig hebben

al was ik dat vandaag ook vergeten geld mee te nemen, maar denk aan b.v iets van en mars te kunnen kopen ofzo mocht je ff niet goed in je hoofd voelen

ik neem met de fiets ook altijd minimaal 5 euro contant mee voor onverwachtse dingen

wil wel vaker langere afstanden gaan skate, maar toch beperkt kwa route's helaas.

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:45

Taartje schreef:
ik heb een skaterugzak (eigenlijk voor skateboarders) en daar hang ik schoenen aan voor nood en aan de zijkant zit een vakje voor een fles drinken. die neem ik eigenlijk altijd mee!


schoenen idd ook wel handig :)

Maaiike94

Berichten: 1101
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:32

Wow wat een afstand monique1983 :wow: Respect!

Ik neem eigenlijk nooit wat mee, behalve mn telefoon. Flesje water moet ik maar eens wat op verzinnen, afgelopen zomer meerdere keren met zeer warm weer geskeelerd, werd er soms toch een beetje naar van :P

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:47

Lekkere afstand zeg, 45 km!

Ik neem op kleine rondjes niks mee en voor grote rondjes heb ik een Dakine rugzak waar een hele boel ingaat, met 2 vakjes voor flesjes aan de zijkant en kan er makkelijk schoenen aan vastmaken eventueel.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:07

Heerlijk eingelijk, skatebaan is heel dichtbij! :D Kan je lekker rondjes skeeleren, en trucjes oefenen (hellingen op en af, pootje over, rondje draaien)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:37

Ik neem eigelijk nooit iets mee. Alleen me mobiel.

Dat van dat geld mee nemen is best slim eigelijk :), ga ik volgende keee doen.


Ik heb net een rondje van 15,45km gemaakt in 65 minuten ging best lekker. Vooor herhaling vatbaar alleen dan onder de 60 minuten

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:27

Ja als je geen water mee neemt is geld echt handig

Je komt soms nog wel eens een benzinestation tegen
Of winkel centrum

Ik wil opzoek na en heup tasje of en fijn zittend kleine rug zakje


Waar je en flesje en banaan of sultana enzo in kwijt ka

Heb echt gave skates gezien maar niet goed voor je bankrekening hahaha

Maar ja voor lange afstanden zal het vast wel schelen betere

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:38

Afbeelding

*\o/* *\o/* me nieuwe skate's

word wel echt wennen, best pijn aan de enkels met en rondje van 3 kilometer.
maar misschien wel iets te strak,

ga van 76mm wielen naar 100mm wielen.

weten jullie trouwens site's waar je wielen kan kopen.
ik wil en 2de setje op voorraad, maar kon niet echt site's vinden, liefste eigelijk nog wel en site in de buurt van utrecht, zo dat je kan afhalen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:42

Hee, dit soort skates zoek ik! Mag ik vragen hoeveel ze kostte? :o

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:49


prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:56

Pff, ik raak een beetje in de knoop over de wielen nou :') ik wil wel graag nieuwen, want mijn sluitingen doen het niet zo goed meer, en ik krijg onwijs last van mijn wreef. De schoen is ook heel hard. Op zoek naar goede softboots dus :D

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:57

Ik ga nu richting de manege hiero, das zo'n 7 km. 1x viaduct op en af.
Mijn ma kan me niet brengen, dus dan maar zo :')

Miekje23Jarig

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:17

verroest, de mijne zijn nog onderweg!

Brechtje_A

Berichten: 1537
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: Hattem, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:18

Heerlijk weer om te skeeleren dit <3

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:43

Vanmiddag een rondje gedaan, 11 km in een uur tijd. Was met veel hellingen, dus veel omhoog en omlaag.
Omhoog is het probleem niet, even bikkelen en je bent boven. Omlaag was af en toe wel een probleem := Twee keer in het gras gestopt, omdat ik te hard ging en niet meer op tijd kon remmen. Bij de eerste keer was het een lange glooiende helling, op het eind kon je links af (haaks) en even verderop stopte het pad. Maar ik ging dus te hard, dus ben maar geland in het gras. Paar schrammen op mijn arm, beurse knie, dikke slaap en een kapotte zonnebril eraan over gehouden.
Daarna weer een helling met gelijk daarna een scherpe bocht naar rechts. Geen overzicht dus maar op mijn kont geland in het zand.

Ennieweej, tijd om remtechnieken te oefenen en met name remmen op de afdaling...

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:13

@paardennamen: zigzaggen! Zoek maar eens filmpjes op, als over de heuvel naar beneden zigzagt, kun je ook optijd verder doordraaien waardoor je schuin omhoog gaat en weer remt :)

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:17

Net ook 7,5 km in 35 minuten afgelegd. Ik maar denken dat ik langzaam ging, maar volgens de looptijden app toch nog 13 km/h :)

Ik doe regelmatig mijn rondje over de fietsbrug. Als ik dan naar beneden ga, dan ga ik in een soort pizzapunt naar beneden, werkt bij mij wel, misschien een optie?