B12 Tekort Deel ll

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:38

Ik kom ook even meekletsen...na 8 jaar klachten, verdenking van MS en diagnoses die kant nog wal raakten, bedacht mijn nieuwe huisarts om B12 en vitamine D te checken. Vitamine D was te laag, en voor B12 had ik een waarde van 94, waar zij een ondergrens van 150 aanhielden... -O-

Dat was vorige week, en zojuist heb ik mijn eerste injectie gehad. Ik heb al jaren vermoeidheidsklachten die in de afgelopen 3 jaar steeds meer neurologisch werden, en ook zo heftig dat ik op slechte dagen vrijwel niks meer kan. Ik kan niet meer goed paardrijden (ik ga incidenteel nog op buitenrit, maar paard is verkocht en wekelijks lessen kan ik ook niet aan), fietsen, studeren gaat moeilijk, enzovoort. Dus hopelijk is dit tekort wat er met mij aan de hand is, en zal ik verbetering zien!

Tot die tijd lees ik heel graag mee. Mochten mensen het hier willen melden, of in PB, ik ben heel benieuwd wat jullie waardes waren toen jullie gediagnostiseerd werden, en de klachten die daarbij hoorden. Iedereen heel veel sterkte en succes met alle injecties en het gedoe met doktoren en apothekers!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:08

Ik heb vandaag injectie 4 van de 10 gehad. En ik voel me deze week toch beroerd .. niet normaal. Já ik voel mij een stuk 'vrolijker' en/of opgewekter, ik dacht immers dat ik een winterdip had :') Maar ik ben ka-pot aan het eind van een werkdag!

Ik werk van di t/m za. Op dinsdag kom ik oké mijn bed uit, want op maandag ben ik vrij (zit ik niet stil want genoeg afspraken en huisdieren). Maar de rest van de week ... pff.

Vandaag aangekaart bij de assistent dat ik echt wel beroerder ben. Ze 'schrok' want dit zou niet horen. Ze zei dat ik het nog een paar weken moest aan kijken (goh, hoef er nog maar 3 ..) maar het zou niet horen.
Maar ... wat is jullie ervaring?

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:11

Jep dat kan! Dan is je lichaam zich aan het herstellen en daar moet je even doorheen. Kan best een tijdje duren, mooi moment om aan te kaarten dat je nog lang niet klaar bent met de injecties

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:22

Lootje1991 schreef:
Jep dat kan! Dan is je lichaam zich aan het herstellen en daar moet je even doorheen. Kan best een tijdje duren, mooi moment om aan te kaarten dat je nog lang niet klaar bent met de injecties


Pff, klinkt hoopvol. M'n moeder zegt ook dat ik gigantisch wit zie continu en toen ik van de week op het werk 'boven' even iets langer bezig was gingen mijn collega's bellen of ik nog wel overeind stond :')
Ik heb nog zes injecties te gaan dus ben benieuwd.

Het is niet te vergelijken met hoe het bij mijn moeder toentertijd werd geconstateerd. Zover mijn moeder zich kan herinneren heeft ze toentertijd een week lang iedere dag een injectie gekregen, maar zij was er dan ook echt heel slecht aan toe (inclusief continu wegvallen)

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:39

Ik heb nu ruim een half jaar injecties(elke 72 uur) en heb in het begin ook een flinke verergering van klachten gehad. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter al ben ik er nog lang niet. Dus als je pech hebt moet je net zoals mij langdurig veel injecties.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:09

Ik krijg het nu ook twee keer in de week, daar zitten normaal ook drie dagen tussen. Op hoeveel zit jij nu ondertussen?

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:40

Ik zit nog steeds op elke 72 uur een injectie. Als je op internet zoekt vind je wel meer verhalen van mensen die jaren lang zo vaak injecties moeten. Ik denk dat elk lichaam er anders op reageert en dat ik pech heb ;). Ik hoop dat het voor jou meevalt.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:50

Ik heb eerst gewoon de opstart gehad. Daarna niets. Daarna nog eens de opstart en toen door gezeurd voor meer injecties. Dat mocht en ik mocht naar de internist van mijn keuze. Heeft wel wat voeten in de aarde gehad hoor haha. Toen van de internist mocht ik elke week 2x blijven prikken. Dat zelf verhoogd naar iedere dag omdat ik merkte dat het nodig was en daarna heeel langzaam afgebouwd. Nu na 2 jaar ongeveer zit ik nu net een paar weken dat ik om de week spuit

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:49

Ik heb inmiddels mijn tweede prik gehad, dinsdag de derde. Voelde de dag na m'n eerste prik verbetering in mijn energie levels, maar sinds de tweede loop ik weer te wankelen. Even aankijken dus.

Verder had ik bij de arts aangevraagd of ze nog mijn foliumzuur konden prikken, omdat ik hier las dat dat toch wel heel belangrijk was, en dat hadden ze nog niet gedaan. Echter heb ik donderdag een vitamine B-complex smelttablet genomen (met dus ook foliumzuur) onder het mom baat het niet dan schaadt het niet. Nu vroeg ik mij af hoe lang het ongeveer duurt voordat dat uit je bloedbaan is? Ik wil niet gaan prikken en dan vals positieve waardes krijgen. Weet iemand dat?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:25

Ik begin hele kleine verschillen te merken in mijn energie en hoe ik me voel. Echter moest ik vandaag weer de injectie halen en ik voelde me echt een soort van 'op'. Vandaag kreeg ik de 6e injectie, vanaf maandag heb ik lekker twee weken vakantie en kan ik echt opladen.

Over 4 injecties ben ik 'klaar'. Ze willen dan ook dat ik voor een periode stop om vervolgens bloed te prikken. Máár ik lees overal dat je dit niet moet toelaten.
Ik ben ook lid van een facebookgroep waar ik al een heel hoop informatie tot me heb genomen. Ergens heel interessant.

Klachtenvrij ben ik in ieder geval nog niet. Dus ik ben benieuwd, mijn gesprek met de dokter.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:38

Ja dat gesprek met de dokter kan in mij nog goed voor de geest houden. Schotel hem maar voor waarom je niet zou blijven prikken. Niets toxic en je kan er alleen maar beter van worden i.p.v. slechter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:05

Bij mij heeft het geholpen om de bijsluiter van de medicatie erbij te pakken. Daar staat letterlijk dat bij neuroligische klachten de bahandeling niet gestaakt mag worden.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:15

Gloa schreef:
Bij mij heeft het geholpen om de bijsluiter van de medicatie erbij te pakken. Daar staat letterlijk dat bij neuroligische klachten de bahandeling niet gestaakt mag worden.


Maar wanneer is het neurologisch? Ik ben een symptomen lijst afgegaan op die Facebook pagina en veel gekke klachten die ik had kan ik daar afstrepen. Zoals een soort brandend/verdoofd gevoel in mijn gezicht, duizelig, extreme vermoeidheid, futloos, stemmingswisselingen (extreem kort lontje) etc. etc.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:17


xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:21

Dankjewel. Dan heb ik weinig tot geen neurologische klachten (gelukkig). Ze lijken er wel op maar het is niet dat ik zeg; ja, dat is het.

Bij Psychische en overig kan ik wel volmondig ja zeggen bij een flink aantal.

Ik ga een midweekje weg in Brabant. Maandag krijg ik mijn injectie voor vertrek en vrijdag als ik terug ben, daar heb ik dus inderdaad rekening mee gehouden :)
Ik kijk vooral er tegen op dat dit de laatste 4 zijn ...

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:29

Goed inlezen en dan naar je huisarts gaan. Duidelijk vertellen dat je meer injecties wilt. Ik raad het echt iedereen aan om door te gaan met injecties tot alle klachten over zijn :) !

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:30

Klopt, ik wordt al gek van de documenten :') In mijn tweede week vakantie ga ik een afspraak plannen, voor de laatste injectie in ieder geval, dan heb ik er alle tijd voor en kan ik het één en ander meenemen aan informatie denk ik.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:30

Hoi dames. Ik heb een paar paginas gelezen. En wilde eens vragen,waarom krijgen sommigen van jullie om de paar dagen een spuit? Ik ben vorig jaar begonnen met spuiten maar omdat ik er erg op piekte dus idd ook na 1 maand ofzo al voelde dat t niks meer deed moest ik overgaan op pillen.
Maar nu heb ik het idee dat deze pillen niet meer afdoende werken.. Wat kan ik het beste doen?
Toch maar eens terug maar de ha zeker? Want blijf vreselijk moe en heb t altijd koud en ben veel ziek geweest deze winter ook...

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:36

Ik krijg een boost van vijfweken twee injecties in de week omdat ik een goed te kort heb. Bij mij is specifiek uitgelegd dat tabletten niet helpen omdat het niet wordt opgenomen in maag/darmgedeelte. Injectie gaat direct in de spier.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:45

obelix schreef:
Hoi dames. Ik heb een paar paginas gelezen. En wilde eens vragen,waarom krijgen sommigen van jullie om de paar dagen een spuit? Ik ben vorig jaar begonnen met spuiten maar omdat ik er erg op piekte dus idd ook na 1 maand ofzo al voelde dat t niks meer deed moest ik overgaan op pillen.
Maar nu heb ik het idee dat deze pillen niet meer afdoende werken.. Wat kan ik het beste doen?
Toch maar eens terug maar de ha zeker? Want blijf vreselijk moe en heb t altijd koud en ben veel ziek geweest deze winter ook...


Wat bedoel je hiermee?

Om de paar dagen een spuit omdat je lichaam anders niet voldoende heeft om zich te herstellen. Pillen werken niet als je maag en darmen de vitamine niet uit het eten haalt. Dan halen ze ook niets uit pillen aangezien die dezelfde weg bewandelen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:26

Lootje,ik kreeg ze om de 2/3 maanden maar merkte dat 1 maand al dat t effect afnam zeg maar bij mij. Na t zetten ging t altijd een week of 3/4 best goed maar daarna kakte ik weer.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:46

obelix schreef:
Lootje,ik kreeg ze om de 2/3 maanden maar merkte dat 1 maand al dat t effect afnam zeg maar bij mij. Na t zetten ging t altijd een week of 3/4 best goed maar daarna kakte ik weer.


Ja dat komt omdat je lichaam meer nodig had/heeft! Zeker de eerste maanden/ het eerste jaar is je lichaam aan het herstellen. En heb je dus veel injecties nodig. Als je geen klachten meer hebt kun je RUSTIG aan gaan afbouwen

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:39

Thanx voor je feedback. Ik ga vd week eens terug naar mn HA. ;)

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:44

Hier ook veeeeel te laag moet van de week langs voor de 1ste prik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:47

Ik krijg donderdag de uitslag van het bloedprikken...als mijn B12 dan weer te laag is weer injecties. (eerste reeks injecties was vorig jaar maart. Daarna heb ik niet meer gekregen. Vorige week op controle voor mijn 2 auto immuun ziektes en toen is B12 weer gelijk nagekeken.)