hypermobiliteits syndroom

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_black_rose_

Berichten: 727
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:30

Dat zou best kunnen. Vermoeidheid is immers ook een bekende klacht bij hms.

Ik zou niet weten of je met hms meer moet eten. T helpt mij wel om me beter in mijn lijf te voelen als ik goed, genoeg en gezond eten. Maar of dat komt door de hms weet ik niet.


11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:41

Ik heb ook niet het idee dat meer eten voor mij een verschil maakt. Wel om de juiste voeding te eten, lactose, gluten en suiker te vermijden en om natuurlijke supplementen erbij te slikken. Zo heb ik nu bijvoorbeeld ijzerpillen op natuurlijke basis en daar voel ik me een stuk fitter mee.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:05

Tarwe mijd ik al wel, voel me daar echt opgeblazen van.
Echt lactose en glutenvrij eten niet geprobeerd.. maar dat lijkt me ook erg lastig.

Anoniem

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:54

Meer eten doe ik iig al jaren niet, ik eet wat past bij mijn sportritme. Ik laat mijn spieren wel met regelmaat onder handen nemen door de fysio en loop nu in een revalidatietraject met sport, fysio, ergotherapie en voedingsafstemming vanuit het ziekenhuis.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:53

Hebben mensen hier toevallig ervaring met zere knieën?
Ik sinds vannochtend opeens heel veel last, zo erg dat ik het liefst niet op mijn been sta en de hele dag wil zitten. Mijn knie knakt ook vaak en schiet vaak op slot, en hij voelt een beetje opgezwollen.
Ik weet alleen niet zo goed of ik dit nou bij hypermobiliteit moet zoeken of dat ik er toch even mee naar de dokter moet..

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:59

Als je twijfelt altijd even overleggen. :)

Ik voel altijd enorm in mijn knieën als ik teveel heb gedaan en dan heb ik ook vocht onder knie schuif

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:16

Bij mij is het heel plotseling op komen zetten vannochtend. Als ik zelf te veel heb gedaan krijg ik zeurderige pijn, maar dan meer vanuit mijn heupen.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, als de pijn blijft ga ik denk ik toch even lang de huisarts. :)

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:19

Nottinghill schreef:
Bij mij is het heel plotseling op komen zetten vannochtend. Als ik zelf te veel heb gedaan krijg ik zeurderige pijn, maar dan meer vanuit mijn heupen.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, als de pijn blijft ga ik denk ik toch even lang de huisarts. :)


Ik had het ook een tijd terug heel plots. Bleek mijn knie toch net wat te onstabiel was geworden en doordat die onstabiel was veroorzaakte dat teveel wrijving met het gewricht waardoor ik pijn krijg. Een tijd glucosamine gepakt en extra oefeningen en nu is het beter. Nu is het beperkt tot de zeurderige pijn bij teveel doen maar niet meer zoveel pijn dat ik niet meer kan staan.

Brandon :+:

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:31

Heb ook snel knie problemen, maar dat heeft ook ergens anders mee te maken. En volgens HA kan mijn knie niet op slot schieten aangezien er geen ruimte zou zijn om te verschuiven.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Anoniem

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:35

Mijn knieschijven verschuiven met regelmaat, dat is ook echt heel pijnlijk. Moet met bodypump ook altijd een oefening overslaan / aanpassen omdat ze anders aan de wandel gaan :=

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:46

Over vermoeidheid gesproken. Iemand tips ervoor :+ ik kwam gisteren een reclame tegen voor vitamine die je zogezegd meer energie zouden moeten geven. Geloof er weinig van maar iemand mss bekend met zoiets?

Brandon :+:

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:47

Bedoelde ze vit D?

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:23

Nieky1993: ik heb daar geen ervaring mee. Ik slik vitamine D bij in de winter (na bloedonderzoek bleek deze te laag) vitamine B12 en magnesium slik ik bij als ik merk/denk dat het nodig is.
Verder is de vermoeidheid hier ook vaak aanwezig. Ik wil mij even inlezen over bepaalde voedingsmiddelen/manieren van eten. En dan even kijken of er wat bij zit wat mij aanspreekt en dat een aantal weken proberen.

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:14

Sowoieso doet voeding veel. Sinds ik nagenoeg geen suiker en gist meer eet en dus vooral veel vers maak gaat het veel beter.

Wat betreft vermoeidheid kijk eens naar bijnieruitputting. Daar had ik ook last van en inmiddels met fijne supplementen daar vanaf gekomen en inmiddels heb ik veel meer energie. Echt een wereld van verschil. Heb hierbij wel hulp gehad van een holist.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:23

https://www.newpharma.be/apotheek/omnib ... 13132012:s

Het was zo een soort iets waar ik reclamr van had gezien. Ik heb trouwens al meerdere bloedonderzoeken gehad maar daar komt niks uit. De vermoeidheid komt echt van hms en fybro maar vraag mij toch af of vitamines dan helpen aangezien ik geen tekorten heb eigenlijk. Maar ik sta elke morgen op alsof ik al een hele dag erop heb zitten en bovendien wordt ik echt slaperig tijdens het autorijden (niet gezond!). Dus een beetje aan het zoeken naar dingen die kunnen helpen

Brandon :+:

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:14

Nieky1993: ik weet dat als een huisarts de waarde nog hoog genoeg vind, dit zeker al wel klachten kan veroorzaken. Weet je de waardes toevallig?

Bij mij helpt het een klein beetje dat ik mijn raam 's nachts een klein stukje open laat staan (frisse lucht, voldoende zuurstof).
Verder weet ik op dit moment niet echt tips.

Eilish
Berichten: 3014
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:16

Ik slik compleet forte weerstand en forte magnesium. En vitamine d via de apotheek (voorgeschreven door reumatoloog). Ik kan niet zeggen dat ik echt verschil merk. Alleen van de weerstand, die slik ik sinds september en ben wel minder vaak verkouden/ziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:49

Hoe is het hier met de kou met iedereen?

Van mij mag het wel over zijn, zoveel meer pijn in mn gewrichten :\ Mn huid is ook niet blij, niet persé door de splints, maar hij springt veel vaker kapot nu dan met de warmte. Dus ik heb overal pleisters :=

Heb sinds een week mn silversplints, mn vingers zijn happy, die luxeren nu niet meer zo regelmatig :D maar wennen is het wel, ben veel beperkter in mn beweging. :+

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:54

Sinds een week heb ik silversplints voor de duim en pink rechts. Waarschijnlijk gaat er ook een voor de pols komen. Maar hoe merken jullie verschil tijdens het paardrijden? Binnenkort ga k er voor t eerst mee rijden op mijn PRE kruising Camaro.

Mary122

Berichten: 75
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Hiversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:12

Mirry96 schreef:
Sinds een week heb ik silversplints voor de duim en pink rechts. Waarschijnlijk gaat er ook een voor de pols komen. Maar hoe merken jullie verschil tijdens het paardrijden? Binnenkort ga k er voor t eerst mee rijden op mijn PRE kruising Camaro.


Heb je weleens geprobeerd te tapen? Geeft wat meer flexibiliteit en toch genoeg steun aan het cmc gewricht. Hier een voorbeeld van een taping die ook helpt voor silversplints: https://kttapebenelux.com/gekneusde-dui ... -quervain/

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:51

Met paardrijden heb ik de laatste jaren altijd met een polsbrace gereden. Ik heb geen silversplints en tapen leek mij niet genoeg steun te geven. Dus ik gebruikte daarvoor de brace die ik ook voor mijn werk gebruik. Ging prima toen ik er eenmaal aan gewend was dat ik mijn pols niet kon buigen.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:56

Mij werd verteld dat er voor de gewrichten die bij mij het meeste last geven in handen/armen geen 'hulpmiddelen' waren. Maar ik werd gisteren gebeld dat ik nu 2e sta op de wachtlijst voor de revalidatie, sta nu ruim 13 maanden op die lijst. :+

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:10

Mary122 schreef:
Mirry96 schreef:
Sinds een week heb ik silversplints voor de duim en pink rechts. Waarschijnlijk gaat er ook een voor de pols komen. Maar hoe merken jullie verschil tijdens het paardrijden? Binnenkort ga k er voor t eerst mee rijden op mijn PRE kruising Camaro.


Heb je weleens geprobeerd te tapen? Geeft wat meer flexibiliteit en toch genoeg steun aan het cmc gewricht. Hier een voorbeeld van een taping die ook helpt voor silversplints: https://kttapebenelux.com/gekneusde-dui ... -quervain/


Jazeker, maar dat is erg veel werk en bij mij blijft t ook nooit meer als 1 dag zitten.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:12

MyWishMax schreef:
Mij werd verteld dat er voor de gewrichten die bij mij het meeste last geven in handen/armen geen 'hulpmiddelen' waren. Maar ik werd gisteren gebeld dat ik nu 2e sta op de wachtlijst voor de revalidatie, sta nu ruim 13 maanden op die lijst. :+


Dat is echt onzin hoor!! Voor vingers, polsen bestaan er silversplints. Ik heb ze ook en kan niet meer zonder. Zorg wel dat je goed de maat laat meten. Bij mij hebben ze de grootste maat gepakt, gevolg een te grote splint bij de duim en een blauwe plek (inmiddels blauwgroen) van het heen en weer schuiven. Deze dinsdag ga ik voor controle dus ga om een maat kleiner vragen. Lijkt wel alsof veel zorg instellingen achterlopen wat EDS/ HMS betreft.

Anoniem

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:19

Ik wil ook niet meer zonder mn splints. Heb in geen jaren zo weinig (sub)luxaties gehad in mn handen. Ze passen goed bij me, ben er echt heel blij mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 25 bezoekers