Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:37

Hier heeft vriend helaas storingsdienst. Als die niet weg hoeft of terug is om half 4. Stappen wij ook nog even op de fiets voor de 3de keer 8-)

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 16:30

Het was heerlijk vandaag {:}
Met jasje in de zon eigenlijk te warm .

60 km gefietst en op de terugweg even langs mijn zus voor een bakkie koffie en een broodje .


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:43

MuSLi schreef:
Nee, je kunt je pedalen niet stilhouden. Je remt langzaam af, door steeds minder kracht op de pedalen te zetten en als je voldoende snelheid geminderd hebt, dan pak je de railing van de binnenbaan vast en klik je uit ;)
Haha dat lijkt me inderdaad wel even spannend. Maar het scheelt dat je al klikpedalen gewend bent!

Haha maaikemuis, ik herken dit nog helemaal van mijn eerste rondje klikpedalen. :') Het went snel, hoor! Veel plezier in Limburg!

Leuk, T2T! Hoe zit het met die Liv-activiteiten? Bedoeld voor mensen met een Liv? Of alle fietsende vrouwen, ongeacht merk? :P

Hoe ging het, scooby? :))

Leuk, Gothico! Al een outfit?

Kon je nog fietsen, Iloveiswan?

Laura, welcome back! Zit je nog veel op de fiets? Nog wedstrijden gereden?

Ik heb ook weer een ronde gefietst. Ben na jaren aanmodderen eindelijk (deels) van mijn stomme hoofdpijn af en de fietshouding bleek niet de trigger, dus de racefiets mag blijven <3 Ik heb de conditie van een zeeëgel, maar het was echt genieten met dit mooie weer en die herfstkleuren!

Afbeelding
*Ik wilde een coole MuSLi-style-foto van mijn fiets 'vrijstaand' op een bospaadje maken, maar ik mis de skills, haha. Er kwam al een man aangerend die dacht dat ik fietspech had :')

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 18:58

Nee helaas niet meer gefietst. Hij moest van 12 tot 6 weg. Ach volgend weekend misschien.

Haha culaccino wel lief van die man die wou helpen.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:05


MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:05

@Culaccino; dat gebeurt mij dan ook regelmatig ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:11

Time2Tri schreef:
culaccino schreef:
Leuk, T2T! Hoe zit het met die Liv-activiteiten? Bedoeld voor mensen met een Liv? Of alle fietsende vrouwen, ongeacht merk?


Alle fietsende vrouwen . https://www.velocityladies.nl/liv-rides ... eerenberg/

Ah leuk, en mooie locatie!

MuSLi schreef:
@Culaccino; dat gebeurt mij dan ook regelmatig ja :')

:D

Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 21:38

@T2T Lekker rondje weer. En gezellig er een uitje van gemaakt.

@culaccino Je hebt ook een mooie fiets staan zie ik. En ja ik heb mijn rol gekregen.
Het wordt een piraten thema. Ik wordt de piraat die de piratentraining aan de kinderen gaat geven.
Ze moeten een soort tocht lopen met verschillende activiteiten. Sommige dingen wel wat enger. oogbalhappen(snoep) is al eng betreft naam. Het zijn kinderen tussen de 5 en 9 jaar oud.

@iloveiswan Jammer dat je niet hebt kunnen fietsen. Maar volgende keer beter.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:57

maaikemuis schreef:
Ik zit nu in Limburg met vrienden van mijn vriend en we gaan zo wandelen. Ze zijn niet van het fietsen. En alles wat ik denk is ‘we moeten hier echt een keer gaan fietsen’ :x . Wat is er gebeurd met de persoon die een jaar geleden nog zei nooit te gaan fietsen want dat is stom?

Voor wie wel gaat fietsen vandaag. Geniet ervan, het weer is echt waanzinnig mooi!


Hoe kan dat nou, als je in limburg bent moet je toch fietsen :Y)

@Culaccino, fijn dat j weer hebt kunnen fietsen! Die conditie komt wel weer.

En ik zit zeker nog met enige regelmaat op de fiets. De 15.000km van vorig jaar ga ik niet halen, maar 10.000 gaat lukken. Wedstrijden heb ik dit jaar overgeslagen. Het lukt door werk/studie en covid niet om daar mee aan de slag te gaan. Wel dus een cycloon gereden, maar die was letterlijk en figuurlijk daardoor ook.. in het water gevallen.
Maar, ik geniet nog steeds en zeker op van die dagen als gisteren waarbij de zon continu aanwezig is :D

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:03

Wat leuk dat er een fietstopic is op Bokt. Mag ik me hier ook melden? :D
Nadat ik mijn conditie toch wel echt slecht begon te vinden heb ik een paar weken terug besloten om de mountainbike weer onder het stof vandaan te halen. We wonen tegenwoordig in Hilversum en vanaf hier kan je prachtig fietsen en mountainbiken. Twee weken terug ook een wat nieuwere mountainbike in mijn maat op de kop weten te tikken dus helemaal blij!

Inmiddels hebben we de tracks van lage en hoge vuursche al helemaal verkend en hebben we zelfs maandag de route Veluwezoom gedaan en 60km afgelegd (deze kwam wel uit mijn tenen… :+ ) was grotendeels wel gravel en maar een klein deel single track.

Lauraennala, ik spotte jouw foto’s een paar pagina’s terug. Wat gaaf en diep respect hoor in de bergen fietsen. En 10k halen dit jaar is een hele mooie prestatie!

Cullacino, wat fijn dat je weer op de fiets kan springen. Hopelijk blijft de hoofdpijn onder controle zodat je het weer kan blijven doen :)

Wij gaan hopelijk straks weer een ronde lage vuursche maken van ca 30km en heb voor het weekend als we een keer wat meer tijd hebben een rondje richting de soesterduinen klaarstaan op Komoot. Blijkbaar kan je daar fietsen op de oude startbaan van vliegbasis Soest? Iemand hier dat eens gedaan?

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:52

Leuk, Queelens! (En dank je, vooralsnog gaat het goed!) Je hebt de smaak weer te pakken, zo te lezen. Mogen we je fiets zien? :))

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:14

Het is mij ook weer gelukt om afgelopen woensdag op de fiets te stappen :D Wel echt met tegenzin wou helemaal niet omdat ik al hoorde dat het stevig waaide. Maar eenmaal op de fiets ging het eigenlijk wel. Heb een rondje over de weg gedaan en qua conditie verlies viel het mij echt zo erg mee! Laatste stuk op de terugweg was ik wel helemaal op. Heb onderweg ook nog een stukje in een bos gedaan waar geen officiële route loopt , maar best wat klimmetjes zijn en je lastige afdalingen kunt oefenen met boomwortels. Je ziet wel dat er vaker gefietst wordt. En met verbazing nog naar wat eventing hindernissen staan kijken , uh die waren wel heel hoog zal ik dus nooit met mijn Fjordenkind over heen gaan :')

Eenmaal thuis toch een beetje verrast 31,1 km gefietst , ik dacht maar een stuk of 20 :=

Heb het gevoeld gisteren :')

KleinBoefje

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:29

Goed bezig hier allemaal!

Hier niet zoveel tijd voor het fietsen door school. Wel probeer ik elke maandagavond nog even een spinningles mee te pakken. Toch nog een beetje proberen om de conditie op peil te houden. Ik heb me nu ook ingeschreven bij een fietsclub en dat begint in maart, dus dan heb ik ook misschien wat meer motivatie om te fietsen! :j

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:38

Dit is de trappert :)
Geloof een Cube Access dus een leuk modelletje om mee te beginnen. De vorige was echt op en ook veel te groot..
Afbeelding

Lekker Zebrastreep toch fijn als je achteraf toch lekker bent gegaan :)
Wij hebben net ook een rondje van 30km gemaakt waarvan ca. 10 over single track. Goed begin van het weekend. Helaas wel vanaf dit weekend weer wintertijd dus dan zit na het werk fietsen er niet meer in.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:06

Welkom Queeleens, mooie fiets heb je! :D

Kleinboefje, spinning is ook zeker een leuke manier om de winter door te komen :j

Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:50

@Queeleens, Welkom hier. Nette fiets heb je hoor. Ik heb wel op de vliegbasis bij Soest gefietst. Met 162 andere velomobielen. Dus echt heel erg gaaf om dat een keer te doen. Want wat een ruimte heb je. Maar let wel op het hekwerk die niet heel goed zichtbaar is op hogere snelheid.

@Zebrastreep, Wat goed dat je weer een stuk gefietst hebt. Lekker om dan meer te rijden dan verwacht.

Zelf heb ik alleen woonwerk gedaan en naar de paarden. Net door een hoosbui heen gefietst. En dan snel de paarden verzorgen en terug.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 08:28

Weekend *\o/* , maar helaas word het weer niet zo best .
En ik heb morgen de Velocity ride van Liv .
Koud word het niet , maar hopen dat we een droog momentje treffen .


Welkom Queelens ...klets maar gezellig mee .
Nice bike +:)+

Ja , helaas zijn de indoor fietsritjes weer begonnen . -O-
Fietsen na mijn werk red ik ook niet meer .
Mijn Langma staat alweer steevast op de Tacx .
Gisteren ook een pittige intervaltraining gedaan .

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 08:56

Queens, welkom en wat een ontzettend mooie fiets! Ik kan me voorstellen dan je daar heel blij mee bent.

Ik heb donderdag voor het werk uit nog een rondje gereden. Ik zou eigenlijk een sessie hebben met mijn personal trainer (ik haat de gym, maar het moet, dus dan maar met iemand die mij weet te boeien), maar die had ik even geappt dat het te mooi was om binnen te gaan zitten. Hij fietst ook, dus gelukkig kon hij de keuze wel begrijpen. Hopelijk morgen nog een ritje mocht het ooit droog worden. Ik word alleen zo moe van die wind. Ik woon echt in een tochtgat….

Het is gratis training zeggen we dan maar….

KleinBoefje

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:07

@Time2Tri ik hoop voor je dat het even droog wordt, maar zoals het er nu naar uit ziet.. :n Ondanks het weer heel veel plezier gewenst!

@maaikemuis donderdag was het inderdaad erg lekker weer! Ik heb toen ook de fiets naar het werk gepakt. Kwam ook nog wel redelijk veel racefietsers tegen. Wat fijn ook dat je personal trainer ook een fietser is en daarom je keus voor het buiten fietsen snapte. :j Hier geeft de weer app voor morgen 100% regen aan. En wind.. tsja dat is hier ook altijd. Zoveel kale stukken landerijen. Mocht je morgen toch fietsen, succes +:)+

Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:32

Ik heb net een lekker rondje gefietst. Een uurtje lekker fietsen en soms toch weer harder gaan dan gepland. Maar het was de moeite waard.

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 13:50

Gothico schreef:
Ik heb net een lekker rondje gefietst. Een uurtje lekker fietsen en soms toch weer harder gaan dan gepland. Maar het was de moeite waard.

[ [url=m/LSE5fU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar ging mijn warme chocomelk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Fantastisch!

Ik ben naar de ‘R’ van De Rijp gefietst. Weer eentje van het alfabet! Lekker rondje van 50 km voor de regen uit. Nu lekker op de bank met wat warme chocolademelk (iemand zei ooit dat dat goed is voor je herstel na het sporten. Geen idee of dat ook zo is, maar ik ben een groot voorstander :9 )

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:05

Haha mooi, Gothico! :D En goed bezig, maaikemuis! Ik ben lui en heb geen zin om te fietsen :+

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:49

Ik heb vandaag 61 km easy gefietst .
We hadden super veel geluk met het weer .
Erg leuk , nieuwe wegen gezien . Gewoon gezellig .


Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:11

Ziet er heerlijk uit ja! Ik liep vandaag 10km bij een hardloopevenement in Amsterdam. Was ook erg lekker :)

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:23

Wow! Iemand heeft nog de zon gezien vandaag B-) . Die heeft zich hier niet laten zien. Wel wind, veel wind (had ik al gezegd dat ik in een tochtgat woon?).

Zo maar eens aan het werk…. Langleve de nachtdienst **\O/**