Dr Atkins dieet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:18

Dat staat ook op de site, maar dat staat onder 'sprookjes.' Uitleg ben ik vergeten.
Maar kan best zijn hoor, heeft ie zich niet goed aan zijn eigen dieet gehouden :))

Taj_Mahal

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:20

haha, okeee!
ik dacht dat hij daar echt aan was overleden!
zou wel banketstaaf zijn xD
maar dan zou ik dat dieet niet willen doen..! :P
Laatst bijgewerkt door Taj_Mahal op 19-03-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:21

Citaat:
Atkins overleed in april 2003 op 72-jarige leeftijd. Hij kwam ten val op de stoep en raakte in coma. Doordat de hersenstam in de verdrukking was gekomen door de val, werd een aantal lichaamsfuncties ontregeld. Dat uitte zich in het vasthouden van vocht. Bovendien liep hij een virusinfectie op. Hierdoor woog hij bij zijn overlijden bijna 30 kg meer dan ten tijde van zijn ziekenhuisopname

bron: wikipedia.nl ;)

Taj_Mahal

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:21

beetje offtopic maar ik zou wikipedia niet als bron gebruiken,
daar kan iedereen iets op zetten! ;)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:24

ja maar er zit wel een heel streng team achter wikipedia.
alles wordt nagekeken, en als jij iets op wikipedia zet wat niet waar is dan is het er binnen 2 uur al weer af ;)

Taj_Mahal

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:27

okee, ik trek me terug :P
maar ik wens jullie allemaal veel succes met dieëten! :)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:29

Wiki vertrouw ik ook wel!
Ik ben ook zo'n moeilijke eten, lus niks. Scheelt wel met atkins, luste al geen pasta en aardappels. Dus die mis ik ook niet!
qua vlees hou ik alleen van kip en hamsoorten. Die zijn gelukkig wel gewoon als vlees te koop zonder van alles er om heen.
Vanavond ging goed! Alleen de vis gehad zonder rijst. Wel klein beetje vissaus voor de smaak..
Hoe lang ben jij nou bezig duchambre ? En wanneer ga je weer wat koolhydraten toevoegen ?
Merk dat ik zin in wat lekkers krijg :S Ga maar even kijken of er nog een blikje tonijn ergens ligt..

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:30

Dankjewel ! :D

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:39

ik ben sinds maandag bezig, en ik blijf zowiezo minimaal 2 weken in de inductiefase.
eigenlijk wil ik pas wat koolhydraten gaan toevoegen als ik over de 15 kilo heen zit (ik wil 25, dus dan heb ik nog 10 kilo om op te bouwen).
wil na de eerste 2 weken wel wat gevarieerder gaan eten, dus wat meer toegestane groenten e.d., maar wel op zo min mogelijk blijven.
al eet ik nu vrij veel kaas volgens mij, dus ik krijg zowiezo wat KH binnen..

zin in wat lekkers, je daar heb ik ook wel eens last van. maar dan eet ik dus een stukje brie ofzo.
vanmiddag was wel lastig, bij mij op het werk wordt op vrijdag standaard een zak snoepjes opengetrokken. en iemand kwam nog aan met left over catering broodjes van een vergadering vanmiddag.
dan is nee zeggen wel even jammer, maar ik blijf maar denken aan die kilo's die er straks af zijn! :D

je mag me trouwens jitske noemen ;)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:46

Wouw knap dat je hebt volgehouden! Ik weet dat we stroofwafels in huis hebben, dus ik word echt gek hier.. Ga zo maar kopje thee drinken, met een smaakje. Is ook lekker!
Wat zijn eigenlijk de toegestane groenten ?

Aangenaam jitske, ik ben Sanne :)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:56

aangenaam sanne ;)

heb je de pdf's van de site gedownload? daar staat alles op ;)
ik moest wel lachen, bij de 2e fase mag je boerenkool en zuurkool eten, maar wel gek eet dat nou zonder het door de aardappels heen te stampen? :+

mijn vriend ging gister doodleuk een zak chips naast me leeg zitten vreten...
hij probeert wel rekening met me te houden, maarja ik kan hem natuurlijk niet verbieden om zulk soort dingen te eten...
maar das idd wel lastig, mijn vriend is echt wel een snoeperd, dus we hebben altijd wel wat lekkers in huis.
o en gister vond ik nog een stuk of 5 chocoladeletters van sinterklaas! :~

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:10

En die choco letters heb je gelijk in de vuilnisbak gedumpt ;) Oh ja boerenkool en zuurkool zonder aardappels word ik ook niet warm van :P
Ik zal eens even kijken of ik die dingen kan downloaden!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:12

anders zou ik ze eventueel nog wel via de mail kunnen sturen.
heb ze ook overgetyped in een word versie, dat bestand is ook veel kleiner ;)

nee die chocoladeletters liggen in de kast :P
chocola gaat niet zo snel over de datum, dus over een jaar ofzo neem ik eens een stukje :')

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:15

het gaat ij atkins echt om de kolydraten dus vet mag... oke je hoeft geen hele fles sla oli in een dag op de schrokken:P maar een beetje is totaal geen probleem, je mag als je wilt van de morgen tot de avond speklappen bakken.. (dit deed een kennis van mij) en ze is van 46 naar 38 gegaan!!!!! en ik zag dr echt alleen maar eten.

ikzelf eet niet gek veel eigenlijk maar dat hele dieeten is niks voor mij... atkins heb ik dan ook eens geprobeert en het ging me redelijk makkelijk af maar idd ik miste het fruit wel.

Ik hield het wel makkelijk vol al vond ik uitgaan (en dit deed ik toen heel veel) wel wat minder met water... maar ook dit was vol te houden :)
ik ben gestopt omdat het voor dit huishouden gewoon onbetaalbaar is momenteel..helaas.. ik wacht tot het financieel beter gaat, dan ga ik zeer zeker weer beginnen! al denk ik dit x in de winter ;) zomer is me te veel waar atkins erg lastig is haha

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:19

hoezo is het financieel niet haalbaar?
ik doe nauwelijks andere boodschappen. minder boodschappen zelf! ik haal nog steeds evenveel vlees als normaal, wel iets meer eieren, maar nauwelijks meer groenten, fruit at ik toch al niet, en geen lekkernijen meer. dus financieel is het voor mij goed haalbaar (bij ons thuis is het ook geen vetpot, dus dit was wel een vereiste..)

zomer kan ik me goed voorstellen dat dat lastig is. ben benieuwd hoe het van de zomer gaat..
maar dan is het maar 1 zomer op de rest van mijn (slanke) leven :P
dat moet ik er wel voor over hebben!

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:26

voor mij is het niet haalbaar omdat ik veel meer vlees moet kopen... je koopt toch andere groenten omdat elke dag hetzelfde ook niks is.. het brood dat je mag hebben (speciaal brood) is echt duur!
dan doe alleen ik het dus moederlief koopt buiten dat om natuurlijk alles wat ze zelf nodig heeft om te eten en koken ;)

We hebben echt het minimaalste wat je kunt hebben en moeten natuurlijk toch ook zo onze dingen nog doen... we komen nauwelijks rond zonder rare dingen te doen met t gewone voedsel...als ik atkins doe en zij niet word t duurder..dus helaas momenteel ff een probleem ;)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:28

Ik heb ze gevonden, had deze site nog helemaal niet bekeken. Maar wat een fijne site, lekkere recepten ook!! Ga ik maar eens wat lekkers van maken, zoals die portobello pizza!
Jitske heb jij nou ook van dit atkins repen en zo in huis ? Ik mis toch zo nu en dan wel eens een koekje of wat chocola..
Financieel lijkt het mij ook geen lastig dieet.

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:30

nee ik bestel niks van die dieetrepen enzo. die dingen zijn vaak nogal prijzig, en zoveel geld heb ik dus niet...
bovendien is het toch weer wat snoepen, en daar wil ik dus wel graag vanaf. of alles, of niets in mijn geval :)

maar als ik echt wat wil hebben, dan ga ik wel met die recepten vogelen denk ik. moet wel moeite doen voor mn eten, dan smaakt het beter :P

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:46

oooh ik heb zo'n slecht weekend gehad!!
Zaterdag begon goed, maar had daarna verjaardag van Oma, we hadden een koffietafel, met alleen maar brooddingen om te eten. Verging van de honger dus maar wel gegeten.
Daarna in de kroeg behoorlijk wat apfelcorn achterover gegooid..
Vandaag begonnen met een koude pannekoek die nog over was, en als avond eten een groente omelet met beetje rijst.. Morgen maar weer streng..

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:48

Als ik echt iets lekkers wil hebben, pak ik liever zo'n dieetreep dan bijvoorbeeld een echte reep chocola. :)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:57

als ik iets lekkers/zoetigs wil hebben eet ik kauwgom of drink ik een glaasje christal clear (geen KH, en de suikers die erin zitten zijn toegestaan ;))

ben nu aan het werk, maar vanmiddag een weegmomentje. kijken hoeveel ik de eerste week in totaal ben afgevallen :D

had zaterdagavond wel een slecht momentje. hele avond aan het bier, en tot overmaat van ramp een broodje kroket om de alcohol te stabiliseren :P
mèèn ik heb nog nooit zo erg genoten van een vers wit bolletje <3
was wel weer een halve kilo aangekomen, maar ach, dit was het enige 'smokkelmomentje' dat ik neem ;)

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:21

weegmomentje:
eerste week 4,7kg en 1cm kwijt :D

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:42

Waaauw Jitske vet goed :D! Nu wil ik zelf helemaal graag beginnen.

Ik ben langzamerhand aan het afbouwen van het snoepen enzo, en ga wat meer letten op KH. Wordt nog leuk op school met al die snoepautomaten enzo :=

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 18:13

Goedzo DuChambre!

Sinds ik het dieet wat heb aangepast, moet ik zeggen dat het weer heeerlijk is om gewoon mijn dingen te kunnen doen zonder bijna om te vallen! :)

Nouja snoepen heb ik 2 jaar geleden al afgezworen. Brood eet ik af en toe, en sowieso geen pasta's en rijst.
Ik ben trouwens net 2 weken van de pil af, en overgestapt naar de nuvaring. Volgens mij krimpt mijn buik daar ook behoorlijk van. :=


Zolang ik maar afval. :j

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:07

wat is de nuvaring? heb ik echt nog nooit van gehoord :+
wil eigenlijk ook wel van de pil af, maar bekijk de opties nog even. en een optie waarvan je buik krimpt daar staan mijn oren wel naar :P

haha ik ben echt lui vandaag, lag net te tukken op de bank, en lag te dromen over een milka chocoladereep met karamel :~
echt slecht, ik voelde die lekkere zachte karamel ook echt in mn mond, vond het vrij jammer dat ik wakker werd :')