Flinke blaasontsteking, toch werken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-09 14:24

Ik ben al een aantal weken misselijk, en moest wat vaker plassen, maar er ging nog niet echt een lampje branden :o?

Nu heb ik zondag op maandagnacht niet geslapen ivm buikpijn, en deed het plassen ontzettend zeer.
Sinds gisterenochtend plas ik puur bloed, en zit ik dus gewoon jankend op de wc |(
Kuurtje van de HA meegekregen voor 5 dagen. Gisteren m'n werk afgebeld omdat het echt niet ging, maar verwachtte dat het vandaag wel zou gaan als ik eenmaal AB had.
Nouja, niet dus. Ik ren nog steeds om de 10 minuten naar het toilet, en alles doet pijn. Nog steeds bloed. En het ergste; ik kan het echt niet ophouden, want dan loopt het gewoon langs m'n benen naar beneden.. :o
Misselijkheid is gelukkig iets minder.
Nu moet ik een half uur naar m'n werk rijden, ik vrees echt dat dat niet gaat lukken.
Ik moet toch komen werken omdat er geen vervanging is..

Iemand tips? Ik werk in de zorg dus ik kan niet zomaar even een zorgvrager alleen laten omdat ik weer naar het toilet moet rennen..
En ik ben koud en rillerig, en ik vrees dus dat het niks gaat worden zo..
Maandverbandje sowieso, maar of dat alles tegen houdt :o

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:26

Poeh lastig, volgens mij is het geen doen als je gaat werken nu... Ik zou gaan werken máár ik woon 10 minuutjes van huis én ik heb een kantoorbaan, is toch iets makkelijker in zo'n situatie... Ik zou me ziekmelden als ik jou was.

Sterkte, blaasontsteking is echt vervelend!! Y;(

                                          Abhay Mahjar ~Dreams do come true~ :+:
                Shopping is better than sex. At least if you're not satisfied, you can exchange it for something you really like :')

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:33

Ik zou me ook ziek melden als ik het zo hoor, maar dat kan dus niet. Erg lastig! Ik weet ook niet zo goed wat helpt, ik weet alleen wel dat toen ik blaas ontsteking had begin dit jaar, ik niet ben gaan werken, ik kon niet meer lopen van de pijn. Ze hebben echt niemand anders die voor je zou kunnen werken? Hopelijk vind je een oplossing voor als je toch gaat werken. Beterschap!

Ik zit denk ik ook weer tegen een blaasontsteking aan te hikken. Ben onwijs misselijk, moet heel vaak naar het toilet terwijl ik weinig tot niet drink en alles in mijn buik en rug doet pijn..

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:44

Ik las de titel en dachten, gewoon gaan werken. Het is wel heel naar als je fikse blaasontsteking heb maar in jou geval is het lastig te combineren met je werk. Ik zou in jou geval wel afbellen. Voor de rest zeggen ze altijd dat je veel moet drinken en cranberry endergelijk i.v.m. de zuurgraad. Wat zegt je leidinggevende?

Wil je je paard/pony geschoren hebben?
De zee verandert nooit. De mens blijft zich eindeloos afvragen hoe de zee in elkaar zit, maar ze blijft voor altijd een mysterie.

Pop
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: Noord-Sleen

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:48

Je moet idd veel drinken. ook helpt het als je zuurdere dranken neemt. Bijvoorbeeld sinaasappelsap ect.
Cranberry's helpen ook goed.
Heb je geen nierbekkenontsteking? Daarbij heb je ook koude rillingen en voel je je echt ziek. Beterschap


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:08

Ik zou eerst de dokter eens bellen, als je AB hebt hoort het bloeden snel te stoppen.
Heb helaas veel ervaring met blaasontsteking en meld me ook ziek, ik heb er altijd snel koorts bij enben er echt beroerd van.
In het verleden werkte ik wel door, tot ik een keer nierbekkenonsteking heb gehad, denk goed om je lijf!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-09 13:52

Ik moest toch komen werken :( dus heb het onderweg maar gedaan een flink maandverbandje :o
en op m'n werk wel 100x naar het toilet gelopen. Gelukkig hielden medecollega's er wel goed rekening mee, maar kan niet zeggen dat ik echt veel gewerkt heb op m'n werk, maar dat wisten ze van te voren.

Gelukkig begint m'n AB kuurtje nu te werken, en is het bloed plassen nu stukken minder :)
Ik moet op overmorgen pas weer werken en neem aan dat het tegen die tijd wel een stuk beter gaat.
Zo m'n moeder maar eens op pad sturen voor pure cranberrysap.

bedankt voor jullie reacties!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:55

Thee drinken werkt bij mij ook goed, lekker warm. Veel maar ook echt heel veel drinken. En idd verse jus ofzo.
Succes, Ik weet helaas wat het is

Site over mijn paarden... http://www.freewebs.com/skottivandewaaldijk/
Skotti van de waaldijk// Ími- Skjóni frá Lexkesveer

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:56

sterkte ik weet helaas ook wat het is..

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:57

Jeetje, wat een Fikse blaasontsteking. :)

Ik heb ook weleens blaasontsteking gehad, maar daar kon ik gerust mee werken. Ik moest gewoon wat meer plassen. (Lang niet zo heftig als bij jou dus!)

Doe deze dagen maar een beetje rustig aan en dan zul je zien dat je overmorgen op je werk je een stuk beter voelt.
Goed drinken!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-09 11:22

Bedankt :)

Ik ben inmiddels over de helft van m'n kuur, maar nog erg veel last en met momenten ook nog wat bloed bij de urine :(
Dus ik vrees dat ik na het weekend een volgend kuurtje kan starten... Hopelijk lukt het van het weekend wel met werken.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

lucienne

Berichten: 388
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:30

Persoonlijk vind ik het erg raar dat je toch moest werken, heb zelf ook al een paar keer een flinke blaasontsteking gehad en ik moet zeggen dat ik liever griep heb dan blaasontsteking. Zeker in de zorg moeten ze toch weten hoe naar een blaasontsteking is!
Het moet wel een lange dag op je werk geweest zijn, heel veel sterkte in ieder geval.

? ? ? ? ?

Anomien

Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:35

als ik blaasontsteking heb, en dan bedoel ik een goede blaasonsteking, kan ik me niet concentreren..en wil ik het liefste met een kuikje tegen mijn buik, de gehele dag in bed liggen. Dus als jij naar je werk gaat, maar functioneerd niet..dan zou ik gewoon thuis blijven.

(Ik heb dubbele in en uitgangen aan de nieren, waardoor ze wel normaal functioneren maar urine de gelegenheid krijgt terug te stromen en vaak blaasontsteking heb doordat bacterien vaak vrij spel hebben. Ik heb er in de winter vaker last van.. en ik weiger de gehele winter aan de antibiotica te zitten. Soms loopt dit wel eens uit tot een lichte nierbekkenonsteking)

Mama van mijn lieve meisjes

Anoniem

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:36

Ik zou nog eens de dokter bellen, klinkt me meer als een nierbekkenontsteking....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:30

Nou ja, als je echt ziek bent kunnen ze je toch niet verplichten om te werken? Is ook niet echt bevorderlijk voor je herstel. Ik had zelf voet bij stuk gehouden, ziek is ziek.

Als je kuurtje nu nog niet is aangeslagen zou ik echt een dokter bellen want na een paar dagen zou je echt wel veel verschil moeten merken. Het kan idd best een nierbekkenontsteking zijn omdat je je zo beroerd voelt. Ik heb dat ook een keer gehad en dat was bepaald geen pretje. Beterschap!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:42

Ziek is ziek, kun je niets aan doen. Bij het lezen van de titel denk ik gewoon werken, in combinatie met AB knap je snel genoeg weer op. Maar als je koorts erbij hebt en je er echt goed ziek van bent moet je thuis blijven.

Rienn schreef:
Ik zou me ook ziek melden als ik het zo hoor, maar dat kan dus niet. Erg lastig! Ik weet ook niet zo goed wat helpt, ik weet alleen wel dat toen ik blaas ontsteking had begin dit jaar, ik niet ben gaan werken, ik kon niet meer lopen van de pijn. Ze hebben echt niemand anders die voor je zou kunnen werken? Hopelijk vind je een oplossing voor als je toch gaat werken. Beterschap!

Ik zit denk ik ook weer tegen een blaasontsteking aan te hikken. Ben onwijs misselijk, moet heel vaak naar het toilet terwijl ik weinig tot niet drink en alles in mijn buik en rug doet pijn..



Dan is het toch niet zo gek dat je een blaasontsteking op kunt lopen? Bedenk je dan niet om heel goed te gaan drinken? Gebruik van vitamine C, craberry sap of capsules ed?

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:59

Iemand ervaring met een blaasontsteking,mijn dochter heeft al een paar dagen een prikkende blaas maar geen pijn bij het plassen.Ze neemt vita c en cranberry,is een prikkende blaas ook een blaasontsteking?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:34

Dat zou goed kunnen, kunt altijd maandag even een urinecontrole laten doen. Dan neem je het zekere voor het onzekere.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-10 18:53

Mijn kuur is inmiddels afgelopen, en bloed plassen is gelukkig wat minder nu.
Maar ik blijf pijn houden met het plassen, vaak naar de wc rennen (nog steeds) en ook flink rugpijn :\
Lekker vervelend dus. Maandag maar weer naar de dokter, kijken of ik een andere kuur kan krijgen ofzo...

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:56

Ik zou niet tot maandag afwachten, op deze manier creeër je resistente bacteriën.
Dus.. vanavond of als je dat echt niet wil morgen naar de HAP

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-10 19:19

Maar ik denk altijd dat de HAP eigenlijk meer voor echte spoedgevallen is :o
ik heb wel pijn enzo, maar ik ga niet half dood zeg maar ;)
Maar zouden jullie toch HAP bellen morgen? Mijn collega's (ik werk in de zorg) hamerden er ook al op om toch maar de huisartstenpost te bellen, maar dan ben ik bang dat ze me een zeur vinden met een 'simpele' blaasontsteking (die wel erg vervelend is overigens :( )

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Flinke blaasontsteking, toch werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:22

Zo'n 'simpele' blaasontsteking kan gauw ontaarden in een nierbekkenontsteking. hou het in de gaten als je koorts krijgt, dan zeker de doktersdienst bellen!

van 1 naar 61 pk

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:24

blaasontsteking kan makkelijk overgaan in nierbekkenontsteking. Mijn HA zegt dat het spoed is.
En ja ik ben weleens 's nachts naar de HAP geweest voor blaasontsteking, ook met bloed erbij en heftige pijn waar ik niet mee doorkon.
Moet ik wel zeggen dat ik binnen een uur na de eerste klachten bloed plas en koorts heeft, mijn HA weet dat en vind het geen probleem als ik er midden in de nacht voor bel.

Heb overigens AB thuis staan, als ik klachten krijg moet ik urine opvangen en kan ik meteen beginnen (na telefonisch overleg) juist omdat het zo heftig is...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:25

Ik ben ook zo een die er mee door blijft lopen. Helaas had ik hier dus vorig jaar een nierbekkenontsteking van opgelopen. Pure kopigheid dus. Nou als je dat heb blijf je pijn houden hoor. Als ik jou was zou ik nog even bellen met de huisartsenpost. Misschien hoef je niet eens lang te komen en leggen ze wat voor je klaar.
Besef wel dat je met een gevorderde nierbekkenonsteking wel in het ziekenhuis kan komen te liggen

niks, noppes, nada

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:27

lucienne schreef:
Persoonlijk vind ik het erg raar dat je toch moest werken, heb zelf ook al een paar keer een flinke blaasontsteking gehad en ik moet zeggen dat ik liever griep heb dan blaasontsteking. Zeker in de zorg moeten ze toch weten hoe naar een blaasontsteking is!
Het moet wel een lange dag op je werk geweest zijn, heel veel sterkte in ieder geval.


Ik vind het ook erg raar dat je toch moest gaan werken.... Wat heeft die patiënt nu aan een doodzieke hulp??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, belle_boef, Danseresje, DemDeempel, Nanaatjee, VuurVleugels, WendyShet, xPabloBokt, yvje86 en 140 bezoekers