Iemand tips... Donkere oksels :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Iemand tips... Donkere oksels :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 14:59

Hallo,

Al een aardig tijdje (jaren misschien al) heb ik last van donkere oksels, lijkt net alsof je je niet wast zeg maar, ziet er
in iedergeval niet fris uit, van alles al geprobeerd, douche sowieso elke dag (en anders om de dag) was het wel, scrub het wel eens..
Zelfs vandaag met schuurmiddel bezig geweest (ja zal wel niet al te best wezen maar is al wel iets minder geworden)

Durf in dit weer niet in topje of shirt met hele korte mouwen te lopen |( ... Ja thuis wel maar als even weg moet, hup shirt
met iet wat langere mouwen.. zodat je het niet ziet...

Weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen, dus hoop dat iemand het snapt en hopelijk met tips????
Ben ook al wezen googlen en kwam Albapearl zalf tegen, dat eventueel zal moeten helpen...

En na HA te gaan, tjah denk niet dat die er veel aan doen, maar goed ga er niet graag heen met zoiets :o want heb meer het idee dat het er in zit.. pigment ofzo...

Meer lotgenoten.. ? Tips altijd welkom waardoor het evt minder kan worden... zoals die zalf iemand ervaring???

Rosmoov

Re: Iemand tips... Donkere oksels :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:02

misschien toch even naar de huisarts is niks om je voor te schamen hoor ....!

ik heb beneden nu met mn zwangerschap ook lang rondgelopen met een schimmelinfectie...je voelt je niet echt prettig als je daarmee langs de dokter gaat ...maar ben er wel vanaf ! echt waar schaam je er niet voor hoor....er zijn ergere dingen ....

verder kan ik je niet helpen maar ik wou toch even zeggen dat je het best naar de huisarts kan je hoeft je er echt niet voor te schamen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:04

Ja ik weet het ook wel dat ik me niet hoef te schamen maarja, ben er niet ziek van dus ja dan vind ik het niet echt nodig, en loop er al zo lang mee maarja het moet natuurlijk een keer over.. Maar ben 'bang' dat HA er toch niet veel mee kan (dankzij google)..

En trouwens in de liezen heb ik het ook :o maar lang niet zo erg, maar goed dat valt ook 123 op vind oksels erger..

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:07

je kan het allicht proberen toch ...misschien kan de huisarts je doorsturen naar een dermatoloog of iets dergelijks ...proberen kan geen kwaad toch ;)

pigment zou best kunnen maar is vreemd dat het echt bij je oksel zit ....ik heb zelf een enorme bruine pigmentvlek ook in mn lies , en mn linker oksel heb ik ook een grote bruine vlek ...gelukkig is die een stuk kleiner als in mn lies .....
maar weet niet of het bij jou ook pigment is ...bij mij is het in mn oksel echt donker bruin en in mn lies wat lichter

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:08

Ja bij mij is het gewoon donkergrijs echt gewoon smerig, alsof je je nooit wast zeg maar...
Zal er nog even over na denken...

Maar als er nog mensen met tips zijn.... graag :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:39

vermoedelijk is het een combinatie van je haargroei en pigment. hier is idd vrij weinig aan te doen. Wat kan helpen is definitief ontharen dmv laseren en het bleken van de huid. Dit zijn echter beiden kostbare ingrepen en het bleken moet regelmatig worden herhaald.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 15:41

Ja inderdaad en zoveel geld heb ik er ook niet voor....
Hmm,, zit dan toch aan die zalf te denken die ook wel wat bleekt... bedoel dan probeer ik liever eerst zoiets....
Maar misschien toch eerst langs de HA, hmm...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:46

ik zou toch eerst naar de HA gaan voor je er van alles op smeert.. ;)

laaaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:06

Ik heb dit ook, mede omdat ik vroeger heel erg last van exceem heb gehad.
Niks ernstigs eigenlijk en volgens mij is er ook niks aan te doen.
Ik zou er ook vooral geen schuurmiddel op smeren, want daar beschadig je je huid alleen maar mee.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 16:51

Nee het zal ook wel niks ernstigs wezen maar toch het is geen mooi gezicht en met dit weer heb je liever shirts met (hele) korte mauw of topje met spaghettie bandjes aan, maar hierdoor is dat niet leuk of mogelijk meer...
Nee weet dat niet schuurmiddel moet doen maarja, voor vandaag hielp het wel een beetje (het ergste dan)..

Bedankt

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:53

Ik heb het ook hoor. Lijkt net alsof ik me niet goed geschoren heb. In mijn liezen heb ik het inderdaad ook, maar daar wel minder erg. In het begin vond ik het vreselijk. Nu ga ik lekker in mijn bikini liggen en heb ik het geaccepteerd. Is moeilijk..maar je moet eigenlijk gewoon schijt hebben aan degene die er wat van vind...

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 20:21

Hmm, dat lijkt me inderdaad moeilijk, en jij hebt er verder niet wat mee gedaan, niet verder uitgezocht?
Moet er ook schijt aan hebben maarja vind het er gewoon niet uitzien, komt misschien ook omdat me moeder het hele tijd zegt als ze het ziet (terwijl ze het dondersgoed weet ;) ) maar toen gister de buurvrouw het zei omdat ik me toevallig uitrekte van '' jeetje wat heb jij zwarte oksels '' ja dat was eigenlijk de druppel omdat toen net kort shirtje aan had... maarja zwart is misschien overdreven maar toch...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 00:38

Pff lijkt me erg vervelend zeg :O
Heb alleen geen flauw idee wat ik me hierbij voor moet stellen, toch zou ik als ik jou was even naar de HA gaan, of bellen van te voren of ze er iets mee kunnen?
Sterkte :)