Ik kan niet slapen vannacht....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Ik kan niet slapen vannacht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 23:04

Net als afgelopen dagen ben ik weer wakker..

Ik ben de niet trotse eigenaar van wederom een fikse verkoudheid, die in combinatie met mn astma zorgt voor hoest buien waarvan altijd maar weer de vraag is of ik er blauw, of toch nog enigszins in mijn eigen kleur uitkom.

Ik zit inmiddels aan de hoestdrankjes en codeine pilletjes, overdag kan ik me redelijk redden, zeker als ik bezig ben. Maar als ik net als nu op bed lig gaat het niet echt fijn :n
Momenteel werkt mn 1e codeine shot, en ga ik zo wat slapen, maar ik weet zeker dat ik deze nacht nog tijdens een hoestbui, en de inwerkperiode van het volgende pilletje, ik me weer kan melden op dit forum

Bedankt voor t aanhoren van mn geklaag..

Nog meer astma patienten die het herkennen? En evt tips hebben om de nacht door te komen, zonder er moe van te worden?

Showtime_

Re: Ik kan niet slapen vannacht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:05

sterkte ermee iig zal wel erg frustrerend zijn!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:06

ik kan alleen zeggen zorg dat je niet plat komt te liggen maar meer in zitstand blijft [kussens o.d in de rug]
kennisje met astma kwam zo de nacht door. ;)

sterkte

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:07

Nee ik ben geen astma patient maar ik wens je heel veel sterkte! Is het geen idee om een slaappil te nemen?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:11

Snij een ui open en leg deze op je nachtkastje :)

En wat bij mijn bronchitis toen hielp was inderdaad codeïne en ik had een inhaler, daar deed ik het goed op :)
En volgens mij kun je het beste niet je bed uit komen als je wakker bent geworden, liefst ogen dicht houden en omdraaien.

Zelf val ik gemakkelijker in slaap als ik muziek heb of een tc programma/film op de achtergrond :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:14

idd je bed in schuine versie houden blijven j longen beter open..

leef met je mee, slaap ook al nachten niet omdat mijn darmen het niet zo met mijn hersenen eens zijn... oftewl veel buikpijn en veel op en neerjtes naar de wc :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:21

Ik heb hetzelfde (alleen nu niet)

Heb je geen vernevelapparaat? Daar slaap ik heerlijk op s'nachts.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:21

ja ik herken het wel een beetje, al heb ik het volgens mij minder erg. ik gebruik idd altijd 3 kussens zodat ik bijna rechtop slaap zegmaar. en verder zorgen dat je het goed warm hebt ik weet niet of het echt helpt maar voor mijn gevoel wordt de verkoudheid iets minder.

een ui heb ik ook al geprobeerd maar dat werkte niet echt, het stonk alleen maar :P
heb je normaal gesproken medicijnen voor je astma??
want ik heb Ventolin voor noodgevallen en als ik verkouden ben neem ik dat gewoon elke keer als ik wakker wordt.

succes vannacht ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:23

sterkte! ik heb geen astma, maar met zo'n fikse verkoudheid voelt het altijd wel alsof je weer zo'n martelnacht tegemoet gaat %)

Half zittend slapen/doezelen wil ook nog wel helpen. Twee kussens onder je mik.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:28

hier ook astma... ik gebruik zoiezo altijd ontstekings remmers per inhalatie als ik ziek ben gebruik ik een pufje meer zoiezo gebruik ik dan ook slijmoplossers zodat mn longen een beetje vrij komen. snachts is inderdaad een ramp... ik blijf altijd maar op tot ik niet meer kan ....

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:45

hoi, wat vreselijk vervelend, ik ken dit maar al te goed, had het vroeger ook, laatste keer toen ik 18,5 was, daarna nooit meer, ben er overheen gegroeid gelukkig! _/-\o_ want het was af en toe vreselijk! vooral als ik ook verkouden was inderdaad dan is het allemaal 3 keer zo erg.
ik liep ook altijd regelmatig paars :# aan en kon vaak niet eens meer lopen omdat ik gewoon geen zuurstof er voor had dat koste teveel inspanning.

maar tips om de nacht door te komen, wat mij altijd vreselijk hielp was veel recht op zitten met 3 kussens erbij in mn rug 2 tegen elkaar en erboven op ook nog 1, plat liggen maakte het erger.
Ik heb ook een middeltje, China Oil, kan je gewoon bij de drogist kopen, het is vloeibare pepermunt olie en ontzettend sterk, 1 druppel op je borst en al je luchtwegen voelen 2 keer zo breed aan, en het lijkt alsof je 3 keer zoveel zuurstof in je neemt in 1 keer, een hele verademing als je slecht lucht krijgt! je kan het ook voor een nog sterkere inwerking onder je neus druppelen, maar is niet aan te raden als je een schrale neus hebt, dan bijt en brand het namelijk nogal. het volledig natuurlijk en kan geen kwaad met andere medicijnen ofzo, het is alleen prijzig, een flesje van 150 ml kost al snel 10 euro, maar 1 flesje doe je ongeveer 2 jaar mee bij regelmatig gebruik, omdat je er heeel weinig van nodig hebt, dus dan is het niet meer duur. je kan het ook in je thee druppelen, beidde kan ook, 1 druppel in de thee, en 1 op je borst, ik vind het alleen altijd net iets te sterk op mn blote huid, dus doe het op mn kleren, het ruikt ook nog eens heerlijk. helpt ook bij algemene verkoudheid omdat het je luhtwegen verruimd en verlichting geeft.
alleen heb je hier nu niks aan voor vanacht natuurlijk, misschien morgen kopen bij de drogist? etos/kruidvat die hebben het allemaal wel geloof ik. ik moest er wel naar vragen, want het is maar een klein flesje en het staat altijd op een onmogelijke plek dat je het niet vinden kan :P

wat mij ook hielp was lezen, als ik een spannend boek lees kan ik de hele wereld vergeten, en zo heb ik dan ook minder last van mijn klachten, plus dat je rustig stil zit erbij en dan wat tot rust komt, dat verminderd de klachten ook wel een beetje.
als dat niet lukt kan een leuke film ook afleiding bieden, en misschien ben je daarna wel zo moe dat je kan slapen.sterkte in elk geval en ik zou zeker die China Oil eens proberen, het is een weinig bekend middel en al oeroud en 100% natuurlijk, maar het werkt fantastisch.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:51

Ik ben ook een astmapatient, met 101 allergieen (dus ik ben snel verkouden helaas, wat altijd omslaat in infectie.)
Ik heb altijd mijn hoofdeind wat omhoog dan, zodat ik er niet in blijf.
Weet je zeker dat je hoestdrankjes mag nemen? want ik mag dat nooit, want het mag voor mij de hoest nooit onderdrukken. (alleen in de nacht wel, vandaar dat ik ook wel codeine krijg dan).
Sja verder? lekker stomen voor de nacht helpt, keelsnoepjes klaarleggen en rustig blijven.
Kun je niet slapen? ga dan gewoon uit bed, totdat je bijna in slaap dondert voor de tv bv. Of ga lekker warm douchen of in bad. Ik heb uit ellende wel eens om 5 uur in de ochtend lekker gedouchet.

De laatste keer dat ik zo moest hoesten, stikte ik erin en kwam er amper uit: papa heeft direct naar doktersdienst gebeld en ben er doodziek heengegaan := (zat toen al aan de antibio). Bleek dat ik een loeizware infectie had en de dokter had mij te lichte dosis medicatie gegeven (nou ja, licht: dat spul kregen vooral bejaarden. op de lichtere medicatie reageer ik niet meer).

Wacht er vooral niet te lang mee als je gevoelig bent voor infecties! Bij mij kan het binnen 3 dagen omslaan in een zware infectie en dan ben je nog verder van huis. Schroom ook niet om eventueel de doktersdienst lastig te vallen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:21

Inderdaad meerdere kussens gebruiken nu en wat mij vaak hielp was zo'n rhinocap oplossen in heet water in het bad/wasbak en dan 10/15 minuten op de badkamer gaan zitten. Echt stomen kan ik niet tegen maar wel op deze manier en werkt ook vrij goed.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:26

Ik heb geen astma maar wil je wel even sterkte wensen om de nacht door te komen :D

Even off topic
@muisbal: Proficiat met je verjaardag!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:24

Mijn huisgenootje heeft astma en is net genezen van een bronchitus, dus ik weet ongeveer hoe erg het kan zijn...

'S nachts hoestte ze soms zó erg dat ik weleens bang was dat ze zou stikken en nooit meer wakker zou worden. We kregen zelfs briefjes in de bus van buren met de vraag of alles wel goed was en of de patiënt wel goed verzorgd werd... :P

Ze is ook nog eens allergisch voor van aaalles en nog wat en is eigenlijk nooit níet verkouden ;).

Sterkte hoor, het lijkt me vreselijk!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:27

Ik heb last van hooikoorts en in die periode ben ik ook redelijk zwaar asmatisch, heb ook een berg meds, maar slapen zat er niet in. Op aantaden van een vriendin ben ik valeriaan gaan slikken voor het slapen gaan . En ja ik slaap weer als een roosje. Moet wel zeggen dat mijn vriend me hoort kuchen in mn slaap maar lang niet meer zo erg als voor heen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:52

Vannacht ging het redelijk.
MIjn broertje is zwaar astma patient en heeft inhalers, ik merk dat hij er veel profijt van heeft, dus wil er misschien toch ook eens met de dokter over gaan praten of dat voor mij niets kan zijn.

Ik pak hoestdrankjes alleen voordat ik ga rijden en sporten, das dus 1 x per dag en dan voor het slapen gaan. Verder heb ik codeine pilletjes langs mn bed staan, en die pak ik snachts als ik wakker wordt en de bui aan voel komen. Helaas werken ze maar een uur of 4, maar goed dat zijn vaak wel wat uurtjes slaap weer :)

Heb idd al mn kussens wat hoger, en vannacht de raam open gelaten, frisse lucht doet het kennelijk ook goed :) Muziek en Tv / computer aan tot de codeine werkt, is inderdaad ook fijn, wordt je dubbel moe :)

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips. En ik hoop dat ik snel snachts weer gewoon kan slapen ivm bokken ;)