ik vroeg mij eigenlijk af wat de normale waardes van het suiker zijn zonder dat iemand last heeft van suikerziekte. mijn vader heeft suikerziekte en heeft laatst me zusje geprikt om te kijken, hier kwam een waarde van 8 uit.
is een waarde van 8 te hoog voor een meisje van 17?
wie o wie kan mij verder helpen?b ben al wat aan het googlen geweest,maar kon niet echt veel vinden
alvast bedankt
vuurneon
Geplaatst: 08-07-09 19:49
10 is het max voor volwassen persoon. Dus het is niet te hoog.
(voor hele jonge kids mag het ook op max 10 zitten)
Als jullie je zorgen maken, kun je het beste even naar de dokter gaan
ze gaat binnenkort ook weer, want ze heeft al een aantal weken last van haar maag/darmen en middenrif, hierbij is ze ook misselijk, met name 's avonds. soms overgeven tot gevolg, ze heeft medicijnen gehad voor haar misselijkheid en poeder voor haar ontlasting. maar deze schijnen ook al niet meer te werken.
moet er wel bij zeggen dat me zusje niet iemand is die goed gezond eet, of echt goed beweegt.
ligt eraan of haar zusje net gesnoept heeft of iets zoets heeft gedronken dan is het heel verklaarbaar
Vayo
Geplaatst: 08-07-09 20:53
Ligt er aan of ze net had gegeten en haar handen goed had gewassen. Als je je handen niet goed wast en je iets zoets hebt vastgehad kan dat de waarde beinvloeden. Maar waarschijnlijk weet je vader dit ook.
Ideaal is tussen de 4 en 7, waarbij je bij 4 nog niet of weinig gegeten hebt en bij 7 wel net hebt gegeten.
Birdie60
Geplaatst: 08-07-09 20:53
tussen de 4 en de 8 is normaal voor iemand die geen diabetes heeft.
Birdie60
Geplaatst: 08-07-09 20:55
HannahFrouk schreef:
Ik vind 8 eigenlijk al best wel hoog ??? Zou het eens aan de dokter vragen.
Eenmalig zegt het helemaal niks. Ga eens een hele dag testen, voor (op de nuchtere maag) en vlak na het eten. Dan krijg je een beetje een beeld wat normaal is voor die persoon. Misschien functioneert zij wel heel normaal op die 8, het zegt dus helemaal niks
kizz_rianne
Geplaatst: 13-07-09 00:12
Was de meting nuchter? (dus zonder gegeten of gedronken te hebben). Indien dat het geval is, dan vind ik het veelste hoog!
Meet het anders nog eens, in de ochtend als ze nog niks gegeten heeft. Wat ook een meting onbetrouwbaar kan maken is de manier van het prikken. Zorg voor een schone vinger (desnoods even met alcohol schoongemaakt) en als je geprikt hebt, rustig wachten tot er een mooie druppel ontstaat. Dus niet op je vinger gaan duwen zodat er bloed uitkomt, dit maakt het onbetrouwbaar. (weet je pa vast ook wel)
Kleine toevoeging: Op mijn opleiding heb ik geleerd dat een waarde van 4 - 8 mmol normaal is bij iemand zonder diabetes. Om diabetes vast te stellen wordt altijd 2x een meting gedaan. Als die niet-nuchter 2x boven de 11 uitkomt, of nuchter 2x boven de 6 dan is er toch iets aan de hand.