ongesteld worden en dan deprie en sjaggie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

ongesteld worden en dan deprie en sjaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:49

En dan druk ik het nog zacht uit.

Het begint altijd een week voor ik ongesteld moet worden, dan wordt ik sjaggie en gewoon depressief. Ik heb dan echt nergens zin in, alles kan me gestolen worden ,sta op de autopiloot ,kan echt niks hebben en hoop dat de dag zo snel mogenlijk voorbij.

Is er misschien iets homeopatisch voor om dit te verminderen want ik voel me er echt niet fijn bij. Ik ben niet aan de pil en wil dat ook niet.

xdniesje

Re: ongesteld worden en dan deprie en sjaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:50

Ik heb het zelfde probleem....
ik, maar vooral mijn omgeving vind het verschikkelijk :')

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:51

Ga even bij een goede apotheek langs. Er is zeker wat voor op homeopatisch vlak. Zal zo even in m'n boeken duiken.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:52

Vervelend he,
Wat bij mij helpt is veel vettigheid eten word ik altijd wat vrolijker van.
Zelf heb ik ook speciale pijnstillers die mijn humeur ook wat opkrikken. (zelf ga ik altijd dood van de pijn).

Hoop dat je een oplossing vind. :(:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:53

Daar is ongetwijfeld wat homeopatisch voor :j Ik denk dat als je even Google'd, dat je er zo achter bent.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:02

Ik volg dit even. Ik heb het namelijk regelmatig wel twee weken lang. Als het maar een week is heb ik geluk.
Ik heb geen bezwaar tegen de pil, maar van een gewone pil word ik ook niet blij.

Het zou fijn zijn als er iets homeopatisch is dat werkt.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:02

Mmm, uit mijn Dr. Vogel gids wordt ik niet wijzer. Maar mijn Fytotherapie boekjes geven aan dat Teunisbloem goed is voor PMS. Dus even vragen naar tabletjes, capsules met Teunisbloem er in. Op de site van Dr. Vogel staat wel een voedingsadvies voor PMS klachten: VOEDINGSADVIES
Sommige vrouwen hebben meer last van PMS-klachten als ze de volgende voedingsmiddelen of stoffen gebruiken: koffie, cola, chocolade, zout, tabak, alcohol en suiker. Het is de moeite waard om eens enkele maanden de proef op de som te nemen en te kijken of het vermijden hiervan verlichting geeft. Wat de suiker betreft: veel snoepen veroorzaakt schommelingen in de bloedsuikerspiegel en dit kan de klachten verergeren. Vermijd daarom geraffineerde voeding (producten die van wit meel en witte suiker zijn gemaakt) en geef de voorkeur aan vezelrijke, volkorenproducten.

Voor pijn e.d. tijdens de menstruatie gebruik ik zelf Ovasan van Dr. Vogel. Dit werkt bij mij super.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:32

Ik heb dat ook héél erg..

Ik ga misschien proberen om die paar dagen wat AD te slikken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:37

@ Rytm: dat zal zeker geen effect hebben, misschien zelfs een nog wel heftiger effect. AD moeten misten twee weken kunnen inwerken voordat je voldoende spiegel hebt opgebouwd in je bloed en er een enigszins positief effect optreedt. Meestal duurt het zo'n 4 weken voordat er echt gesproken kan worden van een positief effect. In de tijd voor de eerder genoemde twee weken zal het gevoel zelfs slechter worden. Geen aanrader dus!

Verder geloof ik ook niet dat de pil de oplossing is, van de microgynon is zelfs bekend dat deze stemmingswisselingen kunnen veroorzaken als je daar gevoelig voor bent (lees, ikke dus). Ik ben nu zelf aan de Yasminpil, daar heb ik er minder last van. Zonder is het echter nog minder. Misschien iets homeopatisch, st janskruid zou misschien kunnen werken.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:42

maaikemuis schreef:
@ Rytm: dat zal zeker geen effect hebben, misschien zelfs een nog wel heftiger effect. AD moeten misten twee weken kunnen inwerken voordat je voldoende spiegel hebt opgebouwd in je bloed en er een enigszins positief effect optreedt. Meestal duurt het zo'n 4 weken voordat er echt gesproken kan worden van een positief effect. In de tijd voor de eerder genoemde twee weken zal het gevoel zelfs slechter worden. Geen aanrader dus!

Verder geloof ik ook niet dat de pil de oplossing is, van de microgynon is zelfs bekend dat deze stemmingswisselingen kunnen veroorzaken als je daar gevoelig voor bent (lees, ikke dus). Ik ben nu zelf aan de Yasminpil, daar heb ik er minder last van. Zonder is het echter nog minder. Misschien iets homeopatisch, st janskruid zou misschien kunnen werken.

st janskruid kan toch niet gebruikt worden ism de pil?
Ik heb er ook behoorlijk last van, voorheen met de pil nooit, maar sinds ik de mirena heb, word ik gewoon af en toe moe van mezelf.....

Edit; even gegoogled, en kan idd niet ism de pil!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:18

maaikemuis schreef:
Verder geloof ik ook niet dat de pil de oplossing is, van de microgynon is zelfs bekend dat deze stemmingswisselingen kunnen veroorzaken als je daar gevoelig voor bent (lees, ikke dus).

Ikke ook :D en nog veel meer dames die ik ken. Toch gek dat de doktoren dat maar niet willen weten (is mijn ervaring).

Ik heb van iemand gehoord dat die veel minder last had met de driefasenpil. Heeft iemand daar ervaring mee?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:20

Heb ik ook hoor, en niet zo'n beetje ook.
Een week van tevoren reageer ik zó overdreven op alles.
Huilen, alles is erg, iedereen is erop uit om mij te sarren.
:')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:39

Oh ik word juist super happy en druk wanneer het mijn periode is :')
Klinkt wel heel gek, maar waar :j

Ik geloof wel dat er zeker iets homeopatisch is, is er niet toevallig een winkel in de buurt zoals 'De Tuinen' waar je zoiets kan vragen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:19

@ilse 18; dat klopt, kan niet samen met de pil. Maar volgens mij was de TS niet aan de pil.

@lindy; probeer de Yasminpil eens. Dit heeft deze bijwerking minder.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:17

maaikemuis schreef:
@ilse 18; dat klopt, kan niet samen met de pil. Maar volgens mij was de TS niet aan de pil.

@lindy; probeer de Yasminpil eens. Dit heeft deze bijwerking minder.

Dat snap ik, maar misschien dat er mensen zijn die dit lezen die wel aan de pil zijn..... straks is er een babyboom op bokt ;)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:12

@maaikemuis: Ja, dat vind ik dus ook raar, je hebt gelijk over die inwerkingstijd. Ik ben een paar jaar geleden voor depressie behandeld met AD en toen duurde dat idd lang voordat er resultaat was en was ik de eerste weken hondsberoerd.
Maar ik ben dus voor het probleem van de TS naar de huisarts geweest en die stelde wel degelijk AD voor. Nou wilde ik daar niet meteen weer aan beginnen dus heb eerst de pil geprobeerd maar dat hielp niet. Nu ben ik dus echt weer over AD aan het nadenken.. moet het maar even navragen dan. Want de HA had het over 5 dagen net voor je ongesteld wordt AD slikken en de overige dagen niet..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:16

Ik neem zelf Sepia af en toe wanneer het nodig is. Maar dit is ook mijn constitutie beeld (dat van jou zal anders zijn). Daarnaast slik ik van Orthica Fish EPA en GLA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:17

Chocola!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:55

Rytm schreef:
@maaikemuis: Ja, dat vind ik dus ook raar, je hebt gelijk over die inwerkingstijd. Ik ben een paar jaar geleden voor depressie behandeld met AD en toen duurde dat idd lang voordat er resultaat was en was ik de eerste weken hondsberoerd.
Maar ik ben dus voor het probleem van de TS naar de huisarts geweest en die stelde wel degelijk AD voor. Nou wilde ik daar niet meteen weer aan beginnen dus heb eerst de pil geprobeerd maar dat hielp niet. Nu ben ik dus echt weer over AD aan het nadenken.. moet het maar even navragen dan. Want de HA had het over 5 dagen net voor je ongesteld wordt AD slikken en de overige dagen niet..

Sorry, maar wat is AD? :o?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:59

antidepressivum.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:03

russel schreef:
Chocola!!

Werkt absoluut, een pak koek ook.
Ik wil alleen mijn aangekomen hernia kilo's eraf hebben. Moet er nog 4 a 5 dus een pak koek wil ik niet in huis hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:05

Ja ik weet het, ken het probleem, maar stel je neemt een stukje extra pure chocola, 1 of 2 van die kleine stukjes kan geen kwaad, is nog goed voor de bloeddruk ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:10

Als ze nou in de winkel dan ook 1 of 2 stukjes los verkopen ipv zo'n hele reep.

hetzelfde geld voor koekjes, die zou je gewoon per stuk moeten kunnen kopen bij de supermarkt. :D

Ik leg mijn eierkoeken al in de vriezer, dan ben ik niet geneigd om het hele pak op te eten :9 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:16

Bij de Lidle, heerlijke chocolade koekjes verkapt per 4 en dat is meer dan genoeg, ik kan een heel pak in een keer op, maar bij die dus niet. Petit Dejeuner heten ze :D

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:24

Wel apart: TS vraagt om iets homeopatisch en zegt niet aan de pil te willen (verstandig want rommel.... zeg ik na 14 jaar pil te hebben gebruikt en te zijn gestopt. Ik ben een ander mens sindsdien. Nooit meer de pil voor mij en ik had trouwens meer pms met pil dan zonder)
Vervolgens antwoorden mensen met: ga aan de pil of slik antidepressiva.
Lijkt me nogal rigoureus en bepaald niet het soort antwoord waar ze naar op zoek is.

Mijn advies: probeer agnus castus oftewel monnikspeper, dit helpt bij mij erg goed.

Bron: http://www.vanderpigge.nl

De Nederlandse naam van Vitex agnus castus, monnikspeper, verwijst naar het gebruik van middeleeuwse monniken om op de gedroogde bessen te kauwen om de geslachtsdrift te verminderen en op die manier beter aan hun belofte van celibaat te kunnen voldoen. Ook de Latijnse naam "Agnus castus" verwijst naar een invloed op de libido, want het is een combinatie van de Latijnse "castitas" (kuisheid) en het Griekse "agnos" (rein) en het Latijnse "agnus" (lam). In de praktijk gebleken dat Vitex agnus castus invloed heeft op een gezonde menstruatie en andere toepassingen die samenhangen met de vrouwelijke stofwisseling.

Benamingen
Vitex Agnus Castus, Monnikspeper, Abrahamsboom, Kuislam

Eigenschappen
Agnus Castus (Monnikspeper) herstelt het hormonale evenwicht bij de vrouw. Het heeft een regulerende werking op het gehele voortplantingssysteem van de vrouw. Het stimuleert de hypofyse-voorkwab en vooral de productie van de hypofyse hormonen LH en Prolactine, waardoor de productie van oestrogeen en progesteron wordt genormaliseerd.
Indicaties

Premenstrueel syndroom.
Menstruatieproblemen zoals: te geringe menstruatie, uit blijven van de menstruatie, bloedingen tussen de menstruaties, pijnlijke menstruatie, te heftige menstruatie.
Overgangsproblemen.
Hormonale depressiviteit, -stemmingsgevoeligheid.
Onvruchtbaarheid.
Herstellen van de hormoonbalans na gebruik van de anticonceptiepil.
Frigiditeit.
Jeugdpuistjes, Acné veroorzaakt door hormonale storingen.
Contra indicaties
Bij een versnelde schildklier of andere schildklierproblemen, enkel in overleg met een deskundige.