Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

maaikemuis schreef:@ Rytm: dat zal zeker geen effect hebben, misschien zelfs een nog wel heftiger effect. AD moeten misten twee weken kunnen inwerken voordat je voldoende spiegel hebt opgebouwd in je bloed en er een enigszins positief effect optreedt. Meestal duurt het zo'n 4 weken voordat er echt gesproken kan worden van een positief effect. In de tijd voor de eerder genoemde twee weken zal het gevoel zelfs slechter worden. Geen aanrader dus!
Verder geloof ik ook niet dat de pil de oplossing is, van de microgynon is zelfs bekend dat deze stemmingswisselingen kunnen veroorzaken als je daar gevoelig voor bent (lees, ikke dus). Ik ben nu zelf aan de Yasminpil, daar heb ik er minder last van. Zonder is het echter nog minder. Misschien iets homeopatisch, st janskruid zou misschien kunnen werken.
maaikemuis schreef:Verder geloof ik ook niet dat de pil de oplossing is, van de microgynon is zelfs bekend dat deze stemmingswisselingen kunnen veroorzaken als je daar gevoelig voor bent (lees, ikke dus).
en nog veel meer dames die ik ken. Toch gek dat de doktoren dat maar niet willen weten (is mijn ervaring).

maaikemuis schreef:@ilse 18; dat klopt, kan niet samen met de pil. Maar volgens mij was de TS niet aan de pil.
@lindy; probeer de Yasminpil eens. Dit heeft deze bijwerking minder.

Rytm schreef:@maaikemuis: Ja, dat vind ik dus ook raar, je hebt gelijk over die inwerkingstijd. Ik ben een paar jaar geleden voor depressie behandeld met AD en toen duurde dat idd lang voordat er resultaat was en was ik de eerste weken hondsberoerd.
Maar ik ben dus voor het probleem van de TS naar de huisarts geweest en die stelde wel degelijk AD voor. Nou wilde ik daar niet meteen weer aan beginnen dus heb eerst de pil geprobeerd maar dat hielp niet. Nu ben ik dus echt weer over AD aan het nadenken.. moet het maar even navragen dan. Want de HA had het over 5 dagen net voor je ongesteld wordt AD slikken en de overige dagen niet..