Zweertjes na epileren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Zweertjes na epileren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 01:53

Hoi, ik epileer mijn benen altijd met een epilady, nooit last van gehad (buiten wat irritaties de eerste dag).
Nu krijg ik op men geepileerde been een soort van muggebultjes die ook lichtjes zijn beginnen zweren.
Erg prettig dus als je iets of wat kortere broek/rok wilt aandoen met dit weer...
Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik die zweertjes zo snel mogelijk weg?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 02:20

Zoveel mogelijk proberen vanaf te blijven, niet krabben etc. Als je iets van tea tree (zoiets) heb kan je dat er wel lichtjes opsmeren om het te verzachten.

Katja

Re: Zweertjes na epileren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 02:23

Klinkt als ingegroeide haartjes. Hoe lang geleden heb je voor het laatst geëpileerd?

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 08:47

Zondagavond... De kleine irritaties zijn nu wel volledig weg. Maar die zweertjes zijn er nog. Ingegroeide haartjes lijkt mij niet te kunnen vermits ik (de eerste dag) er wat aan geduwd heb, en er geen haartjes te bespeuren waren. Het lastige van de zaak is dat ik dit weekend een feest heb, waarbij ik een kleedje moet aandoen.. En geloof me, ik heb werkelijk alle coversticks al proberen te gebruiken. (maar dat laat ik liever, vermits ik daar harder uitslag van krijg.)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:15

Ik zou inderdaad verzachtende creme proberen en dat 2x per dag smeren. Vooral verder niks aan doen en hopelijk is het dan in het weekend zogoed als weg.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:22

als je de volgende keer epileert, direct nadien je huid eens goed scrubben. dat haalt de dode huidcellen weg, waardoor het achteraf makkelijker is voor je haartjes om door te komen. en dus groeien ze niet meer in. na het scrubben een goede verzorgende creme erop doen, bv aloe vera. goed insmeren, zodat die niet vettig blijft opliggen, anders verstoppen je poriën. beter is van een beetje op te smeren, en na een uurtje nog eens.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:25

Misschien kan je nu je huid nog scrubben, maar ik denk dat het zondag avond wel weer wat is weggetrokken. Krijg zelf ook altijd beetje bultjes na het epileren, maar is snel weer weg. :)