Ingegroeide teennagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:56

HELP bokkers,

Ik heb al sinds ik me kan herinneren last van een ingegroeide teennagel aan mijn grote teen. Ik probeer hem altijd recht af te knippen, maar dit blijkt averechts te werken. Gisteren kreeg ik heel erg last en kon ik haast mijn rijlaars niet aan, lopen was al helemaal geen pretje. Nu loop ik op schoenen met veel ruimte, maar het houdt niet over.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen en voorkomen?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:57

naar de pedicure gaan?die is toch voor je voeten :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:57

Ga eens naar een pedicure, laat hem goed afknippen zoals het hoort en let ook goed op. Dan kun je het de keer daarop zelf!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:58

ik heb er ook vaak last van

heb je al is geprobeert een V te knippen precies is net midden van je nagel .

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:59

Het zit juist aan het randje aan de buitenkant.

gaapje

Re: Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:02

ja daarom juist in het midden een V knippen

bij mij groeit het dan naar het Vtje toen en minder naar buiten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:05

Ikzelf heb 7 jaar lang met een ingroeide teennagel gelopen, aan beide kanten van de nagel het deed altijd pijn maar omdat ik er al zolang me liep was ik eraan gewend. Daarbij had ik erg veel wildvleesgroei.
Na 7 jaar was ik het zat om altijd maar zo voorzichtig te doen met mijn voet (moest me nergens aan stoten, om er maar niet over te denken als er iemand op ging staan...) Ik ben toen eindelijk naar de huisarts gegaan (eerder in het beginstadium ook al wel maar die arts deed er niks aan)
Die huisarts had nog nooit zoiets gezien... Heeft er zelfs foto's van gemaakt. Weekje later geopereerd, hele nagel eraf en al het wildvlees weggehaald/gebrand. Het heeft mij in de dagen/weken erna ontzettend veel pijn gedaan maar wat ben ik blij dat ik er vanaf ben. Ok mijn nagel is niet mooi, mijn teen is nog steeds wat dikker door de wildvlees groei die er zat maar ik heb geen pijn meer en hij groeit ook niet meer in (wat eerst wel gedacht werd dat zal gebeuren)

Kortom, naar de huisarts ermee! Als het aan 1 kant van de nagel is halen ze niet je hele nagel eraf maar alleen het buitenste strookje. En ja het doet even zeer en je kan een weekje even niets meer maar dan ben je er ook vanaf.

De huisarts vna mij heeft een heel boekwerk van mijn teen gemaakt :P Iedere keer als ik weer voor controle kwam maakte hij weer een foto. "Dit komt in de boeken" zei die altijd :))

Oja, en ABSOLUUT!! NIET!! zelf aan gaan knippen, dit deed ik ook in het begin en dat maakt het alleen maar erger, naar de huisarts!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:10

Duidelijk, mijn moeder zei het zelfde.

Maandag maar even bellen dan voor een afspraak bij de huisarts :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:40

ik ben 2 keer geopereerd aan dezelfde teen...omdat hij dus weer was ingegroeid..

ik zat na 3 a 4 dagen wel weer op paard :P

maar ik merk nu dat het aan m'n andere voet mis gaat met de grote teen. als ik mijn pumps aanheb voel ik mijn teen vaak erg goed dat de nagel er in prikt. ik heb hem recht afgeknipt en ga er met de vijl van de nagelknipper eronder om de nagel omhoog te halen.

als het maar niet erger word.. wil niet weer onder het mes..! :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:45

heb er ook al lang last van...
eerst altijd naar de pedicure en dan deed ze altijd of die nagel daar weg slijpen oid. of er weer iets onder, soort brug ofzo?, zodat hij 'eruit gewipt bleef', en in soda weken en nagelverzachter had ik etc etc.
vorig jaar naar de dokter gegaan (Was al eerder gweest hoor, maar omdat niks hielp) en toen moest dat 'geopereerd' worden. werd gewoon verdoofd en dan wordt er een strookje van je nagel gehaald. 3 dagen met je voet omhoog in het verband zitten en dan doet het wel even pijn ja als de verdoving is uitgewerkt :+ en daarna jaar geen last gehad...
tot ik paar weken terug in barcelona was... en we een berg gingen beklimmen en naar beneden loop je je dus de hele tijd schrap te zetten en ik had schoenen aan die een maat te groot waren, maar toch doro dat schrap zetten ging de hele tijd mijn teen tegen mijn schoen, dus je raad het al... ik heb alweer heel erg last van mijn teen terwijl ik er juist een jaar geen last van had gehad en het helemaal goed genezen was... :\

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:48

Bovenkant van je nagel vijlen. Dus op de vlakke kant.
Was de tip van mijn HA omdat de nagel dan te bol groeit, groeit hij in. Door bovenop te vijlen wordt hij dunner en kan makkelijker vlak worden.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:33

Ik heb er sinds een aantal jaar af en toe last van.
Vooral in de zomer en als ik bepaalde pumps draag.

Ik duw een klein stukje (nat) watje onder dat stukje teennagel, zodat het uit de blijft.
Paar dagen volhouden, watje daarna uithalen en kijken of het er niet terug ingroeit.

Ik hou er niet van als mensen aan mijn voeten of tenen komen, vandaar dat ik niet naar de pedicure ga of huisarts :+

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:44

tja ik doe het altijd er zelf uithalen, ijsblokje erop mesje (ontsmetten) erbij en weg is het weer.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:51

ja ik heb het ook gauw hoekjes afknippen idd of vijlen

als ik het heb prik ik een paar gaatjes met een naald in (ontsmet) en de etter ed er goed uitdrukken en dan in de biotex laten weken en dat 2x op een dag doen

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:59

Ik ben zelf pedicure en heb er zelf ook last van. Ook in de praktijk kom je dit vaak tegen.
Wordt meestal veroorzaakt door druk aan/op de tenen of en afwijkende groei in het nagelbed.

Als er nog geen ontsteking is of wildvlees groei moet je langs de pedicure.
Deze zal met een machine vijl de zijkant van de nagel eraf vijlen zodat deze druk vrij is en de pijn verdwijnt.
Dit zal je dan in eerste instantie om de 6 a 8 weken moeten herhalen tot de nagel weer normaal groeit. Dit gebeurd niet altijd en zeker niet als de oorzaak druk van buitenaf is en je het schoeisel niet aanpast. Ook is het vaak een verstoring aan het nagelbed ( waar de nagel groeit) en dan gaat het ook niet zomaar over.

Als je wel al ontstekingen of wildvlees groei hebt moet je even langs de huisarts

Ze kunnen ook een soort van beugeltje plaatsen onder je nagel zodat deze weer mooi over de teen heen groeit.

Succes ermee!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 11:15

Dankjullie wel voor de reacties.

Donderdag heb ik een afspraak bij de pedicure. Hopelijk kan zij me er vanaf helpen.
Anders wordt het een bezoekje bij de huisarts.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:30

en hoe is het gegaan? :)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:40

Heb mijn voetje in een soda-badje gedaan en de volgend ochtend naar de pedicure gegaan.
Ze vond dat ik al aardig op weg was om het te laten genezen. Ze heeft wat lopen rommelen en heb 2 dagen met een vettig gaasje rondgelopen en elke dag moet ik er sterilon op doen om het te blijven ontsmetten en woensdag moet het over zijn.
De druk is er igg af en ik voel er eigenlijk niks meer van :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:42

gelukkig maar! :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:52

cp112 schreef:
Ikzelf heb 7 jaar lang met een ingroeide teennagel gelopen, aan beide kanten van de nagel het deed altijd pijn maar omdat ik er al zolang me liep was ik eraan gewend. Daarbij had ik erg veel wildvleesgroei.
Na 7 jaar was ik het zat om altijd maar zo voorzichtig te doen met mijn voet (moest me nergens aan stoten, om er maar niet over te denken als er iemand op ging staan...) Ik ben toen eindelijk naar de huisarts gegaan (eerder in het beginstadium ook al wel maar die arts deed er niks aan)
Die huisarts had nog nooit zoiets gezien... Heeft er zelfs foto's van gemaakt. Weekje later geopereerd, hele nagel eraf en al het wildvlees weggehaald/gebrand. Het heeft mij in de dagen/weken erna ontzettend veel pijn gedaan maar wat ben ik blij dat ik er vanaf ben. Ok mijn nagel is niet mooi, mijn teen is nog steeds wat dikker door de wildvlees groei die er zat maar ik heb geen pijn meer en hij groeit ook niet meer in (wat eerst wel gedacht werd dat zal gebeuren)

Kortom, naar de huisarts ermee! Als het aan 1 kant van de nagel is halen ze niet je hele nagel eraf maar alleen het buitenste strookje. En ja het doet even zeer en je kan een weekje even niets meer maar dan ben je er ook vanaf.

De huisarts vna mij heeft een heel boekwerk van mijn teen gemaakt :P Iedere keer als ik weer voor controle kwam maakte hij weer een foto. "Dit komt in de boeken" zei die altijd :))

Oja, en ABSOLUUT!! NIET!! zelf aan gaan knippen, dit deed ik ook in het begin en dat maakt het alleen maar erger, naar de huisarts!

Ik moet dus eigenlijk ook naar de huisarts met mijn teen maar ik ben zo bang voor prikken en pijn en brr. Deed het heel erg veel pijn?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:18

De 1e verdoving is niet prettig nee. Heb ook een keer een operatie in mijn vinger gehad en dat was ook al zo'n naar prikje, maargoed dat is 1 seconde (ik kreeg 3 prikken maar na de 1e voel je al bijna niks meer.
Verder heb ik lekker mee zitten kijken toen hij alles weghaalde (wildvlees e.d.) alleen toen hij de nagel eraf ging halen ben ik even gaan liggen, het deed geen pijn maar was wel een naar gevoel (nagel wou niet los dus beetje draaien en wrikken, beetje misselijkmakend gevoel was dat)
Als de verdoving eenmaal is uitgewerkt moet je echt alweer thuis zijn en de voet goed omhoog houden. En ja dat gaat zeer doen, ik heb een paar nachten weinig geslapen, vooral het verband verschonen was pijnlijk maar als ik dat allemaal vergelijk met alle pijn de ik had toen de boel nog ingegroeid was dan was het het zeker waard want heb nu nergens meer last van.

Maar mijn hele nagel moest eraf, meestal is er maar 1 kant ingegroeid en dan halen ze er maar een stukje af. Daarbij was het ook erg extreem bij mij vanwege de wildvlees groei, dit werd allemaal weggehaald en afgebrand, ik had dus ook gewoon een gigantische open wond, dat deed meer pijn dan de daadwerkelijke nagel die weg was, na een weekje begon die ook alweer zichtbaar te worden dus deed dat geen bijna geen pijn meer. Maar die wond :S :r word er nog naar van als ik daaraan denk :P Maar zoals ik al zei, was het bij mij echt heeel extreem.

Ga alsjeblieft naar de huisarts, misschien even een paar daagjes doorbijten maar echt het voelt zoooooveel fijner als je er gewoon vanaf bent.