Operatief verwijderen bindweefsel bekken/onderrug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Operatief verwijderen bindweefsel bekken/onderrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 09:42

Ik kom zojuist van de huisarts i.v.m. aanhoudende doffe pijn in mijn onderrug en bekken. Waarschijnlijk wordt het veroorzaakt doordat ik mijn gewrichten verkeerd belast, doordat ik een groot stuk bindweefsel in mijn bekken heb ( als gevolg van een trap van een paard, leuke sport hebben we toch ).
Er gaat nu gekeken worden of manuele therapie en fysiotherapie verlichting kunnen bieden, maar als ik eerlijk ben heb ik al drie jaar last van die plek en wordt het alleen maar erger. Het voorstel van de huisarts is om het bindweefsel operatief te laten verwijderen ( mits de chirurg dat met hem eens is natuurlijk :P ). Waarschijnlijk zit er een zenuwknoop (oid) in de bult vastgegroeid waardoor het zo'n ongelovelijke pijn doet. Ik zie er erg tegenop om me te laten opereren, ik kan net na een revalidatie van 8 maanden weer op mijn paard rijden, en heb eigenlijk geen zin om nu weer maanden uitgeschakeld te zijn. Daarnaast heb ik een lieve peuter rondlopen thuis, en die vraagt ook genoeg aandacht en moet veel getild worden. Maar ja, beter wordt het volgens de ha niet meer, dus ik moet er toch een keer aan geloven.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn met ervaring met zulke operaties. Hoe lang heb je moeten wachten voor je aan de beurt was, was het pijnlijk en hoe lang duurde het herstel?