Moe, moe en nog eens moe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Moe, moe en nog eens moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:42

Infecties vergen gewoon sowieso heel veel energie denk ik. Je bent toch n soort van ziek. En ziekzijn slokt een hoop energie, dat merk je al met een simpele verkoudheid vaak..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:59

Ja Juul dat is zeker zo, maar het is niet dat ik nu met die infectie opeens heel erg moe ben.. dit speelt al een hele poos alleen wordt het steeds erger

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:08

Het is al gezegd, maar B12 past inderdaad nogal bij je klachten. NB als je B12 echt wil laten testen moet je dokter een test laten doen op methylmalonzuur (een stof die door B12 omgezet wordt) en NIET alleen het hb laten bepalen of B12 in bloed. Dat is namelijk niet voldoende om te bepalen of je B12 tekort hebt of niet.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:15

Oke dank je wel voor de tips, ik ga proberen het te onthouden voor morgen ;)

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:49

Ik ben de laatste tijd ook heel moe, heb me op HB en bloedarmoede laten testen, maar ik ben ook naar de homeopaat geweest en daar kwam bij dat ik waarschijnlijk een B12 te kort heb.

Van ijzertekort wordt je namelijk ook heel kortademig, van B12 volgens mij alleen je spieren, of in ieder geval gewoon moe.
Maar ik neem nu vitamine B12 pillen, en als dat niet werkt kun je ook injecties halen.
(ben je sinds kort aan de pil? deze slokt veel van deze vitamine B12 op, daardoor kwam het bij mij)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:14

Manon hoe kom jij aan die b12 pillen? Ik heb ook een b12 tekort maar mijn huisarts gaf aan om het op te krikken door veel zuivelproducten te drinken/eten alleen 3porties op een dag zijn best veel voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:23

x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:52

Wietsje92 schreef:
Plus dat erbij komt dat mn weerstand de laatste jaren erg achteruit gegaan is, als er een griepje heerst ben ik erbij zeg maar. En dan heb ik ook weer tijd nodig om op te knappen.. De laatste paar weken is het zelfs zo erg dat ik zelfs bijna niks meer kan doen met mn paardjes, omdat ik er gewoon geen puf meer voor heb.. Als ik Noah gelongeerd heb, een kwartiertje ben ik doodop, dan wil ik nog maar 1 ding naar huis en in mn bed gaan liggen, dan lig ik in mn bed en dan kan ik niet in slaap komen.. Echt heel erg vervelend!

Klinkt mij heel erg bekend. Ik ben sinds 1,5 jaar echt verschrikkelijk moe. Daarvoor was ik nooit verkouden/ grieperig, maar sinds vorig jaar ben ik het regelmatig geweest. Ik heb ook bijna geen puf om nog wat met de paarden te doen. Het enige verschil met jou is, is dat als ik ga liggen in mijn bed, dan ben ik ook meteen in een diepe slaap.
Bij mij voelt alles echt megaslap. Vooral mijn schouders/ armen voelen heel erg oververmoeid aan. Ik ga denk ook is die vit B12 pilletjes halen. Misschien werkt dat.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 16:01

Ja ik ga daar dan ook maar om.. Nou op mijn moeheid wilt hij niet doorgaan, hij wilt eerst zorgen dat die infectie weer weg gaat, heb nu naast een puffer ook een antibiotica kuur gekregen.. pff echt niet fijn die valt zwaar op de maag loop al heel de dag met een zere maag..

@ Manon,
nee ik ben niet net aan de pil, die slik ik al bijna een jaar dus..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:25

B12... duurt heel erg lang als je het via tabletjes wilt gaat opvoeren, tevens heb je dan geen enkele controle wat je bloedwaardes zijn ,nu niet en later ook niet dus weet je dan nog steeds niet wat de oorzaak is van de vermoeidheid, of je zelf B12 aanmaakt of dat er een andere oorzaak is. Je kan dan nu beter een multivitamine slikken, die hebben meer effect over het algeheel dan tabletjes B12.

Ik heb 5 weken lang elke week een injectie gehad met B12, daarna weer bloed geprikt om de waarden te bekijken, en daarna langzaam afgebouwd naar een goed werkbare hoeveelheid in mijn bloed. Meten is weten in dit geval, maar uiteraard helemaal zelf weten. Als je huisarts nu even eerst die infectie op wilt lossen zou je als die weg is en je nog steeds moe bent, opnieuw bloedonderzoek kunnen aanvragen. (Wat ik me vanuit de huisarts ook kan voorstellen, zo lang die infecties vreet energie bij je, dus voor hetzelfde geld is het puur alleen dat geweest. )

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 14:00

Ja precies, het zou kunnen Breghje, maar ik heb ook al erg lang getobt om mijn hb weer op orde te krijgen, echt een poos met bloedarmoede gelopen en die moeheid is eigenlijk nooit helemaal over gegaan. Ik zal idd multivitamine doen dan, en als ik na die infectie nog zo moe blijf opnieuw een bloedonderzoek aanvragen..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:19

Wietsje92 schreef:
Ja precies, het zou kunnen Breghje, maar ik heb ook al erg lang getobt om mijn hb weer op orde te krijgen, echt een poos met bloedarmoede gelopen en die moeheid is eigenlijk nooit helemaal over gegaan. Ik zal idd multivitamine doen dan, en als ik na die infectie nog zo moe blijf opnieuw een bloedonderzoek aanvragen..

Super meis!! Die hb is ook een draak hoor... maar dat heeft waarschijnlijk toch met die infecties te maken. Ik ben echt heel erg benieuwd wat er uit je bloed gaat komen en hoe je moeheid zich gaat verhouden als je straks die infecties kwijt bent. Want ik kan dus niet tegen ijzertabletjes en krijg om de week ook ijzerinjecties. Mijn ass voelt zich soms een speldenkussen, maar het werkt wel :D .

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 16:32

Ik heb ijzertabletten gehad, maar voor mn gevoel werkten die niet zo goed, en toen kreeg ik toch een vriend dus wou mn moeder wel zo graag dat ik aan de pil ging om 'ongelukjes' :D te voorkomen, en toen ik aan de pil ging is mn hb enorm gestegen. :)