Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

AngelofLove schreef:Thanks voor je uitleg YankeeBoy! Ik train met spinning maximaal tot 75% van mijn maximale hartslag, ivm hartklachten niet meer dan dat en dat gaat goed. Mij is het ook niet direct om het vet verbranden te doen maar meer om de conditie en dat gaat steeds beter. Maar zoals Raja zei verbrandt je met spinning geen vet maar train je alleen je conditie en dat leek mij stug....

Nathalie schreef:Ja dat lukt mij dus niet. Ik krijg altijd vreselijke last van mijn rug ipv buik!
Ik doe het wel 1 x in de week bij de fitness met een apparaat, maar zelf situps doen dan loop ik de rest van de week krom..
Maar zoals je hierboven leest komt het volgens de instructeur daaro door hele zwakke rugspieren. (en dit kan wel kloppen, want heb dit al vaker gehoort, heb ook altijd rugpijn
) 
Nathalie schreef:Ja dat lukt mij dus niet. Ik krijg altijd vreselijke last van mijn rug ipv buik!
Ik doe het wel 1 x in de week bij de fitness met een apparaat, maar zelf situps doen dan loop ik de rest van de week krom..

Nathalie schreef:Heb ik al eens gedaan, schijnbaar is mijn houding niet goed waardoor ik hele slappe rugspieren heb, daar ben ik wel aan aan het werken, maar dat duurt dus nog eventjes voordat ik 'veilig' situps kan doen...

YankeeBoy schreef:@ bizzybijtje
er is echt niks mis met 5 keer per week sporten.(zolang je er niet in doorslaat natuurlijk)
en als ja fanatiek aan fitness doet is er ook niks mis met eiwitshakes.
maarrr, pillen als vetblokkers en meer van die troep is inderdaad NIET gezond
Citaat:en ik kickboks 2x per week (dit wil ik op voeren naar 3x per week)
de rest van de week doe ik aan fitness!
Raja schreef:Hoe bereken je je maximale hartslag?
220-je leeftijd
neem daar 60% van en ga op die hartslag fietsen/lopen/steppen
Zorg dus ook dat je met een hartslag meter traint of iig de hartslag sensoren op de cardio apparaten beetpakt.