Fitness mensen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Re: Fitness mensen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:51

@Nathalie: vraag in de sportschool dan eens advies over je situps, want de kans is groot dat je iets niet goed doet. Waarschijnlijk kan een instructeur die even met je meekijkt je veel zinnige tips geven.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:58

Heb ik al eens gedaan, schijnbaar is mijn houding niet goed waardoor ik hele slappe rugspieren heb, daar ben ik wel aan aan het werken, maar dat duurt dus nog eventjes voordat ik 'veilig' situps kan doen...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:11

Okay, dan snap ik 'm! Misschien zijn er nog wel andere buikspieroefeningen die je thuis kunt doen? Bijvoorbeeld op een fysiobal ofzo.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:11

AngelofLove schreef:
Thanks voor je uitleg YankeeBoy! Ik train met spinning maximaal tot 75% van mijn maximale hartslag, ivm hartklachten niet meer dan dat en dat gaat goed. Mij is het ook niet direct om het vet verbranden te doen maar meer om de conditie en dat gaat steeds beter. Maar zoals Raja zei verbrandt je met spinning geen vet maar train je alleen je conditie en dat leek mij stug....

Je zal met spinning wel vet verbranden, maar minder dan wanneer je een uur een vetverbrandings schema aanhoudt.

En caloriën zijn wat anders dan VET!!!

Dus het voorbeeld hierboven over de percentages vet en caloriën die je verbrand, geven niet aan dat je meer vet verbrand op hoge intensiteit!
Dat staat er ook letterlijk!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:13

Nathalie schreef:
Ja dat lukt mij dus niet. Ik krijg altijd vreselijke last van mijn rug ipv buik!
Ik doe het wel 1 x in de week bij de fitness met een apparaat, maar zelf situps doen dan loop ik de rest van de week krom.. :\

Dan doe je idd waarschijnlijk iets niet goed.
Probeer niet in je nek gaan trekken met je handen.
En je hoeft ook niet helemaal omhoog te komen. Kleine stukjes omhoog komen, zodat je schouderbladen van de grond zijn, en spanning op je buik houden is ook voldoende.
Kom niet helemaal terug naar de grond, maar blijf een beetje boven de grond hangen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:20

Dat doe ik, precies zoals je het schrijft. ;) Maar zoals je hierboven leest komt het volgens de instructeur daaro door hele zwakke rugspieren. (en dit kan wel kloppen, want heb dit al vaker gehoort, heb ook altijd rugpijn :=)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:32

Ok, ja, daar had ik even overheen gelezen.
Dan moet je idd goed uitkijken en kun je het beter op een apparaat doen. Ook je rugspieren goed trainen, maar dat was je aan het doen las ik ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:33

Nathalie schreef:
Ja dat lukt mij dus niet. Ik krijg altijd vreselijke last van mijn rug ipv buik!
Ik doe het wel 1 x in de week bij de fitness met een apparaat, maar zelf situps doen dan loop ik de rest van de week krom.. :\

Je moet je onderrug NIET optillen he, dat is ws de oorzaak dat jij rugpijn hebt ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:01

Nee ik til hem niet op. Ik doe het echt zoals het hoort als het goed is. :+

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:08

Als er een fitnessinstructeur naast heeft gestaan zal je het heus wel goed doen!
Sommige mensen hebben daar nou eenmaal last van...
;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:34

@ raja
zo is wel degelijk hoe ik het heb geleerd en het staat er wel zo hoor.
het % van het aantal vetcalorieen dat je verbrand is op lage intensiteit hoger, maar op hoge intensiteit verbrand je meer calorieen, maar een lager % aan vet, maar in verhouding nog altijd meer vet..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:46

Ik heb geleerd voor fitness intructrice en calorien zijn toch echt wat anders al vet hoor!
Als je op hoge intensiteit traint, heeft je lichaam snelle voedingsstoffen nodig. Die voedingsstoffen zijn bijv koolhydraten(suikers) en eiwitten.
Die vormen ook weer de calorien!
Colorien zijn niet per defenitie vet
Suikers en eiwitten worden uiteindelijk wel een keer omgezet naar vet, maar dat duurd langer.
Vet verbrand moeilijk, dus zodra jij over de grens gaat van anaerobe training (dus zodra jij conditie training gaat doen met een intensiteit van 70-75% van je max. Hartslag) Gaat je lichaam de snelle verbranders gebruiken!

Bl;ijf jij op lage intensiteit trainen, gaat je lichaam dus wel vet verbranden!
Ook calorien, tuurlijk! Dus ook suikers en dat soort dingen, maar dat is een nog veel ingewikkelder verhaal.

Calorien bestaan dus uit meerdere dingen. Niet alleen vet...

Ik hoop dat je het zo een beetje kan begrijpen....
Het is erg lastig uitleggen...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:57

ik snap je verhaal, maar ik ben het niet met je eens!
typ het in op google en je krijgt het verhaal wat ik zei

maargoed, maakt niet uit, ieder zn ding natuurlijk!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:44

Yankeeboy heeft gelijk, met intensieve training verbrand je relatief minder vetten, maar absoluut gezien verbrand je meer en zeker bij een niet-professioneel sporter zal dit dus uiteindelijk een stuk effectiever zijn. Je lichaam zal eerst de koolhydraten verbruiken in de vorm van glycogeen in je spieren en lever, dit is een snelle energiebron. Daarna gaat het over op vetverbranding. En daarna evt. verbranding van eiwitten (is dus zeker geen snelle energiebron!), maar dit laatste is niet echt effectief en dat wil je ook niet want dan eet je je eigen spieren op.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 21:49

Nathalie schreef:
Heb ik al eens gedaan, schijnbaar is mijn houding niet goed waardoor ik hele slappe rugspieren heb, daar ben ik wel aan aan het werken, maar dat duurt dus nog eventjes voordat ik 'veilig' situps kan doen...

Ga eens aan het werk met oefeningen op een fitnessbal. Simpel beginnen en dan langzaam opvoeren. Omdat je ondergrond niet stabiel is spreek je al je houdingsspieren aan. In de meeste sportscholen kan je wel personal training krijgen. Als je met dit soort dingen aan de slag gaat is dat wel fijn omdat je even de juiste technieken aan moet leren. Je kunt ook eens kijken of er een (sport)fysio bij je in de buurt zit die rugtrainingen geeft, afhankelijk van je verzekering heb je dan nog kans dat het vergoed wordt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:07

Bedankt voor de tip. Hier in de straat zit een sportfysio, zal daar eens gaan informeren.
Heb heel vaak last van mijn rug, dus als het werkt, ben ik daar héél blij mee!
Bij de fitness gaat niet lukken, zit op een lowbudget sportschool zonder begeleiding. Als je doorzeurt komen ze wel even kijken, maar echt personal training e.d. hebben ze niet helaas.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:16

Probeer het eens bij die sportfysio. Hangt een beetje van je verzekering maar soms krijg je meer vergoed dan je denkt. Dit zijn ook typisch oefeningen die je als je de uitvoering eenmaal goed onder de knie hebt ook met simpele middelen thuis uit kunt voeren.

Er zijn heel veel meer (en hele effectieve!) manieren om je buik- en rugspieren te trainen buiten de traditionele sit ups om. Zo heb je bijvoorbeeld dit soort dingen:
Afbeelding
Als je hier op gaat staan en bijv. simpel squats doet, spreek je toch je houdings- (en met name je buik)spieren aan om je balans te bewaren tijdens het uitvoeren van de oefeningen.

Bij dit soort oefeningen staat en valt het wel met de juiste techniek in de uitvoering, dus laat je van tijd tot tijd goed begeleiden.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:42

Ik heb nu de pillen vetblokkers van lupiflex ofzo
en heb geen bijwerkingen als hartkloppingen of niet kunnen slapen
wel zweet ik als een gek okal lig ik gewoon in bed!
Ik ga van maandag tm vrijdag trainen en dan het weekend rust
en dan om de dag sportschool/kickboksen
hoop dat me buikje snel weg is!!
Ik wil niet DUN worden maar wel alles strak, ik vind het niet heel sexy als
je je ribben ziet ofzo
Maar rond de hoeveel kcal moet ik zitten om strak te worden en iets af te vallen
wil naar de 55 kilo dus 5 kilo afvallen

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:24

meid, waarom ga je aan die pillentroep!
met gewoon gezond eten en sporten kan je dat makkelijk, daar heb je die zooi niet voor nodig.
& qua calorieen is iedereen verschillend, dat hangt af van wat je doet op een dag, van je lengte, je gewicht, van van alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:29

Ben ik de enige die zich zorgen maakt om de TS?

Nee, het is niet gezond zo vaak te sporten.
Nee, die shakes zijn niet gezond.
Nee, die pillen zijn niet gezond.
Please, doe normaal ;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:32

@ bizzybijtje
er is echt niks mis met 5 keer per week sporten.(zolang je er niet in doorslaat natuurlijk)
en als ja fanatiek aan fitness doet is er ook niks mis met eiwitshakes.
maarrr, pillen als vetblokkers en meer van die troep is inderdaad NIET gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:37

YankeeBoy schreef:
@ bizzybijtje
er is echt niks mis met 5 keer per week sporten.(zolang je er niet in doorslaat natuurlijk)
en als ja fanatiek aan fitness doet is er ook niks mis met eiwitshakes.
maarrr, pillen als vetblokkers en meer van die troep is inderdaad NIET gezond

?

Citaat:
en ik kickboks 2x per week (dit wil ik op voeren naar 3x per week)
de rest van de week doe ik aan fitness!

Dat is niet 5 keer per week ;)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:42

boven mijn post staat dat ze gaat trainen van maandag t/m vrijdag;)

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:00

YankeeBoy schreef:
boven mijn post staat dat ze gaat trainen van maandag t/m vrijdag;)

klopt inbegin wou ik elke dag maar de sportschool is in aalsmeer
en me vriend woont in amsterdam en ik vind het erg fijn om het weekend bij hem te zijn
dus heb ik besloten om het weekend gewoon rust te houden!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:54

Raja schreef:
Hoe bereken je je maximale hartslag?

220-je leeftijd
neem daar 60% van en ga op die hartslag fietsen/lopen/steppen
Zorg dus ook dat je met een hartslag meter traint of iig de hartslag sensoren op de cardio apparaten beetpakt.

Ik train 2 keer per week op cardio, en 1 keer per week puur vetverbranding.
Als ik dat uittel voor mij van max hartslag is dat 220-26= 194 en daar 60% van is 116...
Op mijn programma staat mijn max hartslag op de toestellen op 155 ingesteld... Wanneer ik daarop train ben ik wel aan het verbranden? of hoe moet ik dat juist zien?

Ik ben na een sessie van 1,5u eigenlijk ook niet echt moe...

Dit is mijn schema bij cardio:
15 minuten fietsen
Spieroefeningen: 2 toestellen voor armspieren, 2 toestellen voor buikspieren, 3 voor beenspieren, 1 voor onderste rugspieren (omdat ik op endurance nogal last heb van een héél stijve onderrug)
20 minuten crosstrainer
10 minuten loopband
15 minuten ligfiets

Allemaal met hartslag max 155, het toestel gaat dan vanzelf zwaarder of lichter.
Wanneer ik aan vetverbranding doe dan is het schema:
60 minuten Crosstrainer (zwaarste stand)
15 minuten fietsen (stand 9)
10 minuten lopen aan 10km/u
15 minuten ligfiets

na een sessie vetverbranding ben ik best wel moe en voel 'k me ook meer voldaan dan wanneer ik op harslag train.