rockwitch schreef:Ik vraag me wel eens af, waarom zou je zonder hart jezelf niet zijn, of waarom is je hart jou zeg maar.
In principe is je hart een spier wat je bloed rondpompt. Het heeft niks te maken met wie jij bent. Daar heb je je hersens voor. Wij zeggen wel ik volg mijn hart, maar ondertussen is dat gewoon het gevoelsdeel in je hersens ofzo, dat heeft echt niks met je hart te maken. Tenminste dat denk ik dan.
Vraag ik me idd ook af
.Stel dat we nooit zo uitdrukkingen hadden gehad als 'voor altijd in mijn hart', zouden mensen dan het hart wel gewoon als een orgaan zoals alle anderen bezien?
En ik vraag het me nog maar eens af, de mensen die het een akelig idee vinden om na de dood opengesneden te worden, is dat omdat je denkt dat je het op een of andere manier nog bewust gaat meemaken, dat je je organen nog nodig gaat hebben voor iets...?
CKR schreef:behalve mijn netvlies
marleen_88 schreef:maar ze mogen niet alles van me hebben
Waarom/wat niet? (Je hoeft er niet op te antwoorden als je niet wil, het is maar onder het motto 'stel dat het door vooroordelen komt'
) .
Besef je wel dat er maar een heel klein deel zijn eigen organen verpest en dat het merendeel daarvan niet eens recht heeft op een orgaan?
En gewoon echt niet waar
.