vooral ook omdat ik zelf ook graag een donororgaan zou willen ontvangen mocht ik het nodig hebben

en natuurlijk omdat ik zelf niks meer met mijn organen doe als ik dood ben
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Chantal89 schreef:Ik heb geklikt op ik weet nog niet. Ik weet namelijk echt nog niet wat ik wil.. Ben ook nog zo jong, als ik nu te overlijden zou komen dan moeten mn ouders maar beslissen. Misschien banketstaaf, maar ik vind het een eng idee dat er in me gesneden wordt! Ook al ben ik dood en kun je er niets van zien..
Mellanii schreef:Maar toch ik respecteer iedere mening ook om het niet te doen hoor.
Maar als jij iets nodig hebt wil je toch ook graag verder leven dat iemand je een orgaan geeft?

)
mootjah schreef:Ik heb 2 jaar geleden een keuze moeten maken, toen mijn vader overleed, of hij donor mocht zijn of niet. M'n moeder zusje en broertje wilden het wel.. Maar ik vond het zo'n raar idee, hij lag er zo vredig bij, om dan nog in zijn lichaam te gaan snijden.
Nee, het lijkt me niks, ik denk dat ik nooit donor zal worden
behalve bloed en een nier (volgens mij verder niks), die kun je wel afstaan wanneer je nog leeftriannhuh schreef:lejo, je bent alwel dood, alleen je zit alleen aan de beademing zodat de organen nog zuurstof en dergelijke krijgen, nu klinkt het alsof de organen eruit worden gehaald terwijl je nog leeftbehalve bloed en een nier (volgens mij verder niks), die kun je wel afstaan wanneer je nog leeft
http://www.donorregister.nl/Images/2008 ... -28451.pdf staat ook veel info