Heet met paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Heet met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:38

Hallo allemaal!
Door de warmte is het echt verschikkelijk heet en benauwd bij ons.
Wanneer ik bij mn paard ben midden in de zon, is het dus ook echt niet
uit te houden.
Ik heb niet de mogelijkheid s ochtends of s avonds te gaan.. dus ik moet
wel midden op de dag.

Ik heb een hempje aan, een dunne rijbroek, en mn chaps met dunne sokken.

Hebben jullie tips voor koelere rijkleding, en hoe ervaren jullie deze hitte bij je paard

EVEN BELANGRIJKE UPDATE: Er staat hierboven wel paardrijden, maar dat heb ik niet goed geformuleerd. Ik ga namelijk echt niet midden in de zon intensief paardrijden, dat doe ik mijn paard echt niet aan (en mezelf overigens ook niet). Hooguit gewoon rustig wat stappen... ( ik ga nu voortaan (heb vanaf morgen vakantie) gewoon om 5 uur s ochtends ofso paardrijden. ) Maar ik bedoelde verder eigenlijk ook vooral de rest, het op stal zijn, het uitmesten, het poetsen, et cetera. Dingen waar je (ik althans) wel vies van word, en ik de felle zon zijn.. ik vroeg me af hoe jullie daar mee omgaan. want ik zweet normaal gesproken nooit.. maar ik werd nu helemaal gek, ik liep te hijgen te zweten en te puffen midden in de zon.. echt niét normaal.. ik hoop dat het op deze manier wat duidelijker is, ik ben namelijk echt geen gestoorde ruiter waar het alleen om het rijden gaat etc. ik ben er juist dol op om lekker te knuffelen te kroelen en te poetsen, waardoor het rijden er nog wel eens van tussen gaat.
Laatst bijgewerkt door Mars op 01-07-09 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk tekst toegevoegd op verzoek van TS

Karolien_

Re: Heet met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:41

Met dit soort dagen ga ik echt niet op een paard zitten hoor, en al zeker niet in de volle zon. Daar worden we allebei niet gelukkig van. Gewoon een paar daagjes vrij dus.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:42

Ik rij dan gewoon niet, vind het zielig voor me paard.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:43

Hier net zo dan maar een paar dagen vakantie inlassen.. of heel vroeg of heeeel laat gaan rijden.

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:44

Ik zou dan ook niet rijden!
Heb vandaag wel tegen 5 uur even gereden zonder zadel.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:46

okee, maar dan kun je je pony de hele dag zomer stil laten staan!
waarom heb je gene mogelijk om 's avonds te rijden?!
en gaa anders langs de weg of in het bos! bij de bomen is het meestal ook cooler ! door de schaduw.
of in de wei als daar schaduw is;)
ik rijd zelf gewoon 's avonds om 8 uur ofss ongeveer!
Laatst bijgewerkt door angelalala op 30-06-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:46

Overdag vind ik het veel te heet om te rijden, ik heb wel de mogelijkheid om 's avonds te rijden, maar dat heb jij jammer genoeg niet. Als ik jou was zou ik de komende paar daagjes even niet rijden. ;) Als je dan toch even wilt rijden, zou ik alleen maar buiten stappen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:47

ik rij ook niet met deze warmte..mijn paard staat nu al 2 dagen stil..als ik de mogelijkheid heb om s'ochtends vroeg of s'avonds laat te gaan rij ik wel..maar het is er nog niet van gekomen..dus heeft paardlief een paar dagen vrij..zal ze echt niet erg vinden aangezien het voor paarden net zo warm als voor ons is :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:48

wat een onzin om het paard vrij te geven. dat je de training aanpast ala, maar vrij? :n
ik stond vanochtend om 6.00 al te longeren; lekker koel en geen vervelende steekbeesten.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:51

Ik probeer ook 's morgens vroeg of 's avonds te rijden. Morgenvroeg sta ik op tijd op om er 2 te gaan rijden en 's avonds heb ik les met mijn eigen paard.
Als je enkel overdag kunt, dan heb ik geen tips. Behalve na het rijden je paard goed afspuiten en zelf ook wat mee te genieten ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:55

Ik ga vanavond nog rijden, maar ook pas rond 9u, dan koelt het echt al goed af.
Gisteren om 19u les gehad en paard was prima in vorm hoor, ik net iets minder :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:58

ik rijd ook niet in de volle zon...vind het niet te doen, voor mezelf niet maar ook voor het paard niet, dus ik ga ook inderdaad 's morgensvroeg of 's avonds...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:49

In je berichtje lees ik alleen hoe je het dragelijker kunt maken voor jezelf. Heb je ook wel eens aan je paard gedacht? Hoe zou hij het vinden om met dit weer te gaan sporten overdag? Als je alleen overdag kan, pas je je gewoon aan. Het moet samen leuk zijn toch?! Zelf doe ik nu alleen 's avonds iets met mijn pony. Rijden mogen we nu nog niet maar als we dat zouden doen zou ik al om 07:00 al op stal zijn. :)

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:53

Ik sta tussen half 6 en 6 uur smorgens op zodat ik voor mn werk nog kan rijden, is voor mn paard en mij een stuk prettiger.
(al val het ook wel wat tegen zo vroeg op :P )

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:56

Ik ben gaan wandelen aan de hand gisteren , hondje mee - paardje mee en wandelen maar! Ondertussen mocht ze stiekem beetje gras eten , nou beetje langs het bos en de bomen krijgt ze niks van en ik ook niet! En toch heeft ze lekker haar aandacht gehad!
En vandaag ben ik lekker naar buiten geweest , gewoon relax.. in mn korte broek zonder zadel.. :D!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:33

een paard is een sporter en kan wel wat hebben qua temperaturen MITS je je training hierop aanpast.
ik ga ook sporten nu het warm is, maar ga niet voluit een uur rennen, maar een half uurtje op een wat kalmer tempo. en dat moet je met het paard ook doen als het niet mogelijk is de koelte van de vroege ochtend of late avond op te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:37

Ook ik rij 's avonds :) Ik kan zelf heel goed tegen de hitte maar overdag doe ik mijn paard er geen plezier mee.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:41

Ik rij 's morgens vroeg :) met name in verband met dazen enzo.. en ook 's middags de hitte.. als zij het niet aflegt dan leg ik het wel af :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:47

ik rij ook vroeg hoor, daar niet van (planning is morgenochtend 6.15 erop) maar dat heeft niet te maken met de hitte. het gaat mij vooral om die vervelende steekbeesten die dan nog niet actief zijn...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 21:02

Nou, ik ga niet intensief rijden smiddags hor. Niet dat jullie dat denken, daar worden we beide niet vrolijk van. =]
maar ik heb het eigenlijk ook gewoon over het 'op stal zijn' met rijkleding aan zijn, en uitmesten. maar dat ben ik vergeten te zeggen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:04

Gewoon op stal zijn, dan kan je een shortje aandoen, dat is lekker fris :) En als het echt warm is, een vochtige handdoek in je nek leggen kan ook verkoeling brengen ;)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:07

Ik zat er vanmorgen om 05.00 uur al op... heerlijk, geen dazen en niet zo warm... overdag wordt er echt niet op de mijne gereden met zulke temperaturen...

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:07

Op stal loop ik als ik geen paard hoef te rijden gewoon in mn korte broekie hoor (omdat je het had over met mesten enzo) ! Heeft toch niemand last van, en met dit weer levert het ook nog bruine benen op :D!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:14

Ik rijd wel gewoon overdag hoor !
En ik heb ook de mogelijkheid savonds te rijden maar ik ben toch vrij. Ik rij dan in het bos en dus geen training in de bak, wel af en toe een drafje en galopje maar niet lang achter elkaar en het meeste stap... ik heb gelukkig een hele goede spray tegen de steekbeesten ! Ik spuit haar daarna lekker af. Dit kan toch wel ? Bij welke temp. vinden jullie dat ik savonds moet gaan rijden ?

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:36

als ik kon kiezen zou ik savonds gaan, en zo te lezen kan je kiezen ;) maar ieder zen ding he...

Mijn beest loopt zich een hartaanval overdag als ik zou gaan rijden denk ik... vooral in het bos vanwege de dazen en die kent der grenzen niet... helaas...