Aankomen is ook moeilijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Aankomen is ook moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:43

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben als ik.
Ik kan namelijk eten wat ik wil, maar kom niet aan. Er zijn vaak mensen die zeggen,ahhh wat heerlijk. Maar ik zou echt graag wat voller willen zijn. En ik hoef maar een beetje stress te hebben of ziek zijn en ik val meteen af.
Heb geen spek op me kont waardoor sommige zadels echt pijn doen :o
Heb ook tijdje slagroom dieet gedaan, hielp niet.
Wie o wie heeft er tips voor me!!!
Groetjes

Amrah

Re: Aankomen is ook moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:47

Ik ken het probleem van niet aan kunnen komen, heb ook al het een en het ander geprobeerd maar het werkt niet :=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:48

Ik heb er zelf geen ervaring mee (mag bij mij juist wel wat af :)) ) Maar misschien kan je naast je gewone maaltijden nog extra van die shakes nemen om aan te komen. Verder als je bijvoorbeeld krachttraining gaat doen bouw je wat meer spiermassa op waardoor je misschien wat voller lijkt? :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:50

Hier ook iemand die al alles heeft geprobeerd :D Ook shakes én krachttraining én slagroomdieet. Het zit er gewoon niet in, ik heb de hoop opgegeven. Ik ben gelukkig niet vel over been, ik vind zelf dat ik voor het 'mooie' iets voller mag. Ik ben 1.86m en weeg rond de 65kg.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:50

Ik heb het zelfde probleem. Ik kan heel veel eten en snoepen (ongezond dus) en ik kom niks aan. Ik val alleen af.
Ik zou graag wat meer vet willen hebben, want ook bij mij doen sommige zadels pijn aan mijn kont haha.
Ook vind ik meer vormen gewoon mooier.
Ik hoor ook graag tips.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:51

Hey

Dit probleem heb ik niet (juist eerder andersom), maar heb je als eens met een personal trainer of een dieetist gepraat? Die kunnen je goede aanwijzingen geven hiervoor. Het is namelijk niet onmogelijk.

Het gaat vaak ook niet om het vele eten wat je naar binnen werkt, maar WAT bwerk je naar binnen. En een dieetist kan je daar goed bij helpen denk ik.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:53

Shakies heb ik ook al geprobeerd,werkte niet.
Ik ben 1.68 en weeg 55 kg. Zou toch wel zeker 60 kg willen wegen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:54

Ja bijvoorbeeld pasta's word je sneller dikker van en veel bruin brood ed, en dat is ook niet ongezond verder :) Je hoeft niet per definitie slechte dingen te gaan eten om maar aan te komen. Maar wel dingen waar veel voedingsstoffen in zitten :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:54

Tamadine schreef:
Hey

Dit probleem heb ik niet (juist eerder andersom), maar heb je als eens met een personal trainer of een dieetist gepraat? Die kunnen je goede aanwijzingen geven hiervoor. Het is namelijk niet onmogelijk.

Het gaat vaak ook niet om het vele eten wat je naar binnen werkt, maar WAT bwerk je naar binnen. En een dieetist kan je daar goed bij helpen denk ik.

Dat heb ik nog niet geprobeerd, dank je, goede tip *D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:57

Ook pasta's kan ik elke dag eten en ik kom er nog geen gram van aan. Schildklierfunctie is ook al een keer gecontroleerd (niet zozeer ivm mijn gewicht, maar om een andere reden destijds :P), was ook niets mis mee, werkte naar behoren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:58

Hoi! Ook ik kan eten wat ik wil maar mijn gewicht is goed. Toen ik jonger was had ik wel 15 kilo ondergewicht, het leek of ik anorexia had, heel vervelend :S

Ik probeer gewoon de hele dag door goed te eten en savonds goede voedzame maaltijden, groente, vlees en aardappelen met veel calorieën.

Ook eet ik niet 3 keer maar 5 keer per dag. 8 uur, 11.00 uur, 13.00 uur, 15.00 uur en 19.00 uur.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:05

Het vervelendste vind ik nog dat andere mensen me constant vol willen proppen, alsof ik niet genoeg eet :') Ik bunker echter elke dag aardig wat naar binnen hoor :j

Gelukkig ben ik de periode voorbij dat mensen dachten dat ik een eetstoornis had (WTF?!), maar het is nog niet leuk dat mensen me constant vertellen dat ik meer moet eten en meer 'vet moet kweken'. Ja, hallo :wave: waar denk je dat ik al jaaaaaaren mee bezig ben? |o

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:44

Ik had hetzelfd probleem, maar na mijn puberteit (ben nu 22) werd het wel minder. Ben nu 1.77m en 55 kg, op zich wel acceptabel. Het valt mij op dat wanneer ik slechte voeding eet (veel suiker, macD. etc.) dat ik juist nog harder afval. Door gezonde, vezelrijke voeding blijf ik beter op gewicht.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:25

Maar ik ben inmiddels 24 en het gaat nog niet echt beter :P

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:49

Ik ben nu 37 en iedereen zei,ach na je 30ste kom je wel aan hoor. Nou ikke niet dus. En heel herkenbaar dat mensen je vol willen proppen, terwijl ik echt goed eet, ook veeeeeel pasta!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:31

Ik ben ook altijd veelste dun geweest. Totdat ik stopte met paardrijden. :=
Ik was altijd 1.70 met 45 kg. Inmiddels ben ik 1.71 met 58 kg. En ik zie er echt niet meer te dun uit, al is het volgens veel BMI berekeningen nog steeds bijna ondergewicht. Ik heb zelfs vet. (helaas)

Mijn vriend heeft ook hetzelfde probleem. Hij is niet heel veel te dun. (1.74 met 64 kg) Maar wel echt slank. Dus hij probeert ook aan te komen. Als eerste is hij gestopt met roken, en eet hij nu veel strikter. Eerder sloeg hij het ontbijt wel eens over, en at ie smiddags een frietje speciaal ofzo. Nu ontbijten we uitgebreid s ochtends met gekookte eieren, fruit, yoghurt etc. Smiddags eet hij ook gezond en savonds ook. Na het avondeten werken we nog wat fruit weg. Verder weet ik ook niet wat hij kan doen om aan te komen, we zullen zien of dit resultaat heeft. :+

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:35

In plaats van 3 keer per dag 6 keer per dag een maaltijd nemen.
Met hoogwaardige kalorieen en koohydraten.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:36

Sandeman schreef:
Shakies heb ik ook al geprobeerd,werkte niet.
Ik ben 1.68 en weeg 55 kg. Zou toch wel zeker 60 kg willen wegen.

ik zit met hetzelfde probleem..
zelf ben ik ook 168 cm en weeg ik rond de 50 kilo!
ik kan zo een hele dag niet eten omdat ik geen honger gevoel heb.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:57

Volgens mij is 1.68 en 55 kg nog niet zo slecht hoor...
Heb toevallig net de voedingstest gedaan van Becel, en die zegt dat ik met mijn 1.71 tussen de 54 en 64 kg moet wegen voor een gezond gewicht. dus met 1.68 55 kg is volgens mij niet slecht!

Maargoed, het gaat er om hoe je je voelt natuurlijk en iedereen ziet er weer anders uit.

6 keer per dag eten lees ik hierboven, maar dan echt een maaltijd? Of reken je tussendoortjes daar ook bij?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:29

6x per dag eten :wow: , daar heb ik niet eens tijd voor :')

Overigens dacht ik altijd dat het zeer regelmatig en meerdere keren kleine porties eten juist ideaal was voor mensen die wilden afvallen. Net als dat ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is :? Waarom moeten mensen die willen aankomen zich dan aan dat zelfde regime houden? Ik dacht dat het overslaan van mijn ontbijt en eten van veel koolhydraten op de meest onlogische tijdstippen juist zo helpen om een paar extra kilootjes bij elkaar te sprokkelen. :)

Ik ontbijt overigens niet, ja...rond een uurtje of half 11 :P Ik krijg 's morgensvroeg geen hap door mijn strot.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:40

Als je googled kom je idd ook tips tegen, dat je regelmatig moet eten en goed ontbijten etc. Niet ontbijten en onregelmatig eten op onlogische tijdstippen is volgens mij gewoon niet gezond voor je, en het is wel belangrijk dat je gezond blijft eten.

Mijn vriend kon ook nooit eten s ochtends, maar sinds ik de hele tafel volzet met lekkere dingen, gekookte eitjes, fruit etc. eet hij wel. :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:45

Nou, de dingen die je opnoemt lust ik al niet :P Bovendien heb ik er én geen tijd voor én mijn vriend is nog comateus op het moment dat ik er vandoor moet :D

Al met al wordt het er daarmee niet makkelijker op :')

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:03

Krijg smorgens ook geen hap door me keel en brood vind ik niet lekker, lastig dus. eet wel veel crackers en pasta.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:56

Ik had van der week idd ook een topic geopend om te vragen hoe je een beetje aan zou kunnen komen!

Vind dat echt moeilijk hoor!

Ik ben inmiddels 27 en een zwangerschap verder en weeg nog steeds om en nabij de 49 kilo met een lengte van 1.69.

Ik baal der altijd wel van hoor en zeker als het weer bikini seizoen is....

@sandeman: Ik kreeg s'morgens ook nooit brood naar binnen daarom dronk ik altijd brinta drinkontbijt zodat ik in ieder geval iets naar binnen kreeg.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:30

Ik heb/had hier ook last van.
Begin dit jaar van de 3e schommelde ik tusesn 48 en 49. Toen woog ik op 3 kwart van het school jaar verder 52. En toen een paar weken later(donderdag) woog ik 50.6 .. (Ik ben 15, en ben 1.74 groot). Mijn gewicht is dus niet heel erg, maar het lijkt wel of ik vetrollen krijg en ik wil slank zijn xD