Aften

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Aften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:35

Ow, ik word er niet goed van! Ik heb echt zeer regelmatig grote aften in mijn mond! Ik heb géén idee waar die vandaan komen, want ik eet echt goed fruit!

De hele vakantie iedere dag bijna alleen maar fruit gegeten, en nu kwam ik vorige week terug, en zit er meteen zo'n aft!
Op mijn werk eet ik ook altijd een stuk fruit. Alleen het weekend dus eigenlijk niet.
Waar komen die krengen dan vandaan? :o Want je zou toch denken dat ik genoeg vitamines binnenkrijg?

Teelee

Re: Aften

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:36

Wat zijn aften? :o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:37

vaak is het als de weerstand omlaag gaat dan je ze dan ineens krijgt. het is een virus die in je lichaam zit. het heeft niets te maken met te weinig vitamines, is een fabeltje. aanstippen met pyralvex werkt bij mij uitstekend (ff springen en dansen haha en dan voel ik er niks meer van)
aften zijn een soort witte pijnlijke blaren in je mond.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:38

Thanks, ik ken het echt niet.. Kan je er dus ook niet mee helpen helaas..

Maar weet iig wat het is nu :))

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:40

Oef! Wat een poedersuiker zijn dat!! Bij mij is er net een grote weg, eindelijk! Ik doe meestal spoelen met zout opgelost in warm water of sterke drank (nee, is geen excuus om vroeg op de dag te beginnen met drinken :+ ). Voordeel van sterke drank is dat het ook verdooft (ja, ook als je het niet doorslikt).

Verder zijn ze gewoon poedersuiker! Ik heb er ook vaak last van als mijn weestand daalt!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:43

poetsen met zendium tandpasta!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:45

ik had er even 1 maar die was in 1 dag weg haha, heb ze eigenlijk nooit :P en ik eet niet zo supergezond en ben wel vaak ziek

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 07:05

Maar ik ben dus juist zelden ziek! Dus je zou denken dat mijn weerstand heel goed is? Verkouden ben ik ook bijna nooit.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:00

poetsen met zendium helpt echt!!
tip van mijn huisarts, mijn dochtertje had er ook vaak last van.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 08:02

Dan ga ik dat maar eens uitproberen! :j Bedankt voor de tip :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:04

hiphopje schreef:
poetsen met zendium helpt echt!!
tip van mijn huisarts, mijn dochtertje had er ook vaak last van.

Echt waar?

Mijn dochter heeft ze ook heel vaak, mij werd door de tandarts verteld dat het door vitaminegebrek kwam. Vond het al raar, want ze is een echte gezondheidsfreak.
Maar ik ga het ook proberen!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:11

yep, echt waar! In zendium zit een of ander enzym (vandaar die naam zendium natuurlijk) wat het speeksel weer in orde brengt om bacterieen tegen te gaan, zo is mij verteld. Ze had er echt vaak last van, tot huilens toe, want die dingen doen behoorlijk zeer. Moet het afkloppen, het gaat al heel lang goed nu!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:23

Ik heb ook regelmatig last van aften ...
Mijn zusje kreeg het en vrijwel een maand later had ik er ook 1 zitten, het schijnt besmettelijk te zijn.
Je kunt het een beetje vergelijken met een koortslip, ook ik eet iedere dag fruit en vind het ook vreemd dat ik er last van heb.

Moet eigenlijk zeggen dat ik de laaste maanden ( ja ja nu ik er over nadenk :o ) sinds ik mondwater gebruik iedere avond heb ik geen afte meer gehad !!! :j

Misschien zou nog iemand hier dat uit moeten testen :D ??

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 10:52

mondwater heb ik staan, alleen dat gebruik ik niet zo regelmatig :+
Die dingen doen idd verrekte zeer af en toe, dus zendium ga ik ook proberen :Y)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:32

Zendium gebruiken helpt bij mij ook, dat wil zeggen, ik heb er minder last van sinds ik met Zendium poets en ik geloof graag dat dat verband houdt met elkaar. Jammer alleen dat het zo verrekte duur is, 3 euro per tube %)
Ik heb de tip van een vriend van mij, die heeft ook minder last van aften sinds hij met Zendium poetst.

Ik krijg vaak last van aften als ik weinig slaap heb gehad of mijn lichaam anderszins uitgeput is. Ook groeien wondjes in mijn mond, van als ik op mijn wang bijt bijvoorbeeld, vaak uit tot aften.

doom, wat voor mondwater gebruik jij dan? Ik zou het best eens willen proberen hoor :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:34

als ik aften heb poets ik ook met zendium en het werkt echt :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:36

Aften houden niet van Citroenap (vers of een knijpcitroen)
Een paar keer per dag de mond spoelen met citroensap, dan zijn ze vaak de volgende dag al weg!
Is goedkoper dan Zendium 8-)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:38

ik dacht ook altijd dat het door een gebrek aan vitaminen kwam, maar blijkbaar toch niet.. gelukkig heb ik ze vrijwel nooit :) hopen dat t werkt voor jullie!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:42

Wooh, unamie, als ik dat doe ga ik echt door de grond van de pijn hoor :=
Wat is het idee erachter?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:44

gewoon doorbijten die dingen :P
doet wel ff pijn maar dan ben je er gelijk vanaf..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:47

Zwartwitje schreef:
Zendium gebruiken helpt bij mij ook, dat wil zeggen, ik heb er minder last van sinds ik met Zendium poets en ik geloof graag dat dat verband houdt met elkaar. Jammer alleen dat het zo verrekte duur is, 3 euro per tube %)
Ik heb de tip van een vriend van mij, die heeft ook minder last van aften sinds hij met Zendium poetst.

Ik krijg vaak last van aften als ik weinig slaap heb gehad of mijn lichaam anderszins uitgeput is. Ook groeien wondjes in mijn mond, van als ik op mijn wang bijt bijvoorbeeld, vaak uit tot aften.

doom, wat voor mondwater gebruik jij dan? Ik zou het best eens willen proberen hoor :j

Oh dat is verschillend hoor, vaak de goedkoopste die te verkrijgen is in de supermarkt hihi ik vind het gewoon lekker om met een frisse mond mijn bedje in te gaan.. en moet zeggen dat de ochtend "lucht" er ook wat beter van wordt haha !!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:48

Ik heb er zelf maar af en toe 1, maar mijn zusje heeft er wel heel veel last van. Die heeft er bijna wekelijks 1. De een is nog niet weg, of de ander is er al weer.

Ik ga haar de tips die voorbij komen eens vertellen. Het lijkt me in ieder geval het proberen waard :j

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:48

LimaMambo schreef:
gewoon doorbijten die dingen :P
doet wel ff pijn maar dan ben je er gelijk vanaf..

:= je bedoeld gewoon op je wang kauwen?? :o

Ik heb ze ook wel eens op mijn tandvlees zitten wordt lastig doorbijten :Y)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:50

Hehe, dat kan ik me voorstellen hoor, doom :D
Ik gebruik geen mondwater, weleens Kamillosan, dat schijnt ook goed voor beschadigd tandvlees te zijn. Zal het eens proberen met gewoon mondwater.

LimaMambo, wat bedoel je met doorbijten, letterlijk of figuurlijk? Die dingen waar ik last van heb zijn geen blaasjes met vocht erin (die heb ik ook weleens, dat zijn geloof ik kleine kneuzinkjes in je mond), maar echt gapende witte gaten. Valt niks aan door te bijten.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:55

Ik had er voor een paar jaar geleden wel erg last van, had elke week wel ergens een afte in mijn mond,maar de laatste paar jaren gelukkig niet meer,afkloppen :D
Mijn vader heeft er ook veel last van,hij heeft ook van dat spul om in te stippen,dat helpt 'm wel,alleen toch komen er steeds weer nieuwe,terwijl ie toch wel elke dag fruit eet, en 'normaal ' eten.