3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:12

Kim, welkom! Waarom de keuze voor koolhydraatarm? En diëten betekent niet gelijk alleen maar sla eten hè!

Ik vandaag lekker bezig weer. Zo kerstmarkt, dus wel even kerstkransje enzo.

L: skyr met muesli en whey crispy
T: rijstwafels met chocolade, half plakje arretjescake, kerstkransje, warme chocomelk
A: rucolasalade met rundertartaar, pijnboompitten, croutons, kaassnippers en truffelmayonaise
T: 2 gekookte eieren

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:16

Ik vind kda eten altijd zo stom omdat je dan zoveel vlees, ei etc eet. Vind ik zelf niet echt goede voedingsstoffen (zoals spek). En ik mis een beetje groente in je lijstje. :)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:19

Ik heb besloten om nu ik met mn rug zit de koolhydraten en het wegen even te laten voor wat het is, maar vooral voor gezonde en tijdige voeding te gaan.. (als in netjes ontbijten, op tijd lunchen enz) Daar heb ik het nu even druk zat mee :')

Lijstje van vandaag;
O: weer erbij in geschoten door laat opstaan
L: salade met tomaat, saladeblokjes, ei, komkommer, zilveruitje en pijnboompitjes
T: 2 kiwi's met griekse yoghurt
A: pastaschotel uit de oven met champignons en italiaanse groente (heel slecht zak van de AH :') ) (volgens papiertje 500kcal bij gewone hoeveelheid )
T: misschien klein stukje chocoladeletter

Zouden jullie hieraan nog iets toevoegen?

Welkom Kimvicious (ik denk dat het gewoon Kim is? _O- )

Ik zie dat Skyr wel echt in de mode is, maar ik vind dit echt gewoon vies :+ Iets wat een goede vervanging is? Zit nu aan de griekse yoghurt (gewoon die met 10% vet, omdat ik merk dat ik bij de 0% met half uur alweer honger had)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:27

Barbabientje, ik vond de proteïne quark van melkunie heel lekker toen ik nog in Nederland woonde. Of andere quark haha.

MarlindeRooz ik eet zelf keto en de kilo's vliegen er af, vet ga je niet dood van :D

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:36

@Anthea haha dat dus. Vet verbranden ipv koolhydraten. Toch nog serieus lekker kunnen eten en snacken en tegelijk afvallen.

@Maanlicht qua calorieën zit het wel goed hoor, vooral omdat het wel vet eten is. Heb nog voldoende energie en pak als dat even minder is een gekookt ei extra.

@Linoleum de keuze was vrij makkelijk gezien ik toen ik nog thuis woonde wij al gedeeltelijk koolhydraat arm aten ivm het dieet van mn vader. Die is er 35 kilo mee kwijt geraakt. En mijn collega nu al 50 kilo. Nu hoef ik er niet zo veel af want dan ben ik dood, maar het past het beste bij mijn huidige levensstijl dus ook beter vol te houden. Ik hou door de vet inname genoeg energie wat bij mijn aandoening al snel een probleem is.

De reden van de overstap was vooral omdat ik een enorme cola verslaving had. Minstens anderhalve liter per dag en als het er niet was werd ik serieus chagrijnig, dan is het tijd voor een verandering haha.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:53

Welkom Kimvicious :)

kda doe ik niet meer aan. Ben er ook ooit eens 12 kg mee afgevallen (en daarna weer heel snel 17 aangekomen _O- ) Ik moest ook echt mn best doen om aan mn dagelijkse kcal te komen. Maar ik vind het altijd knap als dat anderen wel lukt :)

Hier geen spannend lijstje:
O: halfvolle yoghurt met musli
T: cappuccino
L: pastasalade met tonijn, tomaat, ei en madam janet saus
T: 2 wasa crackers met smeerkaas en 5 van die dunne met rozemarijn en zout
A: Denk weer Eazie afhalen, want nog geen keuken :') (rijst met tofu, omelet, broccoli, sperziebonen, chienese kool en champignons + teriyaki saus)
T: 5 lychees

Totaal: 1804 kcal

B: 20 min fietsen (retour werk) en kledingkast in elkaar zetten :D
Laatst bijgewerkt door Frummels op 18-12-18 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:54

Kimvicious schreef:
De reden van de overstap was vooral omdat ik een enorme cola verslaving had. Minstens anderhalve liter per dag en als het er niet was werd ik serieus chagrijnig, dan is het tijd voor een verandering haha.


Ik zat ook op minimaal 2 liter :x

edit:
ik heb mijn tussendoortje verandert naar 2 crackers met kaas O:)

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:58

Barbabientje, goede beslissing denk ik. En wat is er mis met groenten uit een zak? Groenten = groenten, of je nou zelf snijdt of het kant en klaar gesneden haalt. Iets extra’s eten is lastig te bepalen zonder je gegeten kcal te weten.
Ik heb zelf altijd vanille skyr, vind het heerlijk.

Kim, klinkt alsof je weet wat je doet, niet alsof je maar gewoon wat probeert!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:10

Ik denk dat het bij afvallen vooral je lijf kennen is. Als je precies weet waar je valkuilen liggen maakt het alles zo veel makkelijker !

De ene dag eet ik meer groenten dan de andere maar dat is bij iedereen wel denk ik.

Het moeilijkste blijft drinken. Water vind ik echt verschrikkelijk dus ik wissel thee en melk af met suikervrije dranken. Zijn ook niet gezond maar zorgen er in dit geval voor dat ik niet meteen terug val...

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:52

Kimvicious schreef:
Ik denk dat het bij afvallen vooral je lijf kennen is. Als je precies weet waar je valkuilen liggen maakt het alles zo veel makkelijker !


Daar heb je helemaal gelijk in!
Vandaag heb ik niet zo’n fantastische dag qua koolhydraatarm, maar morgen weer een dag.

O: twee maiswafels met ossenworst
L: AH Excellent pistolet met creme fraiche, klein beetje truffelmayonaise, Hollandse garnalen, dille, bieslook, citroensap en peper en zout
T: cup-a-soup Pho, drie handjes pepernoten
A: uit eten

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:09

Maanlicht, ik heb net eten op, maar krijg nu alweer honger van jouw lunch!

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:09

En ik moet nog eten en heb bijna de neiging om even langs de ah te gaan hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:49

Kimvicious schreef:
Oeh ik wil mij hier ook graag melden ! Ben door middel van een koolhydraat arm leventje aan het proberen wat winter spekkies weg te werken :P Geen specifiek doel maar graag net wat lekkerder in mn vel zitten. Echt meer sporten zit er fysiek helaas niet in dus dan maar zo.
Ik ben altijd een ontzettende moeilijke eter geweest dus een sla dieet ofzo zit er voor mij echt niet in. Dit gaat so far so good haha.
Ik probeer op de drie dagen dat ik werk onder de 50gram koolhydraten te blijven. Dit omdat ik dan echt de extra voeding wel nodig heb nog. Op de overige dagen is het doel onder de 25 a 30 gram koolhydraten te blijven.

Vanmorgen de dag lekker begonnen met roerei en spek.
Als tussendoortje een stukje droge worst.
En lunch met wat turkse yoghurt en blauwe bessen.
Het avondeten zal bestaan uit gegrilde kip met verse tomaatjes en mozzarella.

Dan moet ik als het goed is onder de 25 gram blijven vandaag :)

Hopelijk doe ik hier nog wat andere leuke ideetjes op!

Ik weet niet wat voor porties je eet maar zoals Maanlicht al zegt, dit klinkt als veel te weinig in kcal. Je moet je lichaam wel draaiende houden, ook al raden ze bij Kha vaak aan dat je geen calorieën moet tellen. Ik zou de openingspost even doorlezen en je BMR op z'n minst even uitrekenen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:41

Hier loopt het door de feestdagen iets anders dan normaal.
Vermits het morgen niet pijpenstelen regent ga ik niet naar mijn afvalclubje op dagbesteding maar poep scheppen in de wei. Wel weeg ik mij morgen daar even omdat ik weet dat de weegschaal thuis en daar afwijken van elkaar.

Mijn eetlijstje van vandaag
O Yoghurt met ananas, banaan en muesli
L 1 klein mini afbakbroodje met kaas, 1 boterham met kaas en salade van witlof en manderijn. Een halve banaan
T twee speltwafels met boter
D patat (airfreyer) en vega frikandel met iets zoutarme mayo en bosui

Beweging:
40 minuten met Blazy geklikkerd en gewandeld
Een uurtje buitenrit op Kelan
Een uurtje gewandeld met mijn honden

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:38

Emmaa_ schreef:
Kimvicious schreef:
Oeh ik wil mij hier ook graag melden ! Ben door middel van een koolhydraat arm leventje aan het proberen wat winter spekkies weg te werken :P Geen specifiek doel maar graag net wat lekkerder in mn vel zitten. Echt meer sporten zit er fysiek helaas niet in dus dan maar zo.
Ik ben altijd een ontzettende moeilijke eter geweest dus een sla dieet ofzo zit er voor mij echt niet in. Dit gaat so far so good haha.
Ik probeer op de drie dagen dat ik werk onder de 50gram koolhydraten te blijven. Dit omdat ik dan echt de extra voeding wel nodig heb nog. Op de overige dagen is het doel onder de 25 a 30 gram koolhydraten te blijven.

Vanmorgen de dag lekker begonnen met roerei en spek.
Als tussendoortje een stukje droge worst.
En lunch met wat turkse yoghurt en blauwe bessen.
Het avondeten zal bestaan uit gegrilde kip met verse tomaatjes en mozzarella.

Dan moet ik als het goed is onder de 25 gram blijven vandaag :)

Hopelijk doe ik hier nog wat andere leuke ideetjes op!

Ik weet niet wat voor porties je eet maar zoals Maanlicht al zegt, dit klinkt als veel te weinig in kcal. Je moet je lichaam wel draaiende houden, ook al raden ze bij Kha vaak aan dat je geen calorieën moet tellen. Ik zou de openingspost even doorlezen en je BMR op z'n minst even uitrekenen.


Ik zit gemiddeld op ongeveer 1500 tot 1700 calorieën per dag. Gezien ik door mijn handicap niet erg actief ben is dat echt ruim voldoende. Geen honger momenten en ook geen dipjes in energie niveau. Tussen lunch en avondeten en na avondeten gaat er ook altijd nog wel een koolhydraat arme snack in om de balans te houden.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:13

Sorry meiden! Ik houd gewoon heel erg van lekker eten en garnalen <3. Laten die nou net steeds in de aanbieding zijn bij de AH. Y)(^)

Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee dat ze nu allemaal lekkere dingen bij de supermarkt hebben die er los van kerst nooit zijn? Ik moet me echt mega inhouden merk ik, haha!

Lijstje voor vandaag:
L: twee crackers met creme fraiche, pesto, serranoham, bieslook en basilicum, kommetje broccolisoep
T: vier maiswafels met ossenworst,
A: salade van tonijn, gekookt ei, cannellinibonen,olijven, bleekselderij en ui, dressing van truffelmayonaise

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 11:19

Maanlicht schreef:
Sorry meiden! Ik houd gewoon heel erg van lekker eten en garnalen <3. Laten die nou net steeds in de aanbieding zijn bij de AH. Y)(^)

Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee dat ze nu allemaal lekkere dingen bij de supermarkt hebben die er los van kerst nooit zijn? Ik moet me echt mega inhouden merk ik, haha!

Lijstje voor vandaag:
L: twee crackers met creme fraiche, pesto, serranoham, bieslook en basilicum, kommetje broccolisoep
T: vier maiswafels met ossenworst,
A: salade van tonijn, gekookt ei, cannellinibonen,olijven, bleekselderij en ui, dressing van truffelmayonaise


Ik stuur mijn vriend naar de winkel, ga zelf niet mee :)). Ben zo iemand waar producten aan de handen blijven plakken :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:07

Oh ik vind boodschappen doen geen probleem, sla altijd het chips pad over haha.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:50

Maanlicht schreef:
Hebben jullie het er ook zo moeilijk mee dat ze nu allemaal lekkere dingen bij de supermarkt hebben die er los van kerst nooit zijn? Ik moet me echt mega inhouden merk ik, haha!


Beeld je even voor dat je er hele dagen tussen staat en al die feestproducten aan klanten moet laten proeven en de weg dan heel klein is om een stukje in je eigen mond te duwen :+
Needless to say dat het bij mij op het moment niet zo goed gaat met afvallen hahaha

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:52

Haha Nadine dat lijkt me echt de hel. _O- Niet te doen man. Ik heb idd ook dat ik het allemaal niet kan laten liggen voor kerst want ja, ze verkopen het niet het hele jaar door he. :') Heb nu een hele volle kast met pakken lekkers die ik van mezelf alleen maar open mag maken als ik visite heb. :P *klopt af*

Maar man, die feestdagen zijn wel pittig. :') Vanavond en morgenavond al de eerste twee kerstdiners, daarna volgen er nog 3. Help. :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:58

Ik wil voor tweede kerstdag nog wat lekkere dingen halen. Ben dan alleen thuis. Dus even iets voor avondeten. En dan zijn al die speciale producten erg interessant!
En Maanlicht, vooral blijven posten, ik haal er nog wel eens inspiratie uit!

Ik net sollicitatiegesprek gehad, ontzettend leuk gesprek, maar verwacht er verder weinig van. Maar wel om mezelf te belonen zo wat lekkers halen in de supermarkt.

Planning
L: skyr met muesli en whey crispy
T: haribo snoepje, appel, iets lekkers van AH
A: pangafilet in een korstje, spruitjes, aardappelbolletjes uit de airfryer, mayonaise
T: gekookt ei, bonbon

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:37

Vandaag is een lastige dag. Mijn gewrichten doen serieus zeer en toch aan het werk. Dus net bij de lunch mezelf beloond met 1 blikje cola. Dat mocht wel een keer.

O: turkse yoghurt met frambozen
T: droge worst
L: twee koolhydraat arme boterhammen met roomboter en snijworst en blikje cola
T: gekookt ei
A: mexicaans prutje met gehakt, tomaat, mais, zwarte bonen augurk en zure room en veel kaas
T: weet ik nog niet :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:43

linoleum: Leuk! wanneer hoor je meer over het gesprek? :)

Kimvicious: avondeten klinkt echt heerlijk!

xNAvatu: Ohh dat zou ik ook niet kunnen hoor haha, de verleiding is wel erg groot dan. :=

MarlindeRooz: Haha, dat doe ik ook altijd. Al heb ik niet zoveel moeite met chips en snoep, maar vooral met olijfjes en toastjes enzo..


Hier niks spannends vandaag:

O: havermout met melk en gekookt water + theelepel nutella erdoor
T: cappuccino
L: sla met witte kaas, tomaten en paprika + 3 crackers met eiersalade en madam janet saus
T: 4 lychees en een cappuccino
A: weer eazie, want nog steeds geen keuken :+ gebakken rijst met tikka masala saus, kipfilet, champignons, broccoli, sperziebonen en ui
T: koffie en een blokje pure chocola

Totaal: 1885 kcal
B: uur krachttraining, 20 min fietsen retour werk en 30 min grondwerk met pony

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:52

Frummel, ga vrijdag twee uur meekijken bij de functie en dan maandag nog een tweede gesprek over hoe ik dat vond. En dan even afspreken wanneer ik meer hoor. Het is een interne vacature, dus dan is dat meekijken enzo makkelijk te regelen.
En je eet wel lekker ook al is het niet zelfgemaakt!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:35

Gisteren weer gewogen en ik was 0,4 kg afgevallen weer.
Nu hopen dat het zo blijft ivm de feestdagen