Bucas recuptex, ook voor mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 20:59

Hoi! Ik ben van plan om de bucas recuptex voor mijn paard (om soepel te houden) en mijn hond (is aan het revalideren,soepel houden) en nu vraag ik mij af of er zoiets is voor mensen. Ik zoek voornamelijk een tshirt/trui variant. Ik heb een whiplash gehad. Deze is te laat behandeld en ik moet het er zo maar mee doen. Dit resulteerd op hele strakke stramme spieren rondom mijn nek die helemaal doorstraalt naar mijn schouders en rug. Ook heb ik elke dag pijn in mijn hoofd. Ik ben al vaak naar dokter geweest. Ziekenhuis heeft röntgenfotos gemaakt, was niks op te zien. Ook ben ik bij stuk of 6 fysios geweest maar niks helpt of maar een paar weken. Ik heb zelfs gefitnist om die spieren sterk en soepel te maken. Ook dit helpt niet.

Ik werk in de paarden waarbij ik dagelijks sowieso 20 boxen mest. Soms meer. Ik veeg en schep etc. Redelijk veel werk met de armen en zo komen al die spieren ook in de knoei. Ik dacht als er een trui is met dezelfde werking als die bucas wil ik dat zeker proberen.

Weet iemand iets? :)

lein82

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:04

Zoek maar eens op "Back on track". Bij Agradi hebben ze er best veel van.
Laatst bijgewerkt door lein82 op 13-12-18 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:04


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:06

Back on track, raad ik ook aan! weet je nog die ik heb gehaald voor mijn enkel? nou echt wel perfect spul :D

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:32

Ik heb bij mijn whiplash heel veel baat gehad bij de producten van Back on Track. Zelf heb ik de coltrui en de nekbeschermer. Hier vind je alle producten die er zijn: https://backontrack.com/nl/mens.html

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 08:02

Bedankt allemaal!! Ik ga snel een bestellen :D

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:40

Even iets anders, al eens bij een chiropractor of osteopaat geweest met je klachten?

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:05

Ik heb vaak kramp in mijn benen en gebruik de recuptex deken van mijn pony regelmatig zelf.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:29

Off topic, maar whiplash is heus te genezen, ook na langere tijd!
Maar dan moet er wel duidelijkheid zijn!!

Moeder Natuur gaf ons 3 evenwichtssystemen om niet om te vallen.
Een systeem zit in je binnenoor.

Een 2e systeem heeft te maken met je ogen. "De diersoort 'mens' komt uit de Afrikaanse steppe", onze ogen willen de horizon zien. (Of bij gebrek aan beter: rechte wanden, haakse hoeken etc.)

Het 3e systeem "zit in je spieren, pezen en banden". Enne: 80% van de relevante informatie is afkomstig uit hals en nekspieren (plus pezen en banden)(voor een groot deel kleine spiertjes met vooral een 'voel en tast functie').

Waarom precies 3, kunnen we 'Moeder Natuur' niet vragen.
Maar feit is: 3 is oneven en 'de meeste stemmen gelden'.
Maar zeggen alle 3 systemen iets anders - hoei...!!

Bij een whiplash is je 3e systeem per definitie ontregeld en ten dele moet dat met tijd genezen. Spieren, pezen, banden hebben een optater gehad - dat is niet meteen weg.
(En kleine verschuivingen worden niet altijd direct door de diagnosticus herkend - die kijkt naar dwarslaesie, botbreuk etc. etc.)

In het donker 'is systeem nummer 2' min of meer buiten werking.
Je moet je dan oriënteren, zorgen dat je niet omvalt en wat al niet aan de hand van 2 systemen: dat in je binnenoor en het systeem dat het voor 80% hebben moet van spiertjes, pezen en banden in je nek...

Het is een zegen dat er "niets te zien was" op de röntgenfoto - maar dat zegt niets.
Een orthomanuele arts kan controleren of alle wervels en vooral alle gewrichten tussen de wervels goed functioneren. (En zo nee is dit orthomanueel te verhelpen.)

Als bokkers hebben we weet van pees blessures bij onze paarden, de staprust, de smeersels en de echo. De pijn van whiplash die niet verdwijnt na orthomanuele therapie kan peesletsel zijn (of bandletsel, daar geldt plm hetzelfde voor).
Wat verder veel rust kan brengen:
* cranio sacraal "massage": je hersenen 'drijven ' in een vloeistof die niet alleen schokken hoort te dempen, maar ook voeding naar de hersenen brengt en afvalstoffen afvoert. Het doel van de 'massage ' is het herstellen van een goede doorstroming van de vloeistof.
* als mens hebben we een serie "oeroude overlevingspatronen", bekend onder de naam primitieve reflexen. Bij een ongeluk kan het gebeuren dat zo'n oeroud patroon terugkomt. Veel van deze patronen helpen een pasgeboren baby methet onder controle leren krijgen van het hoofd - en daarna "verdwijnen" ze. Op de site http://www.inpp.nl staat wel meer informatie, kijk vooral naar deze 4: de asymmetrische tonische nek reflex, de symmetrische tonische nek reflex, het tonische labyrint (=evenwichts) reflex - en mogelijk heb je ook te maken met de Moro reflex (het primitieve schrikreflex). De bijbehorende oefeningen duren 5 minuten per dag, een soort meditatieve yoga - en het doel is dat de "tonus", de volautomatische spierspanning daalt naar normale waarde.

Wat geen therapie is, maar wel kan helpen om de pijn te reduceren : een bezoek aan de functionele optometrist. Veel mensen met een whiplash hebben een prisma in hun bril nodig. (Uiteindelijk is die behoefte ook wel weer weg te trainen, maar stap 1 is een controle of je een prisma nodig hebt.

...en ja: back on trach verkoopt mooie shawls voor om zere nekken!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-12-18 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:48

Wat fijn dat ik dit topic vind.

ga gelijk dit bestellen voor mijn rug na mijn autoongeluk.

alle onderzoeken en therapeuten die niks kunnen vinden en alleen tijdelijke pijnoplossingen hebben is dit misschien wel heel fijn.

nu vraag ik me gelijk af als het helpt afval stoffen af te voeren zou het helpen bij een hond met een contact allergie en stress om zn spieren te doen ontspannen en afval stoffen sneller te verwerken

Anoniem

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:58

Ik heb ook een coltrui gebruikt nadat ik voor de 4e keer aan mijn schouder ben geopereerd. Mijn conclusie: Het doet werkelijk niets......

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:58

Ik ben fan van Back On Track! Heb voor mezelf een BOT fleecedeken die een paar uur om me heen sla wanneer ik thuis kom van werk. Sindsdien minimale rug en schouderklachten wat echt een wonder is.

Heb voor mijn honden ook de fleecedeken (hondenversie) en zij lijken m erg fijn te vinden :j

Mijn vriend gebruikt de handschoenen voor zijn reuma en ook die is super tevreden!

Ik zou dus zeker BOT aanraden :D

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:07

Inderdaad BOT, maar wat ik ook kan aanraden is een warmtekussen voor je schouders. Dan ontspannen je spieren beter. Sinds ik het gebruik heb ik zo goed als geen last meer van mijn schouders en nek terwijl dat altijd vast zat. (Ik heb ook een whiplash maar ook gewoon gespannen spieren). Zoiets: https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebeh ... lsrc=aw.ds

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 13:43

Wat lief voor alle tips! Kan ik echt waarderen. Heb er echt last van.

manonutjuh schreef:
Even iets anders, al eens bij een chiropractor of osteopaat geweest met je klachten?

Ja bij beide. Helpt helemaal niks..


[***] schreef:
Ik heb ook een coltrui gebruikt nadat ik voor de 4e keer aan mijn schouder ben geopereerd. Mijn conclusie: Het doet werkelijk niets......

Een normale coltrui doet niet zoveel. Of bedoel je die van BOT? Als je die evt nog hebt en het is mijn maat wil ik hem wel overnemen?

Nogmaals bedankt allemaal. Ik zal het straks even goed doorlezen. Ben nu aan het werk

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:01

Ik gebruik ook back on track. Heel fijn spul. Ik ondersteun wel alles met osteopaat en eventueel als nodig daarna fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 06:59

Kabayo schreef:
Wat lief voor alle tips! Kan ik echt waarderen. Heb er echt last van.

manonutjuh schreef:
Even iets anders, al eens bij een chiropractor of osteopaat geweest met je klachten?

Ja bij beide. Helpt helemaal niks..


[***] schreef:
Ik heb ook een coltrui gebruikt nadat ik voor de 4e keer aan mijn schouder ben geopereerd. Mijn conclusie: Het doet werkelijk niets......

Een normale coltrui doet niet zoveel. Of bedoel je die van BOT? Als je die evt nog hebt en het is mijn maat wil ik hem wel overnemen?

Nogmaals bedankt allemaal. Ik zal het straks even goed doorlezen. Ben nu aan het werk

Ik heb het uiteraard over een BOT trui. Ik heb hem weggegooid :o .

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 10:07

Klein verslag van gister
Tshirt werkt ook. Ik had direct pijn in mijn nek en hoofd (daar zit het probleem) Ik kreeg na een uur echt een slaperig gevoel. Alsof ik een uur bij de fysio op de tafel had gelegen. Helemaal zen en ontspannen. Daarna werd ik helemaal warm. Zweette er over :P En rond 6 uur voeld alles als 1 groot blauw plek. :')
Toen ik op bed lag en het t shirt uit had voelde ik mijn rug zeuren. Alsof ik mishandeld was in een sportschool. Ik heb m nu weer aan maar het is nu niet zo heftig als gister.

De deken voor mijn hond is ook gekomen gister. Hele fijne deken. Bij mijn ouders thuis is ze altijd super druk en blij. Noem haar vaak adhd hond :P En nu? Alleen maar slapen. Helemaal relaxt en rustig. Wat een aparte ervaring dit!
Afbeelding

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 13:15

Fijn...!

(En als de symptomen pijn en spanning verminderen, mwordt het wellicht mogelijk ook de oorzaak aan te pakken.)

Maar voor nu: TOP!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:26

Denk je er wel om dat je back on track opbouwt zodat je lichaam er geleidelijk aan kan wennen

Anoniem

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:37

Helpt t alleen bij spier of gewrichtspijn of zou t voor zenuwpijn of pijn door littekenweefsel ook verlichting kunnen brengen weet iemand dat?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:27

Je kunt het altijd proberen. Littekenweefsel kun je ook medical taping voor gebruiken.

Anoniem

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:50


Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:29

Even een schopje: hoe tevreden zijn de gebruikers over de producten van Bot voor mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:41

Kiwi_ schreef:
Even een schopje: hoe tevreden zijn de gebruikers over de producten van Bot voor mensen?

Ik merkte 0,0 werking van mijn BOT coltrui. Heb hem gekocht vanwege mijn schouder, waar ik 4x aan geopereerd ben. Helaas heb ik geen enkel effect ervaren/waargenomen.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Bucas recuptex, ook voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 17:43

Ik was de eerste week tevreden. Nu heb ik t idee dat ie niks meer doet. Heb hem overdag altijd aan...