Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:57

Hier lijkt het weer wat te lopen. Heel het noorden rond gebeld en één apotheek krijgt maandag weer een flinke lading binnen. Gelukkig stond ik daar nog net ingeschreven van mijn vorige adres. Heb nog 1,5 week aan pillen.

Rondgevraagd bij allerlei vriendinnen of ze nog hebben maar niks... -O-

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:27

Hier in het Oosten is geloof ik ook weer een nieuwe lading. Ik had vorige week met de huisarts gebeld voor een nieuwe variant pil. Toen ik die vandaag kwam ophalen kreeg ik te horen dat mijn eigen er ook weer even tijdelijk was. Dus ik heb voor een halfjaar mee kunnen krijgen!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:34

Afgelopen dinsdag kreeg ik een sms dat mijn bestelling klaarlag en kon ik drie strippen van levon/ethinyl 0,15/0,3mg ophalen. Die komen uit Duitsland.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:53

Ik hoorde vanmiddag op het nieuws dat de problemen zijn opgelost en alle apotheken binnen een paar weken hun voorraad weer op peil zouden hebben. Hoop het..

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:50


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:26

Ik kreeg vanmiddag mailtje van de apotheek, dat er een medicijn klaar lag. Geen idee wat want had niks besteld. Was het gewoon mn eigen pil weer!


Afbeelding

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:46

Ik had nog voor een week..
Vanochtend naar een andere apotheek geweest. Daar hadden ze de pil wel nog... maar heb nu een ander merk meegekregen Mylan.
Zijn er hier mensen bekend met dit merk en z'n bijwerkingen?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:51

In Heerenveen hebben ze weer *\o/* Het was een stukje rijden maar ik heb weer voor een half jaar :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:47

silvericathy schreef:
Ik had nog voor een week..
Vanochtend naar een andere apotheek geweest. Daar hadden ze de pil wel nog... maar heb nu een ander merk meegekregen Mylan.
Zijn er hier mensen bekend met dit merk en z'n bijwerkingen?


Deze had ik eerst maar was te licht voor mij. Voor de rest geen rare bijwerkingen hoor.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:17

:wow: topic loopt als een tierelier, kon het ff niet meer bijhouden allemaal.

1,5 week geleden heb ik weer bestelling gedaan van diverse medicatie, en had al paar dagen de pil op (dus helaas doorbraakbloeding, met alle pijnlijke gevolgen vandien ;( ) toen kreeg ik 1 strip Mycrogynon mee. Die had ik voorheen ook, maar moest destijds vervangen door de goedkopere variant Ethin/Levon dus "merkloos".


Nu krijg ik net een mail van mijn apotheek, dat er medicatie voor mij klaar ligt bij de afhaalpost.
:o? Ik had toch alles wat ik moest, 4 verschillende medicatie + 1 pil strip al opgehaald?

Dus maar even gebeld met apotheek. Situatie uitgelegd. Of..... zou het om de pil gaan?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Jaaaaaaaaaaaaaaaa dus!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nou ik ben echt súperblij hoor! Straks ophalen tussen 16 en 17u, dan zal ik zien hoeveel het is.

Met een doorbraakbloeding slik ik paar dagen even dubbele dosis. Dan ben je echt snel door je strip heen hoor, moet je bijna 2 wekelijks vast gaan bellen en bestellen, wordt daar beetje erg flauw van.

*\o/* maar ik ga dus straks ophalen.

Hopelijk voor alle anderen ook zoveel geluk dat het er allemaal weer is!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:42

Ik heb helaas nog niks gehoord van mijn apotheek.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 19:01

Ik heb 5 strips Ethin/Levon van Teva mee gekregen; dezelfde die ik altijd had laatste paar jaar.

Hopelijk komt de rest van Nederland ook weer zsm op orde qua voorraad.

Dat zal vast, kan me niet voorstellen dat ze hier "zoveel" uitdelen en elders niets/niks.

Heb normaal 6 strips per x, maar heb onlangs al 1 strip gehad.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:03

Zo misschien moet ik dan ook mn apotheek maar bellen.

Weet iemand eigenlijk of het wisselen van pil zomaar kan? Want ik heb nu 1 maand mn eigen geslikt.. toen de vervanger en zou dan weer terug gaan naar mn eigen pil. Nooit echt over na gedacht eigenlijk...

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:32

Als er in je vervangende pil andere werkzame stoffen zitten heeft dat wel invloed geloof ik. Althans dat is wat ze mij vertelden toen ik de keuze kreeg andere pil of dezelfde pil andere dosering. Keuze was snel gemaakt voor een lagere dosering maar helaas wel veel bijwerkingen gehad, heb maandag gelukkig mijn eigen pil weer kunnen halen en bijwerking is als sneeuw voor de zon verdwenen gelukkig.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:41

Ik kom weer even binnenvallen, maar IK HEB WEER EEN DOOSJE!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:43

Vanmiddag voor half jaar kunnen halen.
En gelukkig oude vertrouwde merk.
De vorige keer kreeg voor een maand ander merk mee. En weet niet of het aan de pil lag.
Maar de eerste week last gehad van pijnaanvallen onderin me buik. Helaas weet de ha niet waar vandaan kwam. Kreeg die aanvallen soms 6x op een dag, kwam opzetten opeens en na 10 minuten was het weg.

Hoop dat de rest ook snel weer voor meerdere maanden de pil kan halen.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 02:14

happyhorse schreef:
Vanmiddag voor half jaar kunnen halen.
En gelukkig oude vertrouwde merk.
De vorige keer kreeg voor een maand ander merk mee. En weet niet of het aan de pil lag.
Maar de eerste week last gehad van pijnaanvallen onderin me buik. Helaas weet de ha niet waar vandaan kwam. Kreeg die aanvallen soms 6x op een dag, kwam opzetten opeens en na 10 minuten was het weg.

Hoop dat de rest ook snel weer voor meerdere maanden de pil kan halen.



Hier het zelfde verhaal qua pijnaanvallen. Maar goed, had ook doorbraakbloeding en heb ook nog andere medicatie. En ben helaas al bekend met ernstige acute alvleesklier ontsteking en zelfde voor nierbekken.

Ik hoop inderdaad dat voor alle anderen het ook weer beschikbaar zal zijn!!!

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 02:27

Ik heb afgelopen week ook op gehaald. Inderdaad ander merk, maar heb eigenlijk tot nu toe nooit ergens last van gehad.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:22

Neverland schreef:
Hier is het nu echt op op. Zelfs geen losse strips meer... Ik ben een beetje in paniek want nu slik ik dus niks. :

Inmiddels alweer wat kunnen halen bij de apotheek? En kunnen ze bij de apotheek niet anderen bellen die nog wel voorraad hebben?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:03

Ik kreeg ook een andere en die had als bijwerking dat ik minder snel een “vol” gevoel heb na het eten. Niet erg handig als je aan her afvallen bent :') .

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:03


Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:10

Hier wel weer voor 5 maanden mee gekregen maar wel weer een ander merk. Afgelopen half jaar elke keer een ander merk en weet niet of ik het nu zo erg vertrouw elke maand een ander merk :=

Heb nu mylan ofzo iets

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:30

Ik heb voor 3 maanden gekregen, ook idd een ander merk.
Maar ik ben blij, had steeds doorbraakbloedingen met de lichtere pil. Heb daar nog wel 2 strips van over.. Zonde!

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 04:21

Hier ook een of ander vaag iets gehad. Terwijl dr notabene in het systeem staat dat ik geen andere mag. Moest toevallig voir wat anders en Vroeg gelijk is die weer binnen, want ik heb nog een herhaal recept voor 5maanden (kon laatste keer maar 1 strip mee krijgen) zegt ze ja. Komt ze aan lopen met een of andere raar doosje. Ja is zelfde maar uit duitsland. Pil lijkt nie eens op me eigen is groter ook en kan niks van de bijsluiter lezen want die is duits dus hoe moet ik dan weten welke stoffen enzo erin zitten -O- . Ergste is moest €18 neertellen kom ik thuis zitten 3 strips in terwijl ik herhaal had voor 5 maanden.

Ben echt klaar met deze aphotheek. Niet alleen vanwege de pil dat is overmacht snap ik. Maar mijn herhaal recepten van andere medicijnen komen ook vaak niet door of voor de helft. Terwijl ik wel de recepten lijn van de ha in spreek met wat ik nodig heb. Ze doen moeilijk met geven als je niet voor berichten service opgeeft, mijn moeder mag zelfs niks meer voor me ophalen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:11

Ik heb ook de Duitse roosje en heb hem helemaal proberen uit te spitten. Hij komt vrijwel helemaal overeen, maar er zullen altijd wel wat verschillen in zitten.. ik heb altijd even last van wisseling (buikpijnaanvallen), maar bij deze is dat minimaal gelukkig