Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:43

J1995 schreef:
Net terug... En ik ga morgen bellen en zeggen dat ik de Uroloog wil spreken die het blaasonderzoek gedaan heeft. Kan/wil zij niks doen, dan ga ik echt weg bij dit ziekenhuis.

@verootjoo

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:45

Dat had ik ook gelezen en vandaar ook mijn vraag wat ze dan bij een ander ZH verwacht en wat ze hier heeft aangegeven wat ze wil (of zou moeten willen)?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 12:57

Ik ging er op dat moment natuuflijk wel van uit dat ik een blaasontsteking had. En dat is dus blijkbaar niet zo. Al spreken ze elkaar ontzettend tegen, zoals dat een kweek geen nut heeft als je AB gebruikt. Maar het is niet zo dat ik het nu niet geloof, geen bacterie is geen bacterie, simpel.

Ik heb niet gezegd dat ik opgenomen wil worden. En dat is ook niet echt zo. Ik wil me gewoon iets beter voelen.. Kan dat thuis, dan thuis. Kan dat niet thuis, dan niet thuis.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:01

Denk dat het de laatste dagen wel duidelijk is dat je misschien beter af bent in het ziekenhuis, daar kunnen ze je goed monitoren en vocht toedienen.
Alles om je beter te voelen in de thuissituatie is gedaan (primperan, PCM supp en antibiotica staken)

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:43

Klinkt , ook gezien je uitslagen, als een gewone ( bah) buikgriep
Kan een week duren helaas

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:41

Uhhh er is imo geen enkele indicatie om haar op te nemen (kost daarnaast klauwen met geld....) en het ziekenhuis is voor zieke en/of kwetsbare mensen die dus zodanige zorg nodig hebben.... en onder die categorie valt ze niet. Meestal zijn mensen thuis beter af dan in een ziekenhuis. Infectie druk in ziekenhuis is ook vele malen groter.

Kwa de nut van kweek zetten als je AB gebruikt..het kan nuttig zijn, als je AB gebruikt en het word na 48 uur niet beter en de patient voelt zich slechter........maw dat ze vermoeden dat het niet werkt...dan lijkt het mij zeer verstandig om toch even weer een nieuw kweekje te maken. (maar dan zul je ook zien dat de CRP waardes niet dalen..en zelfs verder stijgen...).

Daarnaast ze heeft geen koorts......en infectie bloedwaardes zijn ok.

Bij zoveel AB gebruik kan het malaise gevoel echt weken aanhouden.....en darm/maag klachten ook.

Tis iig positief dat je urine schoon is (voor dit moment dan.., wachten is op de volgende infectie....). Ga je nu starten met de onderhouds dosering nitrofurantoin 100 mg per dag? (dit is overigens ook een AB waar mensen relatief behoorlijk wat bijwerkingen van hebben, maar tis wel zeer effectief)

Na een zeer zware operatie gaan worden mensen ook gewoon na 5 dagen al ontslagen (al dan niet met suprabische katheter, morfine, ondansetron mee naar huis) die herstellen thuis op de bank ook verder. Vroeger lagen dit soort mensen makkelijk 2-3 weken opgenomen dat is tegenwoordig absoluut niet meer.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 17:48

Net terug van de huisarts. Heb nu Sumatriptan gekregen.


Huisarts snapt niet dat de andere artsen daar niet mee gekomen zijn, want voor hem is het heel duidelijk. Erge hoofdpijn, last van het licht, overgeven...

Ben benieuwd! Heb nu wel echt vreselijke dorst, dus hopelijk straks drinken. Zou met een uur moeten werken...

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:08

Toen ik over je hoofdpijn las, moest ik meteen denken aan migraine. Nog geen tijd gehad om te reageren, maar blijkbaar dacht je ha hetzelfde.

Gaat het inmiddels beter met je?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 18:48

Nou, ik mag niet klagen! In het donker gaat het al echt beter. Had eerst ook in het donker koppijn, maar nu valt dat eigenlijk erg mee. Net was de thuiszorg er weer en moest het licht aan, dan word ik niet blij en doe ik een kussen op m'n hoofd :+

Maaar... Ik heb net wat gedronken en ik heb nog niet overgegeven *\o/* En eerder was dat er al wel uit geweest.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:17

Wat fijn..!!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:05

Je kunt trouwens ook last van je blaas hebben, zonder blaasontsteking . Dan is je blaas wand geïrriteerd. Hier zijn wel medicijnen voor te krijgen iom de uroloog, maar ik zou in jouw geval niet uitsluiten data je een griepje te pakken hebt en dat daardoor gewoon even alles zeer doet. Hopelijk helpen de medicijnen van de huisarts een beetje en knap je snel weer op! Wanneer heb je weer een afspraak met de uroloog?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 20:55

Het gaat echt een stuk beter. Een heel glas leeg gedronken zonder over te geven en net zelfs weer gegeten. Hele tijd geen zin in eten gehad en nu uitgehongerd :') Wel goed misselijk van geweest, maar niet overgegeven.

Wel heel erg moe nu... En lig nog wel op bed in het donker. Maar voel me zeker beter.


Ik heb voorlopig geen nieuwe afspraken. Begin volgend jaar weer, als er meer bekend is over de neurostimulator :j

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:18

Wat fijn zeg good old migraine.

Heb je daar al eerder last van gehad? gewoon lekker slapen dan herstel je het snelst

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:40

Wat fijn dat het al zoveel beter gaat :) Hopelijk heb je vannacht ook een wat betere nacht dan de vorige nachten!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:44

Sumatriptan is mijn levensredder icm zetpillen tegen de misselijkheid.
Hopelijk knap je nu snel op!

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:18

Ik wist niet dat migraine zo heftig kon zijn.
Gelukkig voel je je beter. Snel opknappen!

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:43

Oh wat een hel als je zo lang die migraine hebt moeten doorstaan.. doodziek kan je er van zijn.
Sumatriptan vind ik heftig, qua bijwerkingen (ik word er ook altijd beetje depri van) maar de migraine gaat er wel (deels) van over. Idd wel gebruiken icm medicatie tegen misselijkheid.
Fijn dat je weer vocht binnen houdt in elk geval.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:04

studiemiep schreef:
Daarnaast ze heeft geen koorts......en infectie bloedwaardes zijn ok.


Het eerste deel van deze zin slaat even nergens op. Ik ben een keer opgenomen met schrikbarend hoge ontstekingswaardes (lees een ‘normaal’ mens zou in een coma liggen) en mijn hoogst gemeten temperatuur was 39.2 en een half uur later was het alweer 36.8 (mijn normale temp.)

Een ontsteking hoeft dus zeker niet altijd koorts te veroorzaken, zeker nu ts hier al langer mee loopt.

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 19:36

Nee, nooit eerder last gehad van migraine. Wel vaak hoofdpijn gehad, maar zo erg als nu nog nooit :n

Heb wel iets te vroeg gejuigd, want heb weer overgegeven -O- Ondanks de primperan. Maargoed, hoofdpijn gaat wel wat beter, zolang ik in het donker blijf.

Wel vanochtend met katheteriseren 100 cc, vanmiddag 100 cc en net weer 100 cc. Dat gaat dus niet zo goed. Maargoed, hopelijk gaat het snel weer veel beter en dan kan ik weer bijdrinken.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:42

Heb je al eens info ingewonnen in het buitenland? Zijn veel nederlandse mendsen die in Belgie naar de universiteit ziekenhuizen gaan. Bv antwerpen of Gent?

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:33

Al ooit aan voetreflexzone therapie gedacht?
Die kan misschien ondersteuning geven zodat enkele kwalen misschien over gaan

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:46

Als je maar zo weinig urine hebt. En je bent er zo ziek bij moet je toch oppassen dat je niet problemen hebt met je nieren.
Als je problemen met je nieren hebt kan het zijn dat je daardoor zo ziek bent.
Toen de beste vriend van mijn vader problemen met zijn nieren kreeg was hij zichzelf langzaam aan het vergiftigen.
Hij werd ook heel ziek.
In het begin gooide iedereen de klachten op de medicijnen die hij slikte. Maar achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:13

Ik heb er verder ook niet al te veel verstand van maar mochten je nieren het nou niet zo goed doen, en dan in combinatie met alle antibiotica en andere medicijnen. Zou het dan niet kunnen dat je daar dan zo ziek van wordt. Lijkt mij veel meer belasting voor je nieren om te filteren dan normaal.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:54

Domino_2006 schreef:
studiemiep schreef:
Daarnaast ze heeft geen koorts......en infectie bloedwaardes zijn ok.


Het eerste deel van deze zin slaat even nergens op. Ik ben een keer opgenomen met schrikbarend hoge ontstekingswaardes (lees een ‘normaal’ mens zou in een coma liggen) en mijn hoogst gemeten temperatuur was 39.2 en een half uur later was het alweer 36.8 (mijn normale temp.)

Een ontsteking hoeft dus zeker niet altijd koorts te veroorzaken, zeker nu ts hier al langer mee loopt.



Juist wel ik schrijf ze heeft GEEN koorts EN de infectiebloedwaardes zijn ok=normaal (dus niet verhoogd) die combinatie samen is een zeer goed teken. CRP is namelijk een early marker..en als die laag is EN geen koorts dan kun je voor 99,9 % aannemen dat er GEEN infectie is. (het gaat juist om het woordje EN...er staat nergens OF........).

Als jij denkt dat dat wel zo is...dan zou ik maar snel een wetenschappelijke artikel in nature medicine publiceren :Y)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:58

J1995 schreef:
Nee, nooit eerder last gehad van migraine. Wel vaak hoofdpijn gehad, maar zo erg als nu nog nooit :n

Heb wel iets te vroeg gejuigd, want heb weer overgegeven -O- Ondanks de primperan. Maargoed, hoofdpijn gaat wel wat beter, zolang ik in het donker blijf.

Wel vanochtend met katheteriseren 100 cc, vanmiddag 100 cc en net weer 100 cc. Dat gaat dus niet zo goed. Maargoed, hopelijk gaat het snel weer veel beter en dan kan ik weer bijdrinken.



ach een x spugen is geen ramp, je hebt de afgelopen dagen natuurlijk wel ea ingeleverd gewoon verder gaan. Ik neem aan dat ze al eens een x een volledig bloedbeeld hebben uitgevoerd en dat daarbij je kreatinine normaal was? (kreatinine is een maat voor hoe goed je nieren werken)