pijn, maar niemand weet raad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:08

Als je altijd al last hebt van maagzuur, dan zou ik eerder richting maag en slokdarm denken. Heb hetzelfde ongeveer als ts, maar dan jn periode's. Wel ook galstenen en de galblaas is injanuari verwijderd, maar helaas nog steeds af en toe die aanvallen die dagen kunnen duren. Dubbele dosis maagbeschermer werkt dan het beste bij mij. Dat evt laten onderzoeken..

Geen leven zonder horsies!



Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:54

Janneke2 schreef:
Zammie schreef:
Heb hetzelfde ongeveer als ts, maar dan jn periode's. Wel ook galstenen en de galblaas is injanuari verwijderd, maar helaas nog steeds af en toe die aanvallen die dagen kunnen duren.


...off topic: bij mensen wordt het woord koliekpijn gebruikt bij pijn door 'opstopping'.
Zowel in de galblaas ("het bewaarzakje") als in de lever ("de producent") kan opstopping ontstaan door steenvorming.
Ik heb er destijds voor gekozen om het proces van steenvorming zelf aan te pakken, ipv een mogelijke flessehals te verwijderen.


Ik denk zelf dat de pijn die ik had en nu ook af en toe niet door de galblaas werd veroorzaakt, maar door de maag en omdat het klepje naar de slokdarm niet goed afsluit. Daar was bij de gastroscopie ook wat ontstekingen te zien. Maar mij werd gezegd dat de pijn daar niet van kon komen. Ik slaap nu al een poosje met het hoofdeind iets hoger en sindsdien niet meer hele erge aanvallen gehad. Kan toeval zijn..
Ben wel benieuwd wat je gedaan hebt om het proces van steenvorming tegen te gaan hebt gedaan? Speciaal dieet of zo?

Geen leven zonder horsies!

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:24

Dat heb ik ook weleens gehad. Flink en vaak gal overgeven kan soms zorgen voor minder pijn in mijn geval. Helaas de laatste keren niet bij een aanval. Of dat dan weer te maken heeft met het verwijderen van de galblaas?
Heb je al eens iets ingenomen zoals rennies? Kan bij zoiets als maagzuur ook wat verlichten..

Geen leven zonder horsies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beauty1love, brittms, Eskimo, Fly_high, MarieAnne, Nathalie18x, othelloster en 178 bezoekers