Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 21:40

Hi,

Ik heb al 3/4 weken keelpijn en last van m’n oren. Nou is dat begin deze week verergt en toen ik gister naar de zuster ging zei ze dat mijn keel ontstoken is en het doorgetrokken is naar m’n oren. M’n oren zijn verder schoon.
Ik heb penicilline gekregen en daar zit ik nu vandaag en gister aan. De zuster zei dat het een paar dagen duurt voordat het gaat werken.
Maar man man, ik kan van de pijn toch echt niet slapen! Zelfs twee pijnkillers voor het slapen helpen niet, heb ibuprofen en paracetamol geprobeerd.

Elke x als ik slik brand het vreselijk, ik hoest regelmatig groen snot op vanuit m’n keel, dan brandt mn keel daarna nog erger, al het eten en drinken doet ook erge pijn. Olijfolie oordruppels van de apotheek maken mn oor nog meer geirriteerd. Met zout water gorgelen doe ik ook maar merk nog geen verschil.

Iemand een huistuin middeltje zodat ik vannacht misschien wel kan slapen? Ik ben alleen thuis met m’n dochtertje en ook geen familie in de buurt dus een paar uurtjes slaap zou welkom zijn :D

Ik heb op Bokt gezocht maar niet echt een topic kunnen vinden, google zegt alleen maar olie wat ik dus geprobeerd heb en averechts werkt... en drop hebben ze niet waar ik woon :(

Thanks!
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 07-12-18 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:41

Kamille thee met honing!

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:47

Oud huismiddeltje is wat lauwe sla-olie (zonnebloemolie) in je oor druppelen tegen de oorpijn.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:07

Géén zuivel drinken!!! Dit werkt alleen maar irriterend op de slijmvliezen die al behoorlijk aangedaan zullen zijn.

Wel veel water/thee drinken.

Verder is het echt gewoon wachten vrees ik. En wellicht niet het beste advies, maar als je echt even van de pijn af wilt door een paar uurtjes slaap, een lekker glaasje wijn voor het slapen gaan? Kan ook de scherpe randjes er wat af krijgen.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 22:32

Ik zit nu aan de kamille met honing! Drinken (slikken) doet goed zeer maar hij gaat op haha.

Heb helaas geen sla/zonnebloem olie in huis :(

En ik drink niet :+ had wel makkelijk geweest nu maar krijg alcohol niet door m’n keel zo smerig...

Ik heb op google iets gelezen over natte handdoek met zout om je nek en knoflookteen in je oren, iemand daar ervaring mee :D ?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:34

Ah, dat is 'jammer', in dit geval.
Want door de beschadigde keel kan het kleine beetje alcohol in de wijn snelle verdoving verzorgen en ontsmet het ook nog :P

Dat laatste klinkt nogal wicca :')

Is dit eenmalig of heb je dit vaker? Want ik heb dit vroeger heel erg veel gehad (als in elke maand), wat na verwijderen van keel- en neusamandelen en het plaatsen van een buisje in mijn slechte oor, heeeeeeeeeeeeeeeeel snel over was _/-\o_

zodine1990
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:53

Hier tussen september en maart elk jaar helaas wel 6 tot 8 keer keelontsteking met daarbij ook volle holtes en oorpijn.

Wat voor mij goed werkt bij keelpijn is Strepfen (dus geen strepsils). Ik neem er vaak 1 wanneer ik naar bed ga, kom dan redelijk goedde nacht door en voel me dan ook al een stuk fijner overdag.
Voor mijn volle holtes gebruik ik neusspray zoutoplossing, dat haalt voor mij de druk ook van de oren af. Maar vooral de strepfen verkort voor mij de keelontsteking.
Verder neem ik paracetamol of ibuprofen op vaste tijden, dan bouw je een spiegel op en heb je geen pieken en dalen in de pijn. Ik doe dat alleen als de pijn echt heftig wordt.

zodine1990
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:56

woepsie90 schreef:
Ik zit nu aan de kamille met honing! Drinken (slikken) doet goed zeer maar hij gaat op haha.

Heb helaas geen sla/zonnebloem olie in huis :(

En ik drink niet :+ had wel makkelijk geweest nu maar krijg alcohol niet door m’n keel zo smerig...

Ik heb op google iets gelezen over natte handdoek met zout om je nek en knoflookteen in je oren, iemand daar ervaring mee :D ?


Onderstaande bij mijn zoontje geprobeerd, dit werkte bij hem helaas niet. Wat voor hem wel werkt is dampo onder de voeten, daarna sokken aan, voor het slapen gaan.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Scherpe oor en keelpijn, middeltje gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:55

L-Glutamine.

Ik herinner mij de dagen dat mijn keel ontstoken was (het slijmvlies is dan al aangetast) en het hoesten maakte de pijn nog erger en maakte ook wondjes in mijn keel (die uiteraard direct geïnfecteerd raakten).

Het glutamine poeder herstelt het slijmvlies.

En lekker veel vitamine C en wat al niet tegen de infectie.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:57

Strepfen keelpastilles halen :j