Rusteloze benen/ restless legs

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:32

Zoveel mogelijk met je benen omhoog zitten, voeteneind van het bed wat omhoog doen (iets onder het matras, bijvoorbeeld handdoeken of een tuinkussen), magnesium pillen slikken, masseren met magnesiumolie.

Bij mij hielp een bepaalde AD in lage dosering ook (Amitriptyline) ook, maar door de enorme stemmingswisselingen die ik daar van kreeg ben ik daar weer mee gestopt.

Gerelateerd aan je arm: is er niet meer aan de hand met je zenuwen? Restless legs en ulnaropathie zijn beiden een zenuwprobleem. Dan is een bezoek aan een neuroloog misschien ook nog wel een goed idee.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:48

hoogendroog: Helpen aan de zenuwen niet, maar restless legs zorgt wel voor een bepaalde spanning in de spieren die door de magnesium kunnen ontspannen. Het is zeker geen wondermiddel, maar bij mij verlicht het wel omdat de spieren minder gespannen zijn. En dan heb je alleen nog het zenuwprobleem over ipv de combinatie die wel vaak voorkomt.

Bijwerking van de AD kan zeker. Is er recent iets veranderd in de samenstelling? Of een ander merk? Kan ook zomaar meespelen.
Een warm bad of warme douche helpt bij mij ook wel. En niet te lang staan of zitten met de benen naar beneden. En het ophogen van het voeteneinde zorgt bij mij ook voor verlichting. Door zo 's nachts te slapen, zijn de klachten in de ochtend minder of weg (lopen bij mij op in de loop van de dag).
Alle beetjes bij elkaar verminderen de klachten wel. Maar het ultieme middel heb ik ook niet gevonden.

Bij mij is de oorzaak overigens een mislukte operatie in de benen, dus heel duidelijk aanwijsbaar.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rusteloze benen/ restless legs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:56

Hmm, nee lijkt me niet dan.
B12 is interessant. Heb je al tabletten (1000 microgram) geslikt? Deze kun je zonder recept halen bij apotheek of drogist, dus misschien wel heel simpel het proberen waard.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axxy, Bnet, DogWords, Heez, Ufurio4e en 37 bezoekers