Water nier iemand ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Water nier iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 11:10

na weer een halve nacht wakker van de krampen bel ik morgen mijn uroloog wel weer.. begin dit jaar had ik beste nierstenen zon 2 cm groot, deze zijn met een operatie verwijderd toen had de uroloog al gezien dat ik een vernauwing in mn nierbekken/urineleider had.

dit heeft hij bij de operatie nog eens bekeken en wou hier ook nog wat aan doen.. toen zij hij al dat ik vast vaak pijn in mn zij heb bij bier drinken hihi dat drink ik niet sowieso nooit echt pijn, weleens wat druk maar nooit hinderlijk.

echter na de niersteen operatie heb ik dus wel enorm pijn en druk vaak al na 1 glas water.

heb ook een renogram gehad hierop was ook duidelijk te zien dat mn linker nier trager is dan mijn rechter en de urine afvloed moeilijker gaat.

ga maandag maar even bellen hoe of wat nu verder, zou pas in juni weer een ct scan hebben al heb ik het gevoel dat ik akweer nierstenen heb.


zijn er mensen bekend met een water nier

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:22

Niet zo erg als jou maar als ik naar de wc moet en ik houd te lang op dan spring ik op een gegeven moment ook vanzelf uit mijn stoel van de pijn in mijn zij.
Heb dat ook echt afgeleerd, gewoon gelijk naar de wc gaan.

Wanneer was je operatie? Ik ben er destijds 4x voor geopereerd op 7 dagen tijd en merkte wel dat het de eerste maanden daarna heel erg was, maar dat het na verloop van tijd wel beter ging.
Hebben ze trouwens geen stend gezet?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Water nier iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 11:36

nee alleen nierstenen verwijderd hij zei toen wel dat er nog een operatie nodig was voor plaatsen van een stent maar na de renogram zeo hij we kunnen het ook meteen doen als er weer nierstenen zijn.. erg vreemd!
na mn operatie die was eind aoril 2 week met dubbel j katheter rondgelopen was blij dat die er uit was had constant gevoel dat ik moest plassen.

dus de stent moet nog geplaatst ga ook maar urine inleveren denk blaasontsteking etc weer pff

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Water nier iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:48

Ja bij mij hebben ze na de laatste operatie gelijk die stend gezet, ook omdat ik vernauwde urineleiders had en ze een aantal vergruizinkjes blijkbaar niet operatief weg kregen, zo konden die dus achteraf nog makkelijker vanzelf af komen. Ik heb van die laatste steentjes ook niks meer gemerkt.
Maar met die stend wel echt gelijk veel pijn in mijn zij zodra ik naar de wc moest, ben nog een week thuis moeten blijven toen. Dat is nu wel veel beter geworden, maar dat van mij is ondertussen ook bijna 3 jaar geleden. Heb wel nog vaak last van blaasontstekingen

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Water nier iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 11:56

zonder stent heb ik ook pijn en idd vaak blaasontsteking bloed in urine etc om moe van te worden.. en moet juist veel drinken vanwege nierstenen ga maar ct scan aanvragen

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Water nier iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:11

Ja klopt veel drinken, en ook echt doen! Zeker met die blaasontstekingen. Ik zat zowat om de 2 maanden met een antibiotica kuur voor 2 weken en nu zodra ik iets denk te voelen gaat er een knop om en drink ik liters water, vaak helpt dat al heel veel!

Ik drink echt nog te weinig.

Oh en nog dingen die ik toen geschrapt heb van mijn menu zijn chocolade, cola, fanta, ICE TEA!!, eigenlijk ben ik gewoon helemaal gestopt met prik drinken, geen koffie meer, geen zwarte thee (alles met caffeïne), geen soepen of sauzen uit blik, minder zout, koolsoorten mocht ik niet meer, spinazie niet te veel. Kreeg een hele lijst mee toen. Merk vooral door met de prik te stoppen wel veel verschil

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Water nier iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 12:39

cola etc drink ik sowieso niet ijsthee ook niet en geen drank wel water of thee zonder suiker en hooguit 2 koffie zwart per dag.
uit blik heb ik ook nooit hihi dus opzich best goed.. rot nierstenen maar drinken nu lastig gelijk pijn en rare druk