Als het allemaal niet zo vanzelfsprekend is

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:38

Ik heb niet het hele verhaal gelezen maar wel het stukje over je broer

Uit eigen ervaring weet ik dat een RM echt heel erg moeilijk is.
Mijn ervaring met een broer met PSDNos en later psychoses (en diagnose schizofronie) is dat het echt jaren kan duren
Kort mijn ervaring
Mijn broer heeft enkele zelfmoordpogingen ondernomen. Waarbij hij bij de derde op de PAAZ belandde. Waar hij ook op de PAAZ zelfs nog twee pogingen heeft ondernomen
Huiselijk geweld wat ook bekend was bij de huisarts met lichamelijk letsel

Vervolgens omstreeks 2005 besproken of we hem niet onder curatele konden laten uitstellen
Dit heeft uiteindelijk nog een jaar of 8 geduurd voordat dit uiteindelijk werd doorgezet. Dit omdat de erfenis van mijn oom niet rond kwam, wij waren als neefjes/nichtjes de erfgenamen. Hij wilde niet tekenen omdat volgens mijn broer mijn oom nog leefde. Wij hebben hem zelfs mee genomen naar de begraafplaats om hem van het tegendeel proberen te overtuigen. Ook dit werkte niet.

Het is echt een lange adem waarbij eigenlijk alle familieleden het nut er van moeten inzien
Ondanks dat mijn broer dus geen RM uiteindelijk heeft gekregen is onder curatele natuurlijk een ingrijpende maatregel maar wel 1 die mij rust geeft

Sterkte en schroom niet om zelf de nodige hulp aan te nemen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, hagelslag, Heez, lambiek_lief, Muggebeet, Rooss_24, YandexBot en 29 bezoekers