Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:02

Ah huilbabyprotocol.. is pappa in t ziekenhuis nu? Hopelijk observeren ze goed maar mijn ervaringen zijn daarin niet zo best. Succes

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:47

Oh echt....ik hoop dat oma of pappa er bij gebleven is? Anders zou ik zelf echt alsnog geen oog dicht doen ...

Hopelijk heeft iedereen een redelijke nacht gehad :(:)

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:56

Hopelijk heb je wat kunnen slapen ts :(:)

Hoop dat je nu de juiste hulp krijgt.

Ik ben er wel bijgebleven toen mijn zoontje in het zhs lag. Maar alle andere kindjes lagen idd alleen. Ouders moesten naar huis.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:58

Laten we TS nu geen schuldgevoel aanpraten. Ze zit er doorheen en moet nu zelf ook even bijtanken. Groot gelijk dat je dan je rust pakt, de baby is in goede handen.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:35

Jullie kleine is inderdaad in prima handen, zelf even bijtanken is hard nodig!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:25

pmarena schreef:
Oh echt....ik hoop dat oma of pappa er bij gebleven is? Anders zou ik zelf echt alsnog geen oog dicht doen ...

Hopelijk heeft iedereen een redelijke nacht gehad :(:)



Heel handig Ts schuld gevoel aanpraten. Papa zit 2 weken in Duitsland dus die is er niet.
Juist nu heel belangrijk dat mama ook even kan bijtanken

Hopelijk wordt er nu goed naar gekeken Ts

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 11:30

Nou ik heb geen oog dichtgedaan hoor!
Papa werkt bij defensie en zit helaas in het buitenland. Gister met Sitcen gebeld en hij is vanochtendvroeg terug gestuurd naar huis, dus over een paar uur zal hij er zijn.

Ik ben inmiddels alweer een tijdje in het ziekenhuis, en... ze hebben nu met eigen ogen zijn refluxklachten gezien en de onrust en onvrede die het meebrengt!! Dus ze erkennen dat hij wel degelijk ergens last van heeft en dat het dus niet enkel ‘babygedrag’ is. Ze gaan nu toch weer starten met de a.r. voeding om iig het omhoog komen tegen te gaan omdat dat hem belemmert in zijn rust (hij wordt wakker van zich verslikken en dergelijk). De ranitidine hebben ze verhoogd. Ze zien duidelijk dat hij echt niet wil plat wil liggen en dat het beter gaat zodra hij rechtop wordt gehouden.

Hopelijk nu richting een oplossing die het behapbaar gaat maken. Ze willen ook gaan starten met een dagritme voor Sam, daar heb ik de pedagogisch hulpverlener net over gesproken, die komt straks terug om dat uitgebreider te bespreken.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:41

Wat fijn dat eindelijk erkent wordt dat je kleintje wel degelijk ergens last van heeft TS :(:)
En nu op naar een oplossing, zodat jullie straks een blije baby hebben en kunnen genieten van elkaar.

Sterkte TS :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:43

Wat fijn dat het serieus genomen wordt. Hoop dat het lukt om een oplossing te vinden zodat hij er minder last van heeft.

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:48

Wat fijn dat ze eindelijk de reflux erkennen!
Hopelijk kunnen jullie samen een oplossing vinden die goed voor hem werkt!

En ook fijn dat je man weer naar huis komt.

Sterkte mama :(:)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:49

Opname van een baby betekent niet direct dat ze het kindje laten huilen. Gelukkig niet! Opname van kleintjes is júist ter observatie, zodat ze objectief kunnen beoordelen wat er gebeurt

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:30

Fijn dat er serieus gekeken word naar hem!!
Succes!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:10

Gelukkig komt pappa naar huis en nemen ze de klachten nu serieus. Hopelijk is dit dan het omslagpunt :j

Wat flauw trouwens van sommige mensen, die opmerking over schuldgevoel aanpraten.
Als bezorgde mamma is het gewoon logisch dat je alsnog geen oog dichtdoet als je kindje in het ziekenhuis ligt...zelfs met familie erbij, laat staan alleen.... je weet toch niet of ze echt fijn met je kindje om gaan :(:)

Maar als er nu maar echt eindelijk een verschil gemaakt gaat worden voor die kleine want er is niks zo erg als 24/7 naar het lijden van je kindje moeten kijken terwijl je dat maar nauwelijks lijkt te kunnen helpen :(:)

Er draaien genoeg duimen met je mee TS, hopelijk kan je de kerst vieren met een heel tevreden en goedlachse baby :j

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:12

Hoi TS, hier een stille meelezer. Ik heb zo met je te doen gehad! Maar gelukkig wordt de reflux nu erkend en kunnen jullie hopelijk op zoek naar een goede oplossing, die jou en de kleine een stuk meer rust zal geven. Ik zal voor jullie duimen! :)

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 16:12

Yessss!! Papa is inmiddels thuis dus dat is fijn!

Dagprogramma heeft geen haast meer, omdat ze nu heel stellig zeggen: hij huilt door de reflux en last daarvan en niet omdat hij ritme mist. Hij wil slapen maar de reflux verpest het steeds voor hem.

Echt een hele hele hele dikke middelvinger naar de semi-arts en kinderarts dus, want dit is precies wat ik al 10 weken roep en waar zij met een observatie van 30 minuten max echt geen fatsoenlijk oordeel over kunnen vellen. Géén babygedrag, pijn!!

Vanmiddag kwam ik de afdeling op na even geluncht te hebben, Sam kwijt... niet op de kamer. Lag hij bij de balie bij de verpleegkundige op de arm omdat hij overstuur was. Ze laten hem iig niet huilen, daar staat de pedagogisch hulpverlener ook absoluut niet achter omdat hij niet huilt om te huilen maar pijn heeft en getroost wil worden. Heb er een goed gevoel bij.

Hij heeft net zijn eerste fles gehad van de a.r. voeding, ben heel benieuwd hoe t gaat uitwerken op zijn darmpjes maar ze gaf al aan dat als hij echt veel last zou krijgen dat ze nog andere mogelijkheden hadden om in te dikken

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:15

Daar moet je toch intens gelukkig van na 10 weken ellende, om te zien dat ze achter de balie zitten met je baby om hem te troosten?
Dan kan je toch wel janken lijkt me.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:24

Meid ik kan me zo goed voorstellen dat je geen oog dichtgedaan hebt, ook al heb je daar zo'n behoefte aan! je wil niets liever dan je kind troosten! Godzijdank doen zij dat nu ook!

En ze zien nu dat jij gelijk hebt! Mama knows best hè?
Je kleine mannetje, al 10 weken zo veel last, hopelijk is het vlug over!

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:27

Super dat er eindelijk goed naar je geluisterd word TS. En zou het ook zeker terugkoppelen naar de artsen die je eerder gesproken hebt en het wegwuifden.

Oh en super dat sitcen je man terug heeft laten komen +:)+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:37

Artsen zijn soms zó eigenwijs. Wij hebben deze ellende 2 jaar gehad ivm koemelkallergie. Kon het écht niet zijn en het zou aan de opvoeding liggen, dus doorverwijzing naar jeugdzorg. Het is dat ik die arts ab de telefoon had, anders had ik m aan zijn stropdas over zijn bureau getrokken denk ik. Je wéét gewoon wanneer je kind huilt vd pijn

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:42

Verpleegkundigen zijn sowieso toppers +:)+

Je zal daar ook best verschillende in hebben, maar hier is de ervaring dat je echt 100.000x meer zorgzaamheid van de "zusters" krijgt
dan van de dokters die vaak maar een beetje op je neer kijken :(:) Hulde aan de verpleegkundigen :+:

We duimen weer verder voor jullie! Pappa blij dat hij weer thuis is? :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:01

Nou ja daar is natuurlijk ook een groot verschil tussen. Ik ken verpleegkundigen die ik niet meer aan mijn bed wil. En hele fijne artsen die met je meedenken en echt de tijd voor je nemen. Dus zo zwart wit is het niet. Het is iig superfijn dat de baby van ts nu op de goede plek is en dat er gericht wordt gezocht naar een oplossing. Ik hoop echt dat er snel verbetering komt. Pijn is zo naar helemaal als het je kind is :(:)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:32

Het zit m niet in verpleegkundigen of artsen, maar in de mensen daarachter. Sommigen weten gewoon alles beter omdat ze er voor geleerd hebben. En zoals het in het boek staat, zo is het :Y)
Een bevriende arts die ook ooit als basisarts bij kinderartsen heeft gewerkt zei me toen: ‘het belangrijkste wat ik daar heb geleerd, en de een van de eerste dingen die ze je leren omdat je het gewoon moet weten was: ‘neem bezorgde moeders serieus, want ze hebben gelijk’. En: ‘als je wilt uitvinden wat er met het kind aan de hand is, bevraag de moeder en onderzoek daarna pas het kind.’’

En als ik dus niet zo’n hulpverlener krijg, maar een die zichzelf geweldig vindt en het allemaal zo goed weet, neem ik tegenwoordig een ander :Y) Maar zoals ik al zei; niets dan lof over mijn kinderarts :)

Wat fijn dat ze je serieus namen bij de HAP! En dat ze nu werkelijk gaan uitzoeken wat er met jouw Sam aan de hand is en hoe ze hem het beste kunnen helpen. Als je er later nog energie en tijd voor hebt zou ik mooi nog even een klachtgesprek aanvragen met die semi-arts en kinderarts, hopelijk leren ze er wat van voor andere moeders :)

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:14

Wat fijn dat je serieus genomen bent. Dat alleen al doet een mama goed. Heel begrijpelijk dat je niet hebt kunnen slapen. Het is ook zo tegenstrijdig, je wilt je kleine niet achterlaten maar je bent ook aan het einde van je latijn.

Hopelijk slaap je vanavond beter nu je hebt gezien dat ze goed voor hem zorgen en dat je vent ook weer thuis is.

Weer een bewijs dat een moederinstinct niet onderschat mag worden. Draai het verhaal om en wees trots op jezelf dat je dit bereikt hebt. Kleine Sam mag heel trots zijn op zijn mama en zijn handjes dichtknijpen met jou. Jij hebt doorgepakt en doorgezeurd met dit als resultaat. Dat is jou verdienste en dat maakt je een goede mama!!!!!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:24

Ik ga helemaal mee met iedereen hier, je doet het super en wat ontzettend fijn dat ze zo snel zien dat jij gewoon helemaal gelijk hebt. Ik hoop voor arme kleine Sam dat hij snel van de pijn af is, zodat jullie van jullie gezin kunnen gaan genieten.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-18 13:10

Iedereen bedankt voor de lieve woorden, dat doet me goed. Het voelt goed dat ik achteraf geen ‘gekke overbezorgde moeder’ blijk, maar dat mijn gevoel juist was. Elke keer denk ik weer, “zie je nou wel!”.

Vanmorgen was hij best vrolijk, heel veel lachen! Daarna krampjes terwijl we hem in bed probeerden te leggen. Steeds dan dutte hij in, sliep hij een paar minuutjes en dan kwamen de krampjes weer opzetten. Inmiddels zit hij alweer aan zijn volgende fles die hij zo krijgt, daarna zal hij toch wel moe moeten zijn zou de verwachting dan zijn dus ik ben benieuwd.

Ze hebben aangegeven dat hij geen ‘normale’ baby zal zijn die een huiluurtje heeft, maar meerdere huiluurtjes gaat hebben omdat hij een refluxbaby is. Hier zullen we dus ook een weg in moeten vinden. Dit zal waarschijnlijk beter worden op het moment dat hij vaste voeding mag.

Afgelopen nacht heeft hij het overigens goed gedaan. Ze hebben hem om half 12 wakker gemaakt voor een flesje en daarna heeft hij tot half 5 geslapen. Hopelijk kunnen we die lijn voortzetten. Nu is het afwachten hoe hij gaat reageren op de voeding.