Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:47

wat een hoop gekletst! Iedereen thanks voor de tips...

Jezus mina wat heb ik een spierpijn :oo

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie


Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:41

Haha oeps Gianti! Wel lekker getraind?
Hallo! Is het een idee om een proefles ofzo mee te doen? Dat ze je uit kunnen leggen hoe alles werkt en dat je wat gerichter kan trainen?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:06

Vorige week voor het eerst naar zo'n mega sportschool. En eerlijk, ondanks de donkere inrichting met harde muziek (deed me denken aan de disco van dertig jaar geleden :+ _O- ), toch fijn om te doen. Nu een maandabonnement om verschillende dingen uitproberen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 02:07

Maureen95 schreef:
Hallo!

Mag ik mij hier melden? Ik ben sinds kort lid bij Basic-Fit en wil graag beginnen met sporten. Nu ben ik 2x geweest en ik voel me zo verloren als ik daar rondloop. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen en wil eigenlijk graag met iemand samengaan. Is er hier iemand die naar de Basic Fit in Amersfoort gaat en met mij mee zou willen gaan? Gezellig samen en zodat je mij misschien uit kan leggen hoe alles werkt :P

Heeft Basic geen intake of optie om eens met een PT te trainen? In principe kun je met vaste apparaten niet snel iets verkeerd doen, maar wil je met losse gewichten gaan trainen dan is goede begeleiding een must.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:19

Wat een gezelligheid in dit topic :)

Ik zou inderdaad ook even een keertje met iemand daar een schema maken Maureen, of moet je daar extra voor betalen (dan nog zou ik het doen, want dan kan je gericht en goed trainen :) ) ook met van die apparaten is het wel handig dat je er goed bij zit (stoel niet te ver naar achter, kracht uit de juiste spiergroepen)

En fijn Senna! Ik heb vorige keren steeds bij grote sportscholen gesport (SportCity en nog een andere sport fabriek :') )
Nu bij een kleinschalige maar zo veel fijner!

Gisteren nieuwe bootcamp / trailrunning schoenen gekocht met extra grip, zin om ze morgen uit te proberen :D
Afbeelding

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:57

Die schoenen zijn gaaf!

Ik zit ook bij basic fit, en ik zie geregeld of Pt mensjes of werknemers mensen uitleggen hoe alles werkt.
Mijn vriend heeft een poos gesport, toen een lange boos de sportschool gesponsord en nu gaan we samen! Dus hij kende de apparaten al, dus had ik mn eigen wandelende uitleg :D .

In het begin was ik ook een beetje doelloos hoor, kreeg er na den paar weken meer lol in, en helemaal toen mensen het gingen zien. (Stiekem is dat altijd leuk :D )

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:06

Maureen95, ik herken jou gevoel wel. Ik heb toen een trainingsschema laten maken door de PT van onze sportschool. En ben 'm gaan verkennen met mijn zus samen. Die heeft ook lang daar gesport dus die kon mij mooi op weg helpen. En de oefeningen op youtube opzoeken.

Ik had gisteren flink spierpijn in m'n armen en borstspieren ( Donderdag is arm-dag ). Vandaag gelukkig alweer een stuk minder! Vandaag komen ook mijn weerstandbanden binnen. Heb al een leuk schema gevonden dus ben benieuwd!

http://www.eatrunlove.nl/weerstand-band-workout/


Die schoenen zijn heel tof!

Bonnie :+
Instagram; Bonnie_gypsyhorse

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:20

Ik heb gister voor het eerst 70 kg gesquat *\o/* Heel blij mee, want een paar maanden terug had ik nog moeite met alleen de stang ivm balans en mn rug. Zit dus zeker progressie in.

Die weerstandbanden heb ik ook! Gebruik alleen de zwarte, omdat die andere echt heel licht zijn. Doe het meestal nog na een legday als ik een extra ‘burn’ in mn billen wil voelen.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

CupCakes_

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:28

Mag ik mijzelf ook melden? Ik sport sinds september bij de Basic-Fit. Dit doe ik vooral in Amersfoort, Zoetermeer of Utrecht.

Ik ben net begonnen met krachttraining, dus ben daar nog wel een leek in. Al doende kom ik steeds meer te weten over hoe of wat. :D
Daarnaast eet ik minder koolhydraten, om toch wat kilo's kwijt te raken :Y)

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:55

Welkom :)

Bonnie :+
Instagram; Bonnie_gypsyhorse

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:07

Welkom!

Blugh ik heb echt zo'n rot training op zitten.. lukte allemaal even niet, veel aso mensen. Blugh

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:11

Welkom cupcakes! Misschien kan je met Maureen matchen? Zij zoekt iemand die mee gaat naar basic fit in Amersfoort ook :)

Goed bezig Amira!

Balen Gianti! Hopelijk volgende keer beter!

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

CupCakes_

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:27

Suuszels schreef:
Welkom cupcakes! Misschien kan je met Maureen matchen? Zij zoekt iemand die mee gaat naar basic fit in Amersfoort ook :)

Goed bezig Amira!

Balen Gianti! Hopelijk volgende keer beter!


Dat is een goeie! Zal een pb'tje sturen haha!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:34

Thanks allemaal! Een PT heb ik nog niet mee gesproken. Zal eens vragen of dat mogelijk is! Heb net in ieder geval een berichtje van iemand gehad die met mij mee wilt sporten :D Dus dat binnenkort maar eens doen :)

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:14

Nou zou leuk zijn als jullie samen kunnen gaan Maureen & Cupcakes!

Bonnie :+
Instagram; Bonnie_gypsyhorse

Needje

Berichten: 19171
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:16

Hier ging trainen wel lekker.
Ik baal alleen dat ik niet diep genoeg squat.
Ik heb daar altijd moeite mee gehad.
Maar nu het zwaarder wordt wordt t alleen maar erger. Stom.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:53

Needje schreef:
Hier ging trainen wel lekker.
Ik baal alleen dat ik niet diep genoeg squat.
Ik heb daar altijd moeite mee gehad.
Maar nu het zwaarder wordt wordt t alleen maar erger. Stom.

Helpt het om uitgebreid te stretchen na je warming up? Heupgewrichten en enkels goed losmaken?

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Needje

Berichten: 19171
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:54

Doe ik al zoveel mogelijk.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:17

Balen Needje. Kan je een trainer om advies vragen? Die ziet misschien waar het "mis" gaat.

Net bootcamp weer achter de rug op mijn nieuwe schoenen :D ze bevallen goed, zijn wel wat zwaarder als mijn nikes, maar wel een stuk meer grip :j
En de kou kunnen trotseren, had een muts opgezet en was er heel blij mee , anderen lopen nog in hun korte broek.. brrrr.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Needje

Berichten: 19171
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:56

Nu buiten met korte broek? Brrr mij niet gezien. Haha


Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:05

Needje schreef:
Nu buiten met korte broek? Brrr mij niet gezien. Haha

Ja echt hè en een ander met een tshirt.
Nou ik loop met kniesokken, lange broek T-shirt en shirt met lange mouwen met duimgaten en hoge kraag. En een muts dan, anderen zeiden dat ze het al warm kregen bij de gedachte (voor de les, tijdens de les, na de les :') ) en ik dacht, hmm ik had misschien nog een extra hemdje aan kunnen trekken

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 03:05

Needje schreef:
Doe ik al zoveel mogelijk.

:(:)
Frustrerend als je dan geen progressie merkt, meh!

Suuszels schreef:
Balen Needje. Kan je een trainer om advies vragen? Die ziet misschien waar het "mis" gaat.

Net bootcamp weer achter de rug op mijn nieuwe schoenen :D ze bevallen goed, zijn wel wat zwaarder als mijn nikes, maar wel een stuk meer grip :j
En de kou kunnen trotseren, had een muts opgezet en was er heel blij mee , anderen lopen nog in hun korte broek.. brrrr.

Welke Asics zijn dat? Zien er vet gaaf uit!
Bij ons trainen er ook nog een aantal dames in een korte broek met alleen een slidingshort :brr: Kom ik aan met een winterlegging en ondershirt met daar over een windbreaker :')

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:46

Gisteren heerlijk weer getraind in de sportschool en ik voel het vandaag goed aan mijn billen, dus succes :+

En gisteravond mijn lunch voor de komende 5 dagen geprept. Pak rijst gekookt, verdeeld over 5 bakjes. Paprika, champignons, courgette en tomaat met peper/zout/kruiden half uur gegrild in de oven en kip tussen de grill gelegd. Ik ben benieuwd hoe vanmiddag mijn lunch smaakt :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:07

Iemand hier ook knie-problemen? Ik heb met vlagen last van mijn rechterknie. Ik voel het alleen met bepaalde oefeningen (zoals lunges en squatten) en ik baal er behoorlijk van. Denk dat ik even naar de fysio moet.

Het is een soort stekende pijn, links onder mijn knieschijf. Iemand die dit ook heeft (gehad) en hoelang eer dat je ervan hersteld was? Ik baal, want had vandaag zin om echt even goed te knallen en zwaarder te gaan.. maar het speelt gelijk weer op.

Needje

Berichten: 19171
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:11

Ik heb op t moment n beetje last juist aan de achterkant van Mn knie. Ook maar ff in de gaten houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annepaardoes, c_alsemgeest, Facebook, Googlebot, GrapeshotBot, Hazna, Janneke2, Kaetibangsi, Sizzle, Tess__, TessaxQuincy, YandexBot en 42 bezoekers