Wie bekend met keloid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Wie bekend met keloid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 16:38

Afbeelding
Wie heeft er ook last van de huidziekte keloid, keloid is een huidziekte waar niks aan te doen is. Je krijgt spontaan dikke plekken op de huid die er uit zien als wild vlees. Ik heb een borstoperatie gehad en het was een snee van zo,n 6 centimeter. Nu is het er om heem helemaal rood en is het wordt steeds groter. Het brand en is altijd pijnlijk en vaak draag ik geen bh, een bikini dragen kan eigenlijk niet dan wordt ik door kinderen vies nagestaard.

Op mijn rug linker schouderblad daar zit er ook 1 en die is heel groot en rond en het jeukt iedere dag wel een paar keer. Voor een operatie moeten ze eigenlijk een stof inspuiten om het zo veel mogelijk tegen te gaan te maar ik wist toen nog niet dat ik het had. Op mijn voet voor mijn tenen zit er ook 1, die wordt gelukkig niet zo snel groot. Ik hoop dat ik nooit een ongeluk krijg waar bij in mijn gezicht open haal.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:45

marleen_usar schreef:
een bikini dragen kan eigenlijk niet dan wordt ik door kinderen vies nagestaard.

.

Ja, en?
Mijn man heeft ernstige psoriasis, en zijn benen zien er ongeveer zo uit (iets erger nog)

Afbeelding


Jaren heeft hij ze verstopt, maar tegenwoordig draagt hij gewoon korte broeken en gaat hij zwemmen.
Willen ze kijken? Lekker laten kijken.
Zéker kinderen, die weten helemaal niet wat het is.
Mijn man is een keer aangesproken doorheen ventje van een jaar of 7: “meneer.... doet dat geen pijn?”.
Uitgelegd hoe of wat, en ventje tevreden.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wie bekend met keloid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:34

Ik vind dat ook altijd heel naar als mensen niet durven te dragen wat ze willen :(:)

Ik snap het wel hoor, dat je de starende blikken heel vervelend vindt. Maar je bent een mooi mens, ook als je een reuze moedervlek, een groot litteken of een enorm lelijke tattoo hebt..

Dikke knuffel :(:)

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:29

Ik ben als baby geboren met een open liggende schedel, op die plek is ook een grote keloid gegroeid. Gelukkig heb ik veel en dik haar wat ik er overheen kan borstelen zodat je het niet ziet. Het haar wat er omheen groeit heeft wel een heel andere structuur dan de rest van mijn haar.
Ik heb er niet heel veel last van, soms jeukt of brandt het. Ik kan aan mijn keloid altijd voelen wanneer het weer gaat veranderen want dan heb ik er meer last van. En mijn cap zit altijd een beetje scheef omdat hij leunt op m'n keloid en dat is niet fijn.

Fietsen is gezond, eet meer fiets :D
Once upon a time can happen anytime

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wie bekend met keloid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:03

Mijn dochter heeft een keloid op haar bovenarm. Geen idee wat de oorzaak is, ze kan zich geen wondje herinneren en heeft op die plek zeker geen operatie gehad. Ze vindt het ook vooral vervelend, maar heeft er verder niet echt last van omdat hij op een plek zet waar je hem amper ziet (ze is sowieso niet van de ´blote´ kleding).

Geen idee wat er aan te doen valt. Ze heeft wel een aantal heupoperaties gehad en de littekens daarvan gingen bijna altijd ontsteken, maar geen keloids.

Webshop - digital art: MoTekent


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, dasalijn, fotolijstje, Lalidan, Lizzah, Nanne, Remembrance, Solistar en 102 bezoekers