Matras

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Matras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 00:02

Wij moeten ern nieuw matras, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer... er zijn zoveeel soorten!
Wat moet ik kiezen? Wat is goed, beter, best?

We slapen al járen op een matras van €100 van de Aldi :') := heb ook geen idee wat dit is qua vulling

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:03

Het beste kun je dan naar een beddenwinkel gaan.
Een matras is nogal persoonlijk.
Bij een goede beddenwinkel kunnen ze je adviseren en je kunt uitproberen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 00:08

Ik snap je, maar ben bang dat ze me daar makkelijk een poot uitdraaien omdat ik écht geen idéé heb....

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:08

Ik lig nu op een ikea matras. Vind hem persoonlijk heel erg lekker liggen, als ik op andere (dure) matrassen lig verlang ik echt naar mijn eigen matras :+

LiannePuthzy

Berichten: 6987
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:16

Ik lig ook op een Ikea matras (hamarvik) vind m best lekker liggen, als ik op het dure matras (swisssense) van vriendlief lig verlang ik naar mijn Ikea matras, matras van vriend zit na een jaar vol kuilen, en word toch echt zo nu en dan omgedraaid daar sta ik dus ook regelmatig met spierpijn op

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 01:09

Ik ben naar een beddenwinkel gegaan en ben met mijn budget in mijn hoofd op een aantal bedden gaan liggen.

Persoonlijk hou ik van een zacht matras.
Bed 1 lag heerlijk. Echt zacht.
Bed 2 lag ook heerlijk, iets steviger.
De verkoper raadde mij aan om dan toch (ook al ging mijn voorkeur uit naar 1) voor bed 2 te gaan.
Bed 1 zou op ten duur te zacht worden volgens hem.

Ik heb matras 2 meegenomen. En na 5 jaar nog geen dag spijt gehad.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 04:04

Ik slaap op een Høvag van de Ikea, middelhard. Slaapt heerlijk en na ruim 5 jaar ligt hij nog steeds als nieuw.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:16

Wij zijn ooo gewoon met een budget gegaan (ik geloof dat ons budget €1000 was).

Je moet, als je op je zijde ligt en je schouder recht onder je hebt je ruggengraat recht hebben.

Ik vind erg zacht ook lekker liggen maar ons matras is toch steviger dan dat omdat we anders gewoon op plekken te diep weg zakken (en dan dus geen rechte ruggengraat meer)

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:44

Ik ben bij Beterbed erg goed geholpen, als jij een maximale prijs noemt kunnen ze veel hoor.
Slaap sinds ik samenwoon op een harder matras, vriendlief is ruim 30 kg zwaarder, dus heeft een ander matras nodig dan ik.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:55

Hier ook Ikea en we liggen er nog heerlijk op! We hebben nieteens de duurste, hadden we wel maar daar zat na drie maanden een kuil in, maar nog geen kuil te bekennen.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:57

Ik heb een auping matras en sinds kort een kussen erbij. Ik wil echt niet meer anders. Daarvoor ikea gehad, maar daar lagen mijn voeten half uit bed omdat ze maar tot 2,00 gaan en ik was regelmatig stijf en had vaak kramp. Een matras is inderdaad zeer persoonlijk.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:05

Wij hebben het Emma-matras incl de boxspring. Nog nooit zo'n geweldig fijn bed gehad

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:17

Wij hebben al jaren Pullman matrassen. Was een rib uit ons lijf maar dan heb je ook echt wat.

Moeten nu wel weer opzoek naar nieuwe. Zijn al weer aan het rond kijken en ik vrees dat we weer bij Pullman uitkomen.

Ikea schijnt overigens een zeer goed betaalbaar alternatief te zijn. Alleen mijn man en ik zijn nogal lang en moeten een bed met lengte 220 hebben. Die hebben ze helaas bij Ikea niet.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:18

tyleysmiley schreef:
Wij hebben het Emma-matras incl de boxspring. Nog nooit zo'n geweldig fijn bed gehad


Hier ook! Boxspring hadden we al dus alleen een matras gekocht. Moest even een weekje inslapen maar ligt heerlijk. Voordeel je rolt niet naar elkaar toe en als de een omdraait ligt de ander niet te stuiteren. Verder is een rechte ruggengraat voor mij echt een must.

Daarvoor jaren op een ikea matras gelegen dat lag ook prima. Na 8 jr was hij af.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:24

Wij hebben meerdere beddenzaken om advies gevraagd, dan haal je de verkooppraatjes ook wel tussen de echte adviezen uit, want datgene wat steeds overal terugkomt zal het echte advies wel zijn.
Uiteindelijk lag het bed van zaak 1 het lekkerst, dus die is het geworden. Maar ik denk dat we zeker 4 zaken in de omgeving gehad hebben om uit te proberen én om prijzen met elkaar te vergelijken.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:27

Wij hebben de ikea Hafslo (zo uit mijn hoofd) en die bevalt heel goed. Kan niet zeggen hoe lang hij zich houdt, we hebben hem net een maand of 3

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:32

Wij zijn ook rond aan het kijken.

Bij twee zaken geweest, hebben geen max prijs in gedachten, zolang 't maar lekker ligt.

Zitten nu naar de Platinum collectie van Beterbed te kijken en dan middelhard. Ik lig lekkerder op viscose, m'n vriend op gel.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:03

xPabloBokt schreef:
Ik slaap op een Høvag van de Ikea, middelhard. Slaapt heerlijk en na ruim 5 jaar ligt hij nog steeds als nieuw.

Hier hetzelfde!

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:38

Vroeger sliep ik altijd op een goedkoop matras. Niets mee aan de hand, tot ik hem ging laten vervangen vanwege enorme 'waterschade' tijdens de bevalling. Het leek ons wel wat om eens naar een beddenwinkel te gaan en daar hebben we ons toen een matras laten aanpraten. Deze moest binnen een aantal jaren alweer vervangen worden (gelukkig garantie). Het vervangende matras was ook binnen korte tijd weer aan vervanging toe, maar dat werd niet meer gedaan omdat ik al gebruik had gemaakt van de eerste garantie... Een superduur M-line matras, die enorm slecht ondersteunt bij de heupen (zakt enorm door en ik ben op dat punt juist helemaal niet zwaar). Mijn man was er klaar mee en heeft uiteindelijk een ander, goedkoper matras gekocht (Ikea) en die slaapt daar na een aantal jaren nog steeds prima op. Ik ga binnenkort voor mijzelf ook weer op zoek naar een andere, want die M-line is echt verschrikkelijk funest voor mijn lijf, en dan wordt het ook weer een goedkoop matras. Misschien ook eentje van de Lidl of de Aldi.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:51

9 Jaar op een ikea matras gelegen, tot er onlangs een veer sprong. Toen wilde ik wel zo snel mogelijk een nieuw matras en aangezien de man ook al wat liep te zeuren, heb ik snel de Emma besteld. Je mag er 100 dagen op proefslapen, dus als het niets zou zijn, dan hadden we wel even de tijd om verder te kijken.
Emma kwam met een week en we liggen er nu een nacht of 5 op en we vinden het allebei een fijn matras, terwijl we eerder aparte matrassen hadden. Ben nu ook aan het kijken naar de kussens van Emma, want mijn hoofdkussen is ook wel aan vervanging toe.
Ik vind vooral het proef mogen slapen fijn, want in een winkel kun je lekker liggen, maar erop slapen is toch wel wat anders. Toen wij onze ikea matrassen kochten mocht je die ook nog 90 dagen proberen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:58

Ikea heeft nog steeds dat je 90 dagen mag proberen. Je mag eenmalig omruilen naar een ander matras

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:26

Dreamybol:wij hebben alles van Emma, de kussens zou je als het kan even uit moeten proberen. Ik vind ze best prijzig en alhoewel ik dollllllblij ben met onze boxspring en matras van Emma, vind ik de kussens verschrikkelijk

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:35

Ik vind die Emma matras ook vreselijk. Ik ben toen naar 3 verschillende winkels geweest, veel verschillende geprobeerd en uiteindelijk voor een bij Ikea gegaan. Had iemand mee die jaren in een beddenwinkel had gewerkt dus als ik lag kon hij goed inschatten. En (na bijna een jaar) ligt ie nog steeds heerlijk!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:38

Ik las laatst ergens dat het matras van de Aldi of de Lidl als beste uit de bus kwam, ga eens googlen, kom je het vast tegen.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:40

Ik heb een maandje geleden een matras gekocht van de Leenbakker, voorheen ook eentje van de leenbakker gehad. Leenbakker vind ik qua kwaliteit en prijs een goede verhouding hebben.
Ik hou juist wel van een beetje hard matras en dat was deze wel, niet extreem hard, maar zeker niet te zacht. Ze hebben voor ieder wat wils daar.