11 steden wandeltocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens meegedaan ?

Ja
3 (4%)
Nee
60 (95%)

Totaal aantal stemmen: 63


AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 23:55

Hallo allemaal.

In 2019 ga ik voor de eerste keer de gehele route lopen.
En heb ik besloten om het scheeparrangement te nemen.
Dus elke dag een overnachting en maaltijden en daarin zot ook het startbewijs.
Het ligt eraan hoeveel luxe je wilt kwa prijs.
Er zijn groepsruimtes maar ook hutten voor 1 of 2 personen.
Ik ben daar nog niet over uit.
In december start het inschrijven.
http://elfstedenwandeltocht.frl

Citaat:
Een 207 kilometer lange tocht die de wandelaars in 5 dagen door de historische Friese 11 steden leidt. Tussen de steden wandelt u door het uitgestrekte weidelandschap en pittoreske dorpjes. Tijdens de tocht kunt u genieten van de weidse vergezichten, de prachtige velden met grazende koeien, Friese paarden en de rijke geschiedenis van het landschap. De 11-Stedenwandeltocht wordt traditioneel in de week van Hemelvaartsdag georganiseerd. In 2019 wordt de 73e editie van tocht gewandeld, van dinsdag 28 mei t/m zaterdag 1 juni.

Het is ook mogelijk één of meerdere dagen deel te nemen. Zo kan ieder op z’n eigen manier genieten van de onvergetelijke sfeer van de ‘Wandeltocht der Tochten’. Voor diegene die de gehele tocht volbrengt is er het felbegeerde 11-Stedenwandelkruisje. Een van de drie officiële 11-Stedenkruisjes.

De tarieven zullen ongewijzigd blijven, met korting bij voorinschrijving. De voorinschrijving start 1 dec. 2018 en sluit 1 mei 2019. De tarieven zijn dan € 65,- voor de volledige tocht, € 40,- voor de halve tocht en € 15,- per etappe. Na 1 mei kan nog wel worden ingeschreven, maar vervalt de korting, tarieven respectievelijk € 75,-, € 45,- en € 15,-


Dinsdag 19 mei t/m zaterdag 23 mei.

Dag 1 : Leeuwarden – Sloten (49 km)
Dag 2 : Sloten – Workum (44 km)
Dag 3 : Workum – Franeker (42 km)
Dag 4 : Franeker – Dokkum (44 km)
Dag 5 : Dokkum – Leeuwarden (28 km)

Afbeelding



Wie doet er nog meer mee ?
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 19-11-19 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Extra informatie toegevoegd

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 00:00

Super gaaf! Ik heb hem nog nooit gelopen maar hij staat stiekem wel op mijn lijstje. Ken wel mensen die hem elk jaar lopen en vind het altijd super leuk om ze te volgen via Facebook :)

Heb al wel meerdere keren de slachtemarathon en Kennedymars gelopen, Nijmeegse staat ook op de wish list.

Volgens mij hadden ze de afgelopen 2 jaar best pittig weer met de elfstedentocht.. Hoge temperaturen vooral {:}

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 00:26

Kennedymars.... ooit ooit xD als ik al mijn verstand kwijt ben haha

Knap hoor :D
Ja het was idd pittig weer
Als ik deze uitloop wordt nijmegen makkelijk dat jaar haha

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 07:39

Afgelopen mei de elfstedentocht gewandeld! Super gaaf, maar super zwaar gehad! Ben maar gestopt met het tellen van mijn blaren :+! Maar o, wat ben ik trots op mijn kruisje <3

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:59

AfricanLady schreef:
Kennedymars.... ooit ooit xD als ik al mijn verstand kwijt ben haha

Knap hoor :D
Ja het was idd pittig weer
Als ik deze uitloop wordt nijmegen makkelijk dat jaar haha


Joh Kennedymars stelt niks voor in vergelijking met de Nijmeegse of Elfsteden.. :') Het is 1 nacht flink doorwandelen en je bent er vanaf! Jullie moeten meerdere dagen achter elkaar.. Lijkt me veel zwaarder!

Is de Elfstedentocht pittiger dan de Nijmeegse? De afstand is natuurlijk groter en een dag extra, maar het lijkt me dat je veel vrijer loopt, niet zo op elkaar en lekker in je eigen tempo..

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 11:15

De afstand is idd groter en je loopt op stukken langs weilanden met geen tot weinig mensen die je aanmoedigen.
En het is friesland dus weer is onvoorspelbaar xD
Het is langer kwa afstand en dagen

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:41

Is de elfsteden zwaarder dan Nijmegen? Ja en nee!

Mijn voorbereiding afgelopen jaar was prut. Begin februari mijn enkel dubbel gevouwen en begin mei was de elfsteden.... Daar zat twaalf weken tussen en hen minstens de helft daarvan niet kunnen en mogen trainen! Wel nog twee veertigers gelopen en één keer twee dagen....
Conditioneel qua spieren en blaren heb ik het zwaar gehad. Kende de prikkers van het Rode Kruis ondertussen wel.

Het komt daar in Friesland heel erg op jezelf aan. Er waren afgelopen jaar iets meer dan 600 wandelaars die de hele tocht hebben gelopen. Ik heb vaak weinig wandelaars nog gezien, liep in de achterhoede. Posten werden dan soms al opgeruimd of waren al opgeruimd, dat is mij in de twee keer Nijmegen toch niet gebeurd!
Soms eindeloos lange stukken rechtuit en niet elke zoveel meter een tuinslang of sproeier voor verkoeling.
Weinig tot geen publiek, dus mentaal komt het op jezelf aan (en je eventuele maatje). Had zelfs een keer dat er mensen met een tafel met snoepjes stonden, wij kwamen aan en ze sloten zich om die tafel heen en gingen vooral met elkaar kletsten.... Tja, ga daar dan niet staan denk ik dan.

Wat maakt het dan wel leuk? De prachtige natuur! Mijn hart gaat nu wel iets sneller kloppen als ik aan Friesland denk!
De geweldige vrijwilligers, ze dragen je bijna op handen. Bij grote kruisingen en rotondes, ze zorgen er op tijd voor dat het verkeer tegen gehouden wordt, je hoeft niet te wachten. Ik voelde me met de koningin!
De kleinschalige organisatie die ook echt probeert mee te denken om dingen op te lossen of je te helpen.

De vijfde dag heb je korter de tijd, is 27 of 28km. Voor mij voelde deze ook als 40km! De vrijwilligers van het Rode Kruis zaten her en der nog op punten onderweg om te controleren of het allemaal nog goed ging, ze dansten mee tijdens het feestje in het theater.

De sfeer op de boot was ook geweldig. Ik was elke dag laat binnen, moest dan nog blaren laten verzorgen, gemasseerd worden (vanaf de heupen naar beneden functioneerde er nog weinig op de juiste manier door verkramping) en ik moest nog eten. Eer ik dus in de avond op de boot was, was het vaak al ruim na negenen.... En elke avond zo'n lief onthaal als ik weer binnen kwam strompelen, geweldig!

Heb er ook een geweldig leuk nieuw wandelmaatje mee ontmoet en sowieso prachtige ontmoetingen gedaan!

In mei zei ik: 'Dit is eens maar nooit meer!'. En tja, ik ga waarschijnlijk toch weer!!!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:18

Manlief heeft m al 35x gefietst.

Tussen de weilanden zie je kobisten en is het stil, maar in ieder dorp en vooral in elke stad is het groot feest...!

En het heeft wel wat, om die 235 kilometer over 5 dagen te spreiden.

Ter vergelijking : Nijmegen is 4x 40 kilometer voor miltairen met volle bepakking. - dit is langer.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 23:45

Ik heb hem 1x gefietst nou dat never nooit weer xD
Maar besloot ook enkele dagen van te voren om hem mee te doen.
Niet getraind en op een geleende fiets haha

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:15

Ik heb hem geskate. In 5 dagen, dus zo'n 50 kilometer per dag (inclusief verkeerd rijden). :')

Was ook heel leuk, al waren niet alle wegen erg "skatevriendelijk".

Vond het een hele leuk ervaring, maar wel erg zwaar. Hoewel wandelen me dan weer nog zwaarder lijkt. ;)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:25

Ohh dit klinkt leuk! Na nijmegen en 2 kennedymarsen is dit misschien wel een leuke uitdaging :)

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 23:22

Hier nog mensen die zich al ingeschreven hebben ?

Ik voor de 5 daagse met scheeparrangement op de in dubio.
En gelijk shirt besteld

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:30

AfricanLady schreef:
Hier nog mensen die zich al ingeschreven hebben ?

Ik voor de 5 daagse met scheeparrangement op de in dubio.
En gelijk shirt besteld

ik heb me ook ingeschreven. Ondanks dat ik vorig jaar zo vaak zo hard heb geroepen dat ik niet meer zou gaan :')!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 22:37

Hahaha leuk alle 5 dagen ?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:51

Jup! Ook op schip.
Maatje van vorig jaar loopt twee dagen met me mee, de schat!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 23:56

Welk schip?

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:54

Ik wil net als vorig jaar weer op de in dubio en hoop dat ze me dan met mijn hutmaatje van vorig jaar indelen. Waren een prima combi!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:32

leuk idee, als ik er de tijd voor had zou ik het graag eens doen. wie weet ooit..

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 21:37

Leuk ik zit ook op de dubio :D

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:49

Wat grappig! De elfsteden tocht komt hier langs :) Ik zie ze wel lopen/fietsen/moters :) Maar nee ik doe niet mee :')

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:52

Kimley schreef:
Wat grappig! De elfsteden tocht komt hier langs :) Ik zie ze wel lopen/fietsen/moters :) Maar nee ik doe niet mee :')

ga je ons aanmoedigen? en, op welke dag komen we bij je langs?

AfricanLady schreef:
Leuk ik zit ook op de dubio :D

Is nog niet zeker toch? je voorkeur mocht je toch opgeven?

Mijn eerste rondje van het jaar is gemaakt, 10km! Na 2,5 maand rust wel ff goed. Mogelijk morgenavond mee met een wandelgroepje en misschien vrijdagavond ook. Dan zaterdag naar Schoorl en zondag een rondje in de buurt hier met vriendinnen! Heb een kleine selectie gemaakt van wandelingen die ik sowieso wil gaan doen en daar zit ook een vijftiger bij in aanloop naar de elfstedentocht! Twijfel nog over Leiden. De hele marathon doen ze nu op een enigszins schappelijk tijdstip (vorig jaar pas 11u starten ofzo, eind mei :roll:), maar het is 2 weken voor de elfstedentocht en weet niet of ik dan nog een hele marathon wil lopen.....de halve begint wel pas laat en ook daar heb ik met flinke warmte geen zin in!
en dan na de elfstedentocht gauw weer door met wat 25-ers om lekker naar Nijmegen door te trainen.
Ip stop ik na Nijmegen niet, want heb vannacht een kaart gescoord voor de kustmarathon en wil eigenlijk ook kijken of ik een kaart voor de tocht om de noord kan bemachtigen!

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:05

Ik woon aan de route, heb alle varianten van de tocht gezien, maar wandelen is wel het laatste wat ik zou doen (oké en steppen is ook megazwaar)
Heel veel respect voor iedereen die meedoet!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:09

Independence schreef:
Ik woon aan de route, heb alle varianten van de tocht gezien, maar wandelen is wel het laatste wat ik zou doen (oké en steppen is ook megazwaar)
Heel veel respect voor iedereen die meedoet!

leuk! welke dag komen we bij je langs?
maatje die ik vorig jaar bij de wandeltocht heb ontmoet, hoopt dat ze een plekje heeft in de steptocht met huurstep!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 19:27

Ik dacht dat je gelijk kon aangeven welk schip je wou en dat dus definitief was xD

Ik heb 12 januari eerste van dit jaar 25km en vanaf daar ga ik opbouwen

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: 11 steden wandeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:32

mmm....ik las het als voorkeur. hoop gewoon op de in dubio en mijn hutmaatje van vorig jaar, was ideaal.
schepen zijn ondertussen al wel volgeboekt...