Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 00:47

kortom na de trimetroprim is er GEEN nieuwe kweek gemaakt...slecht!


Cipro doet niets en dus weer trime...

(Buik/maag klachten zijn overigens vrij standaard ..


Heel eerlijk ik snap het beleid van de HAP totaal niet.

opnieuw een kweek en antibiogram alleen daarmee kunnen ze bepalenwat werkt.

In jouw geval had ik verwacht dat ze in afwachting vd kweek resultaten amox/clav zouden geven...

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 01:50

Boeie die kweekjes en die ontstekingswaarden en die anti biotica. De focus ligt verkeerd in mijn ogen. Bij TS, bij de artsen en in dit topic!
TS, laat jij je nu telkens gewoon afschepen met 'kijk het maar weer even aan, als het niet gaat bellen'?! Of maak je stampij en sla je met de vuist op tafel maar kunnen 'ze' gewoon niks doen?
Waarom vinden alle andere behandelaars het niet vreemd dat er geen oorzaak bekend is?! Niemand doet iets?
Ja vriendelijk zijn en dat is top, maar voor jou veranderd er niks.
Volgens mij heb je lang genoeg gewacht of het vanzelf (lees:zonder specifieke medische ingreep) over gaat.

Wil je dit de komende weken, maanden, jaren zo blijven doen?
Kom eens voor jezelf op, wordt eens boos.
Opname na opname, SEH na SEH en pijn. Wat is ervoor nodig om vaart te zetten achter een onderzoek.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:02

studiemiep schreef:
kortom na de trimetroprim is er GEEN nieuwe kweek gemaakt...slecht!

.

Waarom slecht.Door het dagelijkse katheteriseren zal er altijd een urineweginfectie blijven zitten.
Totaal nutteloos om steeds op kweek te zetten.
Ik ben echt verbaasd hoe lang dit blijft duren Ts is aan huis gekluistert.Het hele probleem wordt totaal onderschat door de artsen en ts waarom ga je steeds akkoord met aankijken?
Zet alles eens op papier dan zal je zien hoelang dit al duurt, vanaf je operatie, dan elke kweek of urineweginfectie en kuur.
Leg dit maar eens voor bij je uroloog en vraag ze wat het plan is

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:35

En vraag gelijk of ze de protocollen hebben gevolgd. Zoals ik het nu lees weet de linker niet wat de rechter gedaan heeft. :x

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:46

Mensen mensen wat kan Ts nog meer doen?
Er staan onderzoeken gepland maar helaas is daar een (belachelijke ) lange wachttijd voor. Kan je wel wachtlijst bemiddeling aanvragen maar ik snap dat Ts er niet echt op zit te wachten weer naar een ander ziekenhuis te gaan.

Blaasontsteking met catheter is hoe vervelend ook redelijk ‘normaal’
Naar uroloog ervoor gaan was handiger maar ja je moet wat als je ‘s avonds opeens zoveel beroerder wordt, De switch van ciproxin maar trimetroprim snap ik ook niet helemaal. Vooral omdat het omhoog gaat de ontsteking. Trimetroprim werkt echt op de blaas en ciproxin veel breder maar ja trimetroprim was wel als werkzaam uit kweek gekomen

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 00:18

De Uroloog zei dat het zonder de oorzaak te weten lastig is om iets te zeggen over of ik ooit weer zal kunnen plassen. Maar omdat het al zo lang duurt en het gevoel ook niet klopt, is de kans dat dit vanzelf weer goed komt erg klein...


Krijg iig 29 Oktober meer duidelijkheid, hoop ik.. Dan heb ik het onderzoek bij de fysio. Hopen maar dat daar uit komt dat het idd aan m'n spieren ligt, dan is de kans dat er iets anders/ergers? uit het onderzoek 6 november komt kleiner lijkt me...


Had weer contact opgenomen met het ziekenhuis, omdat ook de laatste AB kuur voor mijn gevoel niks gedaan heeft.. Nogsteeds ziek, zwak en misselijk.. Werd vanochtend gebeld, of ik om 3 uur in het ziekenhuis kon zijn voor een katheterkweek. Ben daar gekatheteriseerd en dat is op kweek gezet. Geen idee of het nou ook echt anders is dan ''gewoon'' op kweek zetten, maargoed Uroloog wou dit en moest dus speciaal in het ziekenhuis gekatheteriseerd worden.
Degene die katheteriseerde vond de geur van m'n urine iig al niet normaal... Was mij zelf ook al opgevallen...


Vind het zo k*t... Het hoort er nou eenmaal bij, maar vraag me afentoe wel af hoe lang ik dit zo vol ga houden.. Het katheteriseren terwijl ik een blaasontsteking heb bedoel ik dan. Eergisteren was er een verpleegkundige in opleiding mee met de thuiszorg die vroeg hoe dit voor me is, wat het met me doet.. Nou, simpel. Als de thuiszorg niet 4x per dag zou komen, zou ik niet 4x per dag katheteriseren...
Niet gewoon omdat ik dwars ben oid, maar omdat ik er steeds ontzettend tegenop zie. Mezelf een keertje pijn per dag pijn doen kan ik best, 2 keer ook nog wel.. Maar 4x per dag en geen ''tot dan''... :\
Gelukkig is het niet zo dat ik eerst zelf MOET proberen te katheteriseren. Als het me even teveel word, dan zeg ik dat gewoon en dan doet de thuiszorg het meteen zonder dat ik het eerst zelf probeer. Maar 9 van de 10 keer probeer ik het wel eerst zelf.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 01:32

Vind je het zelf niet frapant dat je iets hebt wat bijna ondragelijk is, waarbij je veel pijn hebt en je geen idee hebt wat de oorzaak is?

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 05:04

Roycemack zo gaat het gewoon.

Mijn zusje heeft meerdere dingen en ligt vaak in het ziekenhuis.
Ze weten het ook niet.
Ze lappen je op en je moet er maar mee leren leven.

Als hier niks uit komt krijgt de ts dat ook gewoon te horen.

Misschien dat je dan toch eens besproken wordt bij een conferentie.
Of dat je in een ander ziekenhuis terecht komt en er is wel een arts wakker en wilt zich voor je inzetten.

Het is heel dubbel inderdaad met de vuist op tafel maar je moet ze ook te vriend houden.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:11

Even off topic maar wel heel belangrijk. het IAK int de Eigen Bijdrage. Weet niet hoe je inkomen is maar bij plotseling lage inkomens wil middelen nog wel eens een lagere Eigen Bijdrage opleveren.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 01:03

linnie050 schreef:
Roycemack zo gaat het gewoon.

Mijn zusje heeft meerdere dingen en ligt vaak in het ziekenhuis.
Ze weten het ook niet.
Ze lappen je op en je moet er maar mee leren leven.

Als hier niks uit komt krijgt de ts dat ook gewoon te horen.

Misschien dat je dan toch eens besproken wordt bij een conferentie.
Of dat je in een ander ziekenhuis terecht komt en er is wel een arts wakker en wilt zich voor je inzetten.

Het is heel dubbel inderdaad met de vuist op tafel maar je moet ze ook te vriend houden.


Stierenpoep.
Je kunt als arts geen effectieve behandeling starten zonder diagnostiek. Ze hebben hier echt op wat urineonderzoekjes na helemaal niets gediagnosticeerd. Ze weten niet of de (interne/externe) sfincterde problemen veroorzaakt, of de blaas en/of baarmoeder gekanteld zijn waardoor mictie niet mogelijk is, wellicht is er een spasme? Wellicht is er een parese?
Niemand weet iets. Grrr.
Dokter te vriend houden... Zelf nadenken!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:33

Hoe is het nu met je TS?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 23:58

Het gaat redelijk. Afentoe voel ik me best goed, maar soms ook flink ziek. Katheteriseren gaat iets beter, al zegt het niet super veel, want het ging eerder wel even goed en dan weer minder, maar toch is het fijn!

Ben een paar dagen geleden ook even weg geweest. Superfijn! Moest toen zelf katheteriseren en dat was niet gelukt, dus 1 keer over moeten slaan, maar nergens last van gehad gelukkig. Alleen even heerlijk m'n gedachten kunnen verzetten en meteen weer een stuk meer happy.


Morgen telefonische afspraak met Uroloog, andere dan normaal want die is met vakantie, maar krijg morgen de uitslag van de kweek.



Ik vind het heel frustrerend dat ik dit nu al maanden moet doen, zonder te weten waarom.. Maar ik kan er nu niks aan veranderen. Misschien kan het wel, ander ziekenhuis etc, maar ik kan het niet..


Heb ondertussen te horen gekregen dat ik 6 November het Urodynamisch onderzoek heb en 23 November cystoscopie. Ze dacht niet dat er iets uit de cystoscopie zou komen, maar wou dat toch voor de zekerheid doen.




Edit; Ohja, mijn inkomen is niet minder dan normaal gelukkig! Dus daarmee geen problemen :)

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:07


J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 15:18

Bedankt voor de link! Ik ga contact opnemen! :j


Net de uitslag van de kweek gehad. Er zit nogsteeds een ontsteking en moet dus weer AB nemen. Nu 1 zakje, Fosfomycine geloof ik.

Als dit werkt, kan het onderzoek 6 november doorgaan zei ze. Hopen maar dat dat zo is!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:33

Wanneer moet je de urine nu weer laten testen?
Hebben ze gezegd dat je na een week de urine weer op kweek moet laten zetten?

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:45

Wat gaan ze er nu aan doen om zéker weten die 6 nov zonder blaasontsteking je onderzoek te kunnen krijgen? Denk dat nu 1 x een zakje tot aan 6 november onvoldoende is met je dagelijkse ” gekatheter”.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:20

Hannanas schreef:
Wat gaan ze er nu aan doen om zéker weten die 6 nov zonder blaasontsteking je onderzoek te kunnen krijgen? Denk dat nu 1 x een zakje tot aan 6 november onvoldoende is met je dagelijkse ” gekatheter”.



Ik denk van niet, die blaasontsteking is overigens maar een vervelende "bijzaak"in het hele probleem.

Die is een logisch vervolg...maar het moet geen opstijgende UWI worden. Wellicht zal het beter zijn een onderhouds kuur nitrofurantoine te nemen indien dit zo aan de gang blijft.

Zit je een regionaal ziekenhuis? wellicht eens naar een academisch ziekenhuis gaan om jouw probleem eens flink te onderzoeken/aan te pakken.

Niets doen brengt je daadwerkelijk ook nergens en je bent nog zoo jong. Er moeten toch echt spijkers met koppen geslagen gaan worden. Vind het tragisch dat je pas gerichte onderzoeken krijgt in NOV...dat had mijn ineens al in Juli moeten gebeuren.

En ja als patient moet je soms echt met je vuist op tafel slaan. Maar hoe hard een arts voor je "rent", zijn/haar best doet hangt ook vaak van de interactie met de patient zelf af.

Mondige patiënten krijgen vaak meer voor elkaar en in een eerder stadium.... niet eerlijk maar zo werkt het gewoon wel.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 13:08

hoe ishet nu je?

J1995
Berichten: 417
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 23:35

Helaas niks veranderd.. Dag na het nemen van de AB ging het even beter, temperatuur was normaal, voelde me ook wat beter. Maar om 1 uur kwam de thuiszorg en toen zei ik dat m'n temperatuur normaal was, hartstikke fijn natuurlijk, maar ze vonden het zo warm op mijn slaapkamer.. En ik had juist net een trui aangetrokken omdat ik het koud had. Dus toen zei ze al, misschien ben je dan toch niet zo fit, even in de gaten blijven houden.
5 Uur kwamen ze weer en toen had ik dus weer 38...

En voel me ondertussen ook gewoon weer niet goed.. Ene moment kippenvel en rillen omdat ik het koud heb, 5 minuten later zweten alsof het 30 graden is. Misselijk, moe, buikpijn..
Urine stinkt ook nogsteeds gruwelijk, echt fijn om de zak te moeten legen als ik misselijk ben... :r

Pijn word er ook niet beter op. Maar het is zo vaag.. Wisselend pijn rechts onder in m'n buik, pijn in m'n zij, maar zeker geen pijn waardoor ik denk contact op te moeten nemen ivm nierbekkenontsteking ofzo. Als ik hoor hoe pijnlijk dat is.. De pijn in m'n zij deed me de eerste keer denken aan de galstenen, maar dan niet de aanvallen, die waren vreselijk, maar dat begon steeds krampend/zeurend en daar leek dit op. En een soort steken onder in m'n buik bij uitademen en in m'n zij bij inademen. Maar het grootste deel van de dag heb ik gewoon alleen pijn in m'n blaas en verder niet.


Ik ga morgen weer contact opnemen. Ben zo bang dat het onderzoek niet door kan gaan.. In een momentje van paniek dacht ik er al aan om gewoon geen contact meer op te nemen en te doen alsof ik geen klachten meer heb, zodat het onderzoek doorgaat. Maargoed op een helder moment zie ik wel in hoe dom dat is.. Maar het idee dat het niet door kan gaan. Ik wacht al zo lang :(
Maar heb nog een week.. Het kan nog..




Heb morgenochtend iig het onderzoek bij de fysio!



Zit nu idd bij een regionaal ziekenhuis. Ik wacht de onderzoeken die nu gepland staan nog af, misschien komt daar gewoon iets uit en kan er iets gedaan worden. Zo niet, dan ga ik zeker naar een academisch ziekenhuis of naar een ander land.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 01:45

Oh wat balen, wat zul je je ondertussen ellendig voelen :(:)
Ik hoop met je mee dat er geen onderzoeken worden afgezegd, je wacht al zo lang

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 04:21

:(:)
Wat ontzettend balen en het houdt maar niet op.
Hele dikke knuffel

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:33

Pijn in je zij is ziekenhuis bellen! Flankpijn hoort bij nierbekkenontsteking!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:25

Ik zou zeggen als ze de onderzoek niet kunnen doen, laten opnemen en dan eerst zorgen dat die ontsteking eruit is, want zo lukt het dus niet.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:33

TS zeker het ziekenhuis bellen! Al neem ik aan dat de thuiszorg hier ook al op heeft aangedrongen :) .

Succes en sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:41

Pfff je blijft maar martelen. Ik zou omdat je blijft doorslepen zo nu toch echt laten opnemen in een ander ziekenhuis en door laten zoeken. Je hebt nu al maanden geen leven, pijn, kunt niet echt handig de deur uit en nog geen barst verder. :(:)

Mijn vader is bijna dood gegaan omdat door de continue blaasontsteking er een scepsisch (soort van bloedvergiftiging) is ontstaan. Hij was ook steeds wat koortsig niet echt lekker maar was eigenwijs en ach ja komt wel. Tot hij bijna dood op de intensive care terecht kwam.