3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:56

linoleum schreef:
MET stokjes!


Ook dat nog :Y)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:49

@Romeo; is dat een maagverkleining? Hoe is dat allemaal gegaan? Ik las je lijstje (zonder de info erboven gezien te hebben) en dacht meteen 'zo dat is weinig' maar met je uitleg erbij vind ik het netjes en ook goede keuzes. Knap hoor, 41 kilo kwijt...

Die rode bieten crackers zijn heerlijk inderdaad! Wel duurder dan andere crackers, maar ze vullen goed en zijn net wat specialer. :*

Ik heb besloten niet meer mijn macro's bij te houden omdat ik daardoor de hele dag met eten bezig was en continu honger had omdat ik er telkens aan dacht (ja klinkt gek maar was wel zo :)) ) en tel nu niets meer en eet voornamelijk gezond. Dat is nooit moeilijk geweest, je maakt me honderd keer blijer met een vullende salade dan met een broodje hamburger, maar mijn probleem is echt wijn. Kan er niet afblijven en het ook niet bij 1 glaasje houden. >;)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:56

Castilja schreef:
@Romeo; is dat een maagverkleining? Hoe is dat allemaal gegaan? Ik las je lijstje (zonder de info erboven gezien te hebben) en dacht meteen 'zo dat is weinig' maar met je uitleg erbij vind ik het netjes en ook goede keuzes. Knap hoor, 41 kilo kwijt...

Die rode bieten crackers zijn heerlijk inderdaad! Wel duurder dan andere crackers, maar ze vullen goed en zijn net wat specialer. :*

Ik heb besloten niet meer mijn macro's bij te houden omdat ik daardoor de hele dag met eten bezig was en continu honger had omdat ik er telkens aan dacht (ja klinkt gek maar was wel zo :)) ) en tel nu niets meer en eet voornamelijk gezond. Dat is nooit moeilijk geweest, je maakt me honderd keer blijer met een vullende salade dan met een broodje hamburger, maar mijn probleem is echt wijn. Kan er niet afblijven en het ook niet bij 1 glaasje houden. >;)



Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen. Toen heb ik een intake gehad en 3 weken later ben ik geopereeerd. Mijn maag is verkleind tot formaat van een kiwi en darmen zijn ingekort zodat het eten sneller mijn lichaam verlaat.

Ik las dat iemand sushi had gegeten?? Heerlijk ik ben er ook gek op!

Vanochtend uurtje cardio in de sportschool gedaan en nu Omkleden en richting stal

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:16

Ohhh sushi, lekker! Ga ik vanavond ook eten na het vasten. Heb ik wel verdiend.

Heb weer een goede stok achter de deur om nog extra gezond te eten en te sporten, mijn vriend heeft namelijk een last minute geboekt naar de Seychellen. We vertrekken volgende week maandag al! Dus dan moet ik weer in bikini B-)

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:55

Oewwh, wat leuk Maanlicht! :D

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:23

Jongens, ik wil even zeggen dat ik mega trots op jullie ben! *\o/*

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:03

O wauw Maanlicht wat heerlijk!

In welk hotel zitten jullie? Seychellen staat namelijk ook op mijn lijstje

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:20

Hoihoi! Superveel gekletst zeg! Ik ben net terug van de vakantie (dus niet alles meegelezen) en klets vanaf nu weer mee. Gisteren eerste goeie dagje gehad, op zondag nog wel. :P We zijn van start!

Lijstje vandaag:
O: 2 bh boter en vlokken
T: /
L: (stevige) salade met o.a. avocado/rookkip/pesto
T: /
A: eazie wok met biefstuk, noedels, 5 soorten groenten en bombai curry saus
B: minimaal 2 uur tennissen

Ik probeer even een aantal dagen zo min mogelijk tussendoor te eten omdat daar mijn valkuil heel erg ligt, zodra ik daaraan gewend ben pak ik het wel weer als ik er trek in heb. :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:07

Romeo, wat heftig zeg, zo'n maagverkleining!
Oeh! Superleuk Maanlicht!
Welkom terug Carlijn!

Gisteren heb ik me uiteindelijk niet meer gewogen, had daar geen tijd voor. Daarom ga ik me Zometeen maar even wegen. Gisteren als je alleen naar het eten kijkt niet de beste keuzes gemaakt, maar ik heb zoveel bewogen dat dit eigenlijk helemaal niet erg is.
O: anderhalve boterham met boter, Maestrichter fruitstroop en 100% pindakaas naturel, een kleine cake-eierkoek met boter en poedersuiker. (431)
T: een krentenbol. (130)
L: een kop verse tomatensoep, daarbij een tosti ham/kaas van bruin brood, met ketchup en sla, en een stukje watermeloen. (476)
T: een kop warme chocolademelk met slagroom. (222)
T: een krentenbol met boter en kaas, een halve eierkoek met boter en poedersuiker. (286)
A: Quattro Stagioni Pizza. (907)
T: een speculaasje. (53)
B: 25000 stappen, 60 minuten paard verzorgen en 230 minuten fietsen.
Totaal kcal: 2506.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:53

Castilja, goed iets om je dan op te richten, die wijntjes. Bij mij ook wel valkuil als je op terras zit of gezellig met iemand op de bank met wat hapjes ofzo erbij. Maar beperk het wel steeds meer, minder vaak en minder veel.

Romeo, pittige operatie en vooral het traject erna. Ben wel geïnteresseerd ook, dus wat dat betreft ook leuk dat je hier mee praat.

Maanlicht, heerlijk vakantie in het vooruitzicht!

Carlijn, welkom terug! Wat voor vakantie heb je gehad?

Kimmie, met die beweging is de hoeveelheid eten geen probleem nee _/-\o_

Ik gisteren bij date geweest. Die heel lief z’n best had gedaan on vermicellisoep te maken, maar daarbij even was vergeten dat ik absoluut geen pasta lust. Dus heb van hem tosti’s gekregen als avondeten :') hebben we verder goedgemaakt met drank en borrelhapjes.

Vandaag weer gewone werkdag. Dus hierbij m’n lijstje van vandaag:
O/L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met kipfilet, appel, 2 gekookte eieren
A: wortels, aardappels en witvis met saus uit de oven
T: stukje Tony amandel-kletskop <3

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:35

Sushi lekker ja!

Romeo wat knap zeg zoveel kilo!
Wel heel zwaar zo een operatie!


Mijn dag liep wat anders omdat de kleine onrustig is.

3:30 2 crackers met jam
9:00 2 brood
Op de dagen dat ik vrij ben eten we tussen de middag warm
12:00 spruiten met spekjes 1 aardappel en een gehaktbal
14:30 koekje met de kleine mee gegeten
17:00 kwark en 2 crackers met kaas

Normaal zou ik in de ochtend fruit eten.

Vanavond langs 2 sportscholen geweest.
Woensdag ga ik weer beginnen.
Twijfel alleen of ik 1 of 2x in de week ga.
Samen lukt vaak wel 1x met vriendin.
2e keer moet ik alleen en dat vind ik echt niks aan en ongemakkelijk.
Het is wel beter voor het resultaat

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:55

Carlijn, goed dat je je valkuilen kent. Lekkere vakantie gehad?

Kimmie25501, kloppen jouw stappen wel 25.000? Zo ja wat een hoop!! Wat heb jij gedaan joh? Ik word misselijk als ik jou lijstje lees, veel zoet maar dat licht aan mij denk ik!

Linoleum, wat lief van je date! Jammer alleen dat hij het vergeten was. Die chocola ken ik niet? Is ie lekker?

Linnie, zo jij was er vroeg bij! Leuk dat je weer gaat sporten!

Hier weer mijn dagje met eten:

O: 1/2 banaan pannenkoek (1/2 banaan, 1 ei)
T: 1 breaker high proteïne
T: 1 kleine appel
L: 3 wasa lichtgewicht crackers met 100 gram kipfilet
T: 1 kleine appel
T: 1 droge wasa lichtgewicht cracker
D: 1,5 kleine wrap met kip en sla
T: bakje Optimel kwark

Beweging: 7000 stappen, uurtje sportschool

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:00

Linnie, Ik vind alleen sporten fijner dan samen. Merk dat ik me dan meer focus op m’n oefeningen en fanatieker bezig ben. Dus die drempel over gaan en als je gewend bent, komt het helemaal goed!

Romeo, De Tony is nieuwe limited die er sinds afgelopen week is. Is erg lekker!

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:03

Welkom Romeo! Heftig, zo'n operatie. Ik kwam er destijds ook voor in aanmerking, maar als ik jouw ellende lees (en in mijn omgeving zie ik het ook) dan ben ik zo dankbaar dat ik het niet heb hoeven doen. Succes met je laatste kilo's!!

Gisteren netjes gegeten op mijn avondeten na. Kapsalon :') Maar hij was wel echt heel erg lekker, dus geen seconde spijt van gehad :D

Lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met muesli en kiwi
T; crackers met filet americain en sambalsaus
L; volkoren brood met rauwe ham en filet americain
B; 2 uur gefietst met de hond
T; noten/rozijnen twister broodje van de AH :9
A; kip tikka met rijst en cassave

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:35

Hier gaat het weer lekker! Zo'n vakantie is toch echt een goede stok achter de deur haha!
Ik ben met Keto begonnen vandaag, ik merkte dat gister de sushi niet echt lekker viel, ook al had ik er niet heel veel van gehad. Die sushirijst zorgt altijd voor een opgezette buik bij mij.

Lijstje voor vandaag:
L: omelet van drie eieren met bio spekreepjes, paprika en geraspte kaas
T: appel
A: kogelbiefstuk, flink portie broccoli en oesterzwammen met creme fraiche saus, glas rode wijn
T: blokje extra pure chocolade en een bak volle Griekse yoghurt met noten, zaden en gedroogde vijg.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:12

Het gaat me redelijk af. Ik werk in ieder geval geen hele zakken chocoladepepernoten weg :=

Mijn lijstje voor vandaag is;
O: gemberthee en 2 speltbroodjes met pure chocolade hagelslag
L: gemberthee en een bakje pastasalade
T: een appel en een peer
A: 2 wraps met falafel(?)balletjes, mais, sla en zelfgemaakte (magere) tzatziki
1 glas/2 glazen rode wijn

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:20

Benthhh schreef:
Het gaat me redelijk af. Ik werk in ieder geval geen hele zakken chocoladepepernoten weg :=

Mijn lijstje voor vandaag is;
O: gemberthee en 2 speltbroodjes met pure chocolade hagelslag
L: gemberthee en een bakje pastasalade
T: een appel en een peer, wat van die hartige stokjes met roomkaas
A: 2 wraps met falafel(?)balletjes, mais, sla en zelfgemaakte (magere) tzatziki
1 glas/2 glazen rode wijn

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:44

Black_kelpie, kapsalon! Moet eens kunnen toch. Verder was je dag OK dus incasseren en doorgaan!

Maanlicht, misschien dat ik het niet mag zeggen maar het valt me op dat je altijd erg streng voor jezelf bent. Ook doe je veel verschillende eetstijlen (IF, keto, etc) ik bedoel het goed hoor, maar voor die paar kilo ben je erg streng voor jezelf. Het leven moet leuk zijn :)

Bethhh, netjes dagje. Lekker wijntje gehad lees ik. Top.

Vandaag weer een dagje werken. Vanavond naar mijn paard. Dit staat er op de planning

O: banaanpannenkoek (1 ei, 1/2 banaan, kaneel)
T: 1 kleine appel
T: 150 gram Optimel kwark
L: 3 wasa lichtgewicht met huttekase en kipfilet
T: 1 kleine appel
D: 1 beefburger, hapje groenten, hapje pasta
T: 150 gram Optimel kwark

Beweging: 9000 stappen
Paardrijden

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:22

@Kimmie: Wow, dat is een fikse hoeveelheid beweging! Lekker actief hoor!

@Linoleum: Weekje op Tenerife met mijn vader, vader-dochter bonding. :) We waren verbaasd door de variëteit op het eiland, verschillende klimaten op verschillende plekken en prachtige natuur! Was supertof!
Haha, vermicellisoep :') Tosti, drank en borrelhapjes klinkt ook prima! De Tony amandel kletskop is lekker he?! Ik heb hem ook nog liggen. Maar voorlopig blijft hij even dicht. :P

@Linnie: Succes bij de sportschool! Twee keer is inderdaad wel echt beter voor het resultaat, maar het moet natuurlijk wel realistisch zijn. Het klinkt alsof je de tijd wel hebt, maar je er gewoon niet prettig bij voelt? Misschien zijn groepslessen dan ook wat (als de sportschool dat aanbiedt)? En idd wat linoleum zegt, gewoon een drempel waar je over moet!

@Black_kelpie: Haha, kapsalon, dat is ook gewoon erg lekker. Heb je wel eens zelf een gezondere variant gemaakt? Vinden wij hier in huis allemaal ook erg lekker! Al heb je soms gewoon trek in de volvette variant natuurlijk. ;)

@Romeo, nette lijstjes steeds!

Vandaag heb ik begingewicht en centimeters bepaald. Het viel me mee, ik ben alweer twee dagen bezig geweest en waarschijnlijk een hoop vocht van de vakantie kwijtgeraakt. Ben niet aangekomen op vakantie! *\o/* Vanaf nu iedere week wegen en meten en tracken, de motivatie is hoog. :) Hopelijk volgende week eerste kilootje eraf!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:30

Castilja, goed dat je die beslissing voor jezelf hebt gemaakt, en als je je niet te vaak te buiten gaat met wijntjes, is het nog niet eens zo erg.
Romeo, eerst ben ik vanuit Breda naar Tilburg gefietst (dat zijn natuurlijk geen stappen) maar ook vaak wel afgestapt om even iets te bekijken. Daarna heb ik veel rondgelopen in een museum en in de stad. En daarna weer teruggefietst natuurlijk. Ieder z'n ding hè?
Linoleum, wat lief!
Linnie, ik hoop dat je nog wel geslapen hebt na je 3.30 "ontbijt" :')
Kelpie, Lekker kapsalon!
Maanlicht, ik ben het idd wel een beetje met Romeo eens, hoewel ik je lijstjes wel altijd heel lekker vind!
Benthhh, Mooi lijstje!
En bij jou ook Romeo!

Gisteren heb ik me eindelijk weer eens netjes gedragen. Ik had een heel mooi ontbijt voor mezelf bedacht, maar uiteindelijk vond ik het heel vies, dus heb ik het niet helemaal op. Verder had ik 's middags eigenlijk nog een appel staan, maar daar had ik geen tijd voor. Uiteindelijk bleek mijn avondeten meer kcal dan gepland, dus kwam dat weer mooi samen.
O: Havermout met cacao, chiazaad, kokossnippers, amandelen en halfvolle melk. (487)
T: een boterham met boter en gekookte ham. (140)
L: twee boterhammen met Italiaanse ham en kaas, een kleine mandarijn en een mango. (344)
A: Spaghetti bolognaise met een beetje geraspte kaas. (833)
T: een beetje yoghurt met cornflakes. (124)
T: een heel klein stukje chocoladetaart gemaakt door mijn zusje. (59)
B: 9000 stappen, 15 minuten rugoefeningen bij cesartherapie (daarvoor massage gehad) en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1987.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:47

Jullie hebben helemaal gelijk hoor dames! :)

Ik ben best streng voor mezelf. Maar ik weet ook dat ik mezelf nu moet voeden met eten waar ik wat aan heb, in plaats van eten wat alleen maagvulling is. Door iets strenger voor mezelf te zijn zorg ik ervoor dat ik niet naar pizza, chips, broodjes, frituurzooi en dergelijke grijp. Ik moet daar duidelijk in zijn naar mezelf, vooral omdat ik nu thuis zit, anders werkt het niet en vind ik wel weer een smoes om troep te gaan eten.

Ik voel me oprecht veel beter en gelukkiger door het eten van gezonder eten, alleen mijn hoofd weet dat nog niet helemaal. Ik val ook echt niet af als ik niet wat strenger voor mezelf ben, want dan heb ik geen discipline meer en dan boeit het me niets meer.

IF is trouwens absoluut niet lastig voor mij, ik eet na 8 uur 's avonds niet meer, en eet weer wat om 12 uur. Let wel! Ik doe 's ochtends best rustig aan en ben vandaag bijvoorbeeld pas om kwart voor 10 uit bed gekomen. IF zorgt er bij mij voor dat ik niet constant gefixeerd ben op eten en van maaltijd naar maaltijd leef. Ik ben echt slecht-voedsel verslaafd.

Ik ben heel jaloers dat jullie zoveel discipline hebben, zoals jij Kimmie! Dat je gewoon alles "kan" eten en het binnen de perken kan houden. Met jouw lijstjes zou ik namelijk niet afvallen, ook omdat ik natuurlijk veel minder beweeg en nooit aan die 9000 stappen kom. Ik slaap overdag ook een uur tot anderhalf uur, dus ik ben echt niet actief, haha! Mijn gemiddeld aantal stappen op een voor mij "drukke" dag is 4000 stappen.

Nu ik Keto uitprobeer eet ik meer vet, waardoor ik ook hoger uitkom qua calorieen. Ik durf er nog niets over te zeggen, omdat ik gister pas ben begonnen.

Is jouw lijstje niet wat weinig Romeo?

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:59

Maar Maanlicht..... ga je Keto proberen tot maandag?? Want je gaat maandag toch op vakantie?? Lijkt me een te korte periode om te proberen om eerlijk te zijn :)
Ik vind persoonlijk nog steeds dat je niet af hoeft te vallen en dat je best wat minder streng voor jezelf mag zijn. Gezond eten is natuurlijk altijd goed.

Rest wel bij gelezen maar echt te weinig tijd om op iedereen te reageren sorry....
Mijn lijstje vandaag:

O: skyr met ontbijtgranen bolletje
L: 2 boterhammen, kaas en kipfilet en miss nog 2 crackers met philadelphia
T: iets van fruit nog geen idee wat en misschien wat snoeptomaatjes
A: nachoschotel := Vriend voelt zich niet top dus wil feel-good-food maken :) Heb daarom ook 1 boterham minder vanmiddag.

Ik ben ook begonnen met IF dus, vind het wel lastig tot nu toe. Heb nu mijn ontbijt genomen om 10 uur maar merk toch wel dat ik weer "honger" heb nu dus ik ben er nog niet helemaal over uit of het voor mij gaat werken.....

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:07

Ik wil eigenlijk kijken of ik het in de vakantie door kan zetten. Het gaat me er nu om om te kijken of het iets voor me is, of het voor mij makkelijk vol te houden is. De voordelen van Keto zal ik, als ik het een korte periode doe, waarschijnlijk niet meemaken. Maar het is voor mij al heel leerzaam om te kijken of het iets voor mij is om op deze manier te eten.

Ik vind het wel een onpraktisch dieet, vooral als je uit eten gaat en dergelijke. Dus ik zie wel.
Op vakantie hebben we veelal een buffet, dus dat is wel goed te doen. Het gaat mij erom dat ik niet bij elke maaltijd steeds maar brood en dergelijke eet.

Hier nog een artikeltje, voor de geïnteresseerden :)
https://www.perfectketo.com/6-tips-to-g ... s-quickly/

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:15

Hmm nou je moet wel genieten van je vakantie hoor en op vakantie ben ik van mening dat je vooral lekker moet eten wat je wil en vooral niet bezig zijn met een dieet :+

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:18

Ben ik zeker van plan! Vorige vakantie waren we in Italië en toen heb ik me absoluut niet ingehouden, elke dag pizza en pasta en zo, maar ik voelde me er helemaal niet lekker door en opgeblazen.. En ik wil me gewoon fijn en fit voelen. Met de buffetten kan ik dan lekker genieten van veel groente, vlees en vis. Aardappelen en rijst trekken me uberhaupt niet, dus dat scheelt.