Iemand opsporen via mobiel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 08:20

Een collega was voor mij bezorgd! "Als je nou van je paard valt onderweg en je bent bewusteloos, kun je dan via je telefoon gevonden worden". (zijn hond heeft namelijk een GPS tracker!)
Is er zoiets als app?

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:22

Je kan live volgen via whatsapp aanzetten (je kan zelf kiezen hoe lang).
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 22-10-18 08:23, in het totaal 2 keer bewerkt

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:22

Die zijn er :j ik kan zo even niet op de naam komen. Wat je ook kunt doen is live-locatie delen via Whatsapp. Dan kan diegene je bijvoorbeeld 2 uur volgen.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:24

Margee schreef:
Een collega was voor mij bezorgd! "Als je nou van je paard valt onderweg en je bent bewusteloos, kun je dan via je telefoon gevonden worden". (zijn hond heeft namelijk een GPS tracker!)
Is er zoiets als app?


Ik doe met ‘zoek mijn vrienden’ app. deze is volgensmij alleen voor iphone Hierin kan je mensen toevoegen en die kunnen jou dsn via hun app zien waar jij bent. Je kan ook met 1 druk op een knop je locatie verbergen zodat je niet altijd te volgen bent.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:24

Je hebt er ook apps voor, ridersafe volgens mij, die stuurt een bericht naar een vooraf ingesteld contact als je te lang stil staat (want mogelijk van je paard gevallen). Ik rij zelf buiten met endomondo, daarmee kunnen vrienden wel live je locatie volgen maar als je valt ofzo doet die app niks

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:28

Er is ook zo'n app voor mountainbikers/wielrenners, zal je ook vast kunnen gebruiken te paard.

Ik zie net op internet, dat één van zo'n app "NeverAlone" heet. "Strava" heeft als het goed is ook, zo'n functie. :)

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:34

Als je zoekt op man- down app kom je er tegen voor androids als i phone.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:39

Ik gebruik de Zoek Vrienden app van iphone ook altijd. Ik kan altijd zien waar mijn vriend, moeder en tante zijn en zij kunnen mij altijd volgen. Werkt perfect.

speurneusc

Berichten: 5371
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:51

het het saferider, zit een alarm knop op dat als je gps bv een bepaalde tijd niet veranderd wordt het ingestelde nr gebeld.

je kan er ook de gegevens van je route op vinden, die je eventueel ook door kunt geven aan hulpdiensten, maar ook leuk om te zien waar je gereden hebt en hoe snel, de afstand en gemiddelde hoogtes.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:18

Bij Google maps kun je de locatie met vrienden delen. Staat in het linker menu.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:43

Je kan ook een app live 360 downloaden met een aantal mensen, die kunnen elkaar dan altijd ten alle tijden (mits gps aanstaat) tracken. Ideaal! !

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:56

ik heb de mandown app op mijn telefoon.
die zet je aan, en je gps, en mocht je dan van je paard donderen (en langer dan 1 minuut niet bewegen) dan stuurt hij een sms naar mijn man, incl gps locatie. heel handig.
Dat is ook zon bezorgde man.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:06

Voor de buitenritten op mijn werk zijn we momenteel een noodknop aan het testen. Instructeur heeft deze bij zich.
Momenteel is deze nog niet verkrijgbaar.

Het idee is dat je alleen de knop in hoeft te drukken en dan GPS locatie verzonden wordt naar je Noodcontact. Ook wordt dit contract direct gebeld. Er zit een multi simkaart in dus vrijwel overal bereik.
Er zit ook een bewegingssensor op maar deze vonden wij niet goed genoeg werken.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 07:14

Het gaat er meer om dat als ik niet meer kan bellen of bij mijn telefoon komen. Ik ben al wat van jullie suggesties aan het testen!!!!
Nu wil hij ook een tracker aan het zadel!!!! Voor als mijn paard er zonder mij vandoor gaat.... Misschien moet ik maar met politiebegeleiding gaan rijden!!!!! *\o/*

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:20

En dat is enkel een collega >;)

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:23

Ik wil zelf een GPS tracker aan het zadel.
Gebeurd nog regelmatig dat een paard er van door gaat en men niet weet waar hij is.
Niet voor als ik hier thuis rij hoor (paardlief loopt wel ri huis), maar wel voor als ik de bossen in ga.

Voor mijn man hoeft het niet; maar ik wil het zelf hebben.

Kabayo

Berichten: 13951
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:41

Dorus schreef:
En dat is enkel een collega >;)

Nou inderdaad := Beetje eng stalk gedrag :brr:

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:07

Kabayo schreef:
Dorus schreef:
En dat is enkel een collega >;)

Nou inderdaad := Beetje eng stalk gedrag :brr:

Ik vind het wel lief eigenlijk.
Kan me goed voorstellen dat ts en collega(s) praten over wat ze dat weekend gedaan hebben.
En dat een collega dat zich afvraagt of er iemand ts makkelijk kan vinden als het misgaat.
Haar collega wil haar niet zelf volgen via gps (dat zou ik wel eng vinden namelijk)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:25

Naskapower schreef:
Voor de buitenritten op mijn werk zijn we momenteel een noodknop aan het testen. Instructeur heeft deze bij zich.
Momenteel is deze nog niet verkrijgbaar.

Het idee is dat je alleen de knop in hoeft te drukken en dan GPS locatie verzonden wordt naar je Noodcontact. Ook wordt dit contract direct gebeld. Er zit een multi simkaart in dus vrijwel overal bereik.
Er zit ook een bewegingssensor op maar deze vonden wij niet goed genoeg werken.


Ik denk dat zo'n app die na zoveel tijd inactiviteit automatisch berichten stuurt, veel effectiever is, want als je niet in staat bent om op die knop te drukken, dan heb je er nog weinig aan. Als je zo hard valt dat je bewusteloos raakt of iets dergelijks, dan heeft die app allang een sms gestuurd, maar die knop indrukken wil dan niet.

Vind het wel een mooie ontwikkeling, zo'n app. Het 'zoek mijn vrienden' vind ik zelf too much, ik hoef serieus niet te weten waar iedereen zich de gehele dag uithangt. Ook van mijn eigen vriend niet hoor, pf moet er niet aan denken.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Iemand opsporen via mobiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:47

Toch is het erg handig. Ik weet precies wanneer ik kan beginnen met koken nu dat ik kan zien hoe laat mijn vriend naar huis rijdt.
En ik kan bv zien of mijn moeder nog op het werk is zonder dat ik haar hoef te storen.
Ik kijk vaak eerst op de app waar ze uithangen voordat ik ga bellen, zodat ik ze niet tijdens het rijden of op werk stoor.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:09

Ik vind het ook lief hoor :j
maar die opmerking dat hij een tracker aan het zadel wil vind ik een beetje verder gaan dan lief.
Hoe dan ook top dat er vragen gesteld over veiligheid om iemand die daar nog nooit over had nagedacht op te attenderen +:)+

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:12

Van boven genoemde apps:
Heeft iemand de alarm functie echt daadwerkelijk getest? Bij safe rider: is dat dan de betaalde of de gratis versie?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:42

ik had altijd Endomondo aan staan als ik ging rijden, mijn man kon me dan thuis op de pc volgen. Als ik even stil stond om een praatje te maken met iemand, belde hij al omdat hij ongerust was....... :')

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:20

Dorus schreef:
En dat is enkel een collega >;)

Een bevriende collega, maar dus thuis verteld en dat gaat gewoon weer strenger!!!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:29

Kabayo schreef:
Dorus schreef:
En dat is enkel een collega >;)

Nou inderdaad := Beetje eng stalk gedrag :brr:



Enkel bezorgdheid. Had vanaf november vorig jaar niet meer gereden vanwege een nekhernia en de operatie en nu weer alleen het bos in. o ja.... en de leeftijd, ben 59 en heb een druk paard!