3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
IMANDRA

Berichten: 9794
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:16

Elk stuk wat je loopt is er een he! Ik mag met mijn hond ook niet zo ver wandelen (3x per dag 10min, labrador met HD) en 1x zo'n rondje is ook alweer ±100kcal.

@Yonker: sommige mensen reageren sowieso snel geïrriteerd en kunnen het dan niet hebben als er kritiek komt :+ Ook al is die opbouwend.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin


cursebreaker

Berichten: 11385
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:18

@Yonker,
thanks hihi ;)

@Imandra,
ja dat is ook helemaal waar!
Waar ik voorheen nogal heel snel de auto pakte om mijn zoontje van school te halen bv, ga ik nu 9/10x te voet. Dus dat zijn eigenlijk maar kleine stapjes, maar het is al zoveel meer als wat ik eerst deed. En ipv te snel alles willen doen, waar ik heel goed in ben en dan echt CRASH op een gegeven moment, probeer ik nu idd gewoon kleine dingen te doen en die mee te nemen in mijn dagelijkse leven zodat het hopelijk geintegreerd wordt in mijn patroon op een manier dat ik het ook kan volhouden :j

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

IMANDRA

Berichten: 9794
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:19

Daarom! Het schijnt ook te zijn dat als je 28x iets doet, het gewoonte wordt. En daar moet je voor zorgen denk ik, dat het gewoonte wordt om juist voor het gezonde te gaan ipv het minder gezonde.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:21

Welkom Helmer!
Ik ben zelf ook groot voorstander van gezonde gewoontes aanleren ipv echt diëten. Soms is er natuurlijk wel wat meer nodig, maar uiteindelijk kom je het verst met een levensstijl die je levenslang kan volhouden.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:21

Yonker schreef:
Welkom Helmer!! :D Het topic is ook heel fijn, en het fijne hier is juist dat mensen er ook op aan gesproken worden als we denken dat ze te weinig eten. Soms voelen mensen zich aangevallen daardoor, maar het is echt niet gemeen bedoeld :)


Wij zijn ook gewoon heel aardig :j Maar vrij direct maar gemeen absoluut niet!

Wandelen is fijn, doen wij ook graag. Zeker met die lekkere nazomer weer :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:23

Wat sta je er positief in Helmer *\o/* Inspirerend!

(Hier al even geen lijstjes van mijn kant omdat ik op verbruik eet wegens een blessure en omdat het past bij mijn huidige trainingsschema. Geen straf hoor, een paar weken wat meer eten :P )

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

cursebreaker

Berichten: 11385
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:28

IMANDRA schreef:
Daarom! Het schijnt ook te zijn dat als je 28x iets doet, het gewoonte wordt. En daar moet je voor zorgen denk ik, dat het gewoonte wordt om juist voor het gezonde te gaan ipv het minder gezonde.


Jaa precies, dat probeer ik idd ook voor elkaar te krijgen.

T is alleen soms gewoon rot omdat ik mentaal snel in elkaar knal als ik al bv. een periode met meer stress heb en m'n hoofd dan gewoon overloopt op een gegeven moment. En dat is dan haast onmogelijk voor me, om dan alles vol te houden op zo'n moment. Dan schieten al snel dingen als lopen naar school ipv auto pakken, er bij in. Maar als ik er een gewoonte van maak, dan is het niet erg als ik een paar keer de auto pak als ik me minder goed voel, omdat ik het erna dan toch weer oppak. Daar moet ik dan nog wel even naartoe werken - ik ben een quitter, weet dat ook heel goed van mezelf en dat is zo frustrerend haha. Logisch gezien weet ik dat ik dingen dan moet doen maar het DOEN he, lol. Maar dat zal hier vast herkenbaar zijn en voor velen anderen, want met afvallen en bewegen is het wat dat betreft wel hetzelfde; het doen en volhouden en vooral in je hoofd naar iets toewerken wat gewoonte voor je wordt ipv dat je constant mentaal aan't vechten bent.

@Laura82,
ja daarom denk ik dat WW ook wel een programma is dat goed bij mij past.
Iedereen denkt het zijne over alle verschillende soorten 'dieten' en ook vast over dit programma, maar imo is het een gezonde manier van afvallen en nog los van het afvallen, een goede manier om idd je eetstijl aan te passen wat dan eigenlijk hetgeen is waar het om draait ja :)

@gribaldi,
direct vind ik ook helemaal niet erg. Soms is het lastig om via internet een toon te leggen bij een bericht, maar als je er vanuit gaat dat iemand iets niet gemeen bedoeld kom je een heel eind. En anders ben ik ook gewoon open en eerlijk in het uiten van mijn gevoelens. Als ik het gevoel heb dat iets niet lekker overkomt of te direct is, zal ik er vast gewoon netjes op ingaan en verheldering eisen :) Ik ben zo blij met het internet en de steun die je met bepaalde dingen kunt vinden bij anderen op deze manier omdat ik IRL toch minder snel steun zoek en al helemaal op plekken waar ik niet bekend ben; nieuwe sportschool en ga zo maar door.

Het weer is idd echt top zo! Ik zou eigenlijk vandaag naar Toverland zijn geweest met m'n zoon - hier in het Zuiden is vakantie - maar hij was zo ziek gisteravond dat we het maar niet erop gewaagd hebben. Vandaag dus weer een minder goede dag want we zitten de hele dag binnen -O- :') Morgenvroeg gaat Milan naar m'n schoonmoeder en ben ik van plan m'n mountainbike onder de spinnenwebben vandaan te halen. Met kerst 2017 een nieuwe gekregen en die heb ik nog geen 1x gebruikt. Ik moet me echt SCHAMEN.

@Bhriseis,
Dankje! Nu mezelf nog proberen te inspireren hahaha. Ik weet heel goed waar m'n knelpunten zitten en waar ik naartoe wil werken maar positief zijn en dat uitvoeren is weer een ander verhaal bij mij aangezien ik eerder een pessimist ben wat je dan misschien niet zou denken nu :') :')

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33772
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:30

Dan verwachten wij morgen minimaal 1 foto van de mountainbike IN GEBRUIK he! :P


cursebreaker

Berichten: 11385
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:30

MarlindeRooz schreef:
Dan verwachten wij morgen minimaal 1 foto van de mountainbike IN GEBRUIK he! :P


THE PRESSURE :')

EDIT: Maar... dit zijn eigenlijk wel van die dingen die ik moet gebruiken als stok achter de deur ja!
Ik weet dat ik me erna gewoon goed voel als ik het gedaan heb.
Dus ik ga beloven een foto te plaatsen morgen van mij en m'n fietsje in de Brunsummerheide - zijn fietspaden aangelegd.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-10-18 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33772
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:31

HelmerG schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dan verwachten wij morgen minimaal 1 foto van de mountainbike IN GEBRUIK he! :P


THE PRESSURE :')

:j ~~}>

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:36

Ik wil ook nog even zeggen dat hoewel ik alleen nog meelees ik zoveel lees en leer hier in het topic! Ik kan niet veel bewegen en meer dan 100 meter lopen lukt ook slecht maar met eten probeer ik zoveel van jullie te leren :)

IMANDRA

Berichten: 9794
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:39

Komt vast goed! Iedereen heeft af en toe een tegenslag, maar dat hoort er helaas bij.
Hier ook op het moment, ik ben al zo ver dat ik prima gezonde keuzes kan maken, maar ik eet af en toe nog te veel. Sinds ik aan het werk ben bij een bedrijf wat gratis lunch geeft door de middag (brood en beleg, dingen zoals kaas/kipfilet/hagelslag/pesto/hummus etc, plus een salade) heb ik heel erg moeite om me 's middags in te houden en niet te veel (gezonde) dingen te eten. Normaal woog ik alles precies af maar doordat ik nu moet gokken is dat er een beetje bij ingeschoten, dus doe ik het op het moment zonder MFP. Maar op de een of andere manier weeg ik m'n skyr en inhoud wel nog steeds netjes af, dus die gewoonte is gebleven _O-.

Mijn dag ziet er zo uit:
10:00 mueslireep + kop thee
12:30 lunch - meestal 2 a 3 boterhammen van vers brood in volkoren of mais afhankelijk waar ik zin in heb. Belegd met een van deze opties:[avocado kipfilet en tomaat][pesto kipfilet tomaat][la vache kiri][kaas met beetje curry, uit de grill], met soms een beetje salade erbij (2 handjes?).
19:30 avondeten - hier kan ik ook nog wel verbeteren, meestal wok/pakketje van knorr/pasta, maar moeten weer meer simpel aardappel/vlees/groenten gaan eten haha :))
21:00 200gr skyr met 50gr coco pops en 10gr pure hagelslag


@Hanafubuki: lief hoor! Succes met afvallen!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:41

Welkom Helmer! :wave: Fijn dat je het topic als stok achter de deur kan gebruiken, ben benieuwd naar je fietsfoto. :D

Ik voelde me erg volwassen toen ik laatst zelf lunch meenam naar Walibi! Ik had kipfilet opgebakken met een zak groentenmix en een scheutje sweet chili saus. Later op de dag alsnog een burger gegeten in het park, maar dat smaakte echt nergens naar, dus goede motivatie om een volgende keer nog wat meer gezonde lunch in te pakken. :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33772
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:43

Oh wat zonde dat je met pakjes kookt Imandra, dat kan zoveel goedkoper, creatiever en makkelijker zonder pakjes. :P

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:47

Hier nog een meelezer die nu graag wat wil zeggen:

HelmerG:
je verhaal is heel herkenbaar voor mij. En een inspiratie hoe je nu -positief!- je leven en gewoontes wilt veranderen. Super!

Ikzelf ben ook depressief geweest en wordt er nog steeds voor behandeld. Heb in een heel donkere periode de 130 kg aangetikt (bij 1,69 meter lengte). Inmiddels ben ik bij de 77 kg aangekomen en voel me ontzettend fijn in mijn lijf.
Ik lees hier mee omdat ik -ook door gezonde gewoontes- nog een paar kleine vetjes kwijt wil. Vooral door wandelen en gezond eten. Mijn valkuil zijn eetbuien wanneer ik me minder voel: dan kan ik bij een goedkope supermarkt veel koek halen en in 1x duizenden kcal naar binnen werken :\

In ieder geval: succes! +:)+

life does not have to be flawless to be good

IMANDRA

Berichten: 9794
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:50

MarlindeRooz schreef:
Oh wat zonde dat je met pakjes kookt Imandra, dat kan zoveel goedkoper, creatiever en makkelijker zonder pakjes. :P


Oh doen heel vaak vers hoor! Maar simpele gerechten moeten weer vaker :)).
Ik maak bijv. altijd soep from scratch, zelfde met pastasaus.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:51

Laura82, dankjewel. Helaas zijn die laatste kilo's het moeilijkste. Mijn lichaam stopte met afvallen bij 67kg. Toen vond mijn lichaam het best. Dit was 2 jaar geleden. Ik moet dus voor onder de 65kg heel goed opletten met wat ik eet.
Echter ben ik ook een echte liefhebber van eten en zoet. Ik kook en bak graag :+ . Dat helpt natuurlijk niet hihi.

Helmer welkom! ;) Leuk dat je aansluit :).

Ik merk doordat ik zo veel afgevallen ben, ik ook enorm bang ben om bij te komen. Voel me heel vaak schuldig als ik gegeten heb. De angst om weer terug te gaan naar waar ik was is heel groot. Niet gezond, ik weet het. Gelukkig ontwikkel ik verder geen gekke dingen en eet ik wel normaal. Maar toch. Soms zou ik ook wel eens echt willen genieten zegmaar, zonder schuldgevoel. Maar wat hebben we gisteren gegeten. Volgens mijn app mag ik 1240 kcal hebben. Nou belachelijk, volgens de berekeningen op internet 1800 en nog een beetje kcal hebben per dag om af te vallen. Dus die hou ik aan.

Gisteren zat ik op 1658kcal. Ik zou met hardlopen 30min (rustig tempo) en 45min fietsen op normaal tempo 649 kcal.verbrand hebben. Nou geloof ik dat ook niet helemaal Maargoed. Voor de indicatie. Ik had:

O: 3 sneetjes ah speltbrood(2 met kaas 48+ en 1 met roomboter en hagelslag). Gewoon glaasje water er bij.
T: appel
L: kommetje yoghurt met honing (70gr yoghurt en 1tl honing) en glas water.
T: twee snoeppaprikaatjes omdat ik er zin in had :).
A: witte rijst met zelfgemaakte kip teriyaki met daarin broccoli, paprika, ui en kipfilet (en ja in de teriyaki saus 1 lepel suiker :') ) oja en wat stukjes cassave.

Tussendoor nog enkele glazen water en gisteren nog 1 glaasje appel peren sap.

Ben wezen hardlopen en heb gefietst. Daarnaast nog stalgemest enzo dus wel wat gelopen en beweging gehad :) maar dat tel ik niet mee.

Vandaag is het afwachten. Heb zometeen een lezing in Zwolle dus krijg daar wat te eten. Mja dan morgen maar een balansdagje.

Anouk <3

black_kelpie

Berichten: 7803
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:51

Zo goedemiddag, ik ben ook even de deur uit, gaat de boel hier los _O-

Welkom hier Helmer! Zo te lezen ben je al lekker op weg, 6 kilo in 2 maanden is veel! *\o/*

WW heeft voor mij ook geweldig gewerkt, ik ben er uiteindelijk ongeveer 35 van de 50 kilo totaal mee kwijtgeraakt. Ik heb nog steeds veel aan alles wat ik ervan geleerd heb! Ook bij mij is het aankomen ooit begonnen met depressie/antidepressiva.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:59

Denk hieraan, soms duurt het wat langer, maar geef niet op!

Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7803
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:02

Anouk1605 schreef:
Ik merk doordat ik zo veel afgevallen ben, ik ook enorm bang ben om bij te komen. Voel me heel vaak schuldig als ik gegeten heb. De angst om weer terug te gaan naar waar ik was is heel groot. Niet gezond, ik weet het. Gelukkig ontwikkel ik verder geen gekke dingen en eet ik wel normaal. Maar toch. Soms zou ik ook wel eens echt willen genieten zegmaar, zonder schuldgevoel.


Heel herkenbaar, en ook wel normaal denk ik. Je hebt er keihard voor gewerkt en je wil nooit meer overgewicht hebben omdat je weet hoe het was. Ik ben gek op koken en gedurende het afvallen heb ik mezelf voor de uitdaging gezet om zo lekker mogelijk te koken, maar wel gezond en caloriearmer dan ik altijd deed natuurlijk. Het moèst lekker zijn, anders at ik het niet, en dat doe ik nog steeds. Ik kan er op die manier wel van genieten, maar als ik bijvoorbeeld uit eten ga zit het wel altijd in mijn achterhoofd. Gaat er ook niet meer uit denk ik :+

Vandaag;
O; yoghurt met lijnzaad, gepofte spelt, speltmuesli en een handje gemengde noten
L; crackers met houmous, kipfilet en avocado <3 , kiwi
A; kliekje nasi met gebakken ei en kipsaté

Tussendoor nog wel wat denk ik zomaar, en als ik zin heb pak ik een lesje bodypump mee.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 18-10-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:35

Wow. 3 pagina's met heerlijke gezelligheid erbij...

Ik durf hier om eerlijk te zijn niet eens meer te blijven zo. Ik doe dit met een diëtist maar ik eet minder kcal dan de aantallen die hier genoemd worden. Ben ik dan ook belachelijk bezig? Ieder persoon is toch verschillend dus iedereen heeft toch een ander dieet nodig?

Ik heb geen zin in aanvallen trouwens dus ik denk ook dat ik uit dit topic stap want vind het zo niet echt gezellig meer hier... :\

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:02

Wat het verschil is met jou, is dat je geen extreem magere lijstjes plaatst.

Even los daarvan, verbaast het me wel enorm dat je diëtiste je (blijkbaar?) onder je BMR laat eten. Ik loop zelf ook bij diëtiste, maar zij is hier echt fel op tegen. Tuurlijk heeft ieder lichaam iets anders nodig, maar als je minder eet dan je verbruikt, zou je gewoon af moeten vallen. En dat moet in de meeste gevallen prima kunnen boven je BMR.
Maar goed, een ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt :)

cursebreaker

Berichten: 11385
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:05

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!!!

@Imandra
Leuk om idd ook te zien wat er zoal gegeten wordt op een dag. Mijn dagen zien er meestal zo uit - ik varieer ook hoor, maar merk dat ik naar bepaalde dingen sneller terugkeer:
ONTBIJT
-een dubbele boterham met roomkaas en kipfilet of achterham.
- Of een uitsmijter of omelet met veel groenten.
LUNCH
wissel ik af met wat ik ook voor ontbijt eet, zelfgemaakte groentesoep en ik probeer ook wel eens wat nieuwe recepten uit. Zo kan ik dankzij het WW programma ook nog lekker zoet blijven eten door gebruik te maken van alternatieven ipv gewone suiker enz. en dan kan ik toch tussendoor pannenkoekjes maken of wentelteefjes ofzo zonder dat ik het gevoel heb dat ik gewone suiker mis omdat het dan nog steeds lekker zoet is. Gewone suiker ben ik dus zo goed als volledig mee gestopt - uitzonderingen daargelaten zoals af en toe een snoepje of stukje chocolade. En dat doet me al zoveel goed, geen suikers meer.
TUSSENDOORTJES:
meestal wat magere yoghurt met fruit of gewoon zo wat los fruit.
Of wat gesneden groenten als paprika met een beetje dip erbij.
AVONDETEN:
varieert enorm omdat ik het leuk vind om nieuwe recepten uit te proberen en ik eigenlijk wel alle kanten uit kan met de recepten van WW - die gebruik ik meer als inspiratie, want pas ze vaak gewoon aan naar eigen smaak - maar het is grotendeels vaak eenpansgerecht of ovengerecht.

En ik maak alles 'from scratch' wat sausjes betreft en soepen en dat soort dingen. Ik koop geen enkel pakje meer in de winkel. Ik gebruik dus heel veel groente bouillon blokjes en kruiden/specerijen. Verder eet ik vrijwel geen kaas meer bv. en als ik het eet, dan neem ik wel automatisch 30+ ipv 48+. Kleine aanpassingen gedaan als afgestapt van bakboter gebruiken naar een klein scheutje olie. Dat soort dingen :) Dat zijn eigenlijk hele makkelijke dingen die in het totaalplaatje toch invloed hebben bij mij bv.

Van gisteren heb ik bv. nog een pan spaghetti over die ik met heel veel groenten heb gemaakt, tomatensaus en dan zelf gekruid en dat past dan prima binnen m'n dag. Vandaag eten we daar de restjes van op.

Verder probeer ik iig veel thee te drinken tussendoor, aangezien ik gewoon niet kan wennen aan water haha. En drink ik af en toe fanta zero om toch nog te kunnen genieten van frisdrank hier en daar.

@Mews,
dankje!
En eigenlijk moet ik me dat ook aanwennen ja om zelf eten mee te nemen als we een dagje weg zijn. Want ik zou liever zo'n kipfilet/groenten/chili saus gerechtje eten als een hamburger haha. Maar zo ben ik in September bv. 3 dagen naar Legoland geweest in Duitsland en daar heb ik niet heel goed opgelet met eten - er waren ook ongelogen geen gezonder alternatieven behalve salade, maar daar overleef ik geen 3 dagen op :') - maar het compenseert wel weer een beetje door het vele lopen. Zelfde met mijn tripje naar London in September - was een horror maand maar toch afgevallen haha! - Waar ik kan pas ik aan, want zo kon ik in London heel gemakkelijk zero frisdrank nemen en ook gezondere gerechten bestellen in restaurants of aanpassen eventueel en ik liep dan gemiddeld 14.000 per dag. En als ik iets niet kan aanpassen pak ik gewoon een iets minder gezonde optie want ik moet wel kunnen genieten van m'n eten. En dan pak ik het thuis gewoon weer op want wil niet alleen maar met m'n eten bezig zijn als ik weg ben :).

@Safiera,
enorm bedankt voor je reactie! Wat een geweldige prestatie dat je van dat gewicht terug bent op 77, echt top!! Kan ik momenteel dus alleen maar van dromen haha. En die moeilijke momenten, zeker in combinatie met depressie, zijn gewoon ronduit k.u.t. maar gelukkig zit het er ook niet meteen weer aan als je het erna weer oppakt. Succes met de laatste kleine vetjes!

@black_kelpie
Thanks!!
Het ging idd goed van start. Maar door wat drukke stressvolle weken merk ik dat ik mentaal weer even een terugval heb gehad en mezelf weer wat liet gaan met extra dingen tussendoor . Nu probeer ik dus weer even goed back on track te komen en ik vind het onwijs leuk om dan actief mee te kletsen hier :) Leuk om te lezen dat je ook het WW programma gebruikt hebt. Ik vind de connect functie op de app ook een uitkomst. Dat stimuleert ook heel erg door het lezen van ervaringen van andere leden, de goede en slechte, alsook vooruitgangs foto's te kunnen zien. Vreselijk he hoe zo'n depressie kan inhakken op je lichaam, nog los van wat het mentaal met je doet ja.

@gribaldi
haha ja dat plaatje is wel heel erg correct!

En ik ben net nog even een rondje gegaan met de hond en zoonlief, die zich wat beter voelde, en dat doet toch gelijk goed ja als je even lekker buiten bent;
Afbeelding

Vandaag zag er verder zo uit voor mij:

O: kop thee met een dubbele boterham met roomkaas(garlan) en achterham
L: groentensoep
T: een peer
A: pasta met groentensaus van gister
T: eventueel nog een banaan ofzo als ik honger krijg
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-10-18 15:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:06

njcgregoor schreef:
Wow. 3 pagina's met heerlijke gezelligheid erbij...

Ik durf hier om eerlijk te zijn niet eens meer te blijven zo. Ik doe dit met een diëtist maar ik eet minder kcal dan de aantallen die hier genoemd worden. Ben ik dan ook belachelijk bezig? Ieder persoon is toch verschillend dus iedereen heeft toch een ander dieet nodig?

Ik heb geen zin in aanvallen trouwens dus ik denk ook dat ik uit dit topic stap want vind het zo niet echt gezellig meer hier... :\



Ik hoop dat ze je niet onder je BMR laat eten.. Dat is echt gewoon slecht, ik kan het weten :j

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:11

Helmer, wat een mooie foto <3 Prachtige ogen heb je! En dat ziet er heel netjes uit, jouw lijstje. Hoe lang ben je nu al bezig met deze levensstijl?

There is a crack in everything. That's how the light gets in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anonimo_h, DayDream21, donsje, GrapeshotBot, moralian, pyrrhus, XxLMMxX, YandexBot en 136 bezoekers