Verstandskiezen trekken, narcose?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Verstandskiezen trekken, narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:11

Hoi bokkers,


Helaas, mijn verstandskiezen moeten eruit (2 onder) en laat ik daar nou eens even heel bang voor zijn. Ik heb nog nooit en ingreep gehad.

Ik ben vooral bang voor het bloed en het geluid dat het maakt.

Ik ga bespreken of het onder narcose kan, alleen dan ben ik weer ontzettend bang dat ik daarna hevig misselijk & beroerd word.

Kan een roesje ook? Merk je er dan wat van? Word je daar ook ziek van naderhand?


Alvast bedankt,

Groetjes deze angst haas :’)


*het gebeurt bij een kaakchirurg en niet door de tandarts!


Edit:
Ik heb eerst een consult staan zodat de kaakchirurg mij alles kan vertellen en dan gaan we samen bespreken hoe we de behandeling gaan doen.
Zij schrijven geen medicatie uit/voor voor zo’n behandeling wanneer je angstig bent dus ik ben benieuwd want Lorazepam werkt niet goed genoeg voor mij tijdens een angstaanval.
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 15-10-18 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Verstandskiezen trekken, narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:20

Als je enorme angst hebt mag dat :) mijn tandarts heeft dat ook aangegeven.

En of je ergens gigantisch bang voor bent weet je van te voren toch echt wel ;) zeker als je net zoals ik lijd aan een angststoornis :)


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:23

verootjoo schreef:
Ik zou banger zijn voor mogelijke complicaties van de narcose dan voor die ingreep.

Voor welk onderdeel ben je het bangst?



Ik heb een enorme fobie voor overgeven en bloed.

Dus eigenlijk ben ik voor tijdens de ingreep vooral bang voor het geluid en het bloed. Ik weet dat ik ook snel tegen flauwvallen aanzit als ik bang ben dus het is echt alles in 1

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Verstandskiezen trekken, narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:29

Het gebeurt dus toch wel onder narcose ;)
Heb namelijk ookal gebeld met de poli.

Mag je van te voren sterke sedatiemiddelen innemen dan? Ik dacht dat zoiets nooit mocht.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:30

Oh sorry ik dacht dat het duidelijk was dat ik ook sowieso naar de kaakchirurg ga!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Verstandskiezen trekken, narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:33

Ja ik twijfelde ook nog over de narcose hoor! Sowieso moet je eerst heel wat gesprekken ondergaan voordat ze daadwerkelijk dat gaan doen.


Ik ben ook zo bang dat ik een hevige paniekaanval ga krijgen.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:34

verootjoo schreef:
NYC2B schreef:
Het gebeurt dus toch wel onder narcose ;)
Heb namelijk ookal gebeld met de poli.

Mag je van te voren sterke sedatiemiddelen innemen dan? Ik dacht dat zoiets nooit mocht.


Tuurlijk wel, die schrijven ze makkelijk voor als je bang bent. En dan neem je dat, en voel je je lekker high. En dan vind je het allemaal wel prima.
Narcose zou ik echt als allerlaatste redmiddel doen, je hebt geen flauw idee van de mogelijke bijwerkingen.
Met emetofobie zou ik sowieso geen narcose doen. Kotsen doet bijna iedereen daarop.



Ja als dat kan dat ik van die pillen al lekker high word dan vind ik dat ook een top optie.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:40

Ik heb eerst een consult staan zodat de kaakchirurg mij alles kan vertellen en dan gaan we samen bespreken hoe we de behandeling gaan doen.
Zij schrijven geen medicatie uit/voor voor zo’n behandeling wanneer je angstig bent.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Verstandskiezen trekken, narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 13:43

Oh dat is ook wel een nadeel ja, ik heb hypermobiliteitssyndroom dus al mijn gewrichten zitten vrij(wel) los, dus ook mijn kaakgewricht. Dan ga ik dat iig wel even aangeven.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Verstandskiezen trekken, narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 19:24

Toch wel ja?
Aangezien het kraken van binnen is zegmaar, lijkt mij dat dat door alles heen gaat.

Ik denk ook niet dat ze zo’n zware narcose geven zoals bij een buikoperatie oid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatje89, lgw, M_aris, Skye93, XxLMMxX en 127 bezoekers