Schouderklachten maar geen diagnose

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:28

Hoi,

Je klachten klinken erg bekend. Bij mij werd het impingement syndroom vastgesteld. In je schouder moeten heel wat pezen door een kleine holte. Bij mij is die holte eerder krap, waardoor die pezen en de bursa vaak in elkaars weg zitten, met als gevolg dat de pezen en/of bursa beginnen te ontsteken. Als er eentje ontstoken is, is het hek helemaal van de dam, want dat betekent nog minder plaats door de zwelling --> de anderen worden ook gevoelig --> heel mijn schouder wordt imobiel.

Wanneer het op z'n ergst is, hoort krachtverlies er zeker ook bij (zeker in combinatie met distale bewegingen) (vb. een tas koffie van het midden van de tafel nemen), en 's nachts wakker worden van de pijn ook. Het lijkt dan alsof je schouder zo verstijfd is dat je hem moet bewegen, maar die beweging is ook weer pijnlijk. Het is altijd afwachten tot het punt wanneer de pijn door de verstijving groter is dan de pijn door beweging, en dan verplaats ik m'n arm toch maar (met hulp van m'n andere, anders lukt het niet). Zo kan ik weer even blijven liggen tot het gevoel van verstijving opnieuw komt opzetten.

Overbelasting van je schouder kan trouwens heel snel gebeuren. De eerste keer dat ik ermee naar de dokter ben moeten lopen, was omdat ik een hele namiddag paarden had geborsteld...

De laatste jaren kan ik het min of meer onder controle houden door regelmatig langs te gaan bij de osteopaat. Ooit zal er waarschijnlijk wel een operatie volgen, maar dat probeert de othopedist zo lang mogelijk uit te stellen.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie