Waterpokken, de gouden tip

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 08:48

Mijn zoontje is een wandelende waterpok geworden. Hij kan niet slapen van de jeuk en er blijven nog plekken bij komen.

Wat helpt nou echt goed tegen de jeuk en helpt bij het indrogen?

Ik heb menthol poeder maar hij heeft er veel in zijn gezicht en daar de poeder is geen goed idee ;)

Ik lees iets over bepanthen of sudocreme maar wellicht hebben jullie ervaring en helpen jullie mij door deze hel heen en kunnen we hier allemaal snel weer slapen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:50

Badje met een sok met havermout. Paar keer in knijpen en daar komt een soort wit slijm vanaf dat de pokken indroogt.

Insmeren met Kidsclin waterpokkenschuim. Menthol is te agressief.

Sterkte.

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:51


pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:52

Ach balen zeg, hopelijk voelt die kleine zich snel beter :(:)

Het menthol-spul hebben ze ook in een smeerbare variant, als de poeder goed helpt is dat misschien de makkelijkste optie?
Er zijn natuurlijk nog meer spulletjes voor maar wat bij het ene kind super werkt doet voor het andere niks en andersom.

De tip met havermout ken je vast al, je kan dat het beste in een pantykousje ofzo doen ;)

En let op dat je zeker bij waterpokken nooit Ibuprofen en aanverwanten geeft! Zie Google voor meer uitleg :)

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 08:54

Dus die sok gewoon in zijn bad? Wat een goed idee! Had ik ook voorbij zien komen maar was beetje onduidelijk.

Een vriendin had t over schuim maar wist de naam niet. Dank je wel, ga zoeken waar ik dat kan krijgen.

Ja ik vind die menthol zelf ook niks, veel te scherp.

@pmarena, ja t is al een week drama hier in huis, toen kwamen ineens de pokken door, dat verklaarde een hoop.

Goed dat je dat zegt, al krijgt hij dat nooit, alleen PCM

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:56

Een juf op school heeft mij ooit verteld dat een pijnstillende bruistablet (asprobruis meen ik) oplossen in het bad goede verlichting geeft. Zelf nooit hoeven proberen maar misschien iets over te vinden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:57

Havervlokken werken echt goed tegen huidproblemen. Hier ooit het bad volgestrooid toen hij eczeem had en is daarna niet meer teruggeweest.

Lees nu pas dat je het ook in een sok kan doen, dat had een hoop zooi gescheeld :')

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 08:58

verootjoo schreef:
Havervlokken werken echt goed tegen huidproblemen. Hier ooit het bad volgestrooid toen hij eczeem had en is daarna niet meer teruggeweest.

Lees nu pas dat je het ook in een sok kan doen, dat had een hoop zooi gescheeld :')


Hahahaha

Zou ik die havermout en de schuim kunnen combineren? Dus straks de schuim al halen en vanavond in bad met havermout?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:59

Iris82 schreef:
Badje met een sok met havermout. Paar keer in knijpen en daar komt een soort wit slijm vanaf dat de pokken indroogt.

Insmeren met Kidsclin waterpokkenschuim. Menthol is te agressief.

Sterkte.

Badje met havermout (gewoon goedkope in de supermarkt) in een sok werkte hier bij beide kinderen erg goed. Ik heb er verder geen zalfjes op gedaan.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:00

Ik heb dat wel gedaan. Badje met een washand vol met havermout-vlokken en een elastiekje er om. Lekker laten weken en flink in knijpen, dan wordt het water melkachtig. Hierna alles heel goed laten indrogen en hierna Kidsclin er op.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 09:02

Oke super bedankt. Ik krijg weer een beetje hoop als ik dit zo hoor.

Weten jullie hoe lang het allemaal duurt?

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:06

Ik heb het op mijn 18e gehad. En toen duurde het nog 4 dagen (iedere dag bij huisartsen geweest) voordat ze er in het ziekenhuis achter kwamen wat het was.. Ik heb de dagen doorgebracht met menthol poeder, tot de plekjes open gingen, veel slapen want ik was kapot van de jeuk en de pijn, en sudocreme. Dat droogt die dingen uit blijkbaar en scheelt een beetje in de jeuk. Maar het is echt ellendig. Want het jeukt en doet echt pijn. Oh en regelmatig douchen, werd afgeraden maar door de jeuk en de pijn en ziekvoelen ging ik zweten, dat doet nog veel meer pijn
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 11-10-18 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:06

Paar dagen erg heftig, maar hierna was de jeuk al voorbij. De korstjes blijven wel langer zitten natuurlijk, maar daar had de kleine man hier geen last van.

En broertje is wonderlijk niet besmet, dus die mag nog een keer... -O-

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 09:10

Ik ben zwanger dus wij mogen deze ellende ook nog een keer door.

De hele opvang had waterpokken maar mijn zoontje leek er doorheen te komen. Maar goed hierna zijn we er met hem vanaf.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:11


ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:12

Heb je zelf wel waterpokken gehad in het verleden? Ivm de risico's bij zwangerschap als je zelf nog geen besmetting hebt doorgemaakt.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:15

Gwenvd schreef:
Ik ben zwanger dus wij mogen deze ellende ook nog een keer door.

De hele opvang had waterpokken maar mijn zoontje leek er doorheen te komen. Maar goed hierna zijn we er met hem vanaf.

Niet te hard zeggen he... ik heb 2x de waterpokken gehad -O-

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 09:15

Brainless schreef:
Aambeienzalf van Theranal (daar zit ook lidocaïne in).
Is jeuk (eigenlijk pijn-)stillend en de waterpokken drogen fijn in.

Gebruiken we ook op muggenbulten ed.

Is oa te koop bij de Kruidvat:
https://www.kruidvat.nl/theranal-aambeienzalf/p/24273


Goede tip maar mijn zoontje is pas 2, dit mag pas vanaf 12 jaar :)

Ja ik heb het zelf gehad :)

Ga zo meteen die havermout halen.

Ineke..... noooooooooioo

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:24

Het is gewoon een kwestie van proberen, ik had 3 middeltjes staan voor het moment dat de waterpokken zouden komen, en toen het zover was dachten we de eerste dagen dat het een paar muggenbultjes waren :P

Op een gegeven moment werden het er wel wat veel, maar nog steeds maar hooguit een stuk of 20 over zijn hele lijf en met wat fantasie kon je er toen wel een piepklein blaasje in gaan zien dus bleken het de waterpokken.

Die van ons heeft er geen jeuk aan gehad en een week nadat de eerste bultjes verschenen zag je er eigenlijk al niks meer van :) Enige dat hij had was dat hij een beetje bleekjes zag en zijn prakje en boterham / cracker niet wilde, hij wilde alleen drinken en wat groente en fruit uit het vuistje eten.

Dus ik had die rommel voor niks in huis gehaald :')

Maar poosje geleden heb ik er nog een bekende uit het dorp mee kunnen redden want haar dochtertje had ze gekregen en had er wel enorm veel last van, niet kunnen slapen van de jeuk enzo. Erg fijn op zondag als er geen winkels open zijn :(:)

Het ene middeltje deed niks voor het meiske maar het andere werkte perfect! Maar dat is echt per kindje verschillend. Hopelijk vind je snel hèt middeltje voor je kleine :j

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:27

Ze hebben speciaal spul voor de waterpokken om ze in te smeren. Droogt veel sneller uit daardoor wordt de jeuk ook minder. Vreselijk die waterpokken, onze kleinzoon had ze zelfs in zijn mond :(:)
Beterschap daar!

JeaDH

Berichten: 2162
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:29

Nu met het mooie weer in de zon, drogen ze ook mooi van op!

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:31

Ik en mijn broertje hebben ons zo´n beetje begraven in dat mentholpoeder voor zweetvoeten en het was met een week voorbij. Het stelde voor ons niet zo veel voor, een hele week vrij van school en spelen en slapen wanneer we er zin in hadden *\o/*

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 09:32

Oh wT een geluk voor je zoontje dat t meeviel!

Hier begon het met oorontsteking, toen keelontsteking, een virus erbij en dus die waterpokken. Hij heeft ook kleine aften in zijn mond dus is eigenlijk gewoon heel zielig (vind hij zelf ook haha)

Chanicha weet je hoe dat heet?

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:35

Ach jee het hele pretpakket dus :(:)

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waterpokken, de gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 09:36

Ja |o

Hopelijk is het hierna echt even klaar