Competitiesport/wedstrijdsporters

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Re: Competitiesport/wedstrijdsporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:36

Daarom kan ik ook niet sporten nu. Ik kan niet sporten voor de lol. Ik kan alleen sporten voor een doel, om de beste te zijn. Anders ben ik niet gemotiveerd. Ik heb het echt geprobeerd om plezier te halen uit het behalen van persoonlijke doelen (bleeeeh) maar dat motiveert me niet. Altijd dressuur gereden, van mijn 12e tot mijn 22e ongeveer, erg fanatiek. En nu doe ik niks aan sport, mijn dochter sport trouwens wel fanatiek, zij turnt op nationaal niveau.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:04

Greetje63 schreef:
Suzanne ik begrijp je reactie niet helemaal. Waarom kun je nu niet sporten met een doel? Omdat je er van overtuigd bent niet de aller aller beste te kunnen zijn? In dat geval was je dat dan in het verleden wel? Want dat is natuurlijk iets wat voor maar heel weinige is weggelegd,zelfs binnen de wereld top is DE overwinning maar zeer incidenteel. En waarom is het beste uit jezelf halen of te wel de competitie met jezelf aangaan niet voldoende uitdagend voor je?

Ik sportte voor de wedstrijden en kan dus niet recreatief sporten. Ook zou ik niet aan wedstrijden mee kunnen doen voor de lol. Als ik sport moet ik sporten voor de competitie, anders houd ik mijn motivatie niet vast. Ik kan ook niet recreatief paardrijden, vind ik niks aan. Ik heb het wel geprobeerd, en ook andere sporten. Maar het boeide me gewoon niet. Ik kan geen motivatie vinden. En persoonlijke doelen geven me dat dus ook niet.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:42

Greetje63 schreef:
Maar waarom kun je nu dan niet meer aan wedstrijden meedoen?

Door omstandigheden heb ik al een tijd geen paarden meer. Ik had niet meer de mogelijkheden en de faciliteiten om op het niveau wat ik wilde te kunnen rijden. Daarbij kwam dat ik mijn laatste paard moest laten inslapen en toen was het klaar. Zoals ik al aangaf kan ik niet recreatief rijden en als je op niveau wedstrijden wilt rijden komt daar heel wat bij kijken, vooral financieel. En dat kan nu niet meer. Maar op zich heb ik daar vrede mee hoor. Ik heb nu zoveel meer tijd voor andere dingen en zoals ik aangaf inmiddels een dochter die fanatiek turnt waar veel tijd in gaat zitten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie