Vaak ziek, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vaak ziek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:24

Pff, sinds vorige week maandag ben ik al ziek. Niet doodziek als in met flinke koorts op bed, maar een bijholte ontsteking met lichte keelontsteking zorgt toch dat ik al de hele week slecht ben. Woensdag en donderdag had ik overigens wel verhoging en deed mn lijf me zeer.

Zaterdag leek ik iets op te knappen want de boel kwam goed los (gele klodders snot _O- ) dus wel wat gedaan maar dat trapte me direct onderuit, want inmiddels ben ik weer heel slecht. Nog steeds snotteren en hoesten als een gek en heel erg moe en slap.

Meer mensen die zo lang gevloerd zijn? Ik ben overigens wel vaker ziek, en daar heb ik flink de balen van. Wel eens ervoor bij de ha geweest maar die zegt gewoon tja de een is gewoon vaker de klos dan de ander... Wel bloedonderzoek gedaan overigens maar kwam niks geks uit.

Ik ga nog wel een keer terug naar de kno arts want ik heb iets te vaak last van de neusslijmvliezen en bijholtes.

Maar goed, meer mensen hier die regelmatig in de ziekenboeg zitten?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:28

Ja helaas wel , achteraf bleek ik iets zeldzaams te hebben wat dus een eerst symptoom is matige weerstand enveel ziek/niet fit. -O-

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Vaak ziek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:31

Tja al bijna twee jaar. Opzich niks ernstigs maar wel lange herstelperiode. Gelukkig ondertussen niet meer continue geketend aan mijn bed. Heel veel beterschap!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:33

Ahcc immonumax zorgt ervoor dat je weerstand vele malen beter wordt. Noodgedwongen een half jaar moeten slikken. Normaal pak ik alle griep en verkoudheid van iedereen over. Dat halve jaar ben ik niet een keer ziek geweest. Pastte op tussen gezinnen die compleet gevloerd waren door griep, ik was zo fit als een hoentje :D In Japan is het gebruikelijk om dit te slikken voor een betere weerstand.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:34

Heb je al eens jezelf op allergien laten testen, vooral als je vaak last van je holtes hebt.
Ik heb heel het jaar rond last en om de zoveel tijd zoals nu speelt het erg op. Neus, bijholtes en bij de longen zit het vol, verder kan allergie ook voor koorts en vermoeidheidsklachten zorgen.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:36

Ja ik ook. Als kind was ik ook erg vaak ziek, toen is het een paar jaar goed gegaan en eigenlijk sinds vorige herfst-winter weer enorm aan het kwakkelen. Zelfs in de zomer ging het door, in juli heb ik nog 3 weken keelontsteking gehad en de ziekte van Pfeiffer.

Toen ging het een tijdje goed, 1 september ben ik gelijk met vitamine tabletten en van die weerstand tabletten. Maar sinds zondag alweer flink verkouden met keelpijn.. vrijdag een auto ongeluk gehad, ben van achteren aangereden en de whiplash is ook al vast gesteld. Blijkbaar heeft mijn weerstand toen gelijk ook een deuk opgelopen.

Dus nu en veel pijn, en flink verkouden. Ik heb betere dagen gekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:38

nuscaniels schreef:
Heb je al eens jezelf op allergien laten testen, vooral als je vaak last van je holtes hebt.
Ik heb heel het jaar rond last en om de zoveel tijd zoals nu speelt het erg op. Neus, bijholtes en bij de longen zit het vol, verder kan allergie ook voor koorts en vermoeidheidsklachten zorgen.

Ja toevallig dit voorjaar nog omdat ik hooikoorts leek te hebben maar niet had.

@Mychoice waar vind ik dat? Kan t altijd proberen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:38

Check! Ieder virusje dat rondwaart, weet mij te vinden. Lekker handig met 2 kleine kinderen op school en de kinderopvang := en dan krijgen zij een gewoon verkoudheidje, en ik een flinke bronchitis, keelontsteking of bijholte ontsteking :roll: En een kotsvirusje dat bij de kinderen en manlief binnen 24 uur over is, duurt bij mij veel langer, en duurt ook lang voordat ik er echt weer een beetje ben.
Blijkbaar is mn weerstand van de rel, maar waarom? Ik eet gezond, slaap genoeg, beweeg veel. Mn huisarts staat ook beetje voor een raadsel en hoewel hij het vreemd vind, kan hij ook niet echt meer wat doen.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:38

Vroeger was ik ook vaak ziek. Sowieso een keer verkouden in de zomer en één of twee keer verkouden in de winter, vaak ook met een flinke keelontsteking erbij. Vaak liep ik wel 2 weken met klachten. De laatste jaren wordt ik minder snel ziek, de afgelopen 2 jaar zelfs helemaal niet! Ik eet gezonder en ben ook meer gaan sporten. Moet wel zeggen dat ik ook vitamines bij slik. Een ander verschil is dat ik eerst dagelijks met het ov ging. Al die mensen zo lekker dicht op je in de trein die aan het hoesten zijn helpt denk ik ook niet mee :'). Nu kan ik met de fiets, en hoewel ik vaak toch door weer en wind moet nog niet ziek geworden!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:43

Ik hád het...

Toen ik 4 jaar was hebben ze mijn amandelen geknipt (all the way, neus én keel). Halverwege de puberteit kreeg ik steeds vaker weer klachten. Rond mijn 19e kwam hier ineens random koorts bij. Soms 3 keer in 3 maanden gevloerd, dan weer een half jaar niet. Soms was ik een week ziek, een andere keer kon ik prima gewoon werken. Heel wisselend dus.
Na lang zeuren doorverwezen naar de KNO. Die kon in een gezonde toestand niets vinden. Moest maar terug komen als ik ziek werd. Duurde een half jaar.
Hij zag nog niets, maar aanraken van dat plek in mijn keel zorgde dat ik ongeveer door het plafond ging.

Op de gok hebben ze me toen geopereerd, ik bleek nog een stuk amandel te hebben dat ingekapseld was gaan groeien. En regelmatig opspeelde.
Dit is in februari 2 jaar geleden, ik ben nog nooit weer ziek geweest. *\o/*

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:45

Laura82 schreef:
Check! Ieder virusje dat rondwaart, weet mij te vinden. Lekker handig met 2 kleine kinderen op school en de kinderopvang := en dan krijgen zij een gewoon verkoudheidje, en ik een flinke bronchitis, keelontsteking of bijholte ontsteking :roll: En een kotsvirusje dat bij de kinderen en manlief binnen 24 uur over is, duurt bij mij veel langer, en duurt ook lang voordat ik er echt weer een beetje ben.
Blijkbaar is mn weerstand van de rel, maar waarom? Ik eet gezond, slaap genoeg, beweeg veel. Mn huisarts staat ook beetje voor een raadsel en hoewel hij het vreemd vind, kan hij ook niet echt meer wat doen.

Al die patiënten bij ons nemen ook alles mee, zal ook niet helpen :+

Ik ben zelf gelukkig heel weinig ziek, wat eigenlijk bijzonder is. Want veel mensen met dezelfde aandoening die ik heb die hebben allerlei problemen en een slechte weerstand en ik... Nouja ik ben een rare denk ik :=
Maar lijkt me waardeloos als je alles oppikt en dan ook meteen zo lang uitgeschakeld bent :n

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:46


zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:46

Interessant Janine! Mijn amandelen zijn er op mijn 16e uitgehaald, ook omdat ze hoopten dat ik dan fitter werd. Ze zaten toen al ingekapseld, was nog een flinke klus om ze er uit te krijgen. Ben er ook doodziek van geweest. Mijn keel blijft mijn zwakke punt, ik ben mijn stem ook snel kwijt. Bij de laatste keelontsteking van 3 weken lang was mijn keel boven en onder in ontstoken en mijn luchtpijp. Alles of niets zeg maar. Misschien is dat het navragen eens waard of er bij mij nog wat kan zitten.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:48

Yep, helaas herkenbaar. Ik ben al jaren minstens 10 maanden per jaar ziekig, verkouden en grieperig. Veel getest op allergieën, immuunproblemen en andere dingen. Inmiddels zit ik al 1.5 jaar ziek thuis (met andere reden). En heel heel langzaam aan wordt ik ietsje minder ziek. Achteraf blijkt dat waarschijnlijk door constant teveel stress mijn immuunsysteem niet goed werkte en ik daardoor overal alle griepjes en bacteriën oppikte :\
Edit: zielig = ziekig :+
Laatst bijgewerkt door Suusjepluus op 01-10-18 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:49

zorro schreef:
Interessant Janine! Mijn amandelen zijn er op mijn 16e uitgehaald, ook omdat ze hoopten dat ik dan fitter werd. Ze zaten toen al ingekapseld, was nog een flinke klus om ze er uit te krijgen. Ben er ook doodziek van geweest. Mijn keel blijft mijn zwakke punt, ik ben mijn stem ook snel kwijt. Bij de laatste keelontsteking van 3 weken lang was mijn keel boven en onder in ontstoken en mijn luchtpijp. Alles of niets zeg maar. Misschien is dat het navragen eens waard of er bij mij nog wat kan zitten.


Van wat ik heb gelezen, knippen ze bij jonge kinderen. Maar op latere leeftijd (zoals in jou geval) zouden ze gepeld moeten zijn, dan is de kans klein.
Maar goed, de kans is ook klein dat na knippen iets achter blijft :+ Dus navragen is nooit verkeerd natuurlijk!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:53

Goldie schreef:
Laura82 schreef:
Check! Ieder virusje dat rondwaart, weet mij te vinden. Lekker handig met 2 kleine kinderen op school en de kinderopvang := en dan krijgen zij een gewoon verkoudheidje, en ik een flinke bronchitis, keelontsteking of bijholte ontsteking :roll: En een kotsvirusje dat bij de kinderen en manlief binnen 24 uur over is, duurt bij mij veel langer, en duurt ook lang voordat ik er echt weer een beetje ben.
Blijkbaar is mn weerstand van de rel, maar waarom? Ik eet gezond, slaap genoeg, beweeg veel. Mn huisarts staat ook beetje voor een raadsel en hoewel hij het vreemd vind, kan hij ook niet echt meer wat doen.

Al die patiënten bij ons nemen ook alles mee, zal ook niet helpen :+

Ik ben zelf gelukkig heel weinig ziek, wat eigenlijk bijzonder is. Want veel mensen met dezelfde aandoening die ik heb die hebben allerlei problemen en een slechte weerstand en ik... Nouja ik ben een rare denk ik :=
Maar lijkt me waardeloos als je alles oppikt en dan ook meteen zo lang uitgeschakeld bent :n


True :') al had ik er voor de kinderen toch een stuk minder last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:02

Ik ben al bijna 5 wekem verkouden :') , voelde het eindelijk beter was het de dag erna weer helemaal bij 0 af .

Momenteel is het mijn oor en neus zit vol , hopelijk is het volgende week eens klaar



Normaal ben ik nooit ziek , geen griepje geen niks . En nu een hardnekkige (Ierse) verkoudheid

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:07


_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Vaak ziek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:17

Herkenbaar! Afgelopen winter ben ik ongeveer vanaf september t/m maart ziek geweest. Beginnend met griep en verkoudheid, tot een virusinfectie, migraine, allergische reactie, blaasontsteking en buikgriep. Mijn hele leven heb ik al last van een waardeloos immuunsysteem maar ik ben er achter gekomen dat (langdurige) stress dit nog erger maakt. Vorig jaar tegen een burn out aangezeten, sinds ik hiermee aan de slag ben gegaan ben ik een stuk minder vaak ziek en heb ik de indruk alsof het ook minder heftig is. Dit najaar moet ik zeggen dat ik nog nergens last van heb (afkloppen), vorig jaar rond deze tijd had ik de eerste griep er al op zitten.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:18

Ja! Twee weken geleden stond ik ook op het punt een soortgelijk topic aan te maken. Ik werk in een huis waar ouderen en mensen met een beperking wonen en een kinderopvang zit. Iemand daar hoeft maar het woord “verkouden” te zeggen of ik ben aangestoken en voel me minstens een week zo enorm verrot.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik misschien niet super gezond leef. Kom niet elke dag aan de aanbevolen hoeveelheid vitamines komen, mijn slaapritme is niet fantastisch (ook veel moe). En kan wel eens wat opgekropte stress hebben.

Probeer veel rust te pakken, te ontspannen, buitenlucht, zonlicht. En sinds kort weerstand vitamine tabletjes. Weet nog niet of het echt werkt. Zit nu een week in Italië. Het enige wat echt lijkt te helpen is mooi weer.. :( de rot maanden zitten er weer aan te komen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:07

Wel flink verkouden een aantal keer per jaar, ook paar keer voorhoofdholte en keel ontsteking gehad.
Maar ik blijf er niet voor thuis, ook nooit ziek gemeld voor mijn werk.
Hoewel ik wel eens heb gewerkt, alsof het voelde alsof ik een hoofd vol watten had en het hele lichaam gammel aanvoelt %)

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vaak ziek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:46

Hier ook. Ik was echt nooit ziek,maar de afgelopen jaren ben ik zo vaak verkouden en dan weer keelontsteking etc. Momenteel knap ik weer een beetje op van verkoudheid en half ziek ervan.

Ik heb het sinds ik in de kraamzorg werk, ik pak echt alles mee van gezinnen en amper tijd om te herstellen en de volgende komt weer. Geen tijd om weerstand op te bouwen . Denk dat ik maar eens vitamines bij moet gaan slikken, welke kan dan het beste?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:46

Laura82 schreef:
Check! Ieder virusje dat rondwaart, weet mij te vinden. Lekker handig met 2 kleine kinderen op school en de kinderopvang := en dan krijgen zij een gewoon verkoudheidje, en ik een flinke bronchitis, keelontsteking of bijholte ontsteking :roll: En een kotsvirusje dat bij de kinderen en manlief binnen 24 uur over is, duurt bij mij veel langer, en duurt ook lang voordat ik er echt weer een beetje ben.
Blijkbaar is mn weerstand van de rel, maar waarom? Ik eet gezond, slaap genoeg, beweeg veel. Mn huisarts staat ook beetje voor een raadsel en hoewel hij het vreemd vind, kan hij ook niet echt meer wat doen.


ik heb het als mijn vitamine D/B12 te laag is veel sneller en dan blijft het ook langer hangen ,kan zoiets bij jou ook in de vitamines en mineralen zitten?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:06


MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Vaak ziek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:08