De kwaliteit van ons drinkwater

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 16:15

Omdat het dit topic [MWS] Rauwe melk - wie drinkt het? nogal uit de hand liep op dit onderwerp een nieuw topic op verzoek zodat de discussie over de kwaliteit van drinkwater en de zin en onzin van nafiltering voortgezet kan worden. :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*



Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 16:31

poes schreef:
Oeps ik reageerde nog te snel in het andere topic. Ik ben wel erg benieuwd naar mensen die toegang hebben tot wetenschappelijk onderzoek en met bronvermelding kunnen informeren hoe het gesteld is met de kwaliteit van het drinkwater in NL en BE, en hoe dat in verhouding staat tot fleswater of extra gefilterd water :j

Ik kan wel eens kijken, maar ik heb eigenlijk ook andere dingen te doen := Ik zal wel eens een snelle google scholar eruit gooien zo.

Merk op dat abstracts eigenlijk altijd wel beschikbaar zijn

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 19:20

In Delft is het prima. Niet lekker maar ook niet vies. ik heb nu wel zo'n hippe infuser gehaald met mijn AH spaarkaartje, dat is wel echt super lekker.

Mijn paar zoektermen leverden niet heel veel interessants op, maar misschien was ik te specifiek. Kwam wel het een en ander tegen maar dat was allemaal van 2006 of eerder, niet meer zo actueel dus.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 19:55

snuffie123 schreef:
I
Ons kraanwater wordt door grote installaties gezuiverd voor ons. Daarbij werd in het andere topic vertelt dat ze steeds meer moeite hebben en dan werd dat gebruikt als argument om zo'n filter aan te schaffen. Als het zo simpel was om het op te lossen met zo'n filtertje dan hadden ze dat zelf toch ook al gedaan?

Dat vraag ik me dus ook af en daarom denk ik echt dat je wordt opgelicht.

Het enige waarbij ik het me kan indenken is in regio's met een hoge waterhardheid (= veel kalk) wanneer je graag je planten water met minder kalk wil geven, of bijv voor in je dure koffiemachine. Die kalk komt e namelijk meestal bij in de leidingen, dus na de zuivering.
Kalk is echter volkomen onschadelijk voor mensen, je hebt het zelfs nodig voor botten enzo (al zou ik hard water niet zo snel als bron daarvan aanwijzen := )

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 09:09

Ik wist van de zomer ook niet of ik verdrietig moest zijn of moest lachen om al die mensen die flessenwater gingen kopen 'want er dreigt een watertekort". Ja want dat flessenwater groeit magisch aan de bomen :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 14:39

Lalidan schreef:
Valt wel mee toch? Water in flessen kan je bewaren en dus een voorraad van inslaan, water uit de kraan moet je maar afwachten hoe lang dat er nog uit komt. Dus ik begrijp wel dat mensen zo denken.

Verder lees ik hier even met interesse mee, in de hoop later er aan toe te komen inhoudelijk te reageren.

O nee die mensen deden dat zodat het waternet minder belast zou worden want dat werd op het nieuws gezegd :=
Was niet helemaal duidelijk, excuses

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 08:40

Alles is giftig in de juiste hoeveelheid, alles is niet-giftig in klein genoege hoeveelheden ;)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:09

Huh? Daar ging het toch niet om.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 12:14

.. Maar het zit niet in drinkwater.

En wat tandpasta betreft, er wordt gewoon geadviseerd om het niet in te slikken omdat het in grote hoeveelheden slecht kan zijn. Reken maar uit hoeveel dat is als je elke dag 2x je tanden poetst. Overigens had ik buurkinderen die hun tandpasta altijd doorslikten (na tanden poetsen slokje water nemen en niet uitspugen).
Water zelf is ook giftig. En toch komt het zomaar uit de kraan en vertrouwen we er wel een beetje op dat mensen gewoon niet teveel drinken. Blijkbaar kan dat gewoon ;)

Edit; daarmee bedoel ik dus hier in NL :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 15:31

Ja okee, dat bedoelde ik dus :+ Ik verwees naar watervergiftiging, om (weer) aan te duiden dat je letterlijk aan alles dood kunt gaan als je het in te grote hoeveelheden consumeert

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De kwaliteit van ons drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 17:58

Nee, maar ik weet wel dat het in kroegen vrij gebruikelijk is. Bij ons op de vereniging in elk geval wel.

Ik werk ook in een lunchcafé en daar hangt het er een beetje om. Bestelt iemand een glaasje water naast de koffie dan is dat gratis, wil iemand alleen maar kraanwater drinken dan mag diegene daar toch een keer voor gaan betalen :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 10:03

poes schreef:
In Belgie is de standaard op restaurant en café dat je betaald water uit kleine of grote flessen krijgt. In heel hippe bars kun je soms ook kraantjeswater krijgen, soms gratis soms betalend.

In veel restaurants krijg je trouwens eigen water met hun naam op de fles, ik denk ook vaak dat dat gewoon uit de kraan komt :=

Daarom moet het water eigenlijk aan tafel pas worden geopend :)*

@opisop , voor het geld hoef je dat niet te doen maar het scheelt wel veel plastic. Er loopt een topic over geloof ik. Er zijn apparaten waarbij je ook de hoeveelheid koolzuur in kunt stellen, dat schijnt erg fijn te zijn :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, estell__, gerlienke, Googlebot, IASCrawler, sandra1312, SjakieXX, spookyskippy en 38 bezoekers