Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:36

karuna schreef:
Mri is heel druur, veel minder mensen te testen in een periode. Je moet naar het ziekenhuis ervoor of peperdure bus en een half uur op je buik liggen. Gaat mij niet lukken met mijn borsten au. Niet grappig. Contrastvloeistof hier geen goed idee. Als moet moet het maar ik klap onderuit erdoor. Ga van mijn stokje en wordt er heel ziek van. Dan maar liever even au aan de tieten.

Trouwens dat lijstje hierboven even bestudeerd, vrouw < 50 en prostaatkanker? Hoe dan :') hebben we die dan ook?


Er staat toch gewoon dat je je extra moet laten checken als je jonger dan 50 bent en familieleden hebt van onder de 60 met prostaatkanker?
Ik vind daar weinig grappigs aan.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:44

karuna schreef:
Mri is heel druur, veel minder mensen te testen in een periode. Je moet naar het ziekenhuis ervoor of peperdure bus en een half uur op je buik liggen. Gaat mij niet lukken met mijn borsten au. Niet grappig. Contrastvloeistof hier geen goed idee. Als moet moet het maar ik klap onderuit erdoor. Ga van mijn stokje en wordt er heel ziek van. Dan maar liever even au aan de tieten.

Trouwens dat lijstje hierboven even bestudeerd, vrouw < 50 en prostaatkanker? Hoe dan :') hebben we die dan ook?


Dat staat er niet, er staar en prostaatkanker in dezelfde familie tak

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:23

Maartje1990 schreef:
Diegene die eerder moeten ivm familie. Zijn jullie ook bij een klinisch geneticus geweest om te kijken of bijv brca gen hebt?

Er wordt (nog) niet standaard gecontroleerd of er bij borst/prostaat kanker sprake is van een gen afwijking. Er is trouwens nog een andere genafwijking dan de brca Mar weet niet hoe die heet. Ik ben wel bij een klinisch geneticus geweest ivm de (jonge) leeftijd waarop mijn moeder borstkanker heeegt gekregen.

Maar jij hebt dus niks preventief laten weghalen?

Liselot: gelukkig zeg!
[/quote]

volgens mij controleren ze voornamelijk bij bepaalde types borstkanker en bij mensen onder de 50? (leeftijd weet ik niet zeker) bij prostaat volgens mij ook niet standaard nee. Dat andere gen heet Check 2

Ik heb nog niks preventiefs gedaan nee maar ik ben ook pas 27 en weet sinds 1 jaar dat ik het heb, dus ik wil daar geen overhaaste beslissingen over maken :) voor nu voel ik me nog goed bij de controles, zo'n operatie is ook niet niks.


Een MRI scan is trouwens heel duur idd dan ben je ook meteen je hele eigen risico kwijt! Maar het geeft geen straling hoor, een MRI werkt met magneten en niet met röntgen straling dus wat dat betreft is het wel beter. Mijn arts zei echter dat ze op een mamografie beter een beginstadium van borstkanker kunnen zien dan op een MRI scan, dus dat zal ook meespelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 13:26

Was ook niet grappig bedoelt (kanker is niet grappig gaan veel te veel mensen aan dood) maar ik las echt van bij vrouwen jonger dan 50 in de familie die prostaatkanker hadden.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:30

En wat vinden jullie van thermografie dan?
Ik vind persoonlijk 50 zo lang wachten voor de tietenbus. Erg laat.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:34

Maartje1990 schreef:
Diegene die eerder moeten ivm familie. Zijn jullie ook bij een klinisch geneticus geweest om te kijken of bijv brca gen hebt?


Ik heb op mijn 29e borstkanker gehad en mag dus sindsdien elka jaar op controle, mamografie en MRI.

Ben idd bij de klinisch geneticus geweest en heb niet het BRCA gen gelukkig. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik een onontdekt gen heb dus dat is nog geen garantie..

De mamografie is pijnlijk, mede door het litekenweefsel en de markers die vrij hoog in de borst zitten waardoor ik extra ver onder dat ding moet. Maar ik het is vooral pijnlijk op het moment. Daarna heb ik er geen last van gelukkig.

De jaarlijkse MRI is wat vervelend omdat ik maar aan 1 kant geprikt mag worden voor het infuus voor contrastvloeisto, omdat ik aan de andere kant geen lymfen heb. En helaas is die arm moeilijk prikbaar.

Maar goed doe het graag, wil toch weten of ik er weer een jaartje APK bij krijg natuurlijk.

En serieus, wees blij dat je de onderzoeken krijgt. Ben 2 keer geopereerd heb 6 chemo's en 21 bestralingen gehad en zit sindsdien door de hormoonblokkers vervroegd in de overgang, maar ik ben er vooralsnog nog steeds ;)

Dus het is zeker de moeite waard om te laten onderzoeken zodat je er vroeg bij bent!

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:55

Hannanas schreef:
En wat vinden jullie van thermografie dan?
Ik vind persoonlijk 50 zo lang wachten voor de tietenbus. Erg laat.


Als iemand daar goede informatie over heeft...?
Als kleine kalkafzettinkjes wijzen op een voorstadium - hoe goed zie je die?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:09

karuna schreef:
Was ook niet grappig bedoelt (kanker is niet grappig gaan veel te veel mensen aan dood) maar ik las echt van bij vrouwen jonger dan 50 in de familie die prostaatkanker hadden.


Verkeerd gelezen :Y) kan gebeuren

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:10

Ik heb een keer een echo gehad ter controle toen ik 35 was.
Als het niet direct nodig is willen ze eigenlijk liever geen mammografie doen in borstweefsel dat nog actief is omdat dit ook juist schadelijk (carcinogeen) kan zijn.
Een echo geeft echter enkel informatie op reeds ontstane uitgroeisels, calcium spatjes zie je daar niet mee.
Preventie is altijd afwegen tussen kans en risico.
Ik moet nog 10 jaar wachten voor ik de leeftijd heb maar ik kijk er ook niet bepaald naar uit met mijn gevoelige cupje A.
Mijn moeder wil niet meer nadat ze de eerste keer enorm veel pijn had ervan.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:33

Suzanne F. schreef:
Anoniem schreef:
Ik begrijp niet dat jullie nog accoord gaan met zo'n barbaarse techniek terwijl het ook anders kan.

https://www.erasmusmc.nl/perskamer/arch ... 0/2859325/


Als controlemiddel is dit veel te duur. Je kan niet alle vrouwen door een MRI halen. Een röntgenfoto is goedkoop en snel gemaakt.


Als controlemiddel in de primaire preventie wel ja.
Mijn zus staat nog steeds onder controle, dat is in Belgie, en daar schuift ze inderdaad door het apparaat heen in plaats van in de pletter. Ach en als de dames blauw worden, soit. De stuwingspijn in mijn borsten na de bevalling was ook geen pretje en ik heb het prima overleefd.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:49

Citaat:
Citaat:
Ik begrijp niet dat jullie nog accoord gaan met zo'n barbaarse techniek terwijl het ook anders kan.

https://www.erasmusmc.nl/perskamer/arch ... 0/2859325/


Als controlemiddel is dit veel te duur. Je kan niet alle vrouwen door een MRI halen. Een röntgenfoto is goedkoop en snel gemaakt.


"Het is maar dat wij het weten" - de link is uit 2010 en preventie levert in principe ook geld op.
Of mensenlevens.

Dat het MRI apparaat iets van een miljoen kost is mij bekend, maar iemand jarenlang bestralen wegens uitzaaiingen 'is ook niet gratis'.

Ik vind de vraag 'waarom gaan we accoord met deze gang van zaken' volstrekt terecht!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:11

Annem84 schreef:
En serieus, wees blij dat je de onderzoeken krijgt. Ben 2 keer geopereerd heb 6 chemo's en 21 bestralingen gehad en zit sindsdien door de hormoonblokkers vervroegd in de overgang, maar ik ben er vooralsnog nog steeds ;)

Dus het is zeker de moeite waard om te laten onderzoeken zodat je er vroeg bij bent!


Ben ik het helemaal mee eens. Mijn moeder is dus heel koppig geweest en zij is nooit naar de screening gegaan. Twee jaar geleden ontdekte ze een knobbel in haar borst en het was foute boel. Kankertumor in een vergevorderd stadium. Ze heeft de zwaarste chemokuur gekregen die er was, een operatie waarbij ook alle 10 de lymfeklieren uit haar oksel zijn gehaald omdat daar uitzaaiingen zaten; vervolgens een intensief bestralingstraject. Na het hele traject is ze nooit meer de oude geworden, omdat ze een erg zwaar traject heeft gehad en haar lijf is voor een deel kapot, maar ze is er gelukkig nog...

Ik heb mijzelf voorgenomen om straks braaf elke 2 jaar naar de screening te gaan, ja het doet misschien pijn maar dat weegt toch niet op tegen het leed van het bestrijden van een (agressieve) vorm van kanker?

Daarnaast is het niet verplicht, het wordt je aangeboden vanuit de overheid. Ik ben blij dat zoiets gefaciliteerd wordt :j

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:16

Janneke2 schreef:
Hannanas schreef:
En wat vinden jullie van thermografie dan?
Ik vind persoonlijk 50 zo lang wachten voor de tietenbus. Erg laat.


Als iemand daar goede informatie over heeft...?
Als kleine kalkafzettinkjes wijzen op een voorstadium - hoe goed zie je die?


Nee, dit is absoluut een foute veronderstelling. Kleine kalkafzettingkjes zeggen helemaal niets over een voorstadium! Is meestal leeftijd gerelateerd en heel veel oudere vrouwen hebben die. Zo is mij hier verteld en dit verhaal is bevestigd door Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis die ik o.a. daarover gebeld had. Ik dacht dit namelijk ook in het begin en was erg bang voor de toekomst.
Maar als je dan toch iets hebt in je borsten, dan zijn de kalkafzettinkjes het meest gunstige :+ . Word je gewoon heel oud mee en heel veel oudere vrouwen, 50 en zestig plus hebben dat.
Bij mij onderzochten ze dit omdat ik maar 3 piepkleine puntjes had vlak bij elkaar, die nauwelijks zichtbaar waren, want normaliter zitten er veel meer in één of twee borsten. Om elk risico uit te sluiten hebben ze dus de bioptie gedaan. Twee hebben ze weggehaald en de 3de is vanzelf weggegaan zo werd me bij de controle mammografie verteld waar alleen nog het klipje dat na de biopsie geplaatst was te zien was. Bij mij was het 100% onschuldige kalk spatjes. Dat is dan wel weer het voordeel van een biopsie. Ze weten het precies.controle mammografie na de biopsie bij me deed, vertelde dat zij in beide borsten er heel veel had. Ze deed daar schouderophalend gemakkelijk over, dus ik heb het toen ook losgelaten en mijn angst weer in een hoekje geparkeerd :o

Wat is mezelf wel afvroeg is het volgende. Precies daar waar de 3 puntjes zaten, had ik paar maanden van te voren een flinke klap van een tak op mijn borst gehad. Ik heb me altijd afgevraagd of dit er mee te maken kon hebben want nog lang daarna was mijn borst op die plek gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:10

karuna schreef:
Mri is heel druur, veel minder mensen te testen in een periode. Je moet naar het ziekenhuis ervoor of peperdure bus en een half uur op je buik liggen. Gaat mij niet lukken met mijn borsten au. Niet grappig. Contrastvloeistof hier geen goed idee. Als moet moet het maar ik klap onderuit erdoor. Ga van mijn stokje en wordt er heel ziek van. Dan maar liever even au aan de tieten.

Trouwens dat lijstje hierboven even bestudeerd, vrouw < 50 en prostaatkanker? Hoe dan :') hebben we die dan ook?


Ik heb met MRI onderzoek laten doen, je borsten komen in een speciaal daarvoor gemaakt bakje te hangen die aan de ligbank is gemonteerd, ze hangen dus redelijk vrij, althans mijn cup H van toen wel. Je ligt er niet op te drukken.

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:43

Gewoon gaan, ik ben zo blij dat ik gegaan ben..ja het deed pijn dat wist ik van tevoren had het al vaker gehad ivm cystes....maar deze keer was het was meteen raak bij mijn eerste bevolkingsonderzoek, ik was 52....Operatie, gekozen voor amputatie, 16 x bestraling ivm cellen in 2 schildwachtklieren..hoefde geen chemo..mammaprint gehad, dan kijken ze in je DNA van de tumor of het hoog of laag risico is. Dat was even spannend, bij hoog risico krijg je een chemo...De behandelingen zijn tegenwoordig erg persoonsgericht. Nu moet ik ook voor minimaal 5 jaar hormoontherapie...tamoxifen...bam meteen vol in de overgang en er als een razende doorheen me alles erop en eraan..maakt niet uit als het maar werkt...Dus aarzel nooit, neem een paracetamol voordat je een mammografie krijgt, het helpt een beetje. En na de overgang zijn je borsten rustiger en minder snel pijnlijk...en wordt het ook dragelijker..Het is maar even...en kan je leven redden!!!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 00:57

Bij een MRi ben je niet meteen je eigen risico kwijt hoor. Je betaald een deel van het onderzoek. Heb in 2017 2x een Mri gehad.
En dan nog....Laatst kreeg ik de rekening van operatie, de onderzoeken daarvoor etc. Was meteen gehele eigen risico, maar ingevuld dat we het in 2en wilden betalen en dat was prima, kon ook in 6x bij wijze van. Altijd liever dan niet geholpen worden. Maar goed, ik verbruik mn er elk jaar.

Buiten dat zou ik niet snappen waarom je een Mri zou kiezen. Dat duurt veel langer en is echt niet geheel heilig. Heel veel mensen vinden dat ook echt niet prettig.

Kalkjes zijn vrij normaal, maar er valt over kalkjes niks per definitie te zeggen. Ik heb ze al jaren en ze zagen er niet verontrustend uit. Nu waren het er iets meer en hebben ze er een aantal verwijdert. Er is ook een mini marker geplaatst van titanium dat ze bij een volgend onderzoek zien zitten.

Kalkjes kunnen wel een voorteken zijn van BK of ontwikkelen tot...Het is ook niet te zeggen dat iemand met veel of grote spatjes wel BK krijgt en iemand met enkele kleintjes niet. Soms gaat dat totaal andersom.
Toevallig zeiden ze nog vorige week dat ze cht ook heel vaak goed bericht hebben en bobbeltjes, spatjes etc niet slecht zijn.
Zelfs mijn A-typische cellen waren niet slecht 2jr terug.

Ik wist nu 90% zeker dat mijn knobbeltje een cyste was, want zat los etc. Maar je moet echt ALTIJD gaan, want het zijn geen altijd vaststaande feiten. Het gebeurt helaas ook dat iets wat onschuldig lijkt, toch kwaadaardig is.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:20

Janneke2 schreef:
Hannanas schreef:
En wat vinden jullie van thermografie dan?
Ik vind persoonlijk 50 zo lang wachten voor de tietenbus. Erg laat.


Als iemand daar goede informatie over heeft...?
Als kleine kalkafzettinkjes wijzen op een voorstadium - hoe goed zie je die?


Vanuit mijn opleiding ben ik geen fan van thermografie. Wetenschappelijke onderzoeken ontbreken enorm en de mensen die het promoten zijn over het algemeen kwakzalvers. Ik zeg niet direct dat het onderzoek slecht is, maar laat ze dan eerst met conclusieve bewijzen komen dat het een effectieve methode kan zijn want die zijn er niet terwijl thermografie niet de nieuwste techniek is. Voor oppervlakte schijnt het op sommige vlakken goed te werken maar ja borsttumoren zitten niet vaak aan de oppervlakte.
Laat ik het zo zeggen; het apparaat is niet nieuw en ziekenhuizen hebben ze nog altijd niet massaal aangeschaft en dat is niet omdat de kosten zo hoog zouden zijn (als mri bijv) of omdat (universitaire/akademische) ziekenhuizen niet te springen staan om nieuwe betere en patientvriendelijkere technieken.

Overigens iets anders "nieuws" geleerd vandaag. Er is ook een soort ct maar dan speciaal voor mammografie. Het zelfde idee als voor een foto, legt je borst neer maar dan zonder compressie. De buis draait erom heen en je hebt een ct beeld van alle kanten. Net als dat je bij mri in plakjes kan kijken maar dan is ct een stuk sneller. Schijnt hele mooie beelden te kunnen geven. Qua straling is het alleen iets meer dus daar zijn de firma's nog mee bezig te kijken of ze dat kunnen verbeteren en dan zou dit ook een mooi alternatief kunnen zijn voor de toekomst

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:56

...ik heb even 1 blik op pub med geworpen:

Applicability of active infrared thermography for screening of human breast: a numerical study.
Dua G, et al. J Biomed Opt. 2018.
Authors
Dua G1, Mulaveesala R1.
Author information
1
Indian Institute of Technology Ropar, InfraRed Imaging Laboratory, Department of Electrical Engineer, India.
Citation
J Biomed Opt. 2018 Mar;23(3):1-9. doi: 10.1117/1.JBO.23.3.037001.

Er waren nog wat oudere artikelen, maar het onderwerp leeft niet echt.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:00

Jammer. En ct is weer straling.
Echo dan? Als controle?

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:10

Wellicht staan er volgend jaar meer artikelen over op pubmed.
Ik hoop het.

(De redenering van laraXxemma overtuigt mij niet. :o Taalpurist...)

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:18

Maartje1990 schreef:
[ [url=m/cgoYMT.png]Afbeelding[/url] ]


Mijn moeder is overleden aan eierstokkanker maar ik kreeg te horen dat ik niet meer risico loop dan ieder ander. In bovenstaande stuk lees ik volgens mij anders?

Ik ken ook mensen waarbij fouten zijn gemaakt in het constateren of ze het erfelijke gen hebben. Zowel te horen krijgen dat ze het niet hebben, maar toch ziek geworden zijn, als horen dat ze het gen wel hebben, preventieve amputatie en naderhand blijken ze het gen toch niet te hebben...

Ik heb zelf ervaring met nare en pijnlijke onderzoeken, door verschillende, niet altijd even sociaal vaardige artsen, waardoor ik er momenteel voor kies om niet mee te doen aan bevolkingsonderzoek. Ook het elke keer in de stress zitten voor een goede of slechte uitslag vond ik mentaal heel pittig.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:26

Janneke2 schreef:
Wellicht staan er volgend jaar meer artikelen over op pubmed.
Ik hoop het.

(De redenering van laraXxemma overtuigt mij niet. :o Taalpurist...)


Haha, misschien legt deze site wat beter uit hoe ik het bedoel en ook waarom niet elk artikel antwoord geeft;
https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/Stand ... afie-.aspx

Hannanas, echo doen ze inderdaad wel veel :j In een aantal gevallen doen ze dan na een foto (naar mijn weten op afspraak) een echo en mogelijk met biopsie als ze denken dat dit toegevoegde waarde heeft. Bij echt jonge mensen proberen ze zelfs eerder voor echo dan voor een foto te kiezen waar mogelijk (wat ze bij mij hebben gedaan )

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:55

laraxXxemma schreef:
Janneke2 schreef:
Wellicht staan er volgend jaar meer artikelen over op pubmed.
Ik hoop het.

(De redenering van laraXxemma overtuigt mij niet. :o Taalpurist...)


Haha, misschien legt deze site wat beter uit hoe ik het bedoel en ook waarom niet elk artikel antwoord geeft;
https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/Stand ... afie-.aspx

Hannanas, echo doen ze inderdaad wel veel :j In een aantal gevallen doen ze dan na een foto (naar mijn weten op afspraak) een echo en mogelijk met biopsie als ze denken dat dit toegevoegde waarde heeft. Bij echt jonge mensen proberen ze zelfs eerder voor echo dan voor een foto te kiezen waar mogelijk (wat ze bij mij hebben gedaan )


ik vind het maar een lastig iets!
Als je je borsten voelt, voel je toch overal knobbelig weefsel, of harde schijf etc, het is niet zoals buikvet egaal zacht.
Wat is dan een bobbel en wat niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:02

Hannanas, een onregelmatigheid voel je wel. Ik had laatst een cyste van bijna 2cm met daarachter nog een kleinere. Die had ik niet gevoeld, maar vast wel als die grote er niet voor had gezeten. Kalkjes voel je niet als het nog spatjes zijn, zo klein.

Er zijn meer dingen om op te letten. Zat goede instructies te vinden om goed je borsten te voelen. Bij de mammo poli staan ook mooie doorsnedes van hoe een borst eruit ziet en wat onregelmatigheden zijn bijv. Denk dat je dat op google ook wel kan vinden.
Maar ook hebben mensen last van borsten die wat lekken, gevoeliger zijn etc. En niet je oksels vergeten bij checken.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:17

laraxXxemma schreef:
Janneke2 schreef:
Wellicht staan er volgend jaar meer artikelen over op pubmed.
Ik hoop het.

(De redenering van laraXxemma overtuigt mij niet. :o Taalpurist...)


Haha, misschien legt deze site wat beter uit hoe ik het bedoel en ook waarom niet elk artikel antwoord geeft;
https://www.kwf.nl/over-kwf/Pages/Stand ... afie-.aspx

Ietsje serieuzer zou ik waarderen.

Ik ben al jaren op de hoogte van het kwf standpunt, ik vroeg me af of er nieuwe ontwikkelingen waren.