Ben jij body positive?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:12

Ik denk dat je eerst van jezelf moet houden voor je echt succes kan hebben. Als jij zwaar ongelukkig bent met jezelf gaat dat afvallen nooit snel. En als jij happy bent gaat het steeds beter omdat je dan ook echt motivatie hebt. Bodypositivity is voor iedereen, het gaat om houden van jezelf en acceptatie van je eigen lichaam. Zodra je blij bent met jezelf kan je stappen naar verbetering gaan zetten. Het gaat niet om afvallen of om positief zijn over overgewicht. Het gaat om houden van jezelf en werken aan verbetering op welk vlak dan ook.

Die stomme dieet cultuur zit mij echt ontzettend dwars. Alles gaat maar over afvallen en slank zijn. Daar word ik zo ongelukkig van... leef en laat leven. Houd van jezelf en zorg dat je jezelf altijd aan kan kijken in de spiegel.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:48

Suzanne F. schreef:
Lau schreef:
Ik denk dat je eerst van jezelf moet houden voor je echt succes kan hebben. Als jij zwaar ongelukkig bent met jezelf gaat dat afvallen nooit snel. En als jij happy bent gaat het steeds beter omdat je dan ook echt motivatie hebt. Bodypositivity is voor iedereen, het gaat om houden van jezelf en acceptatie van je eigen lichaam. Zodra je blij bent met jezelf kan je stappen naar verbetering gaan zetten. Het gaat niet om afvallen of om positief zijn over overgewicht. Het gaat om houden van jezelf en werken aan verbetering op welk vlak dan ook.

Die stomme dieet cultuur zit mij echt ontzettend dwars. Alles gaat maar over afvallen en slank zijn. Daar word ik zo ongelukkig van... leef en laat leven. Houd van jezelf en zorg dat je jezelf altijd aan kan kijken in de spiegel.


Maar ben je dan blij als je in de spiegel kijkt? Ik was dat niet. Ik vermeed spiegels. Ik was heel ongelukkig als ik in de spiegel keek. Nu ben ik echt geen Sylvie Meis maar heb ik wel vrede met mezelf. Maar heb geen maatje 34 meer. Maar er zijn grenzen denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat je blij wordt van een echt zwaar lichaam waarbij je puft van een stukje lopen of 4 trappen op. Waarbij trampoline springen geen optie meer is en je belemmert wordt in je doen en laten.



Ja ik ben blij als ik in de spiegel kijk, ik word niet belemmert kan gewoon doen wat ik wil. 4 trappen geen probleem loop ik zonder puffen op. Ik weet aan welke doelen ik werk en wat mijn normen en waarden zijn. En dat telt voor mij meer als dat stomme gewicht. Ik ben gezond net zo gezond als een slank iemand. Ik heb nooit kwaaltjes, geen last van mijn hart of andere dingen. Geen suikerziekte (weet even de benaming niet meer). Het is ook de conditie die je zelf op bouwt. Ik loop elke dag ruim 5 km ik eet volgens het plan van de diƫtist maar ik val niet af. Moet ik dan maar ongelukkig gaan zijn en kniezen in een hoekje want oeioei ik ben te dik. Nee natuurlijk niet het leven gaat door, raap jezelf bij elkaar en maak er wat van. Als je ongelukkig gaat zitten zijn mis je alle mooie dingen die er wel zijn.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Dries1990, Googlebot, GrapeshotBot, Iloveiswan, m9ara en 36 bezoekers