'S nachts veel plassen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 08:08

Hallo,
Is er iemand met ervaring met het volgende:

Al zo lang als ik mij herinner word ik 's nachts 1 of 2 keer wakker omdat ik dan moet plassen.
Sinds een paar weken moet ik vaker naar de wc. Vannacht ben ik iets van 7 keer wakker geworden omdat ik naar de wc moest. Jullie begrijpen wel dat dit niet goed is voor je nachtrust. Ik moet dan ook echt, en het zijn geen hele kleine beetjes zoals bij een blaasontsteking.
Ik drink 's avonds niet veel, dus dit kan het niet zijn. Wel heb ik ook sinds een paar weken dat ik ineens een flinke steek in mijn onderbuik heb. Dit duurt dan een paar seconde en dan is het weer weg.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen, en belangrijker; wat ik er aan kan doen om minder vaak te hoeven? Ik kan komende dagen niet naar de huisarts, dus ik dacht ik probeer het eerst via jullie.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: 'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:17

De huisarts bellen
Urine laten nakijken

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:18

Ik lees even mee. Ik moet al heel m’n leven veel (snachts) naar de wc. Tips heb ik niet. Behalve dat ik weet dat het i.c.m. zenuwen erger wordt.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:20

Ik zou toch even urine inleveren bij de huisarts. Niet alleen kleine beetjes kunnen duiden op een blaasontsteking ;)

Ik moet zelf ook altijd 's nachts eruit. Vaak begin van de nacht en tegen de ochtend. Ligt er bij mij echt heel erg aan wat ik gedronken heb in de avond en hoelaat ik naar bed ga

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:20

Dat is wel erg vaak inderdaad.

Inderdaad even naar de huisarts.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: 'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:26

Misschien even je suiker laten prikken bij de huisarts.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: 'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:43

Zwanger?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:50

Ik heb het een maand geleden ook gehad! := Was er na een week of 2 wel vanaf, niks aan gedaan (had ook geen pijn oid) trouwens. Elke keer als ik moest kwam het eruit alsof ik had opgespaard voor een hele dag :+

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:52

Blaasontsteking, urineweginfectie infectie of bacterie in de urine. Kleine beetjes hangen niet alleen samen met een blaasontsteking. In mijn werk kom ik geregeld mensen tegen die echt veel plassen snachts. Wordt dat meer dan 3x,terwijl het normaal max 2 of 3 keer is,doen we even testen is het regelmatig een ontsteking of infectie.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: 'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:56

Het klinkt mij in de oren alsof je meer plast dan drinkt.
Gewoon naar de huisarts!

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: 'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:12

Vooral de steken lijken me wel een huisartsbezoekje waard. Kan ook voortkomen uit een ander probleem (baarmoeder, darmen, ...) wat een wissel trekt op je blaas.


Mijn ervaring hieronder is waarschijnlijk niet direct op jou van toepassing TS, maar wellicht nuttig voor iemand met een vergelijkbare vraag die je topic opent.

Ik heb altijd een glas water naast m'n bed, voor als ik 's ochtends wakker wordt. Moet ik er 's nachts uit (wc, kat) dan neem ik vaak een paar flinke slokken voor ik weer ga slapen. Vaak dus meerdere keren per nacht er uit om te plassen, beetje drinken - en dan blijf je gaan :Y). Inderdaad soms wel ieder uur.

Toevallig eens een ander smaakje tandpasta gehad, en toen had ik 's avonds en 's nachts ineens veel minder dorst! Nu ik andere tandpasta heb, zonder munt, hoef ik er max. 1 keer per nacht uit (tenzij de katten aan het zeuren zijn..)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:51

Ik moet 's nachts ook altijd :') Wij hebben een aantal maanden geleden een huis gekocht waar geen WC boven was. Meteen een wc en riool aan laten leggen :+
De oplossing heb ik ook niet..

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:56

Slik je medicatie? Het kan daar een bijwerking van zijn.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: 'S nachts veel plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:28

Ik heb ook wel eens blaasontsteking gehad. De ene keer merkte ik niks en de andere x had ik alle symptomen die er zijn.

Ik zou daarom voor de zekerheid eens beginnen met ochtend urine in te leveren.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:14

Ik gebruik puffers voor astma, verder soms wat voor migraine maar dat is niet vaak.

Ga de huisarts wel even bellen morgen.