Binnen een week stoppen met de pil?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 23:55

Ik ben afgelopen zondag avond begonnen met het slikken van de pil. De volgende ochtend was ik ziek en dat ben ik nu nog steeds (misselijk, zwaar gevoel in mijn buik, paar nachten koorts gehad, snel moe). Het zou toeval kunnen zijn maar iets voelt er anders. Mijn gevoel zegt me dat het komt door de pil. Ik heb telefonisch contact gehad met de huisarts en die zei dat hij het nog nooit had meegemaakt en dat ik het nog maar even moest aankijken.

Maar nu ben ik dus op een punt gekomen dat het me bijna niet meer lukt om de pil te slikken. Ik kijk er de hele avond tegenop, word al misselijk bij het idee dat ik hem moet gaan innemen en zelfs van tanden poetsen krijg ik al braak neigingen.

Het liefste stop ik er dus gelijk mee, ik voel me er namelijk echt niet meer prettig bij. Maar... kan dat gewoon? Ik word niet echt wijzer van het internet. Kan iemand mij helpen??

Anoniem

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:56

Je kan gewoon stoppen wanneer jij dat wilt. Wel een condoom gebruiken :D

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 23:57

Welke pil heb je? In principe moet het geen probleem zijn, je bent alleen niet beschermd tegen zwangerschap (ook niet als je afgelopen week onbeschermde seks hebt gehad!) en je hebt kans dat je cyclus komende maand flink overhoop ligt. Beterschap!

xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 00:02

Anthea schreef:
Je kan gewoon stoppen wanneer jij dat wilt. Wel een condoom gebruiken :D


Dat sowieso, ben alleen altijd bang dat dat niet veilig genoeg is, of is dat onzin?

xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 00:04

Yessy schreef:
Welke pil heb je? In principe moet het geen probleem zijn, je bent alleen niet beschermd tegen zwangerschap (ook niet als je afgelopen week onbeschermde seks hebt gehad!) en je hebt kans dat je cyclus komende maand flink overhoop ligt. Beterschap!


Naam durf ik zo niet te zeggen, zal morgen eens kijken.

Dat van mijn cyclus, daarom twijfelde ik of ik wel zomaar kon stoppen. Aangezien ik op dit moment nog half ongesteld ben (een van de laatste dagen nu).

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:06

Dit zijn nu dé vragen waarop je altijd een antwoord ziet in de bijsluiter. Maar volgens mij kan dat altijd wel, zal niet geweldig gezond zijn maar dat is zo'n pil ook niet :P

xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 00:08

StillAngel schreef:
Dit zijn nu dé vragen waarop je altijd een antwoord ziet in de bijsluiter. Maar volgens mij kan dat altijd wel, zal niet geweldig gezond zijn maar dat is zo'n pil ook niet :P


Heb hem een week geleden nog gelezen maar kan zo niet zeggen dat ik het heb gezien, maar zal nog eens kijken :P
Laatst bijgewerkt door xxmiss op 08-09-18 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

maitestar23

Berichten: 658
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:10

Gewoon stoppen, is geen probleem.
Ik heb het ook gehad bij een bepaald merk, werd op het laatst al misselijk bij het krakende geluid van het stripje. Dat heb ik nog heel lang gehad, ook bij bijv vitaminepillen, heel raar hoe lang die link in je hoofd blijft.

xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 00:12

maitestar23 schreef:
Gewoon stoppen, is geen probleem.
Ik heb het ook gehad bij een bepaald merk, werd op het laatst al misselijk bij het krakende geluid van het stripje. Dat heb ik nog heel lang gehad, ook bij bijv vitaminepillen, heel raar hoe lang die link in je hoofd blijft.


Ja precies dat inderdaad! Heel vervelend ;(

Mag ik vragen of je toen bent overgestapt op iets anders? Mag natuurlijk ook in pb..

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 07:50

Er zijn ook veel mensen 'gewoon' ziek? Grieperig, buikgriep, verkouden etc. Ik zou het deze strip nog even aankijken en anders weer terug naar de huisarts voor een ander type. Het kan soms ook even zoeken zijn wat voor jou fijn werkt.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:38

Toen ik begon met de pil ben ik daar ook echt ziek van geweest, maar na de eerste week ging het gelukkig beter :)

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:50

Wat je ook kunt doen is overstappen op een ander merk met dezelfde werkzame stoffen en kijken hoe je lichaam daar op reageert. Allergie voor een hulpstof kan de buikpijn etc verklaren. (Een vriendin van mij had daar last van als de apotheek een goedkopere versie leverde - vandaar dat het mij te binnen schiet.)

Beterschap!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:57

Je kunt inderdaad gewoon stoppen wanneer jij wilt. Behalve de voor de hand liggende gevolgen er van zul je misschien wat onregelmatiger zijn de komende tijd maar verder maakt het echt niet uit. Lijkt mij niet opwegen tegen je huidige klachten.

Dat je dokter dit nooit eerder gehoord heeft zou ik raar vinden, het is nl bekend dat er neveneffecten kunnen zijn. Je kunt vragen voor een lichtere/andere pil.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:02

Je bent dus net begonnen met de pil, of begrijp ik dat verkeerd?

Toen ik er mee begon, ben ik er ook goed ziek van geweest. Misselijk, buikpijn etc. Echt niet fijn.
‘S ochtend werd ik misselijker dan ‘s avonds, dus ik heb het inname moment verplaatst en daarnaast nam ik het altijd in icm wat limonade en een soepstengel/koekje.
Ik was dan nog steeds wel wat misselijk, maar dan was het prima te doen.
Na iets meer dan een strip was het hij mij over en nu nergens last meer van.

Misschien dat jij ook zoiets kunt proberen, mocht je wel door willen blijven gebruiken.

En anders kun je gewoon stoppen.

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:06

Toen ik starte met de meest voorkomende pil (levonorgestrel / ethinylestradiol) kreeg ik ook last van bijwerkingen en misselijkheid. Ik hoorde toen in mijn omgeving dat dat wel vaker voorkwam. Een vriendin had dit ook. Ik heb toen bij de huisarts gevraagd of ik over mocht van een goedkope variant van deze pil op de orginele; microgynon 30. Vanaf toen geen problemen meer. De werkzame stoffen zijn hetzelfde in de goedkope, maar de hulpstoffen verschillen zeker!

xxmiss
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 10:26

Dankjewel voor alle reacties!

Heb besloten dat ik hem vanaf vandaag niet meer ga innemen. Ik ben de hele week ziek thuis geweest en voel me nu weer super beroerd :( Op deze manier kan ik echt niet gaan werken, en nog langer thuis blijven wil ik natuurlijk niet.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:45

Gewoon stoppen en er rekening mee houden dat je de afgelopen week ook niet veilig was. Als je zo heftig reageert zou je eventueel eens kunnen informeren naar de nuvaring of pleisterpil. Je hebt ook wel een staafje of spiraal maar daar zit je toch wat langer aan vast.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:13

JorineV schreef:
Wat je ook kunt doen is overstappen op een ander merk met dezelfde werkzame stoffen en kijken hoe je lichaam daar op reageert. Allergie voor een hulpstof kan de buikpijn etc verklaren. (Een vriendin van mij had daar last van als de apotheek een goedkopere versie leverde - vandaar dat het mij te binnen schiet.)

Beterschap!



Zou kunnen alleen niet heel logisch als je ermee begint en nog een ander probleem op dit moment.
Er zijn echt serieuze leverings problemen veel merken zijn niet leverbaar omdat er problemen met de grondstof is.

Ts wat je kan doen is weer naar huisarts gaan neem aan dat je liever wel anticonceptie hebt. Ik verwacht dat je nu ethylnol/levogenosterol hebt dit is 1 fase pil. De hele cyclus dezelfde hoeveelheid hormonen.
Je hebt 3 of 4 fase pillen dan wisselt de samenstelling gedurende de cyclus. Kan best dat je daar geen last van hebt. Dus moeite waard om nog iets Anders te proberen

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:42

Ik slik hem nu bijna een week en heb ook klachten. Moet het ook even aankijken. Weet je zeker dat je niet gewoon ziek bent geweest?

Lastig hoor, lees dat je gaat stoppen. Ga je het op een ander moment weer proberen?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Binnen een week stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:18

Ik word ook kotsmisselijk van de pil (van sowieso alle overtollige hormonen in mijn lijf, net als zwangerschap :+)

Maar koorts betekent wel dat er iets gaande is in je lijf, en dat je lijf hard aan het werk is om iets op te lossen. Dat is niet logisch bij pilgebruik maar past meer bij een virus ofzo, dus dat je echt ziek bent.

Je kan natuurlijk even stoppen en daarna weer proberen en als je dan weer dezelfde klachten krijgt weet je genoeg. Stoppen kan gewoon altijd alleen werkt hij dan natuurlijk niet meer :Y)