Gevoel dat ik moet huilen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 15:12

Omdat ik hier nu al een paar weken mee zit, en ik niet weet wat ik er mee moet doen, dacht ik dat het misschien slim was om te kijken of meer mensen hier last van hebben en misschien een oplossing hebben.
Ik heb nu voor zo'n 2 à 3 weken het gevoel dat ik moet huilen. Het komt gewoon op het meest willekeurige moment, als ik bijvoorbeeld gewoon een vrolijke serie aan het kijken ben of muziek luister. Ik weet echt niet waardoor het komt, ik voel me echt goed. Ik ben gelukkig, ik eet goed, ik slaap voldoende. Maar toch blijft dat gevoel bijna elke dag terugkomen. Vlak voordat ik besloot dit topic te openen, kreeg ik ook weer een opwelling van tranen.
Zijn er mensen die dit ook hebben? En zijn er dingen die hiertegen helpen?

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:17

Zwanger..?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:18

Misschien rust in de kiet na drukke periode?
Geen burnout?
Je hormonen in de war?
Een kind gekregen?

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 15:19

Liesje1611 schreef:
Zwanger..?

Nee ik heb een spiraal

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:21

xmcw schreef:
Liesje1611 schreef:
Zwanger..?

Nee ik heb een spiraal


… is geen garantie....

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:24

Ik her ken het . Bij mij helpt in zoon perioden een tabbeletje valeriaan.

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:26

hee, even uit eigen ervaring wilde ik even reageren. ik heb dit ook heel vaak. bij mij komt het door verschillende traumatische gebeurtenissen van langer dan 2 of 3 jaar geleden. ik heb hier last van (het huilen uit het niks) als er wat veranderd. bijvoorbleeld net samen gaan wonen. Of bij drukte op het werk. Ik ben er achter gekomen via paardencoaching. Het is iets heel moois om te doen. En het is zeker de moeite waard om te kijken waar dit bij jou vandaan komt.
Google paarden coaching eens. Je zult er geen spijt van krijgen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:26

Ik heb dit heeeeel vaak. Dan is het iets als ‘WoW ja dat is toch pietje?’ ‘Ja dat is Pietje’ en dan moet ik er van huilen. Terwijl ik dan heel blij ben dat ik t goed heb. Tenminste, dan gaan mijn ogen tranen. Ook gewoon op dus hele ‘normale’ euforische momenten. Weet niet of dit hetzelfde is? Denk het namelijk wel.

Ook op willekeurige momenten gewoon.

En nee ik ben ook niet zwanger :’)

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 15:31

Trui schreef:
Ik heb dit heeeeel vaak. Dan is het iets als ‘WoW ja dat is toch pietje?’ ‘Ja dat is Pietje’ en dan moet ik er van huilen. Terwijl ik dan heel blij ben dat ik t goed heb. Tenminste, dan gaan mijn ogen tranen. Ook gewoon op dus hele ‘normale’ euforische momenten. Weet niet of dit hetzelfde is? Denk het namelijk wel.

Ook op willekeurige momenten gewoon.

En nee ik ben ook niet zwanger :’)


Ja ik herken het wel. Maar als mijn ogen dan gaan tranen voel ik me ook echt verdrietig eigenlijk, terwijl ik niet weet waarom en ik daarvoor bijvoorbeeld nog heel vrolijk was.

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:54

Ik heb het ook en vooral als ik emotioneel met mensen te doen ( op mijn werk loop ik daar vaak tegen aan) maar ook als mensen heel aardig zijn, bij een goed boek, een fijne film en mooie muziek, soms best onhandig maar ik kan er niets tegen doen helaas.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:22

Ik zou er toch eens een zwangerschapstest tegenaan gooien...

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:24

Ik heb altijd als het maandelijkse feest eraan komt dat ik overal om moet huilen. Heb een keer mega gefrustreerd in de supermarkt gestaan omdat ze mijn favoriete drankje niet hadden :') Maar dat duurt meestal 3 à 4 dagen, dus ik gok dat dat niet met jouw situatie te vergelijken is.
Wat ik ook heb is dat als ik te weinig tijd voor mezelf heb ik heel prikkelbaar word; heb je voldoende tijd om uit te rusten van je dagelijkse bezigheden? Heb je een drukke baan? Ben je continu omringd met drukke mensen in drukke sferen?

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:25

Hou je je tranen dan tegen, of laat je ze ook wel eens gaan?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:25

Ik heb het precies hetzelfde! Maar bij mij vallen er toch dingen af, ik ben t ook als ik niet ongesteld moet worden, en ben ook niet zwanger. Ben benieuwd wat er bij jou uit komt

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:28

Oh, ik herken dat. Komen de kinderen van de Kindervakantieweek langs al zingende door het winkelcentrum, sta ik ernaast te snotteren. :')

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 16:30

Tigress schreef:
Hou je je tranen dan tegen, of laat je ze ook wel eens gaan?

Ik hou ze bijna altijd tegen, maar daar hoef ik verder geen moeite voor te doen, dus ik weet niet of ik als ik ze niet zou inhouden zou moeten huilen

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:37

Soms helpt het namelijk om gewoon eens goed te janken :) Ik herken het gevoel, en het werd bij mij erger toen ik er tegen ging vechten. Het kwam natuurlijk niet altijd even goed uit, dus dan zette ik een film of muziek op waarbij ik wist dat het tranendal wel zou komen :)) Geen idee of het voor jou ook werkt, maar niet geschoten is altijd mis :j Ik dacht ik geef het in ieder geval even mee :)

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 16:49

Tigress schreef:
Soms helpt het namelijk om gewoon eens goed te janken :) Ik herken het gevoel, en het werd bij mij erger toen ik er tegen ging vechten. Het kwam natuurlijk niet altijd even goed uit, dus dan zette ik een film of muziek op waarbij ik wist dat het tranendal wel zou komen :)) Geen idee of het voor jou ook werkt, maar niet geschoten is altijd mis :j Ik dacht ik geef het in ieder geval even mee :)

Bedankt voor de tip :) Ik ga het proberen

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:55

Tigress schreef:
Soms helpt het namelijk om gewoon eens goed te janken :) Ik herken het gevoel, en het werd bij mij erger toen ik er tegen ging vechten. Het kwam natuurlijk niet altijd even goed uit, dus dan zette ik een film of muziek op waarbij ik wist dat het tranendal wel zou komen :)) Geen idee of het voor jou ook werkt, maar niet geschoten is altijd mis :j Ik dacht ik geef het in ieder geval even mee :)


Hier net zo. Geen idee waar het vandaan komt, maar een potje janken op z'n tijd lucht echt op. Dat gevoel gaat dan ook weg en blijft ook (langer) weg

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:03

Bij mij is het een soort stoom aflaten denk ik. Komt ook op de gekste momenten.
Iedereen is anders, iedereen reageert anders.

Anoniem

Re: Gevoel dat ik moet huilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:26

Ik ken dit. Dat je opeens zo'n "drukkend" gevoel hebt ofzo. Ik heb het vaak als ik naar paardenfilms kijk ( :') ), wanneer er inderdaad iets heel geweldigs gebeurt ofzo. of wanneer ik iets moois in de natuur zie. Kan vanalles zijn. :j

En ik heb ook een spiraal en ben ook niet zwanger. :)